Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Bij mij doet jouw link het dan weer niet :')
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Bericht door Visgraatmodel »

Waarom zijn VIRM en ICMm nooit voorzien van een automatische omroepsysteem?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Om het leuker te maken: dat hebben ze geloof ik via de schermen die voor OBIS/wifi opgehangen zijn, maar het staat uit, ik geloof ivm betrouwbaarheid. OBIS 2 in Flirts roept wel om, of je daar echt blij van wordt...
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

En in ICM heeft het wel nog aan gestaan.. heb er ooit een opname van gemaakt, maar die kan ik helaas niet meer vinden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ja euh, opnames or it didn't happen... :roll:
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

Alleen daar al voor heb ik me helemaal scheel zitten zoeken, ben al tig keer voor gek verklaard voor dit :') _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Nou ja, misschien ben je ook gewoon gek? (A) *O*
Stefan
Berichten: 4305
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!

(En dat zal vast gevoelig liggen met alle trein- en busfappers hier :') :lol: )
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ketter! :evil: :roll:
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Jij hebt zelf ook gevlogen! Wat je zegt ben je zelf! :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Kun u dat bewijzen? *O*

En jou vroegen we niks :roll:
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Nou dan niet :x
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Heren.
Ik doe ook maar wat
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Korte vragen

Bericht door Jultar »

Stefan schreef:En in ICM heeft het wel nog aan gestaan.. heb er ooit een opname van gemaakt, maar die kan ik helaas niet meer vinden.
Klopt, als proef. Ik zat de eerste keer dat ik het hoorde ook even raar te kijken. Klonk voor geen meter. De HC riep direct daarna ook nog maar even handmatig om.
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Rijden er nog ergens Modus-wagen rond in Duitsland? Volgens Wikipedia niet.

En welke regionale treindiensten in Duitsland rijden met uniek (alleen inzet in een bepaald gebied of op een bepaalde lijn) materieel? In ieder geval de Alex rond München, de NOB tussen Hamburg en Sylt, de Integral van München naar het zuiden en de iTino rond Frankfurt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Nitein-Repart schreef:de NOB tussen Hamburg en Sylt
Die verbinding (RE 6) wordt tegenwoordig geëxploiteerd door DB. Het ingezette materieel (Married Pair) is wel hetzelfde (en uniek) gebleven.

Op de RE 6 tussen Leipzig en Chemnitz (geëxploiteerd door Transdev Regio Ost, onder de naam Mitteldeutsche Regiobahn) wordt ook trek-duw materieel ingezet, maar ik weet niet zeker of dat materieel nergens anders (meer) in Duitsland rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Korte vragen

Bericht door Rob357 »

Weet iemand hoe het zit met bus 1 (en 16) op de UT campus in Enschede? Volgens de werkzaamheden melding op 9292 (https://9292.nl/meldingen/verstoring/107319) valt alles op de hele campus uit voor bus 1 (en niet voor 16 morgen?). Maar een NFL meldt mij dat een buschauffeur heeft gezegd dat bus 1 gewoon over de campus gaat maar een aantal haltes overslaat (de weekenddienstregeling geloof ik, dus over de Calslaan in plaats van het hele rondje). De reisinformatie meldt voor de halte UT/De Hems dat de komende vier ritten uitvallen (tot 15:47 alles). Vanaf 16:00 staan de ritten ri Wesselerbrink via CS er weer in en vanaf 16:47 ri UT/Langenkampwg ook weer. Iemand die weet hoe dit allemaal zit?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Korte vragen

Bericht door marvinkok »

Dan heeft de chauffeur niet goed gelezen... Zoals het in de omleidingsberichten voor de chauffeur staat gaat lijn 1 na de Jupiterstraat rechtsaf, halte Auke Vleerstraat als noodhalte, vervolgens via de Hengelosestraat naar Enschede Kennispark en daar de tijd afwachten.
Geldt tot Maandag 6 mei 18:00 uur. Geen enkele bus over het UT-terrein dus. Lijn 16 vermoedelijk dan ook afgebogen naar Kennispark, maar daar wordt niks over gezegd...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Nitein-Repart schreef:Rijden er nog ergens Modus-wagen rond in Duitsland? Volgens Wikipedia niet.
Nee, want de concessie is opnieuw aanbesteed en DB Regio won met nieuwe TWINDEXX.
En welke regionale treindiensten in Duitsland rijden met uniek (alleen inzet in een bepaald gebied of op een bepaalde lijn) materieel? In ieder geval de Alex rond München, de NOB tussen Hamburg en Sylt, de Integral van München naar het zuiden en de iTino rond Frankfurt.
De NEG naar Dagebüll Mole heeft nog iets rijden wat is afgeleid van een ÖBB 5047. De AKN heeft hun LHB VTE volgens mij nu allemaal uit dienst gehaald, waardoor de Frankfurter-Königsteiner-Eisenbahn en de Taunusbahn nog de enige plekken zijn waar de LHB VT 2E nog worden ingezet.

De Alex rijdt grotendeels met de rijtuigen van de vroegere spoorwegmaatschappij Flex, maar waar die vandaan komen weet ik zo snel niet. Ik vermoed echter enige verwantschap met wat de MRB nu op Leipzig - Chemnitz laat rijden.

Ik dacht trouwens dat de Erfurter Bahn nog één Itino had, weet eigenlijk niet wat daarvan de status is.

De Burgenlandbahn had ooit 19 van de in totaal 23 gebouwde LVT/S, maar omdat de BLB haar diensten kwijtraakt zullen die ook overal en nergens terecht komen.

Verder verdenk ik de SWEG, HzL en HANS nog op het hebben van uniek materieel, maar ik ben niet op de hoogte van hun huidige inzet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Rob357 schreef:Weet iemand hoe het zit met bus 1 (en 16) op de UT campus in Enschede? Volgens de werkzaamheden melding op 9292 (https://9292.nl/meldingen/verstoring/107319) valt alles op de hele campus uit voor bus 1 (en niet voor 16 morgen?). Maar een NFL meldt mij dat een buschauffeur heeft gezegd dat bus 1 gewoon over de campus gaat maar een aantal haltes overslaat (de weekenddienstregeling geloof ik, dus over de Calslaan in plaats van het hele rondje). De reisinformatie meldt voor de halte UT/De Hems dat de komende vier ritten uitvallen (tot 15:47 alles). Vanaf 16:00 staan de ritten ri Wesselerbrink via CS er weer in en vanaf 16:47 ri UT/Langenkampwg ook weer. Iemand die weet hoe dit allemaal zit?
Lijn 1 rijdt niet op de UT, en voor lijn 16 is er nu ook een omleiding (wordt afgebogen naar Kennispark vanaf Hengelo).
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Korte vragen

Bericht door Rob357 »

Maar over lijn 16 is nog niets te vinden op 9292 :N :(.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Klopt, ik zie inderdaad dat het vinkje niet aan staat. Geen idee waarom. Maar de omleiding is er nu in elk geval wel voor de chauffeurs :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Zijn in België de M4-rijtuigen nog in dienst? En zo ja, op welke trajecten heb je de meeste kans om ze aan te treffen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Prachtige link voor je. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ja, ze rijden in veel P-treinen. Verder rijden ze nog in een paar omlopen van de IC-dienst Luik - Namen - Brussel (alleen op werkdagen) en de IC-dienst Turnhout - Brussel - Binche (alleen op werkdagen).

In het weekend lijkt er een omloop te zitten in Bergen - Brussels-Airport-Zaventem - Bergen.

Voor de exacte treinen, zie beluxtrains.net
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten