Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Suus »

Keulen heeft Flixbus & Co. verbannen uit een groot deel van de stad omdat het busstation bij het Hauptbahnhof één grote chaos werd, met alle overlast van dien. Zijn nog rechtszaken om geweest als ik het mij goed herinner.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Ook de Flixbushalte Keulen-Deutz moest dicht, de luchthaven is de enige plek in heel Keulen waar de Fernbussen mogen halteren. Dat argument van drukte bij Hbf is dus maar een gelegenheidsargument.
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door michiel71 »

Statler Rail schreef:Ook de Flixbushalte Keulen-Deutz moest dicht, de luchthaven is de enige plek in heel Keulen waar de Fernbussen mogen halteren. Dat argument van drukte bij Hbf is dus maar een gelegenheidsargument.
Betalen de busmaatschappijen nu ook een premium price, omdat ze mogen stoppen op een airport halte?
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door michiel71 »

michiel71 schreef:
Statler Rail schreef:Ook de Flixbushalte Keulen-Deutz moest dicht, de luchthaven is de enige plek in heel Keulen waar de Fernbussen mogen halteren. Dat argument van drukte bij Hbf is dus maar een gelegenheidsargument.
Betalen de busmaatschappijen nu ook een premium price, omdat ze mogen stoppen op een airport halte?
Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden: Sinds 1 januari 2019 zijn de prijzen van deze ZOB met maar liefst 50% gestegen...

2.4.Nutzungsentgelt
Die Nutzung des ZOB ist kostenpflichtig.
Ab 1. April 2018 bis 31. Dezember 2018 gilt: 20 Min. = 3,20 € Weitere 15 Min. = 3,70 €
Ab 1. Januar 2019 bis auf weiteres: 20 Min. = 4,80 € Weitere 15 Min. = 5,30 €

Die Entgelte werden an der Einfahrt und an den Kassenautomaten ausgehängt und sind auch im Internet veröffentlicht.
https://www.koeln-bonn-airport.de/parken-anreise/infos-zum-parken.html.
Das Entgelt kann bar am Kassenautomaten bezahlt werden.
Bei einem erhöhten Verkehrsaufkommen ist die Ausstellung von Dauerkarten sinnvoll, die Nutzung wird monatlich abgerechnet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Aking »

Als je nou gewoon je bericht even aanpast in plaats van je laatste eigen bericht te quoten :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Z2N »

Maar meerdere posts achter elkaar is nou net zijn ding. -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
diederickx
Berichten: 1636
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door diederickx »

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door ArrivaBas »

Zijn al die overnames door Flixbus nog niet in strijd met de vrijemarktwerking van langeafstandsbussen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Z2N »

Dat punt zijn we volgens mij allang gepasseerd gezien het martkaandeel van Flixbus. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door huibe »

Grote vraag is dan ook. Hoe definieer je de markt?

Daarnaast staat het iedere vervoerder vrij om een vergunning aan te vragen om te mogen rijden. Dus marktwerking en geen monopolie.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Durashift »

Tja, maar gemeenten zullen er ook niet happig op zijn om bussen van 10 maatschappijen op één halte toe te moeten laten..

Het staat iedereen vrij om een nieuw sociaal media platform te starten.... het is alleen de kunst om de mensen te bewegen te verhuizen naar een andere aanbieder om succesvol te worden. Ondoenlijk, helaas.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Aking »

Dat laatste, alhoewel geheel off-topic, gaat echt wel weer gebeuren hoor. De vraag is alleen wanneer precies :Y
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Flixbus lijn 264 Oostende - Göttingen

Bericht door michiel71 »

T/m zondag 12 mei 2019 heeft Flixbus i.v.m. ? de kaartverkoop gestaakt (Melding: "Deze rit is volgeboekt")
voor Flixbus 264 tussen Oostende en Göttingen (voorheen Brussel Noord - Göttingen)

? Chauffeurstekort ?
? Nieuwe buspartner ?
? Nieuwe vergunning ?

Dienstregeling Flixbus lijn 264

Code: Selecteer alles

08:45   Oosteinde      21:45
09:20   Brugge         21:20
10:25   Gent           20:30
11:35   Brussel Noord  19:25
13:10   Luik           17:45
14:45   Aachen         16:10  
16:00   Keulen Airport 15:00
16:35   Leverkusen     14:20
17:20   Wuppertal      13:20
18:00   Hagen          12:40
18:50   Dortmund       11:55
21:00   Kassel         09:40    
21:55   Göttingen      08:40
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Z2N »

Kom dan ook met het antwoord zou ik zeggen, dan hebben we ten minste wat te discussiëren... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Aking »

Ja maar je mag toch ook vragen stellen?

Of?
Mag dat tegenwoordig ook al niet meer?
Want dan kan iemand anders het antwoord geven toch?
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Flixbus lijn 264 Oostende - Göttingen

Bericht door Statler Rail »

michiel71 schreef:? Chauffeurstekort ?
? Nieuwe buspartner ?
? Nieuwe vergunning ?
Als een nieuwe vergunning te laat binnenkomt, mag er in principe niet gereden worden. Het is namelijk een eis dat er een geldige vergunning in de bus ligt, en daarop wordt ook regelmatig gecontroleerd. Vaak zijn de gevolgen beperkt, omdat op de oude vergunning doorgereden kan worden: de nieuwe vergunning vervangt de oude, dus als de nieuwe te laat komt, blijft de oude geldig. Maar als in de nieuwe vergunning nieuwe ritten of een nieuwe verbinding geintroduceerd wordt, dan kan je dus niet van start gaan.
theicmm
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 26 mei 2017, 00:45
Locatie: Hoorn

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door theicmm »

In de Flixbus app is nu bij elke rit te zien door welke onderaannemer deze uitgevoerd word. Grappig om te zien.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Globetrotter »

Wauw, dat is gaaf!
Alleen is het overzicht van alle dienstregelingen per lijn van de website van meinfernbus verdwenen.
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door michiel71 »

Hoewel Flixbus sinds kort dagelijks met lijn 803 stopt in Kortrijk,
is het nog niet mogelijk om naar deze plaats een kaartje te kopen voor Flixbus 803.

Voor de andere lijn (Flixbus 804), is het wel mogelijk om van / naar Kortrijk een ticket aan te schaffen

Dienstregeling Flixbus lijn 803 / N803

Code: Selecteer alles

do-wo   do-wo   do-ma   do-wo              vr-di   vr-do   vr-do   vr-do
                        22:20   Amsterdam                          07:30
                        22:50   Schiphol                           07:10    
07:00   09:40   16:10   23:35   Den Haag   14:55   18:50   23:59   06:25
07:35   10:15   16:50   00:15   Rotterdam  14:25   18:20   23:40   05:55 
  |     12:00     |       |     Antwerpen    |     16:30     |       |  
  |       |       |     02:10   Zaventem     |       |       |     04:00      
  |       |       |     02:45   Brussel      |       |       |     03:30      
10:00   13:15   18:20     |     Gent       12:00   15:10   21:20     | 
11:15     |       |       |     Kortrijk   10:40     |       |       |  
11:55   15:00   21:00   04:20   Lille      10:05   13:25   19:40   01:40
14:20   17:25   23:25   06:45   Parijs CDG 07:30   10:50   15:15   23:10
15:00   18:20   23:59   07:55   Parijs     06:40   10:00   14:15   22:15
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Dennenboom »

FirstGroup (VK) zet VS-busdienst Greyhound in de etalage. Wellicht iets voor Flixbus?
https://fd.nl/ondernemen/1303202/britte ... n-etalage#
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door michiel71 »

Greyhound vervoert jaarlijks zo'n 14 miljoen reizigers.
Flixbus Europabreed vervoerde in 2017 40 miljoen en in 2018 al 45 miljoen reizigers.
De helft van deze reizigers reisde van, naar of binnen Duitsland.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 05 jun 2019, 19:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13170
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Z2N »

Ehm, hoe is dat een antwoord op de vraag? :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Frank93 »

Voor iedereen die nog niet weet wat Flixbus is denk ik.
quakkerillo
Berichten: 111
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door quakkerillo »

Heeft Greyhound niet (bijna) alleen maar eigen bussen en soms ook eigen busstations?
Flixbus werkt hier alleszins als 'verbindingsorganisatie' die planning en tarifering doet, met huisstijl waarin onderaannemers rondrijden. Zonder eigen bussen of chauffeurs.

Neem aan dat dat in de VS waar Flixbus rijdt ook zo is. En dan zie ik niet direct hoe Flixbus ineens een busbedrijf gaat overnemen dat ze zelf allemaal personeel en bussen erbij krijgen. Het kan wel, maar het is wel ineens een stap naar een ander bus-inessmodel.
Statler Rail
Berichten: 1057
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Bericht door Statler Rail »

Dennenboom schreef:FirstGroup (VK) zet VS-busdienst Greyhound in de etalage. Wellicht iets voor Flixbus?
Alsjeblieft niet! Maar het klinkt wel een beetje als een open sollicitatie van First richting Flix. En het zou me ook weer niet verbazen, want een heel netwerk overnemen en vervolgens saneren is waarschijnlijk eenvoudiger dan een heel nieuw netwerk opbouwen. Maar je zit wel met allemaal vastgeroeste structuren die zich niet makkelijk laten omvormen.

Greyhound is toch een beetje de Eurolines van de VS (of andersom). Eurolines is inmiddels op sterven na dood, dus ik snap First wel dat ze daar nu vanaf willen. Maar voor de marktdynamiek zou ik liever zien dat een andere partij in Greyhound investeert. Een (bijna-)monopolie lijkt aantrekkelijk, maar je mist dan marktdynamiek.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten