OVer je treinreiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Flinke vertragingen vanmorgen door de herstelwerkzaamheden tussen Tilburg en Breda. Zo had ik zelf de t1914 met +25 i.p.v. de t1916... de t2214 hing daar ook nog met zeker +15 achter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Nou, een vriend van mij is zojuist gestrand in Rotterdam Alexander, stroomstoring tussen Gd en Rtd ofzo :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Nou, een vriend van mij is zojuist gestrand in Rotterdam Alexander, stroomstoring tussen Gd en Rtd ofzo :?
Rotterdam Centraal-Utrecht Centraal
Woensdag 11 November 11:37

Oorzaak De beperkingen tussen Nieuwerkerk a/d IJssel en Gouda als gevolg van een stroomstoring zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
heeft niet echt lang geduurd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:Flinke vertragingen vanmorgen door de herstelwerkzaamheden tussen Tilburg en Breda. Zo had ik zelf de t1914 met +25 i.p.v. de t1916... de t2214 hing daar ook nog met zeker +15 achter.
De t2218 reed in elk geval op tijd, want die zag ik net wegrijden toen ik op Rotterdam Lombardijen het perron op liep. :P
Niet dat dat nou zo erg was: ik moest toch naar Delft Zuid en was dus eigenlijk veel te vroeg voor de t5020. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Da's logisch want toen was de verstoring ondertussen voorbij (geloof al rond 7.00 uur, dus eerder dan gepland was).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Er komt zojuist een 1700-loc voorbij op de Watergraafsmeerse boog, en die sleepte de m1849 mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Het lijkt toch nog niet helemaal lekker te gaan met het SLT, of het moet nog onwenningheid van het personeel zijn... de opvolging s9700 - NoordOost ging in het verleden doorgaans toch wel goed, maar vandaag ontstond er net als maandag een klein oponthoud voor de t12756 door een vertraagde SLT voor ons (ja ik weet dat 't een beperkt aantal waarnemingen is, maar heb nu eenmaal niet zo vaak de NoordOost op de terugweg).
Achja, zolang ze niet defect raken heb je er op zich amper last van. Zeker als de t2167 ook nog iets vertraagd is (volgens NS was'ie het niet, maar het leek me al wel erg stug dat 'ie op tijd zou zijn met een vertraagde stoptrein ervoor).

Verder werd in Dordrecht vrij op 't laatste moment de m9546 ingezet als t5062.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

9546 bestaat niet. Overigens zag ik ook al op station Weesp een virm-zesje (8726)in de stoptrein naar Utrecht (s5700).
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door JeePee »

Vandaag weer DM'90 in de s2900
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

ziggy schreef:9546 bestaat niet.
Laatste cijfer even omkeren dan: 9549 was 't zoals ik ook op Somda al meldde.

In Gouda stond trouwens ook nog een volledig donkere ICM-IV te niksen op spoor 4 met "Den Haag CS" op de koersdisplays. Lijkt wel sterk op een afgerangeerd defect treinstel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Justin »

Ben net ontsnapt aan de stroomstoring. Echter, bij aankomst in Ut met de t20537, werd er omgeroepen dat er een wisselstoring was bij Gouda, en dat daarom de s2800 naar Rtd niet reed...

Deze avond waren de werkzaamheden op Dt-Gv blijkbaar wat naar voren opgeschoven. Rtd stond beetje vol met materieel... Ik zat nog in t9264 (+30) naar Ddr (t2866 kwam met +8 aan in Rtd, miste dus de t5075/t1975), miste net de t5170 naar Zwd en ben zodoende maar weer eens van station Ddr naar huis gelopen. En wederom sneller dan dat ik op de volgende bus zou wachten :D.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Het lijkt toch nog niet helemaal lekker te gaan met het SLT, of het moet nog onwenningheid van het personeel zijn... de opvolging s9700 - NoordOost ging in het verleden doorgaans toch wel goed, maar vandaag ontstond er net als maandag een klein oponthoud voor de t12756 door een vertraagde SLT voor ons (ja ik weet dat 't een beperkt aantal waarnemingen is, maar heb nu eenmaal niet zo vaak de NoordOost op de terugweg).
Het hoeft niet eens aan SLT te liggen, het is gewoon weer druk in de trein en glad op de sporen. Veel kleine vertragingen aan het begin van de avond tussen Rotterdam en Utrecht, behalve van de s9700. :P
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Vandaag een slagje Ut-Wd-Ledn v.v. gemaakt met de nodige vertraging door een defecte las vlak voor Apn, waardoor er ter plaatse maar 10 km/h gereden mocht worden. Hierdoor reden de treinen met +5 tot 7 en liepen de kruising Ztwo en Bdg in de soep, op deze plaatsen moesten we een paar minuten op elkaar wachten. Om dat weer enigzins in te lopen moest ik wel op baanvaksnelheid rijden, hoewel het spoor er wel erg belabberd bij ligt en ik normaal zo'n 100 rij waar 120-130 is toegestaan (en zelfs dan zit je bijna naast je stoel). Normaal heb je daar dan ook rijtijd te over.

Bij aankomst in Ut moest ik wel erg lachen om de omroep van de hc (die consequent na elk stationnement de vertraging en de oorzaak ervan omriep): "Dames en heren, onze oorspronkelijke aankomsttijd in Utrecht Centraal zou zijn: 15:08 en het is nu... (stilte) ...15:08...? (verbaasd) We hebben onze vertraging dus gereduceerd tot... 0!"

Verder nog 2 SLT VI-tjes gespot: 1 op het opstelspoor in Gdg, die naar Rtd zou gaan en 1 tussen Gd en Ztm, afkomstig uit Gvc.

En dan nog wat: Ik bied echt NOOIT meer m'n verontschuldigingen aan reizigers aan voor zaken waar ik niets aan kan doen... Die slag Ut-Ledn-Ut reed ik met een los VIRM IV en de erop kerende 2000 naar Gvc met hetzelfde losse stel. Bij aankomst in Gd stonden er uiteraard reizigers tot bij cijferbordje 12 aan toe en toen die langsliepen had er eentje ontzettend veel commentaar. Ik bood nog m'n verontschuldigingen aan vanwege de kortere trein (terwijl ik gewoon op de voorgeschreven plaats stopte), maar er was geen land mee te bezeilen. Het paste overigens allemaal prima in dat ene viertje en in Gvc kreeg ik op de terugweg (juist voor de avondspits) keurig een 2e viertje erbij, dus het zou me niets verbazen als het gewoon planmatig zo hoorde.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

In de s2000 is sinds de inkorting buiten de spits een kanon in af te schieten, en dan even 12 bakken verwachten. Het is de NoordOost niet :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door webguy »

Het zijn 's morgens inderdaad twee treinen die erg druk zijn en dan is het ook meteen errrruuuuggg druk, twee viertjes proppie vol. Iedereen wil rond werktijd in Den haag zijn :P
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Marc »

Het was te merken dat het carnavalsseizoen gisteren geopend was, het station van Maastricht was vanmorgen één grote puinzooi...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Het hoeft niet eens aan SLT te liggen, het is gewoon weer druk in de trein en glad op de sporen. Veel kleine vertragingen aan het begin van de avond tussen Rotterdam en Utrecht, behalve van de s9700. :P
Lol, maandagavond en gisteravond dus precies andersom. Eens zien wat vanavond gaat brengen. Vanmorgen waren de gevolgen van glad spoor wel weer te merken aan de lichte vertragingen waardoor de s9800 bij Utrecht Terwijde een beetje in de weg zit.

Wat bij de extra drukte op dit moment trouwens niet meehelpt is dat al enkele dagen op spoor 11/12 van Utrecht Centraal de oostelijke roltrappen niet allebei op omhoog staan in de ochtendspits. Dat levert als er net een lange NoordOost / s2800 is aangekomen toch wel kleine opstoppinkjes op.

En owja: vanmorgen SLT in de t19816 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door ODRAIL »

Marc schreef:Het was te merken dat het carnavalsseizoen gisteren geopend was, het station van Maastricht was vanmorgen één grote puinzooi...
Met mensen of met treinen?
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Marc »

Het hele station lag vanmorgen vol met afval en op verschillende plaatsen lag confetti.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:Eens zien wat vanavond gaat brengen.
Nouja, dat was dus niet helemaal eerlijk zo net na een verstoring op Amf-Ut :P Heb geen idee of ik nu de t2854 met +35 of de t2856 met +5 had: ze zouden allebei van spoor 8 vertrekken en dat gezien de vertragingen tegelijk doen, maar dat wordt natuurlijk wat lastig :P In ieder geval kom je dan achter allerlei andere treinen terecht, zo stonden we geruime tijd voor Woerden stil (kan me zogauw echter niet bedenken wat daar nu in de weg zat), om uiteindelijk met +15 in Rotterdam aan te komen. Precies op de aankomsttijd van de t12756 die ik eigenlijk had willen nemen, kwam dus mooi uit.

Ook in Rotterdam ging het trouwens niet helemaal lekker, met name bij Hispeed, met een t9241 met +35, een t9256 met +15 en een opgeheven t1053.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Het was een aanrijding met een persoon tussen Ut en Amf vandaag.

De 1973 bestond vandaag uit de 4042+4022 voor de verandering.

En ik heb nog een leuk nieuwtje: Er komt zeer binnenkort een SLT IVtje in Ddr een weekje logeren op spoor 21, voor herinstructie aan de machinisten daar. Misschien dat ie zelfs morgen al komt.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Nog preciezer: een aanrijding tussen Utrecht Overvecht en Bilthoven. Juist, was er daar pasgeleden niet ook al één gebeurd?
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Er zijn vaste plekken waar het vaak voorkomt. Zo ook met zelfdodingen.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

Zag een Thalys rijden waarvan 4 bakken totaal beschilderd waren. Nu kan het aan mij liggen, maar ik vroeg me af:
- Is het door een kunstenaar gedaan die met graffiti de trein mocht opsieren,
- Zijn het vandalen geweest, die heel netjes en secuur te werk zijn gegaan.

In ieder geval zag het er niet uit, als het iets officieels was, dan was het wel erg slordig afgewerkt aan de randen van bv de daken. Maar als het een illegale actie is geweest snap ik weer niet dat die persoon er allerlei Thalys 'reclame' in heeft verwerkt, en zich precies tot 4 bakken heeft beperkt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Bedoel je soms die Magritte-Thalys PBKA? Die maakt reclame voor een museum in Brussel en daarvan zijn alleen de motorrijtuigen en de aangrenzende bakken beplakt met blauwe stickers. Het ziet er inderdaad niet erg professioneel uit.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten