Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Precies, trolly. Die pijpen moeten wel doorgesmeerd. Dus hoppa, rausen met die metro!
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

GVB: voorlopig geen nachtmetro.......... :cry:

https://www.at5.nl/artikelen/193810/gvb ... an-student
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Je verwacht het niet.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Da's dan mooi kut voor de demografie -o-
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het is jammer dat de focus ligt op alles-of-niets in plaats van langer doorrijden op sommige lijnen.
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Zou leuk zijn eens een doorrekening te zien van hoeveel het nou eigenlijk per uur zou kosten om metro's langer door te laten rijden, dus inclusief stations open houden, stroomkosten, personeelskosten, verkeersleiding, etc, in verhouding tot nachtbussen. De discussie gaat altijd het zelfde met een random iemand die zegt "hee, ik wil een nachtmetro" en het GVB dat reageert met "nee, nu nog niet", maar iets zinnigs is er nog steeds niet over gezegd.

@Duco, mocht je nog om onderwerpen voor artikelen verlegen zitten :D
We kunnen er niet meer Onderuit
duucoo
Berichten: 66
Lid geworden op: za 25 feb 2012, 13:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door duucoo »

Caffer schreef:Zou leuk zijn eens een doorrekening te zien van hoeveel het nou eigenlijk per uur zou kosten om metro's langer door te laten rijden, dus inclusief stations open houden, stroomkosten, personeelskosten, verkeersleiding, etc, in verhouding tot nachtbussen. De discussie gaat altijd het zelfde met een random iemand die zegt "hee, ik wil een nachtmetro" en het GVB dat reageert met "nee, nu nog niet", maar iets zinnigs is er nog steeds niet over gezegd.

@Duco, mocht je nog om onderwerpen voor artikelen verlegen zitten :D
Leuk idee!
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Een actieve lurker, onze duucoo :wink:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Western Soldier
Berichten: 1236
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Western Soldier »

Ik ben het eens dat het goed zou zijn om in de nachten metro's te laten rijden. Hoeft echt niet elke lijn in hoge frequenties, al is het maar lijn 52 die 1x per uur gaat, daar zal genoeg vraag voor zijn.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

De kosten van een nachtmetro zitten niet alleen in het laten rijden van de trein, maar vooral in het openhouden van de stations en het op de been houden van voldoende beveiliging om enig gevoel van sociale controle bij de bezoekers van die stations in stand te houden. Een hogere frequentie zou in dat opzicht wellicht wenselijker zijn, maar ik denk eigenlijk niet dat het er voorlopig van gaat komen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Het rijden van de Noord/Zuidlijn 's nachts voegt niets toe ten opzichte van het bestaande nachtbusnet, dat in Noord de reizigers dichter bij huis afzet en onder het IJ bijna parallel rijdt met de metro en reizigers niet dumpt in het niemandsland rondom station Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

trolly schreef:De kosten van een nachtmetro zitten niet alleen in het laten rijden van de trein, maar vooral in het openhouden van de stations en het op de been houden van voldoende beveiliging om enig gevoel van sociale controle bij de bezoekers van die stations in stand te houden. Een hogere frequentie zou in dat opzicht wellicht wenselijker zijn, maar ik denk eigenlijk niet dat het er voorlopig van gaat komen.
Wat nu standaard aanwezig is in de stations is geen beveiliging hoor, gewoon een servicemedewerker die vragen beantwoord. Ik heb ze nog nooit zien ingrijpen als een poortje wordt ingetrapt of iemand snel een ander persoon achterna loopt zonder in te checken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Wat jij wil. Evengoed denk ik dat er 's nachts wat piepeltjes ingezet moeten worden, en voor de kosten maakt het vast niet heel veel uit of dat nou beveiligers of balonnenclowns zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

trolly schreef:[...] [V]oor de kosten maakt het vast niet heel veel uit of dat nou beveiligers of balonnenclowns zijn.
Inderdaad:

https://www.mijnzzp.nl/Beroep/415-Evene ... -en-tarief

https://www.mijnzzp.nl/Beroep/696-Clown ... -en-tarief
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Mooi! Meld dat ook even aan het GVB, wordt het misschien nog gezellig in die catacomben.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Zal ik doen. Ik vind evenementenbeveiligers namelijk ook stukken gezjelliger dan clowns.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

^Gewoon studenten inzetten als ballonnenclown. Veel goedkoper.
trolly schreef:Wat jij wil.
Mijn wil heeft er weinig mee te maken.
trolly schreef:Evengoed denk ik dat er 's nachts wat piepeltjes ingezet moeten worden, en voor de kosten maakt het vast niet heel veel uit of dat nou beveiligers of balonnenclowns zijn.
Die servicemedewerkers zijn vooral nice-to-have's en kunnen prima die laatste paar uurtjes wegblijven. Ze staan sowieso niet bij alle stations en daar zie je ook geen anarchie uitbreken.
Laatst gewijzigd door n-evo op do 09 mei 2019, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Jij wil elke keer wat anders -o-

Dan moet je met Alargule in discussie. Die heeft hierboven namelijk het tegendeel bewezen (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik zag het iets te laat. Wel mooi dat ie het ff opgezocht heeft. *O*

Ik vraag me nu stiekem wel af wat het verschil is als je beiden in loondienst neemt in plaats van als ZZP'er.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Dan kan het GVB mooi de BTW op de ballonnen aftrekken :pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door JordiBrabant »

n-evo schreef:Ik vraag me nu stiekem wel af wat het verschil is als je beiden in loondienst neemt in plaats van als ZZP'er.
Niet zoveel voor de werkgever, het kost alleen een beetje meer administratie voor de belasting, de premies van volksverzekeringen, pensioen en het kerstpakket. Dan kom je ook op ongeveer op het tarief van een ZZP-er. Een ZZP-er wordt geacht dit allemaal zelf te doen, maar of ze allemaal aan hun toekomst denken....?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Frank93 »

Flinke schade aan een voertuig van het GVB door een aanrijding:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/246037/v ... t-in-flank
Jelmer
Berichten: 548
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Jelmer »

Als ik de schade zie denk ik einde verhaal voor de 328, bus is ook alweer 12 jaar oud (bouwjaar 2007)
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door nvdw »

Ik denk dat de vraag vooral is wie voor de schade opdraait. Als dat (de verzekeraar van) de vrachtautochauffeur is, dan is er al meer kans dat het gewoon nog gemaakt wordt. Het ziet er naar uit, maar het lijkt alsof de dragende constructie nog heel is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

GVB start aanbesteding van botswaarschuwingssysteem voor Combino’s:

https://www.spoorpro.nl/materieel/2019/ ... dpr=accept
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 201 gasten