Nieuwe dienstregelingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Klaasje »

Gooi en vechtstreek staat er ook al op.. (tenminste 101, 102 en 110)
Dan ontbreken bij CXX nog IJsselmond, salland, zwolle stad, Twente, Almere (stad en streek), Amstelland meerlanden, Utrecht-regio en -streek, en Q-liner 315 als ik het goed heb..
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Milco »

Van deze gebieden staan de nieuwe dienstregelingen wel op connexxion.nl±
- Amstelland / Meerlanden (+ Almere lijnen 215 216)
- Almere lijn N57
- HOV Lelystad-Heerenveen-Groningen (lijn 315 325 335 345)
- Connexxion Fryslan
- MAXX Leeuwarden
- Zeeland (?)
- SRE (Hermes)
- Utrecht Stadsdienst (GVU)
- Zaanstreek
- Noord-Holland-Noord
- Kennemerland (Haarlem eo)
- Duin-Bollenstreek (en de rest van de lange concessienaam...)
- Gooi en Vechtstreek alle lijnen
- Hanzeliner 330
- IJsselmond (?)
- Lijn 120 Utrecht - Amsterdam-ZO
- Lijn 126 Mijdrecht - Amsterdam-ZO

Ik hoop dat binnenkort ook andere dienstregelingen bekend gaan worden, ik zit ook steeds te kijken of de dienstregeling van Almere al bekend is, maar nee, nog niet... Dus ik wacht het af.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Klaasje »

Milco1995 schreef:Van deze gebieden staan de nieuwe dienstregelingen wel op connexxion.nl±
- Amstelland / Meerlanden (dus ook lijnen 215 216)
- Almere lijn N57
- HOV Lelystad-Heerenveen-Groningen (lijn 315 325 335 345)
Ik hoop dat binnenkort ook andere dienstregelingen bekend gaan worden, ik zit ook steeds te kijken of de dienstregeling van Almere al bekend is, maar nee, nog niet... Dus ik wacht het af.
N57 wijzigt niet echt bij mijn weten, en de 315 dienstregelingen zijn als het goed is exact hetzelfde als in 2009. Verwacht in Almere op de stadsdienst geen grote klappers (vooral frequentiewijzigingen dal, en meer ritten vroege ochtend)
Op de streekdienst wordt de hele boel (richting Amsterdam) compleet overhoop gegooit... hoge frequenties in de spits maar wel minder lijnen in de spits......... (tussen 7 en 8 uur 's ochtends rijden er in totaal 3 ritten meer richting Amsterdam dan in de huidige dienstregeling) daarnaast wordt Almere Poort aangedaan door een aantal bussen richting Amsterdam.
Een interressante lijn om in de gaten te houden wordt de 156, die wordt aangepast aan de Enorme stroom reizigers in de ochtendspits, en waarin ook wordt rekening gehouden met de hoeveelheid reizigers op de rest van de dag.
(voor zover al wat zaken die verklapt worden)
someone-unreal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 20:41
Locatie: Almere

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door someone-unreal »

Klaasje schreef:
Milco1995 schreef:Van deze gebieden staan de nieuwe dienstregelingen wel op connexxion.nl±
- Amstelland / Meerlanden (dus ook lijnen 215 216)
- Almere lijn N57
- HOV Lelystad-Heerenveen-Groningen (lijn 315 325 335 345)
Ik hoop dat binnenkort ook andere dienstregelingen bekend gaan worden, ik zit ook steeds te kijken of de dienstregeling van Almere al bekend is, maar nee, nog niet... Dus ik wacht het af.
N57 wijzigt niet echt bij mijn weten, en de 315 dienstregelingen zijn als het goed is exact hetzelfde als in 2009. Verwacht in Almere op de stadsdienst geen grote klappers (vooral frequentiewijzigingen dal, en meer ritten vroege ochtend)
Op de streekdienst wordt de hele boel (richting Amsterdam) compleet overhoop gegooit... hoge frequenties in de spits maar wel minder lijnen in de spits......... (tussen 7 en 8 uur 's ochtends rijden er in totaal 3 ritten meer richting Amsterdam dan in de huidige dienstregeling) daarnaast wordt Almere Poort aangedaan door een aantal bussen richting Amsterdam.
Een interressante lijn om in de gaten te houden wordt de 156, die wordt aangepast aan de Enorme stroom reizigers in de ochtendspits, en waarin ook wordt rekening gehouden met de hoeveelheid reizigers op de rest van de dag.
(voor zover al wat zaken die verklapt worden)
HAHA, ja en vervolgens wordt er gereden met ambassadors. Goeie grap. Mensen in het gooi ZEUREN.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Thijs »

Klaasje schreef:Gooi en vechtstreek staat er ook al op.. (tenminste 101, 102 en 110)
Dan ontbreken bij CXX nog IJsselmond, salland, zwolle stad, Twente, Almere (stad en streek), Amstelland meerlanden, Utrecht-regio en -streek, en Q-liner 315 als ik het goed heb..
En natuurlijk Arnhem/Nijmegen, dat is ook Connexxion namelijk (Breng dan). Ben benieuwd wanneer dat online komt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Vinny »

HAHA, ja en vervolgens wordt er gereden met ambassadors. Goeie grap. Mensen in het gooi ZEUREN.
Het meest gehate bustype als ik het forum zo mag geloven. Maar ik ben er nog altijd niet achter wat er echt mis mee is. Zo onconfortabel zijn ze ook niet, nja de oude Schiphol-Sternet bussen: die vond ik behoorlijk tegenvallen. Maar het is zóóó veel beter als de oude standaard-gelede streekbussen die in de jaren '90 rondreden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Chauf21 »

Ik vind het ook prima bussen hoor :) De nieuwere generaties zijn daarbij weer een stuk beter dan de eerste bussen, maar dat houd je altijd. Ook van belang zijn de concessie-eisen. Het wel of niet aanwezig zijn van een airco/lichtkrant etc. bepaalt ook voor een deel de beleving van een busreis. Hoewel in feite onterecht, schrijven sommige/veel mensen dat soort eigenschappen wel toe aan het specifieke type bus. En daarmee wordt de beeldvorming dus ook gekleurd.

Een tijd terug reed ik met een Alliance (B89) op een lijn waar normaal gesproken alleen Ambassadors rijden. Er zit toch behoorlijk wat verschil tussen die bussen, maar een oudere dame liet mij weten de "normale" (lees: Ambassador) bussen fijner te vinden, daar werden de haltes in omgeroepen...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Klaasje »

Ik ben het er mee eens dat het opzich prima bussen zijn. Die dingen zijn bedacht om zo goedkoop, en veilig mogelijk te rijden zonder dat het comfort enorm slecht is. Dat doen ze enorm goed, en met de series zijn ze nog verbeterd ook. :pos:
Ze zijn alleen niet zo supergeschikt voor lange ritten over snelwegen, en zware stadsdiensten, maar je kan niet alles hebben toch? Het is over het algemeen een erg flexibel en goed inzetbare bus gebleken in de afgelopen jaren. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Met de 126 (Bijlmer - Mijdrecht) wordt je inderdaad niet vrolijk van het stuk over de snelweg. De Amba giert het dan uit. Kan mij voorstellen dat dat in de Hoekse Waard nog erger is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door robinzes »

Is er eigenlijk al iets bekend over de nieuwe dienstregeling in de regio arnhem / nijmegen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

Milco1995 schreef:Van deze gebieden staan de nieuwe dienstregelingen wel op connexxion.nl±
- Amstelland / Meerlanden (+ Almere lijnen 215 216)
...
- Lijn 126 Mijdrecht - Amsterdam-ZO
Voorne-Putten staat er ook al op. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

De RET heeft nog niet de nieuwe dienstregelingen (die komen waarschijnllijk per 25-11), maar al wel de wijzigingen on line gezet, namelijk hier.

Enkele opvallende puntjes:
- De metrolijnen worden gewijzigd (was al lang bekend).
- Lijn 20 verliest zijn belachelijk lange route in het centrum en rijdt vanan Eendrachtsplein rechtstreeks via Kruisplein naar CS. Blijkbaar is de keermogelijkheid bij CS nu dus echt klaar.
- De vetrektijden van bus 40 zijn beter angepast aan de schooltijden van de TU. 8-) Verder verhuist bus 40 (net als alle Veolia-lijnen) medio 2010 naar de andere kant van het spoor op station Delft, wegens werkzaamheden voor de spoortunnel.
- In verband met het verdwijnen van Connexxion-lijn 89 in het havengebied van Schiedam, komt er een nieuwe lijn 52 (Station Schiedam Centrum - Vijfsluizen). Deze lijn rijdt alleen in de spits in beide richtingen.
- Buslijn 65 wordt opgeheven. De verbinding tussen metrostation Portugaal en het Delta ziekenhuis wordt verzekerd door de nieuwe buslijn 79 uit Hoogvliet. De kernen van Rhoon en Portugaal zijn vanaf nu aangewezen op burtbusje 62, welke alleen doordeweeks overdag rijdt. Of er op deze lijn speciale buurtbuskaartjes gelden, weet ik nog niet.
- Er komt een nieuwe buslijn 80 vanaf bedrijventerrein Gadering via metrostation Hoogvliet en nog wat wijken naar Spijkenisse Centrum. Deze lijn rijdt overdag elk half uur en 's avonds nog enkele losse ritten.
- Het doordeweekse Nachtnet verdwijnt! :( De Bob-bus zal vanaf nu op donderdag-, vrijdag- en zaterdagnacht rijden. Ook verdwijnen er enkele lijnen, mar er komen ook wat nieuwe lijnen bij. mijn eigen B6 verdwijnt helaas wel. :cry:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Chauf21 »

Pijnackerbus heeft nog meer wijzigingen voor Rotterdam op de Wiki gezet: Wijzigingen concessie Rotterdam stadsvervoer 2010. Opvallend zijn (voor mij) de frequentieverhogingen van de tramlijnen 8, 21, 23 en 25. Was daar laatst niet een discussie over dat dat wellicht tot problemen op Hofplein zou kunnen leiden?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

Ja, klopt.
Maar lijn 20 verdwijnt weer op het Hofplein, dus daar mag je ook weer 6 trams per uur afhalen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Lijn 20 gaat over niet al te lange termijn toch naar Blijdorp rijden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

Daar waren wel geruchten over, ja....

Maar goed: Connexxion heeft inmiddels ook van een aantal regio's de wijzigingen op haar site gezet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Ik vind die tabel bij Rijnstreek handig! Gewoon alle lijnen erin en vermelden of er iets veranderd of niet en wat er dan veranderd.

Ik zie trouwens bij Noord-Holland Noord niet dat de stadsdienst van Schagen wordt opgeheven, ik dacht dat dat wel zou gebeuren :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Stephan »

Inmiddels toont de Connexxion website de nieuwe dienstregeling van het GVU. Al eerder vermeldt in een busmailing, maar bij deze ook op OV in Nederland.

Naar Papendorp rijden vanaf half december de lijnen 24 en 29. Die laatste houdt dezelfde route, maar verandert in frequentie: in de spitsen 6x per uur en daarbuiten ieder kwartier. Lijn 24 is de nieuwe lijn tussen CS en busstation De Meern Oost, via Papendorp-Noord en bedrijventerrein Oudenrijn. De lijn rijdt in de spitsuren 6x per uur en in de daluren 2x per uur. De nieuwe lijn rijdt door tot iets na 23.00 uur.

Op busstation De Meern Oost komt een koppeling met het lijnenpakket 125/126/127. De lijnen 126 en 127 komen niet meer op Utrecht Centraal, maar rijden vanaf dit busstation hun gewijzigde route. In Vleuten wordt een kleine lus gemaakt om het nieuwe NS-station te bedienen. Nieuw is lijn 125. Deze rijdt tussen De Meern Oost en Vleuten NS. Doordeweeks alleen 's avonds één keer per uur. In het weekend de gehele dag één keer per uur. Zo rijdt er toch nog een bus tussen De Meern en Vleuten op de rustigste momenten, omdat lijn 127 op zondag alleen tussen Vleuten NS en Kockengen rijdt en 's avonds al helemaal niet.

De nieuwe lijn 24 betekent het einde voor lijn 145. Ook lijn 229 verlaat het toneel in de nieuwe dienstregeling. De lijnen 128 en 180 zijn de enige twee lijnen die het Amsterdam-Rijn Kanaal nog kruisen bij het 24- oktoberplein.

In het nachtnetwerk verschijnt een nieuwe lijn 420. Deze is een samenvoeging van de lijnen 426 en 435.
Tot zover de gevonden wijzigingen.

Groeten,
Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Frank »

Inmiddels staan de dienstregeling ook op 9292ov.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Hmm... ik zit net op 9292 eens te kijken naar de nieuwe dienstregeling in Dordrecht en kom daarin een wel heel merkwaardige situatie tegen: lijn 3 is de hele dag afgestemd op de huidige vertrektijden van de treinen uit de richting Rotterdam, behalve in de avondspits. Het lijkt er heel erg op dat 'ie dan is afgestemd op de tijden van 2011 (met de kwartiersdienst 2100/2200).
Het meest vreemde is nog wel dat geenenkele andere lijn er zo'n rare verspringing in heeft zitten. Maargoed, aangezien ik ook een advies kreeg waarin ik de trein naar Gnd moest nemen om daar op de regiotaxi te stappen ga ik vooralsnog uit van een foutje in de reisplanner...

Update: het blijkt extra rijtijd te zijn op verzoek van de chauffeurs. En dan niet in de spits (dan is het gewoon een strakke kwartiersdienst zonder extra minuutjes) maar net voor de spits. Kennelijk rijdt Arriva liever op tijd met lege bussen: erg veel zit er doorgaans niet meer in lijn 3 als 'ie op het station gearriveerd is, het meeste stapt juist daar in. (Ook logisch voor een lijn tussen twee totaal verschilende wijken en dus twee totaal verschillende groepen reizigers)
Om dezelfde reden wordt lijn 4 een ringlijn in Wielwijk, al merkt niemand daar iets van: hij vertrekt direct na aankomst weer van het eindpunt, da's alles.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Reiziger Delft »

Bus 3 Arnhem Noord - Arnhem Centrum - Velp rijdt voortaan altijd slechts elke 15 minuten; dat was voorheen in de brede spitsen elke 10 minuten. :x Goede manier om mensen de bus in te krijgen zo. :neg:
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door --Stefan-- »

De dienstregeling van BRENG staat inmiddels ook online op connexxion.nl en op 9292ov ;)
3 0 7 9
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Frank »

Reiziger Delft schreef:Bus 3 Arnhem Noord - Arnhem Centrum - Velp rijdt voortaan altijd slechts elke 15 minuten; dat was voorheen in de brede spitsen elke 10 minuten. :x Goede manier om mensen de bus in te krijgen zo. :neg:
Waarschijnlijk omdat daar geledes gaan rijden, maar het is inderdaad een forse achteruitgang. Net zoals de lijn 2 (Arnhem - Hoogkamp) die in de spitsen nog maar elk halfuur rijdt. En zo te zien rijdt lijn 99 (Uden -> Nijmegen) in de ochtendspits nog maar viermaal per uur het gehele traject rijdt in plaats van zesmaal.

Een aantal mooie wijzigingen was aangekondigd; komt dit er tussendoor :( .
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Justin »

Het OV in Zwijndrecht wordt nog verder uitgedund. Lijn 11 en 12 verdwijnen in mijn wijk. Ook wordt de dgrl gestaakt om 20:00. Oftewel: reizigers die buiten de regio wonen/werken/whatever doen kunnen beter verhuizen. Dacht ik dat het niet slechter kon worden... maar wel dus.

Arriva verdwijnt, Qbuzz verschijnt. Had eigenlijk liever ZWN :oops:

Voorheen:

Heengaande: van huis (halte Rechteren) naar station Zwijndrecht of Dordrecht
Lijn 11: 1 x per uur: xx.44 richting station (oostelijke richting) -- aankomst Zwd xx.56, aankomst Ddr xx.07.
Lijn 12: 1 x per uur: xx.55 richting station (westelijke richting) -- aankomst Zwd xx.08

Eerste en laatste ritten:
Lijn 11: 06.44 .. 00.44 (laatste rit tot station Zwd)
Lijn 12: 06.53 ... 23.51

Teruggaande: van station Dordrecht of Zwijndrecht naar huis (halte Rechteren)
Lijn 11: 1 x per uur: xx.23 vanaf Ddr; xx.32 vanaf Zwd -- aankomst xx.44 bij mijn halte
Lijn 12: 1 x per uur: xx.44 vanaf Zwd -- aankomst xx.55 bij mijn halte

Eerste en laatste ritten:
Lijn 11: Vanaf Ddr: 07.20 ... 23.20; vanaf Zwd: 06.32 ... 00.34
Lijn 12: Vanaf Zwd: 06.44 ... 23.42

Voorts:
Heengaande: van huis (halte Rechteren) naar station Zwijndrecht of Dordrecht
Lijn 141: 1 x per uur: xx.10 richting station (westelijke richting) -- aankomst Zwd xx.23 (onduidelijk hoe laat aankomst Ddr dat wordt)

Eerste en laatste ritten:
Lijn 141: 07.08 ... 20.08

Teruggaande: van station Dordrecht of Zwijndrecht naar huis (halte Rechteren)
Lijn 141: 1 x per uur: ??.?? vanaf Ddr; xx.57 vanaf Zwd -- aankomst xx.10 bij mijn halte (onduidelijk hoe laat vanaf Ddr dat wordt, 9292ov stuurt me steeds met 140 naar Ridderkerk en weer op de 141 naar huis)

Eerste en laatste ritten:
Lijn 141: vanaf Zwd: 06.57 ... 19.57

Boeh... Ik brand Zwd plat...

Ziet er naar uit dat we van die rare constructies weer krijgen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten