Maak van Schiphol een treinenhub

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
en-es
Berichten: 4448
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door en-es »

Alargule schreef:Nee, want hij wordt gebruikt.
Dat wist ik niet. Waarvoor dan?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door trolly »

en-es schreef:Bedoel je nou dat die terminal voor eurostar op Amsterdam Centraal voor niks gebouwd is?
Ik bedoel dat niemand met een greintje verstand miljarden over de balk gooit investeert om een hok van een paar ton rendabel te maken. Overigens was die tent sowieso bedoeld als tijdelijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door Suus »

en-es schreef:
Alargule schreef:Nee, want hij wordt gebruikt.
Dat wist ik niet. Waarvoor dan?
Nergens voor, want hij wordt niet gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door Alargule »

Derp. Treinen rijden alleen nog rechtstreeks de andere kant op...

Enfin, als het zooitje niet nog verdere vertraging oploopt moet de terminal eind dit jaar (begin volgend jaar?) alsnog in gebruik genomen worden. Ruim voordat de eerste Eurostar - of trein over de HSL in het algemeen - via Zuid zal gaan rijden. Áls het al zover gaat komen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door trolly »

Brexit volente :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door Wubbo »

Als je meer treinen wil op Schiphol - Amsterdam Centraal ontkom je ook niet aan een verbouwing van Amsterdam Centraal. De huidige 10 perronsporen (plus spoor 1) zijn dan niet meer voldoende, er moet dan zeker een extra perron bij. Is ook zeker niet gratis.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door dennistd »

Vandaar ook mijn pleit voor het doortrekken van de NZ-lijn naar Schiphol. Dan ben je veel lokale reizigers al kwijt en kun je met een sprinterserie minder toe op de drukke westtak en station Schiphol. Scheelt je al twee treinen per uur per richting.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door Vinny »

Ik denk dat een doorgetrokken NZ-lijn ook beter is: het is politiek beter verkoopbaar en het lijkt me sowieso een minder ingrijpend stuk infrastructuur dan een nieuwe spoorlijn langs de A 5 of een uitbreiding van de westtak.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door Klaasje »

Een Oost-Westlijn sluit denk ik beter aan op de vervoerstromen die nu niet goed gefaciliteerd worden dan de NZ-lijn doortrekken. Toch is de NZ-lijn zeker beter dan de andere oplossingen die hier aangedragen zijn.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door trolly »

Dat is precies hoe ik er over denk. Ik hoop stiekem nog steeds dat het een-metro-naar-Schipholplannetje uiteindelijk toch een OWL gaat opleveren, maar het zal inderdaad wel doortrekken worden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door ibodejoode »

Wubbo schreef:Als je meer treinen wil op Schiphol - Amsterdam Centraal ontkom je ook niet aan een verbouwing van Amsterdam Centraal. De huidige 10 perronsporen (plus spoor 1) zijn dan niet meer voldoende, er moet dan zeker een extra perron bij. Is ook zeker niet gratis.
Er is allang besloten om Centraal niet uit te breiden. De perrons worden verbreed, dus juist minder sporen. Al ruim 10 jaar terug hadden NS cs besloten dat de internat. treinen naar Zuid zouden. Door de int. treinen uit Centraal weg te halen komt er meer ruimte op Centraal.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door Vinny »

Klaasje schreef:Een Oost-Westlijn sluit denk ik beter aan op de vervoerstromen die nu niet goed gefaciliteerd worden dan de NZ-lijn doortrekken. Toch is de NZ-lijn zeker beter dan de andere oplossingen die hier aangedragen zijn.
Er valt misschien ook nog wat voor te zeggen om een metrolijn Amstelstation - Schiphol in het leven te roepen. Op het grondgebied van Amsterdam is nauwelijks extra infrastructuur nodig en je zorgt voor een snelle verbinding tussen de luchthaven en het oostelijk gedeelte van Amsterdam. Lijn 51 2.0 :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
welriekendepastinaak
Berichten: 31
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 15:48

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door welriekendepastinaak »

Zat er niet nog ergens een chocoladefabriek uit de gouden eeuw onder de De Ruijterkade, of was dat een fabeltje?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door trolly »

Die "chocoladefabriek" zou in de ongebruikte IJrailtunnel ten oosten van Centraal komen, maar is niet verder dan het planstadium geraakt. Als ik me niet vergis zou de AFAK daar nu terecht moeten komen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door Ardan »

Oh ja. Waar de openingsdatum op de gevel steeds vooruit werd geschoven. Van 2008 via 2009 naar 2011 naar helemaal weg. Beetje zelfde verhaal als de bouwborden van de Noord-Zuidlijn.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Maak van Schiphol een treinenhub

Bericht door trolly »

Het rare is dat die Noord-Zuidlijn uiteindelijk toch nog schijnt te zijn gaan rijden :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten