Een tas vol politiek!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Gekko123 »

Zeer waarschijnlijk om hun partij nog even onder de aandacht te brengen. Iets met verkiezingen over 3 weken...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Ronaldussen schreef:Dat is niet juist, dat mag een demissionair college of kabinet wel, tenzij een meerderheid van de statenleden, gemeenteraadsleden of parlementsleden het onderwerp controversieel hebben verklaard.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Demissionair
:oops: Mijn excuus ... je hebt gelijk :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Gekko123 schreef:Zeer waarschijnlijk om hun partij nog even onder de aandacht te brengen. Iets met verkiezingen over 3 weken...
Alsof de EU over waterbussen gaat :'(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ODRAIL »

Die zullen er allicht iets over te zeggen willen hebben. Zoals bij zoveel zaken :? :wink: .
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

Nonsens. De EU wordt er graag met de haren bijgesleept als er een boeman van pas komt om een impopulaire maatregel te verdedigen. Dat is decennialang in het VK gebeurd, en het resultaat is bekend.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Suus schreef:
Gekko123 schreef:Zeer waarschijnlijk om hun partij nog even onder de aandacht te brengen. Iets met verkiezingen over 3 weken...
Alsof de EU over waterbussen gaat :'(
Want om aandacht te krijgen moet alles persé kloppen en ter zake doen? :')
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Vinny »

Meltrain schreef:Hoezo niet? :?
Alle drie de punten klinken mij niet verkeerd of wereldvreemd.
Dat is het punt juist: het lijken redelijke punten te zijn totdat je er over na gaat denken. Dan blijkt dat het alle drie geld kost zonder dat er een kwaliteitsverbetering van het openbaar vervoer tegen over staat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Bevriezing van de OV-tarieven klinkt misschien populistisch, maar: als je het OV concurrerend wil houden met de auto (wat lange tijd heeft geprofiteerd van relatief lage brandstofprijzen en van de al voor langere tijd bevroren opcenten van de wegenbelasting), is het wel zo eerlijk als de reiziger die een milieubewustere keuze maakt of om andere reden niet van een auto gebruik kan maken ook eens een keer niet wordt geconfronteerd met een steeds hogere prijs voor vervoer.

Helaas gooide het Rijk bijna meteen na invoering van het plan roet in het eten door de BTW te verhogen en ook het instaptarief is landelijk afgesproken, maar er is tenminste eindelijk een ov-autoriteit die wél een halt toeroept aan het ongebreideld verhogen van de OV-tarieven zonder dat er voor de reiziger wat tegenover staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Daniel »

Op zich is het trouwens wel apart dat juist Zuid-Holland dat doet: de drie Zuid-Hollandse busconcessies kennen namelijk (zelfs al voor de laatste verlaging!) de laagste kilometertarieven van Nederland. Aan de andere kant hebben de forensen in Zuid-Holland wel jaren bovengemiddeld veel betaald omdat er voor reizen over niet al te lange afstand geen afgekocht reisrecht bestond.

Je ziet daardoor overigens wel dat de verschillen in prijsontwikkeling tussen regio's aanzienlijk gegroeid zijn in de afgelopen jaren: waar in 2018 Zuid-Holland de goedkoopste tarieven kende waren zij in 2012 nog middenmoter. In de provincie Utrecht is de ontwikkeling juist omgekeerd: die was in 2012 het goedkoopst en zit nu in het midden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door ArrivaBas »

Op eu.stemwijzer.nl is de stemwijzer voor het Europees Parlement geopend. Ik kom uit op D66 met ruim driekwart overeenkomst. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef: :')
Wat is er '-) aan die uitkomst?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Lijn 45 »

Ik zit op PvdA of Denk.
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Wannes »

Ik zit op GroenLinks, PvdA, PvdD of SP
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door jelmerrr »

D66 en JezusLeeft staan bij mij bovenaan :oops:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Ik heb geloof ik maar één verschil gevonden tussen PvdA en GroenLinks, en dat is de stelling over Griekenland, waar de PvdA het oneens mee is maar GroenLinks het eens :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

jelmerrr schreef:D66 en JezusLeeft staan bij mij bovenaan :oops:
Halleluja *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door katvis »

JezusLeeft staat bij heel veel mensen in de top 3. Als je kijkt naar hun "standpunten" en toelichtingen (welke hilarisch zijn) dan loopt het vaak wel uiteen. Alsof ze proberen iedereen aan te spreken ten koste wat het kost voor stemmers :')
PSA: Links gaan, rechts staan
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Chrysa »

Wel bijzonder, want als ik de partij moet geloven is nul zetels ook winst.
Als je gekozen wordt, weet Van der Spek, wacht het onvermijdelijke compromis. Geen zetels halen betekent geen concessies hoeven doen en dát is pas winst.

...

Bij de Provinciale Statenverkiezingen op 20 maart doet Jezus Leeft behalve in Zuid-Holland ook mee in Noord-Brabant, Gelderland en Flevoland. Zoals de partij ook meedeed aan de Europese verkiezingen in 2014, de Tweede Kamerverkiezingen in 2017 en de gemeenteraadsverkiezingen vorig jaar. Steeds haalde ze een handvol stemmen en kwam ze niet in de buurt van een zetel.

Maar dat maakt niet uit, want waar het om gaat is de verspreiding van het woord. Hét Woord. „ Als mensen door onze verkiezingsdeelname Jezus vinden, dan heeft het zin gehad.”
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/22/nu ... t-a3654977
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door trolly »

luka23 schreef:JezusLeeft staat bij heel veel mensen in de top 3. Als je kijkt naar hun "standpunten" en toelichtingen (welke hilarisch zijn) dan loopt het vaak wel uiteen. Alsof ze proberen iedereen aan te spreken ten koste wat het kost voor stemmers :')
Hieperdepiep voor de kieswijzer dus. Het blijft me verbazen dat een hoop mensen klakkeloos achter die stemadviezen aanhobbelen, terwijl ik amper verschil zie met vragenlijstjes in damesbladen: "Psycholgische test: wat voor type ben jij?"

Antwoord: een goedgelovig type. Krijg ik toch een beetje jeuk van als het over de toekomst van je straat, land en/of wereld gaat.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Suus »

Maar Jezus Leeft was wel even vergeten dat Zuid-Holland vier kieskringen heeft, dus in delen van Zuid-Holland was Jezus dood :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Of gevierendeeld. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Z2N »

In Nederland is het vrij duidelijk GroenLinks, in Frankrijk zou ik zo 1-2-3 niet weten waar ik op zou moeten stemmen. Ik ga nog maar eens overwegen waar ik ga stemmen deze verkiezingen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PHS

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door Aking »

Ik zit op
50 plus 74%
SP 70%
PVDA 67%

Maar kijk nog wel op welke poppenkastpartij ik ga stemmen, ik gok FvD, PVV Of de piratenpartij ofzo. Het maakt uiteindelijk toch geen vagijn uit, en dan is er tenminste nog een beetje protest :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een tas vol politiek!

Bericht door isadora »

Als ik Europeaan was, dan werd het ook die piraat. :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten