Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

Ze mogen de IC's niet in de weg zitten op het samenloop deel?

Zullen abonnementen van Arriva en Syntus tussen Kesteren en Rhenen dan ook op elkaars netwerken geldig worden?
Anders heeft het voor reizigers uit de Betuwe nog niet zoveel zin, extra aanbod.

Verder zal er tijdens spitstijden echt wel rekening met de filedrukte voor de Rijnbrug gehouden moeten worden. Heeft de 80 daar nu slechts een stuk last van.. de 280 heeft er in de spits heen en terug last van op werkdagen.. Krappe keringen maakt het dan niet robuuster m.i.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Roeland »

sirvinniei schreef:Waarom hebben die sprinters eigenlijk überhaupt zo'n rare dienstregeling?
Omdat de sprinter Rhenen - Breukelen overdag doorrijdt als sprinter naar Amsterdam / Uitgeest, in kwartiersligging met de sprinter Rotterdam - Breukelen - Uitgeest.
En omdat de sprinter Rhenen - Breukelen 's avonds in Breukelen moet aansluiten op diezelfde sprinter Rotterdam - Breukelen - Uitgeest.
Dus dan krijg je rond 19 uur een rare sprong met ca. 45 minuten in de sprinter-drg op Rhenen - Breukelen. En die sprong moet ook nog eens uitgevoerd worden met een enkelsporig station Rhenen.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Geen idee welke rare sprong jij bedoeld van 45 minuten. Je hebt juist iets na 18.00 uur maar 15 minuten tussen 2 treinen naar Rhn. Verder bespaart de 7300 juist matrieel tov de 7300. De laatste rijdt met losse stellen terwijl de 7400 meestal met 2 stellen rijdt dus worden er bakkilomerters bespaard. De korte aansluiting in Bkl is ook mooi meegenomen.

Verder hoop ik wel dat als de Syntus plannen mbt lijn X80 doorgaan, lijn 50 fatsoenlijke aansluiten krijgt op klp.
Nu zit er regelmatig maar 1 minuut tussen bus en trein en dat is te kort. Moet naar mijn idee minimaal 5 minuten zijn.
Verder vreemd dat heel Veenendaal in de avond geen busaansluiting op Klp meer krijgt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door isadora »

henrivanderweijden schreef:.....Verder bespaart de 7300 juist matrieel tov de 7300.....
Huh :?:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Wubbo »

De weekend-7300 is geen bakkilometerbesparing ten opzichte van een weekend-7400 die tot Breukelen zou rijden. Die overstap in Breukelen (en wellicht nog iets in Utrecht) is waarschijnlijk de reden om in het weekend deze dienstregeling te rijden.
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Weekend 7300 inderdaad niet. Ik doelde op de avond 7300.
Die rijdt met losse SGM/SLT ipv 5/6 bakken SGM. Dus bespaar je bakkilomerters.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

henrivanderweijden schreef:Verder hoop ik wel dat als de Syntus plannen mbt lijn X80 doorgaan, lijn 50 fatsoenlijke aansluiten krijgt op klp.
Nu zit er regelmatig maar 1 minuut tussen bus en trein en dat is te kort. Moet naar mijn idee minimaal 5 minuten zijn.
Wanneer zit er maar 1 minuut tussen bus 50 en trein op De Klomp dan??? Ik zie ze niet in de huidige dienstregeling namelijk. Afhankelijk welke kant je met de trein op wilt is de overstap 5 of 10 minuten.

Sowieso gaat het handhaven van de 80 in de huidige vorm dat ook niet verbeteren, immers vertrekt die 5 minuten voor de trein aankomt naar Veenendaal en komt 'ie pas als de trein al weg is uit Veenendaal op De Klomp aan.
Verder vreemd dat heel Veenendaal in de avond geen busaansluiting op Klp meer krijgt.
Naar het station niet inderdaad, mits de huidige tijden blijven. Voor aankomende reizigers, en daar zijn er naar mijn idee de meeste van 's avonds, is er nog altijd een aansluiting op lijn 50. Al is dat vanuit Utrecht wel een kwartier wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Rit v 14.49 uur van Klp heeft 1 minuut vanaf trein uit Ah.
Rit a 16.10 t/m 18.40 uur hebben 2 minuten aansluiting op de trein naar Ah. Rit a 8.09 t/m 9.39 hebben 3 minuten op de trein naar Ah.
Vaak wordt de aansluiting gemist omdat van station Centrum om 1 of 2 voor hele/ halve uur vertrokken moet worden en dan zit daar de overweg dicht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

henrivanderweijden schreef:Rit v 14.49 uur van Klp heeft 1 minuut vanaf trein uit Ah.
Nee hoor, minstens 2 minuten want die trein vertrekt om 14.47, dus komt 'ie al eerder aan. En je baseert nu op één rit met heel krappe aansluiting dat het altijd slecht is, de rest van de ritten is de overstap ruimer namelijk.
Rit a 16.10 t/m 18.40 uur hebben 2 minuten aansluiting op de trein naar Ah. Rit a 8.09 t/m 9.39 hebben 3 minuten op de trein naar Ah.
Vaak wordt de aansluiting gemist omdat van station Centrum om 1 of 2 voor hele/ halve uur vertrokken moet worden en dan zit daar de overweg dicht.
De aansluiting naar Arnhem van de rit die om 16.10 aankomt zie ik dagelijks goed gaan, er blijft althans nooit iemand achter op het perron en als ik de andere kant op loop komt er niemand tegemoet de overweg over sprinten.
Sowieso is de aansluiting meer op de richting Utrecht afgestemd. En drie minuten is ruim genoeg, de 50 is er notabene soms nog eerder dan de X80 uit Amersfoort die 4 minuten overstap zou moeten geven.
Ze hebben vorig jaar nog de rijtijdspeling verplaatst om dat conflict met de overweg bij Veenendaal Centrum eruit te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Misschien moet je toch even in de drg kijken. Trein 3048 gaat om 14.48 uur omdat er een ICE voor zit. In de middag zie ik bijna dagelijks de bus die om 17.10 op Klp langs komt te Vndc voor de gesloten bomen staan.
Toevallig had ik afgelopen donderdag lijn 50 die om 16.40 uur op Klp aankomt. Deze had bij aankomst op Vndc -4. Op vertrektijd (16.29 uur) zijn de spoorbomen gesloten, vertrek met + 2. Door wat drukte op het Boompjesgoed liep dit op tot +5 toen ik uitstapte op de Korte Dreef. Dan haal je dus nooit meer je aansluiting op Klp.
Dat de aansluiting gebaseerd zou zijn op treinen ri Ut is in mijn ogen vreemd. Bus komt op Vndc al een trein ri Ut tegen en als je uit Amerongen, Leersum en verder komt zou ik via Db gaan en daar de trein pakken.
Verder heb je natuurlijk volkomen gelijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

henrivanderweijden schreef:Misschien moet je toch even in de drg kijken. Trein 3048 gaat om 14.48 uur omdat er een ICE voor zit.
Hij vertrekt om 14.48 dan he, en zolang je niet in 0 minuten kunt halteren zal de aankomst eerder zijn.
Dat de aansluiting gebaseerd zou zijn op treinen ri Ut is in mijn ogen vreemd. Bus komt op Vndc al een trein ri Ut tegen en als je uit Amerongen, Leersum en verder komt zou ik via Db gaan en daar de trein pakken.
Verder heb je natuurlijk volkomen gelijk.
Vanuit het centrum van Veenendaal en de omgeving Korte Dreef is via De Klomp reizen natuurlijk sneller: de IC doet er sowieso al 10 minuten minder over en daar zou dan ook nog een stukje per bus de andere kant op bij komen. Moet je nog verder dan Utrecht dan gaat het verschil ook wel oplopen.

De overstap richting Arnhem kent een redelijke verspitsing met vooral veel studenten, die gaan natuurlijk in de ochtendspits heen en 's middags terug, waardoor de aansluiting vanuit Veenendaal dan minder van belang is en die naar Veenendaal belangrijker.
Maar sowieso wordt de situatie daar zonder (X)80 niet slechter aangezien die al helemaal niet vanuit Veenendaal aansluit.

Probleem is alleen dat als je de aansluiting naar Arnhem robuuster maakt de reistijd naar Utrecht ook op gaat lopen. Het is dus altijd kiezen tussen twee kwaden, waarbij op de X80 de voorgestelde kwartiersdienst in de spits wel weer beter uitkomt vanuit Scherpenzeel bijvoorbeeld, omdat je dan op beide treinen een betrouwbare aansluiting kunt bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:
henrivanderweijden schreef:Misschien moet je toch even in de drg kijken. Trein 3048 gaat om 14.48 uur omdat er een ICE voor zit.
Hij vertrekt om 14.48 dan he, en zolang je niet in 0 minuten kunt halteren zal de aankomst eerder zijn.
De gepubliceerde aankomsttijd is ook 14.48, dus op papier is het een overstap van 1 minuut. Gepubliceerde treinvertrektijden op dit soort haltes zijn over het algemeen naar beneden afgerond, dus de vertrektijd zou ook 14.48.59 kunnen zijn (en dan is de aankomsttijd ergens rond de 14.48.20 en heb je dus nog minder dan 1 minuut).
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dennistd »

Van 13 t/m 26 mei ook een mooie omleiding in Veenendaal: vanwege werkzaamheden aan de Stationsstraat tussen de Grote Beer en de A12 gaan de bussen via de Grote Beer, Einsteinstraat en het fietspad (!) rijden :lol:

Zo dus
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

bron?
Ik heb geen onderschrift
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door dennistd »

De omleidingenpagina op het intranet van de betreffende vervoerder :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Zal je waarschijnlijk ook nooit bij de omleidingen op de normale site gaan vinden. Er liggen op dat stuk immers geen haltes.

Edit: ow wacht... Halte Stationsstraat ligt nog op dat stuk voor de A12 natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Er ligt zeker een halte: stationsstraat.
Verder is dat stukje fietspad langs de A12 ooit aangelegd tbv (medegebruik van) een lijnbus evenals het stukje langs de A12 aan de andere kant vd stationsstraat. Hiervan maakte ooit lijn 87 gebruik toen die De Klomp - West - Rhenen - Wageningen reed.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef: [*]Lijn 5 gaat met een grote bus rijden en wordt doorgetrokken naar Oudewater Tappersheul
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... SiJh2Gbbbc
Per 15 december 2019 zal streekvervoerder Syntus haar
lijndienst uit gaan breiden met een extra stop op bedrijventerrein
‘Tappersheul’. De bushalte komt in de omgeving van het
vrachtwagenparkeerterrein. Tevens zal er vanuit Woerden
‘s ochtends een extra vroege busrit gereden gaan worden naar
Oudewater. Deze twee uitbreidingen zijn de positieve uitkomst
van het overleg wat de afgelopen periode plaats gevonden heeft
met het Vitapbestuur, BVO, Gemeente en vervoerder Syntus.
Reden van overleg was het verzoek van diverse ondernemers
op “Tappersheul’ om het bedrijventerrein beter bereikbaar te
maken door aansluiting op het openbaar vervoer.
Blijkbaar is deze wijziging al definitief.
Verder komt er vermoedelijk een rit om 6:09 vanaf station Woerden?
Lijkt me wel erg vroeg. Het lijkt me dat er nog niet veel gebeurt op een industrieterrein om 6:45
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Definitief lijkt me niet, maar wel zodanig afgesproken dat hij al in het vervoerplan staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef: (..)
Verder komt er vermoedelijk een rit om 6:09 vanaf station Woerden?
Lijkt me wel erg vroeg. Het lijkt me dat er nog niet veel gebeurt op een industrieterrein om 6:45
Mwah, zit een grote vleesverwerker daar (Westfort). Die zullen wel om 7 uur beginnen (of eerder nog.. )
Al zie ik de arbeidsmigranten nog niet snel met de OV bus reizen.. die hebben meestal wel hun eigen busje via het uzb. :wink:
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door henrivanderweijden »

Weer super fijne service door de chauffeurs van lijn 50 en 83 op Veenendaal de Klomp om 14.50 uur vandaag.
Op dat tijdstip komt namelijk de 2 minuten vertraagde trein uit Arnhem binnen. Lijn 50 is dan al van de halte weggereden en staat voor het verkeerslicht ( v 14.49 uur), alternatief is nu nog lijn 80 van 15 minuten later als je tenminste in Veenendaal moet zijn.

Lijn 83 staat op het moment van binnenrijden van de trein nog met de deuren open aan de halte. Op t moment dat de trein stilstaat besluit deze chauffeur ook maar weg te rijden ....... alternatief is een half uur wachten.

Conclusie: aansluiting trein/bus van 1 of 2 minuten is erg kort en chauffeurs ....... tsja
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door JordiBrabant »

Tenzij het op het dienstkaartje van de chauffeurs staat, hoeven ze niet te wachten, sterker nog op de vertraging bij het wegrijden kunnen ze aangesproken worden, hoe jammer het ook is.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 09 mei 2019, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het vorige bericht niet quoten aub
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door sirvinniei »

Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Daniel »

Maar die aansluitgarantie is er dus alleen voor 50 naar Leersum, die rijdt alleen 's avonds ;)
Ik kende die hele garantie trouwens nog niet. Op het station is daar ook niks over te zien trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Concessie Provincie Utrecht (2016-2023)

Bericht door Aking »

Ik ben wel benieuwd waar "Zeist station" ligt waar lijn 56 aansluitgarantie heeft (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten