Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ze mogen de IC's niet in de weg zitten op het samenloop deel?
Zullen abonnementen van Arriva en Syntus tussen Kesteren en Rhenen dan ook op elkaars netwerken geldig worden?
Anders heeft het voor reizigers uit de Betuwe nog niet zoveel zin, extra aanbod.
Verder zal er tijdens spitstijden echt wel rekening met de filedrukte voor de Rijnbrug gehouden moeten worden. Heeft de 80 daar nu slechts een stuk last van.. de 280 heeft er in de spits heen en terug last van op werkdagen.. Krappe keringen maakt het dan niet robuuster m.i.
Zullen abonnementen van Arriva en Syntus tussen Kesteren en Rhenen dan ook op elkaars netwerken geldig worden?
Anders heeft het voor reizigers uit de Betuwe nog niet zoveel zin, extra aanbod.
Verder zal er tijdens spitstijden echt wel rekening met de filedrukte voor de Rijnbrug gehouden moeten worden. Heeft de 80 daar nu slechts een stuk last van.. de 280 heeft er in de spits heen en terug last van op werkdagen.. Krappe keringen maakt het dan niet robuuster m.i.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Omdat de sprinter Rhenen - Breukelen overdag doorrijdt als sprinter naar Amsterdam / Uitgeest, in kwartiersligging met de sprinter Rotterdam - Breukelen - Uitgeest.sirvinniei schreef:Waarom hebben die sprinters eigenlijk überhaupt zo'n rare dienstregeling?
En omdat de sprinter Rhenen - Breukelen 's avonds in Breukelen moet aansluiten op diezelfde sprinter Rotterdam - Breukelen - Uitgeest.
Dus dan krijg je rond 19 uur een rare sprong met ca. 45 minuten in de sprinter-drg op Rhenen - Breukelen. En die sprong moet ook nog eens uitgevoerd worden met een enkelsporig station Rhenen.
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Geen idee welke rare sprong jij bedoeld van 45 minuten. Je hebt juist iets na 18.00 uur maar 15 minuten tussen 2 treinen naar Rhn. Verder bespaart de 7300 juist matrieel tov de 7300. De laatste rijdt met losse stellen terwijl de 7400 meestal met 2 stellen rijdt dus worden er bakkilomerters bespaard. De korte aansluiting in Bkl is ook mooi meegenomen.
Verder hoop ik wel dat als de Syntus plannen mbt lijn X80 doorgaan, lijn 50 fatsoenlijke aansluiten krijgt op klp.
Nu zit er regelmatig maar 1 minuut tussen bus en trein en dat is te kort. Moet naar mijn idee minimaal 5 minuten zijn.
Verder vreemd dat heel Veenendaal in de avond geen busaansluiting op Klp meer krijgt.
Verder hoop ik wel dat als de Syntus plannen mbt lijn X80 doorgaan, lijn 50 fatsoenlijke aansluiten krijgt op klp.
Nu zit er regelmatig maar 1 minuut tussen bus en trein en dat is te kort. Moet naar mijn idee minimaal 5 minuten zijn.
Verder vreemd dat heel Veenendaal in de avond geen busaansluiting op Klp meer krijgt.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Huhhenrivanderweijden schreef:.....Verder bespaart de 7300 juist matrieel tov de 7300.....
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
De weekend-7300 is geen bakkilometerbesparing ten opzichte van een weekend-7400 die tot Breukelen zou rijden. Die overstap in Breukelen (en wellicht nog iets in Utrecht) is waarschijnlijk de reden om in het weekend deze dienstregeling te rijden.
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Weekend 7300 inderdaad niet. Ik doelde op de avond 7300.
Die rijdt met losse SGM/SLT ipv 5/6 bakken SGM. Dus bespaar je bakkilomerters.
Die rijdt met losse SGM/SLT ipv 5/6 bakken SGM. Dus bespaar je bakkilomerters.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Wanneer zit er maar 1 minuut tussen bus 50 en trein op De Klomp dan??? Ik zie ze niet in de huidige dienstregeling namelijk. Afhankelijk welke kant je met de trein op wilt is de overstap 5 of 10 minuten.henrivanderweijden schreef:Verder hoop ik wel dat als de Syntus plannen mbt lijn X80 doorgaan, lijn 50 fatsoenlijke aansluiten krijgt op klp.
Nu zit er regelmatig maar 1 minuut tussen bus en trein en dat is te kort. Moet naar mijn idee minimaal 5 minuten zijn.
Sowieso gaat het handhaven van de 80 in de huidige vorm dat ook niet verbeteren, immers vertrekt die 5 minuten voor de trein aankomt naar Veenendaal en komt 'ie pas als de trein al weg is uit Veenendaal op De Klomp aan.
Naar het station niet inderdaad, mits de huidige tijden blijven. Voor aankomende reizigers, en daar zijn er naar mijn idee de meeste van 's avonds, is er nog altijd een aansluiting op lijn 50. Al is dat vanuit Utrecht wel een kwartier wachten.Verder vreemd dat heel Veenendaal in de avond geen busaansluiting op Klp meer krijgt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Rit v 14.49 uur van Klp heeft 1 minuut vanaf trein uit Ah.
Rit a 16.10 t/m 18.40 uur hebben 2 minuten aansluiting op de trein naar Ah. Rit a 8.09 t/m 9.39 hebben 3 minuten op de trein naar Ah.
Vaak wordt de aansluiting gemist omdat van station Centrum om 1 of 2 voor hele/ halve uur vertrokken moet worden en dan zit daar de overweg dicht.
Rit a 16.10 t/m 18.40 uur hebben 2 minuten aansluiting op de trein naar Ah. Rit a 8.09 t/m 9.39 hebben 3 minuten op de trein naar Ah.
Vaak wordt de aansluiting gemist omdat van station Centrum om 1 of 2 voor hele/ halve uur vertrokken moet worden en dan zit daar de overweg dicht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Nee hoor, minstens 2 minuten want die trein vertrekt om 14.47, dus komt 'ie al eerder aan. En je baseert nu op één rit met heel krappe aansluiting dat het altijd slecht is, de rest van de ritten is de overstap ruimer namelijk.
De aansluiting naar Arnhem van de rit die om 16.10 aankomt zie ik dagelijks goed gaan, er blijft althans nooit iemand achter op het perron en als ik de andere kant op loop komt er niemand tegemoet de overweg over sprinten.
Sowieso is de aansluiting meer op de richting Utrecht afgestemd. En drie minuten is ruim genoeg, de 50 is er notabene soms nog eerder dan de X80 uit Amersfoort die 4 minuten overstap zou moeten geven.
Ze hebben vorig jaar nog de rijtijdspeling verplaatst om dat conflict met de overweg bij Veenendaal Centrum eruit te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Misschien moet je toch even in de drg kijken. Trein 3048 gaat om 14.48 uur omdat er een ICE voor zit. In de middag zie ik bijna dagelijks de bus die om 17.10 op Klp langs komt te Vndc voor de gesloten bomen staan.
Toevallig had ik afgelopen donderdag lijn 50 die om 16.40 uur op Klp aankomt. Deze had bij aankomst op Vndc -4. Op vertrektijd (16.29 uur) zijn de spoorbomen gesloten, vertrek met + 2. Door wat drukte op het Boompjesgoed liep dit op tot +5 toen ik uitstapte op de Korte Dreef. Dan haal je dus nooit meer je aansluiting op Klp.
Dat de aansluiting gebaseerd zou zijn op treinen ri Ut is in mijn ogen vreemd. Bus komt op Vndc al een trein ri Ut tegen en als je uit Amerongen, Leersum en verder komt zou ik via Db gaan en daar de trein pakken.
Verder heb je natuurlijk volkomen gelijk.
Toevallig had ik afgelopen donderdag lijn 50 die om 16.40 uur op Klp aankomt. Deze had bij aankomst op Vndc -4. Op vertrektijd (16.29 uur) zijn de spoorbomen gesloten, vertrek met + 2. Door wat drukte op het Boompjesgoed liep dit op tot +5 toen ik uitstapte op de Korte Dreef. Dan haal je dus nooit meer je aansluiting op Klp.
Dat de aansluiting gebaseerd zou zijn op treinen ri Ut is in mijn ogen vreemd. Bus komt op Vndc al een trein ri Ut tegen en als je uit Amerongen, Leersum en verder komt zou ik via Db gaan en daar de trein pakken.
Verder heb je natuurlijk volkomen gelijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Hij vertrekt om 14.48 dan he, en zolang je niet in 0 minuten kunt halteren zal de aankomst eerder zijn.henrivanderweijden schreef:Misschien moet je toch even in de drg kijken. Trein 3048 gaat om 14.48 uur omdat er een ICE voor zit.
Vanuit het centrum van Veenendaal en de omgeving Korte Dreef is via De Klomp reizen natuurlijk sneller: de IC doet er sowieso al 10 minuten minder over en daar zou dan ook nog een stukje per bus de andere kant op bij komen. Moet je nog verder dan Utrecht dan gaat het verschil ook wel oplopen.
De overstap richting Arnhem kent een redelijke verspitsing met vooral veel studenten, die gaan natuurlijk in de ochtendspits heen en 's middags terug, waardoor de aansluiting vanuit Veenendaal dan minder van belang is en die naar Veenendaal belangrijker.
Maar sowieso wordt de situatie daar zonder (X)80 niet slechter aangezien die al helemaal niet vanuit Veenendaal aansluit.
Probleem is alleen dat als je de aansluiting naar Arnhem robuuster maakt de reistijd naar Utrecht ook op gaat lopen. Het is dus altijd kiezen tussen twee kwaden, waarbij op de X80 de voorgestelde kwartiersdienst in de spits wel weer beter uitkomt vanuit Scherpenzeel bijvoorbeeld, omdat je dan op beide treinen een betrouwbare aansluiting kunt bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
De gepubliceerde aankomsttijd is ook 14.48, dus op papier is het een overstap van 1 minuut. Gepubliceerde treinvertrektijden op dit soort haltes zijn over het algemeen naar beneden afgerond, dus de vertrektijd zou ook 14.48.59 kunnen zijn (en dan is de aankomsttijd ergens rond de 14.48.20 en heb je dus nog minder dan 1 minuut).Daniel schreef:Hij vertrekt om 14.48 dan he, en zolang je niet in 0 minuten kunt halteren zal de aankomst eerder zijn.henrivanderweijden schreef:Misschien moet je toch even in de drg kijken. Trein 3048 gaat om 14.48 uur omdat er een ICE voor zit.
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Van 13 t/m 26 mei ook een mooie omleiding in Veenendaal: vanwege werkzaamheden aan de Stationsstraat tussen de Grote Beer en de A12 gaan de bussen via de Grote Beer, Einsteinstraat en het fietspad (!) rijden
Zo dus
Zo dus
-
- Berichten: 3637
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amstelveen
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
De omleidingenpagina op het intranet van de betreffende vervoerder
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Zal je waarschijnlijk ook nooit bij de omleidingen op de normale site gaan vinden. Er liggen op dat stuk immers geen haltes.
Edit: ow wacht... Halte Stationsstraat ligt nog op dat stuk voor de A12 natuurlijk.
Edit: ow wacht... Halte Stationsstraat ligt nog op dat stuk voor de A12 natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Er ligt zeker een halte: stationsstraat.
Verder is dat stukje fietspad langs de A12 ooit aangelegd tbv (medegebruik van) een lijnbus evenals het stukje langs de A12 aan de andere kant vd stationsstraat. Hiervan maakte ooit lijn 87 gebruik toen die De Klomp - West - Rhenen - Wageningen reed.
Verder is dat stukje fietspad langs de A12 ooit aangelegd tbv (medegebruik van) een lijnbus evenals het stukje langs de A12 aan de andere kant vd stationsstraat. Hiervan maakte ooit lijn 87 gebruik toen die De Klomp - West - Rhenen - Wageningen reed.
-
- Berichten: 3637
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amstelveen
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... SiJh2GbbbcDaniel schreef: [*]Lijn 5 gaat met een grote bus rijden en wordt doorgetrokken naar Oudewater Tappersheul
Blijkbaar is deze wijziging al definitief.Per 15 december 2019 zal streekvervoerder Syntus haar
lijndienst uit gaan breiden met een extra stop op bedrijventerrein
‘Tappersheul’. De bushalte komt in de omgeving van het
vrachtwagenparkeerterrein. Tevens zal er vanuit Woerden
‘s ochtends een extra vroege busrit gereden gaan worden naar
Oudewater. Deze twee uitbreidingen zijn de positieve uitkomst
van het overleg wat de afgelopen periode plaats gevonden heeft
met het Vitapbestuur, BVO, Gemeente en vervoerder Syntus.
Reden van overleg was het verzoek van diverse ondernemers
op “Tappersheul’ om het bedrijventerrein beter bereikbaar te
maken door aansluiting op het openbaar vervoer.
Verder komt er vermoedelijk een rit om 6:09 vanaf station Woerden?
Lijkt me wel erg vroeg. Het lijkt me dat er nog niet veel gebeurt op een industrieterrein om 6:45
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Definitief lijkt me niet, maar wel zodanig afgesproken dat hij al in het vervoerplan staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Mwah, zit een grote vleesverwerker daar (Westfort). Die zullen wel om 7 uur beginnen (of eerder nog.. )sirvinniei schreef: (..)
Verder komt er vermoedelijk een rit om 6:09 vanaf station Woerden?
Lijkt me wel erg vroeg. Het lijkt me dat er nog niet veel gebeurt op een industrieterrein om 6:45
Al zie ik de arbeidsmigranten nog niet snel met de OV bus reizen.. die hebben meestal wel hun eigen busje via het uzb.
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Weer super fijne service door de chauffeurs van lijn 50 en 83 op Veenendaal de Klomp om 14.50 uur vandaag.
Op dat tijdstip komt namelijk de 2 minuten vertraagde trein uit Arnhem binnen. Lijn 50 is dan al van de halte weggereden en staat voor het verkeerslicht ( v 14.49 uur), alternatief is nu nog lijn 80 van 15 minuten later als je tenminste in Veenendaal moet zijn.
Lijn 83 staat op het moment van binnenrijden van de trein nog met de deuren open aan de halte. Op t moment dat de trein stilstaat besluit deze chauffeur ook maar weg te rijden ....... alternatief is een half uur wachten.
Conclusie: aansluiting trein/bus van 1 of 2 minuten is erg kort en chauffeurs ....... tsja
Op dat tijdstip komt namelijk de 2 minuten vertraagde trein uit Arnhem binnen. Lijn 50 is dan al van de halte weggereden en staat voor het verkeerslicht ( v 14.49 uur), alternatief is nu nog lijn 80 van 15 minuten later als je tenminste in Veenendaal moet zijn.
Lijn 83 staat op het moment van binnenrijden van de trein nog met de deuren open aan de halte. Op t moment dat de trein stilstaat besluit deze chauffeur ook maar weg te rijden ....... alternatief is een half uur wachten.
Conclusie: aansluiting trein/bus van 1 of 2 minuten is erg kort en chauffeurs ....... tsja
-
- Donateur
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Tenzij het op het dienstkaartje van de chauffeurs staat, hoeven ze niet te wachten, sterker nog op de vertraging bij het wegrijden kunnen ze aangesproken worden, hoe jammer het ook is.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 09 mei 2019, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het vorige bericht niet quoten aub
Reden: Het vorige bericht niet quoten aub
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 3637
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amstelveen
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Maar die aansluitgarantie is er dus alleen voor 50 naar Leersum, die rijdt alleen 's avonds ;)
Ik kende die hele garantie trouwens nog niet. Op het station is daar ook niks over te zien trouwens.
Ik kende die hele garantie trouwens nog niet. Op het station is daar ook niks over te zien trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)
Ik ben wel benieuwd waar "Zeist station" ligt waar lijn 56 aansluitgarantie heeft (A)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten