Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Jup.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Demense willen een nachtmetro in Damsco blijkbaar...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Net zo'n 'Nacht'metro als in Rotterdam, of eentje waar je dadelijk iets aan hebt in de nacht?
請勿靠近車門
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nachtmetro als in nachtbus......de hele nacht dus.... Of je er wat aan hebt, hangt af hoe ver je van een metrostation afwoont.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wat zou de petitionist in vredesnaam bedoelen met "economische toegankelijkheid", en waarom wil hij dat 's nachts?Een nachtmetro zou verschillende nadelen van de nachtbus kunnen oplossen en de economische toegankelijkheid in de periferie verbeteren.
Hear hear. Met name inwoners van Amsterdam West beveel ik van harte aan te tekenen. Als er eenmaal een nachtmetro rijdt wordt de kans op dagexploitatie namelijk ook groter.Een nachtmetro zou verschillende nadelen van de nachtbus kunnen oplossen en de economische toegankelijkheid in de periferie verbeteren. Wij roepen de GVB en de gemeente op om dit te introduceren. Dus als u ook een nachtmetro wilt zien rijden in uw buurt, zet dan uw handtekening voor deze petitie.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik interpreteer dit toch vooral als "mijn stamkroeg staat aan de Nieuwmarkt en ik moet veel te ver lopen naar een nachtbus die er veels te lang over doet om via allerlei rare omwegen naar waar ik woon te komen dus stemvee op het interwebs doe es effe op mijn voorstel stemmen dan verzin ik er wel wat logisch klinkende, maar oneigenlijke argumenten bij".
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik denk dat ie bedoelt dat nachtbuskaartjes tyfusduur zijn, en dat als de metro langer doorrijdt de frietkraampjes bij de metrostations in de Bijlmer langer open kunnen blijven. Hij heeft wel gelijk.trolly schreef:Wat zou de petitionist in vredesnaam bedoelen met "economische toegankelijkheid", en waarom wil hij dat 's nachts?Een nachtmetro zou verschillende nadelen van de nachtbus kunnen oplossen en de economische toegankelijkheid in de periferie verbeteren.
Trouwens wel vaag dat de metro nog steeds zo vroeg stopt met rijden. Zeker nu al die nieuwe hotels ver uit de stad langs metrolijnen neergezet zijn is er echt nog wel vervoersvraag na 0:28 :N
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wie zegt dat een nachtmetrokaartje niet tyfusduur gaat zijn?
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
P + R Noord is alleen te bereiken met metro 52. Dus je móet de laatste metro halen om nog bij je auto te komen. Op zaterdagnacht is voor 1 uur weg uit de stad best wel vroeg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het metroverkeer op de lijnen 50, 51, 53 en 54 ligt stil vanwege spoorlopende Ajax-supporters.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens het nachtnetkaartje worden bushaltes in de buurt wel nog aangedaan door het nachtbusnet. Dus ietsje verder lopen, maar ook in de nachtelijke uurtjes kom je heus nog wel bij je autootje. Moeten ze je wel Bob noemen...Littlebusdriver schreef:P + R Noord is alleen te bereiken met metro 52. Dus je móet de laatste metro halen om nog bij je auto te komen. Op zaterdagnacht is voor 1 uur weg uit de stad best wel vroeg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat treft. Alargule heeft net op een ander forum gezegd dat hij weinig over metroproblemen hoort, dus dat is ook weer geregeld.Frank93 schreef:Het metroverkeer op de lijnen 50, 51, 53 en 54 ligt stil vanwege spoorlopende Ajax-supporters.
Lijkt me een correcte analyse. Zou hij in die flat in Noord zitten waarop de favoriete webcam van Jan. stond? Je weet wel, die optimist van "dat we dit mee mogen maken" :')Alargule schreef:Ik interpreteer dit toch vooral als "mijn stamkroeg staat aan de Nieuwmarkt en ik moet veel te ver lopen naar een nachtbus die er veels te lang over doet om via allerlei rare omwegen naar waar ik woon te komen dus stemvee op het interwebs doe es effe op mijn voorstel stemmen dan verzin ik er wel wat logisch klinkende, maar oneigenlijke argumenten bij".
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nee, hij woont in Reigersbos. Last time I checked lag dat niet in Noord. Of er wel een bos is met reigers durf ik niet te zeggen.
En Jan. ...tja. Die Jan. toch.
En Jan. ...tja. Die Jan. toch.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Een bos wellicht niet, maar er zullen ongetwijfeld reigâhs in de weilanden bij Noord rondlopen.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens mij ben je in de war met ooievaars, Hainje. Of hagenezen dan toch.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ooievaars ben toch gewoon reigâhs in vermomming? En die Randstad is toch allemaal hetzelfde? De Haag, Amsterdam, Rotterdam, Haarlem, gewoon één pot nat.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik vond het al heel wat eigenlijk dat op de M52 de laatste metro van de dag om 1 uur gaat :')
Metroverkeer op de M50-4 wordt weer opgestart schrijft AT5. Voor de veiligheid was de stroom van de derde rail afgehaald. Spoorlopers waren bij Van der Madeweg dus als je daar de stroom eraf haalt heb je blijkbaar het hele oude net te pakken.
Metroverkeer op de M50-4 wordt weer opgestart schrijft AT5. Voor de veiligheid was de stroom van de derde rail afgehaald. Spoorlopers waren bij Van der Madeweg dus als je daar de stroom eraf haalt heb je blijkbaar het hele oude net te pakken.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Overal bij die P+R staat dat je er alleen met metro 52 kan komen. Als het moet kan ik best een stukje lopen en over een hek klimmen. Maar aantrekkelijk is het zo allemaal niet.Alargule schreef:Volgens het nachtnetkaartje worden bushaltes in de buurt wel nog aangedaan door het nachtbusnet. Dus ietsje verder lopen, maar ook in de nachtelijke uurtjes kom je heus nog wel bij je autootje. Moeten ze je wel Bob noemen...Littlebusdriver schreef:P + R Noord is alleen te bereiken met metro 52. Dus je móet de laatste metro halen om nog bij je auto te komen. Op zaterdagnacht is voor 1 uur weg uit de stad best wel vroeg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vind ik sportief van je, en ongetwijfeld dat het in een aangeschoten toestand ook als een reëel alternatief klinkt. Toch raad ik het af.
In plaats daarvan wil ik je, om na het nachtbraken ook nog terug te kunnen keren, een aantal alternatieven aanreiken, waarbij de uitvoering overigens steeds bij jou ligt:
In plaats daarvan wil ik je, om na het nachtbraken ook nog terug te kunnen keren, een aantal alternatieven aanreiken, waarbij de uitvoering overigens steeds bij jou ligt:
- Ga op een P+R staan waar je je autootje 's nachts wél nog kunt oppikken.
- Neem een taxi.
- Overnacht in een hotel of AirBnB in Amsterdam.
- Pak de nachttrein.
- Crash bij vrienden in Amsterdam op het logeerbed of op de bank.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nachtbussen hebben juist als voordeel dat je veel dichter bij huis wordt afgezet, wat in de donkere uren toch wel erg prettig is.
Maarja, omdat de nachtbus al die haltes aandoet moet je voor Reigersbos wel drie kwartier tot een uur in de bus zitten, dat is wel lang. Daarom zitten daar ook geen hotels
Maarja, omdat de nachtbus al die haltes aandoet moet je voor Reigersbos wel drie kwartier tot een uur in de bus zitten, dat is wel lang. Daarom zitten daar ook geen hotels
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik denk dat je als nachtbraker vooral zo direct mogelijk naar huis wilt (lees: zonder overstappen). Toen ik nog in Diemen woonde (Suus weet volgens mij wel waar), maakte ik regelmatig gebruik van de nachtbus. Dat was nog voordat dat lusje via de A10, A1 en Ouddiemerlaan werd ingevoerd, waardoor ik nog een goed kwartier met de benenwagen voor de boeg had. Maar ik was maar wat blij dát ik 's nachts nog OV had.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens mij is er in Amsterdam best wel gelegenheid om op vrijdag- en zaterdagnacht een uur langer door te rijden, desnoods door de dienstregeling de volgende dag iets later op te stellen als er met onderhoudsroosters problemen ontstaan. Verder zie ik geen noodzakelijkheid om nachtbussen te vervangen. Ze zijn inderdaad duurder en trager dan dagvervoer, maar je kunt ook lopen, fietsen of met de taxi. Er is 's nachts geen essentiële economische of sociale activiteit waarvoor gesubsidieerd openbaar vervoer in het leven geroepen moet worden.Caffer schreef:Ik denk dat ie bedoelt dat nachtbuskaartjes tyfusduur zijn, en dat als de metro langer doorrijdt de frietkraampjes bij de metrostations in de Bijlmer langer open kunnen blijven. Hij heeft wel gelijk.trolly schreef:Wat zou de petitionist in vredesnaam bedoelen met "economische toegankelijkheid", en waarom wil hij dat 's nachts?Een nachtmetro zou verschillende nadelen van de nachtbus kunnen oplossen en de economische toegankelijkheid in de periferie verbeteren.
Trouwens wel vaag dat de metro nog steeds zo vroeg stopt met rijden. Zeker nu al die nieuwe hotels ver uit de stad langs metrolijnen neergezet zijn is er echt nog wel vervoersvraag na 0:28 :N
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat denk ik ook. Sowieso op sommige lijnen. De laatste rit van tram 2 kan zelfs doordeweeks nog afgeladen zijn.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Eens. De hele nacht is niet nodig. Voor vrijdag- en zaterdagavond lijkt 2:00 me een nette tijd voor de laatste rit. Als je daarna nog niet onderweg naar huis bent wordt het toch al aantrekkelijker om tot de eerste rit van de volgende dag te wachten. Tenminste...als de eerste rit op zondag wat vervroegd wordt. Nu begint op zondagen alles pas rond 8 uur, wat flink balen is als je met je brakke hoofd met de eerste trein op sloterdijk aankomt om er achter te komen dat je nog 2 uur moet blauwbekken voordat de 50 komt -o-Vinny schreef:Volgens mij is er in Amsterdam best wel gelegenheid om op vrijdag- en zaterdagnacht een uur langer door te rijden, desnoods door de dienstregeling de volgende dag iets later op te stellen als er met onderhoudsroosters problemen ontstaan. Verder zie ik geen noodzakelijkheid om nachtbussen te vervangen. Ze zijn inderdaad duurder en trager dan dagvervoer, maar je kunt ook lopen, fietsen of met de taxi. Er is 's nachts geen essentiële economische of sociale activiteit waarvoor gesubsidieerd openbaar vervoer in het leven geroepen moet worden.
Ik zou zeggen:
maandag t/m donderdag: 5:00 - 1:00
vrijdag & zaterdag: 5:00 - 2:00
zondag: 6:00 - 0:00
De uren die er bij komen zouden in eerste instantie alleen de metro en een paar belangrijke tramlijnen kunnen gaan rijden met lage frequentie, als het aanslaat kan je het dan gaan uitbreiden. Als je 's nachts werkzaamheden wil uitvoeren eindig je gewoon vroeger/begin je later.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Een gezonde demografie is juist zeer gebaat bij nachtelijke sociale activiteit, in een eerder stadium vaak gefaciliteerd door economische activiteiten als horeca en/of ander meer of minder culturele uitgaansvoorzieningen. Je pensioen hangt af van die nachtmetro, Vinny!Vinny schreef:Er is 's nachts geen essentiële economische of sociale activiteit waarvoor gesubsidieerd openbaar vervoer in het leven geroepen moet worden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 212 gasten