Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

En vanochtend kwam metro E op tijd binnenrijden op Rotterdam Centraal en metro D stond nog met de deuren open. Toen de deuren van metro E open gingen, gingen die van metro D dicht en een heleboel reizigers in frustratie (mijzelf incluis) achterlatend.
Ik heb dat eens nagevraagd aan de metrobestuurder en deze gaf aan dat ze wel afstemmen dat er overstappers zijn, voor zover er op tijd wordt gereden. Maar als de verkeersleiding aangeeft dat er vertrokken moet worden, dan gebeurt dat ook.......
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Durashift »

Protestbord maken en voor een camera hangen zodat je de verkeersleiding kan bedanken voor zo'n misser. :X
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Om welke ritten / welk tijdstip betrof het ?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

In de spits? Er wordt op lijn D over een afstand van anderhalve kilometer via één spoor gereden met elke 6 minuten een metro per richting, dus veel tijd om te wachten is er niet. Die 6 minuten interval in de spits sluit ook niet aan op de 10 minuten interval van lijn E, en daarbij vertrekt lijn D ook nog alternerend van de sporen 2 en 3, waardoor je soms een prima cross-platformoverstap hebt en de andere keer sta je 6 minuten te wachten én moet je naar het andere perron.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Ik zag er laatst eentje staan bij Melanchtonweg vanuit de metro dus denk het wel.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

GroeneRuiter schreef:Klein vraagje. Rijden er in het weekend ook Den Oudsten Alliance bussen? Op het tramvervangend vervoer in Schiebroek, bijvoorbeeld?
In het weekend blijven de Alliances in de garage, genoeg ander materieel wat dan beschikbaar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Bemined schreef:In de spits? Er wordt op lijn D over een afstand van anderhalve kilometer via één spoor gereden met elke 6 minuten een metro per richting, dus veel tijd om te wachten is er niet. Die 6 minuten interval in de spits sluit ook niet aan op de 10 minuten interval van lijn E, en daarbij vertrekt lijn D ook nog alternerend van de sporen 2 en 3, waardoor je soms een prima cross-platformoverstap hebt en de andere keer sta je 6 minuten te wachten én moet je naar het andere perron.
Ik deel je observaties, maar volgens mij heeft de RET ook gewoon helemaal niet gedacht aan (of geen moeite gedaan voor) een soepele overstap van metro D naar metro E en andersom...
Op lijn D zitten er trouwens 's morgens tot half 8 flinke gaten in de dienstregeling. Een aantal ritten begint dan op station Rhoon. Op de stations Rotterdam Centraal t/m Slinge zit er daarom tot 19 (!) minuten tussen twee ritten! :')
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Weet niet waar je kijkt, maar vanaf 07:19 rijdt men naar De Akkers ook gewoon elke 6 minuten.
De gaten ervoor zijn alsvolgt met max. 12 minuten interval.
Afbeelding
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Hendrik »

OK, tot 7.19 uur dan i.p.v. tot 7.30 uur.
Maar tussen de rit van 5.59 uur en die van 6.18 uur zit toch echt een gat van 19 minuten. En tussen 6.18 en 6.33 uur zit 15 minuten, tussen 6.33 en 6.49 uur zit 16 minuten.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Excuus.... dat gat tussen 5:59 en 6:18 had ik over het hoofd gezien.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Wellicht dat de spoorsituatie op het Centraal Station nog eens aangepast kan worden; zodat metro D tijdens stremmingen ook op het andere buitenspoor kan komen en metrolijn E dan standaard op het middenperron staat. Dat zou soms al een beetje helpen tijdens dit soort werkzaamheden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mb90 »

Suus op 25 maart jl. schreef:Ja, volgens mij is er dit jaar ook nog spoorvernieuwing aan de Kreekkade, ik weet alleen de exacte datum even niet.
Vandaag heb ik hierover een brief van de RET gekregen en dit gaat van 3 t/m 23 juni a.s. gebeuren. Tramlijn 23 rijdt dan tussen de haltes Vuurplaat en Keizerswaard om de route van lijn 20 en lijn 2. Tramlijn 20 rijdt hierdoor dan niet. Tussen Wilhelminaplein en de Keizerswaard rijdt dan buslijn 723, dus dan komen de Alliances doordeweeks nog eventjes buiten. :)
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Gaan ze de bocht tussen Noorderhelling en Dwarsdijk eindelijk eens wat soepeler maken zodat de trams er sneller doorheen kunnen?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Het verruimen van een boog is wel iets meer dan 3 weken werk lijkt mij.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

De gelede bus 507 van Romeo maakte met een rondje op de Kralingse Zoom!
PSA: Links gaan, rechts staan
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Caffer »

Ik zat net in de omgeleide lijn 25 naar Blijdorp, en ik zag bij het normaal niet gebruikte spoor bij de diergaarde borden langs de weg staan die er voor leken te waarschuwen dat er niet uit beide richtingen tegelijk een citadis op dat traject mocht rijden. Zijn die trams te breed om elkaar daar veilig te passeren? Is dit een reden waarom zo veel spoor in Rotterdam niet meer gebruikt wordt?
We kunnen er niet meer Onderuit
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daantje »

In sommige bochten kunnen ze elkaar niet passeren. Dat is/was ook zo bij de zaagmolenbrug. Wellicht is het daar verholpen met de laatste werkzaamheden.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mb90 »

jesse-cruzu schreef:Gaan ze de bocht tussen Noorderhelling en Dwarsdijk eindelijk eens wat soepeler maken zodat de trams er sneller doorheen kunnen?
In de brief staat alleen genoemd dat ze het spoor gaan vernieuwen, dus dan zal de bocht wel op dezelfde plek blijven liggen. Tegelijk met deze werkzaamheden gaan ze overigens ook geleidelijnen aanleggen bij de halte Dwarsdijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Ze zijn overal in de stad bezig met de tramhaltes. Als het goed is krijgen alle tramhaltes tenminste een tegel die aangeeft waar de rolstoelingang is. Veel haltes krijgen ook nieuwe geleidelijnen en de haltes van lijn 21 en 24 krijgen daarbij ook nog tegels met pijlen die het in- en uitstappen verbeteren en een tegel die aangeeft waar de kinderwageningang is. De pijlen waren voorheen met verf aangebracht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Als die pijlen met gips waren aangebracht dat zou het minder slijten dan met gewone verf.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Daniel »

Gips lost uitstekend op in water, dat slijt dus juist harder. Speciale wegenverf werkt daarentegen wel beter dan latex.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Zo te zien zijn ze ook op het Bentinckplein bezig aan de tramsporen. Voor zover ik kon zien vanuit bus 33 zijn ze de wissels van/naar de Statenwegtunnel aan het verwijderen (maar ik kan ‘t ook verkeerd gezien hebben).
jesse-cruzu
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Wissel is inderdaad verwijderd richting Proviniersplein. Snap niet waarom. Dalijk verwijderen ze een potentiële calamiteitenroute. Niet dat de trams door de tunnel passen, maar toch.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Kan me er wel iets bij voorstellen, wissels zullen wel versleten zijn en vervangen terwijl het aansluitende spoor buiten dienst is door een lage tunnel is een duur grapje. Aan beide kanten van de Statenweg lagen de wissels ook een beetje raar waardoor rechtdoorgaande trams hier ook maar met 15km/u konden rijden.

Gelukkig hebben we de beelden van vroeger nog:
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dennistd »

jesse-cruzu schreef:Wissel is inderdaad verwijderd richting Proviniersplein. Snap niet waarom. Dalijk verwijderen ze een potentiële calamiteitenroute. Niet dat de trams door de tunnel passen, maar toch.
Zijn de huidige Citadis'en dan hoger dan de oude ZGT's?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten