Kort Nederlands nieuws
Re: Kort Nederlands nieuws
Staat me ook vaag bij dat er in het verleden juist commentaar was op de algemene mededeling "een aanrijding", dus het lijkt me stug dat we daar weer naar terug gaan.
🍉
Re: Kort Nederlands nieuws
Een Chinees bedrijf zou interesse hebben in o.a. de bustak van VDL: https://www.tubantia.nl/economie/chines ... a38aea467/
Re: Kort Nederlands nieuws
De Broodzaak krijgt een nieuwe naam (Treck) en concept (zelfbedieningskassa's). Eind deze maand wordt gestart met de ombouw in Haarlem, gevolgd door Amersfoort en Leiden.
https://www.ad.nl/koken-en-eten/treinre ... ~a566784d/
https://www.ad.nl/koken-en-eten/treinre ... ~a566784d/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Dan heeft de huidige huisstijl het niet lang volgehouden. Al was wel langer duidelijk dat er geëxperimenteerd werd met nieuwe producten, zo hebben we de goede tosti's gehad (daarna helaas verdwenen) en de mini-pizza's (die ik zelf veels te vet vind). Ben wel benieuwd hoe dit uitpakt, maar aangezien het wel de broodjeszaak voor NS'ers moet blijven zal er wel niet teveel veranderen. :)
Re: Kort Nederlands nieuws
Misschien kunnen ze over paar jaar de naam veranderen naar "Bread it is" ofzo, klinkt wel leuk *O*
Re: Kort Nederlands nieuws
Er moet dringend wat veranderen bij De Broodzaak. De wachttijden voor de kassa zijn veel te lang, de broodjes hebben vaak curieus beleg met vreemde keuzes waarvoor ik niet naar een broodjeszaak zou gaan en dan hebben ze broodjes meestal ook niet op voorraad omdat het te weinig verkoopt, waardoor je nog langer moet wachten voordat je broodje klaar is. Het brood van de Ap to Go is minder goed, maar daar hebben ze tenminste logisch beleg zoals grillworst.Z2N schreef:Dan heeft de huidige huisstijl het niet lang volgehouden. Al was wel langer duidelijk dat er geëxperimenteerd werd met nieuwe producten, zo hebben we de goede tosti's gehad (daarna helaas verdwenen) en de mini-pizza's (die ik zelf veels te vet vind). Ben wel benieuwd hoe dit uitpakt, maar aangezien het wel de broodjeszaak voor NS'ers moet blijven zal er wel niet teveel veranderen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Koffie met dubbele kaneelkoek, vaste prik voor mij bij de Broodzaak. Hopen dat dit niet verdwijnt uit hun assortiment!
Re: Kort Nederlands nieuws
Laat me raden: naast naam en assortiment gaan ook de prijzen aangepast worden? :X
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat is allemaal nog geweest in de tijd dat NS zelf nog eigenaar was. Die tosti's waren inderdaad best goed, alleen is vers bereiden terwijl je als klant staat te wachten natuurlijk niet zo praktisch in een zaak op een station waar je even snel wat te eten wilt halen tijdens je overstap. Daar was de bereidingstijd net wat te lang voor.Z2N schreef:Dan heeft de huidige huisstijl het niet lang volgehouden. Al was wel langer duidelijk dat er geëxperimenteerd werd met nieuwe producten, zo hebben we de goede tosti's gehad (daarna helaas verdwenen) en de mini-pizza's (die ik zelf veels te vet vind).
Op een zeker moment kon je er trouwens ook hele broden kopen, dat lijkt me meer iets voor een bakker dan voor stationshoreca
Van dat curieuze beleg hebben wel meer broodjeszaken last, kennelijk is dat tegenwoordig hip ofzo. Haalde zelf nog wel eens wat bij de Broodzaak, maar dat was dan in de meeste gevallen nog iets van de warme producten (waar ze de blunder om daar een heel karig assortiment van de maken in de nieuwe stijl later wel weer hersteld hebben). Al moest je daar ook wel bij opletten want in sommige filialen hadden ze panini's liggen die als moordwapen konden dienen zo extreem hard waren ze.Suus schreef:de broodjes hebben vaak curieus beleg met vreemde keuzes waarvoor ik niet naar een broodjeszaak zou gaan en dan hebben ze broodjes meestal ook niet op voorraad omdat het te weinig verkoopt
Wachttijden bij de kassa's hebben wel meer stationszaken last van, dat is bij de Broodzaak niet veel beter geworden sinds de overname want de pinapparaten van HMSHost zijn tergend langzaam. Dat kan alleen maar beter met zelfscankassa's, die hebben bij de AH to Go's ook voor een stuk betere doorstroming gezorgd na hun invoering.
Mwoh, die zijn al relatief hoog... bepaalde producten zijn bij de Broodzaak zelfs duurder dan de Kiosk. De saucijzenbroodjes bijvoorbeeld, al zijn die van de Broodzaak wel lekkerder.dennistd schreef:Laat me raden: naast naam en assortiment gaan ook de prijzen aangepast worden? :X
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik vend het opzich niet heel vreemd dat een broodje bij een broodjeszaak duurder is dan bij een Kiosk, want over het algemeen zouden broodjes bij een broodjeszaak van een betere kwaliteit moeten zijn.
Alhoewel het me hier dan weer niets zou verbazen dat alle (ex-)NStoko's op het station exact dezelfde saucijzenbroodjes aangeleverd krijgen :')
Alhoewel het me hier dan weer niets zou verbazen dat alle (ex-)NStoko's op het station exact dezelfde saucijzenbroodjes aangeleverd krijgen :')
Al die nieuwe stickers, bordjes, logo's zakjes en servetten moeten ergens van betaald worden :Ydennistd schreef:Laat me raden: naast naam en assortiment gaan ook de prijzen aangepast worden? :X
Re: Kort Nederlands nieuws
Zelfscankassa's werkt, naar mijn mening, alleen maar indien er veel kant en klare producten voor het grijpen liggen.. zoals AH to Go dat doet.
Wachttijden voor voedsel en drank lopen alleen maar op doordat die koffiemachine niet snel werkt.. want goed gemalen bonen, op de juiste temperatuur en op de goede druk in laag tempo zorgt nou eenmaal voor dat hemelse bakkie leut. (A)
Broodjes ter plekke bereiden is beter, want VERS
Kost allemaal tijd.. want je laat alle handelingen door één medewerker (m/v) doen voor de persoonlijke touch natuurlijk.. :)
Je hebt het ook bij de fancy tankstation shops. ff snel iets afrekenen bij een kassa kan alleen nog in de nacht.. want op de overige uren is dat deel dicht en moet je aansluiten in de rij voor de afdeling dat tegenwoordig het geld voor zo'n zaak moet binnenharken: de vers bereide afdeling.
Hele broden kopen kan bij sommige, kleiner, Shell Deli shops ook. Is hetzelfde brood als waar men de sandwiches voor je maakt.
Ik snap die keuze wel. Als je op weg naar of van werk geen bakker tegenkomt.. kan je bij zo'n Shell Deli punt wel een vers brood voor je lunch of avondeten halen. Beleg kan je op voorraad nemen natuurlijk.
Vooral de bruine pistolets zijn er erg lekker, vind ik. :pos:
Wachttijden voor voedsel en drank lopen alleen maar op doordat die koffiemachine niet snel werkt.. want goed gemalen bonen, op de juiste temperatuur en op de goede druk in laag tempo zorgt nou eenmaal voor dat hemelse bakkie leut. (A)
Broodjes ter plekke bereiden is beter, want VERS
Kost allemaal tijd.. want je laat alle handelingen door één medewerker (m/v) doen voor de persoonlijke touch natuurlijk.. :)
Je hebt het ook bij de fancy tankstation shops. ff snel iets afrekenen bij een kassa kan alleen nog in de nacht.. want op de overige uren is dat deel dicht en moet je aansluiten in de rij voor de afdeling dat tegenwoordig het geld voor zo'n zaak moet binnenharken: de vers bereide afdeling.
Hele broden kopen kan bij sommige, kleiner, Shell Deli shops ook. Is hetzelfde brood als waar men de sandwiches voor je maakt.
Ik snap die keuze wel. Als je op weg naar of van werk geen bakker tegenkomt.. kan je bij zo'n Shell Deli punt wel een vers brood voor je lunch of avondeten halen. Beleg kan je op voorraad nemen natuurlijk.
Vooral de bruine pistolets zijn er erg lekker, vind ik. :pos:
Re: Kort Nederlands nieuws
C'est du Pain is in 2012 vervangen door de Brooodzaak (toen nog met 3 O's, want meer dan brood ofzo). Kennelijk gaat een formule maar een jaar of drie mee dus.
Grootste verschil tussen C'est du Pain en de Brooodzaak trouwens volgens dit artikel: zelfbediening. Waar kennen we dat van ;-)
Grootste verschil tussen C'est du Pain en de Brooodzaak trouwens volgens dit artikel: zelfbediening. Waar kennen we dat van ;-)
Re: Kort Nederlands nieuws
Bij C’est du Pain lagen alle broodjes in een vitrine en moest je aan een medewerker vragen of je een bruin broodje kaas mocht. Heeft de Broodzaak in Gouda nog lang volgehouden trouwens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Laten we vooral hopen dat de broodjes lekker worden. Als ik het broodje tonijnsalade van de Broodzaak vergelijk met dat van de HEMA, dan wint de HEMA met afstand. Op smaak dan, niet op snelheid. Bij de Broodzaak is het me nog niet gebeurd dat de persoon voor me (rond lunchtijd, op het station!) sokken stond af te rekenen met bonnetjes en couponnetjes en kortingskaarten en stapelkorting en weet ik wat nog meer.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Apart wel trouwens dat de Kiosk die beweging juist weer andersom maakt, die is deels van zelfbediening weer naar bestellen bij de medewerker gegaan bij de nieuwe formule.Suus schreef:Bij C’est du Pain lagen alle broodjes in een vitrine en moest je aan een medewerker vragen of je een bruin broodje kaas mocht. Heeft de Broodzaak in Gouda nog lang volgehouden trouwens.
Waarbij ze vooral bezuinigd hebben op servetjes, dus als je een saucijzenbroodje besteld bijvoorbeeld dan zit daar alleen het (al compleet vette) servetje bij waarmee de medewerker 'm uit de warmhoudvitrine gepakt heeft om in een zakje te doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Oh ja, saucijzenbroodjes. Bij de Ap to Go warm je ze op in de ping, bij 20 seconden zijn ze nog steeds koud maar bij 30 seconden brandt het je bek uit. Toppiejoppie :D :pos:
Ik doe ook maar wat
Re: Kort Nederlands nieuws
^^ dat bladerdeeg wordt dan toch slappe hap in de microwave?
~~~~~~
Het gaat nog niet zo goed met het terugdringen van het aantal goederentreinen met gevaarlijke stoffen door stedelijk gebied.
Wat voor onderhoud wordt er precies aan de Betuweroute gepleegd? Is dat continue dan ofzo?
Naar mijn idee rijden daar nog wel gewoon treinen over, zover ik dit jaar heb waargenomen..
~~~~~~
Het gaat nog niet zo goed met het terugdringen van het aantal goederentreinen met gevaarlijke stoffen door stedelijk gebied.
Lees meer bij de bron: https://nos.nl/artikel/2283899-zorgen-o ... ebied.htmlNOS.nl schreef:(..) Iedereen is het erover eens: treinwagons vol LPG of giftige stoffen, die moet je zo min mogelijk door bewoond gebied laten gaan. Maar wie de cijfers van de afgelopen jaren bekijkt ziet dat het vervoer van zulke stoffen over het spoor tussen 2013 en 2017 juist is toegenomen: met 22 procent. Met name de Brabantroute wordt - door werkzaamheden aan de Betuweroute - meer dan afgesproken gebruikt. Dat zit gemeenten aan die route niet lekker en daarom zaten ze vandaag met verantwoordelijk staatssecretaris Van Veldhoven aan tafel.
Met het toegenomen aantal giftreinen is het niet per se onveiliger geworden, zegt de Dordrechtse wethouder Van der Linden. "Juist de investeringen in extra veiligheidsmaatregelen hebben de ruimte voor toename van het vervoer gecreëerd". Maar dat was niet de bedoeling van die strengere maatregelen, en de ontwikkeling baart hem - en veel collega's in andere steden - zorgen. (...)
Wat voor onderhoud wordt er precies aan de Betuweroute gepleegd? Is dat continue dan ofzo?
Naar mijn idee rijden daar nog wel gewoon treinen over, zover ik dit jaar heb waargenomen..
Re: Kort Nederlands nieuws
Doelen ze niet meer op de werkzaamheden over de grens vor het extra spoor?
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Ik denk ook dat ze daar op doelen. Want er zou ooit, een keer, vroeg of laat, een derde spoor opgeleverd moeten worden tussen de grens en Oberhausen. Daarnaast zal de Betuweroute in Nederland vast ook wel eens gesloten zijn voor het nodige onderhoud (of is er voor de verandering weer eens een keer een storing :X ).
Re: Kort Nederlands nieuws
Dat derde spoor komt misschien een keer in 2043, het enige wat op het moment van de werkzaamheden te zien is, is de bouw van een nieuwe brug over het Rhein-Herne-Kanal in Oberhausen.
Ik heb begrepen dat de spoorbrug over de Lippe bij Wesel ook weer vertraging gaat oplopen, want de milieu-activisten krijgen een nieuw onderzoek waarbij wordt gekeken of er in plaats van er een derde spoorbrug bij te bouwen, niet een nieuwe betonnen spoorbrug gebouwd kan worden die de huidige stalen spoorbruggen vervangt.
Ik heb begrepen dat de spoorbrug over de Lippe bij Wesel ook weer vertraging gaat oplopen, want de milieu-activisten krijgen een nieuw onderzoek waarbij wordt gekeken of er in plaats van er een derde spoorbrug bij te bouwen, niet een nieuwe betonnen spoorbrug gebouwd kan worden die de huidige stalen spoorbruggen vervangt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Kort Nederlands nieuws
Wanneer er werkzaamheden aan het derde spoor zijn, zowel enkelsporig als dubbelsporig, worden er treinen via Breda-Venlo gestuurd.Gebruikersnaam schreef:Ik denk ook dat ze daar op doelen. Want er zou ooit, een keer,vroeg oflaat, een derde spoor opgeleverd moeten worden tussen de grens en Oberhausen. Daarnaast zal de Betuweroute in Nederland vast ook wel eens gesloten zijn voor het nodige onderhoud (of is er voor de verandering weer eens een keer een storing :X ).
Het reguliere onderhoudsrooster op de Betuweroute is elke week in de nacht zaterdag op zondag (=geen hinder, want geen goederenverkeer) en grote werkzaamheden worden gepland als er Derde Spoor werkzaamheden zijn en er via deze route toch geen treinen rijden. (=Minder hinder)
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kort Nederlands nieuws
Winkeldief duwt man van stationstrap Utrecht Centraal
UTRECHT - Een man is vanavond zwaargewond geraakt op Utrecht Centraal doordat een winkeldief hem van de trap duwde.
De dief probeerde te ontkomen nadat hij wat had gestolen bij een winkel. In zijn vlucht duwde hij de man waardoor die van de trap viel.
De winkeldief wist te ontkomen en sprong op een trein. Volgens een woordvoerder van de politie gaat de trein richting Rotterdam. De dief zal daar worden opgewacht.
Lees verder
UTRECHT - Een man is vanavond zwaargewond geraakt op Utrecht Centraal doordat een winkeldief hem van de trap duwde.
De dief probeerde te ontkomen nadat hij wat had gestolen bij een winkel. In zijn vlucht duwde hij de man waardoor die van de trap viel.
De winkeldief wist te ontkomen en sprong op een trein. Volgens een woordvoerder van de politie gaat de trein richting Rotterdam. De dief zal daar worden opgewacht.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kort Nederlands nieuws
Stapt vast een station eerder uit. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Kort Nederlands nieuws
Mag toch aannemen dat op elk tussenstation politie klaar staat?
Re: Kort Nederlands nieuws
Goh... Je verwacht het niet :X :')De politie wilde de man daar opwachten, maar de dief wist te ontkomen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 207 gasten