Dat wist ik niet. Waarvoor dan?Alargule schreef:Nee, want hij wordt gebruikt.
Maak van Schiphol een treinenhub
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Ik bedoel dat niemand met een greintje verstand miljardenen-es schreef:Bedoel je nou dat die terminal voor eurostar op Amsterdam Centraal voor niks gebouwd is?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Nergens voor, want hij wordt niet gebruikt.en-es schreef:Dat wist ik niet. Waarvoor dan?Alargule schreef:Nee, want hij wordt gebruikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Derp. Treinen rijden alleen nog rechtstreeks de andere kant op...
Enfin, als het zooitje niet nog verdere vertraging oploopt moet de terminal eind dit jaar (begin volgend jaar?) alsnog in gebruik genomen worden. Ruim voordat de eerste Eurostar - of trein over de HSL in het algemeen - via Zuid zal gaan rijden. Áls het al zover gaat komen.
Enfin, als het zooitje niet nog verdere vertraging oploopt moet de terminal eind dit jaar (begin volgend jaar?) alsnog in gebruik genomen worden. Ruim voordat de eerste Eurostar - of trein over de HSL in het algemeen - via Zuid zal gaan rijden. Áls het al zover gaat komen.
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Brexit volente :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Als je meer treinen wil op Schiphol - Amsterdam Centraal ontkom je ook niet aan een verbouwing van Amsterdam Centraal. De huidige 10 perronsporen (plus spoor 1) zijn dan niet meer voldoende, er moet dan zeker een extra perron bij. Is ook zeker niet gratis.
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Vandaar ook mijn pleit voor het doortrekken van de NZ-lijn naar Schiphol. Dan ben je veel lokale reizigers al kwijt en kun je met een sprinterserie minder toe op de drukke westtak en station Schiphol. Scheelt je al twee treinen per uur per richting.
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Ik denk dat een doorgetrokken NZ-lijn ook beter is: het is politiek beter verkoopbaar en het lijkt me sowieso een minder ingrijpend stuk infrastructuur dan een nieuwe spoorlijn langs de A 5 of een uitbreiding van de westtak.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Een Oost-Westlijn sluit denk ik beter aan op de vervoerstromen die nu niet goed gefaciliteerd worden dan de NZ-lijn doortrekken. Toch is de NZ-lijn zeker beter dan de andere oplossingen die hier aangedragen zijn.
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Dat is precies hoe ik er over denk. Ik hoop stiekem nog steeds dat het een-metro-naar-Schipholplannetje uiteindelijk toch een OWL gaat opleveren, maar het zal inderdaad wel doortrekken worden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Er is allang besloten om Centraal niet uit te breiden. De perrons worden verbreed, dus juist minder sporen. Al ruim 10 jaar terug hadden NS cs besloten dat de internat. treinen naar Zuid zouden. Door de int. treinen uit Centraal weg te halen komt er meer ruimte op Centraal.Wubbo schreef:Als je meer treinen wil op Schiphol - Amsterdam Centraal ontkom je ook niet aan een verbouwing van Amsterdam Centraal. De huidige 10 perronsporen (plus spoor 1) zijn dan niet meer voldoende, er moet dan zeker een extra perron bij. Is ook zeker niet gratis.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Er valt misschien ook nog wat voor te zeggen om een metrolijn Amstelstation - Schiphol in het leven te roepen. Op het grondgebied van Amsterdam is nauwelijks extra infrastructuur nodig en je zorgt voor een snelle verbinding tussen de luchthaven en het oostelijk gedeelte van Amsterdam. Lijn 51 2.0Klaasje schreef:Een Oost-Westlijn sluit denk ik beter aan op de vervoerstromen die nu niet goed gefaciliteerd worden dan de NZ-lijn doortrekken. Toch is de NZ-lijn zeker beter dan de andere oplossingen die hier aangedragen zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 02 dec 2017, 15:48
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Zat er niet nog ergens een chocoladefabriek uit de gouden eeuw onder de De Ruijterkade, of was dat een fabeltje?
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Die "chocoladefabriek" zou in de ongebruikte IJrailtunnel ten oosten van Centraal komen, maar is niet verder dan het planstadium geraakt. Als ik me niet vergis zou de AFAK daar nu terecht moeten komen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Oh ja. Waar de openingsdatum op de gevel steeds vooruit werd geschoven. Van 2008 via 2009 naar 2011 naar helemaal weg. Beetje zelfde verhaal als de bouwborden van de Noord-Zuidlijn.
Ik doe ook maar wat
Re: Maak van Schiphol een treinenhub
Het rare is dat die Noord-Zuidlijn uiteindelijk toch nog schijnt te zijn gaan rijden :')
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten