Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

MetroRET schreef:Nee, [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] is verlengd naar Hfd om als omleidingstrein Shl-Amf te dienen. Dit is gedaan in het pad van de [serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] (en dus door naar Hfd).
Want hierom.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door julsteren »

Ik zag net ook de [serie=Intercity|2019|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] halteren op Db, die een rechtstreekse trein met bijvoorbeeld Diemen Zuid vormt vandaag *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Die vanaf Asb alweer als [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] door het leven gaat. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Zo, maar eens de ouderwetse NoordOost doen nu: van Hoofddorp via Amsterdam naar Amersfoort. Zei het dat er toen dat normaal was nog een station meer langs de route lag :p
De doorgetrokken [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] keert overigens in Hoofddorp langs het perron en dus niet via opstel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Wel jammer dat de [serie=Internationale trein|2019|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] niet doorrijdt :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Dat zou nog lastig omlopen worden gezien hoe vol Hoofddorp Opstel stond toen ik er langs kwam, daar was niet veel ruimte meer vrij om de loc naar de andere kant te laten rijden.
Op Amsterdam Centraal wel een mooie cross-platform overstap naar Groningen, da's voor de reizigers vanaf Schiphol die kant op ook wel praktisch natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

trolly schreef:
MetroRET schreef:Nee, [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] is verlengd naar Hfd om als omleidingstrein Shl-Amf te dienen. Dit is gedaan in het pad van de [serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] (en dus door naar Hfd).
Want hierom.
Kolere, dat moet maandagmorgen weer bereden kunnen worden door auto's en treinen?? :shock:

Het schiet, volgens mij, niet erg op.. moeizaam manouvreren voor de zanddumpers zo over het spoor.. zie ik.
Heb vanmiddag ff gekeken en nu net weer.. begrijp ook niet helemaal hoe men het dak van de stationstunnel kapot kan drillen en er dan toch weer een weg eroverheen leggen voor de komende week.. :?:
Selivio
Berichten: 405
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Selivio »

https://zuidas.nl/blog/2019/zuidasdok-w ... 10-13-mei/

Hier staat exact wat ze aan het doen zijn als je het interessant vind.
Grt. Stefan
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

^^ Bedankt. :pos:
Maakt e.e.a wel duidelijker inderdaad.

Het komt toch wel goed, denk ik. Er ligt nu al een stuk asfalt en de tijdelijke perrons staan er nu ook. *trein*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Wat zit er toch soms een groot verschil in waar machinisten hun trein neerzetten langs het perron. :o
Neem nu mijn 5116, die op een zeer enkele uitzondering na altijd uit 5 bakken SGM bestaat. Als het goed is, bevindt op Rotterdam Centraal de achterste deur zich dan ter hoogte van de (oostelijke) trap.
Gisteren echter bevond de voorlaatste deur zich ter hoogte van de lift en vandaag bevond zich de middelste deur van de voorlaatste bak zich ter hoogte van eerder genoemde trap.
Oftewel: gisteren stond de trein dus een stuk verder naar voren dan normaal en vandaag een stuk verder naar achteren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Komt door ontbreken van bakbord 5 op Rtd.
Officieel moet de machinist hem dan neerzetten bij het volgende bakbord met een hoger genoemd aantal bakken dan zijn eigen treinlengte en dat is 8, maar er zijn ook machinisten die hem dan op een klantvriendelijkere positie neerzetten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Zijn er snelheidsbeperkingen tussen Rotterdam Stadion en Rotterdam Lombardijen? Het valt mij nu al meerdere keren op dat de sprinter er op een sukkeldrafje rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

TSB 40 km/u, gedurende 200 meter over spoor JG (doorgaand spoor tussen Rtz3 en Rlb3) tussen Rtst en Rlb.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Er staan daar ook allemaal gele borden langs het spoor.
MetroRET schreef:Komt door ontbreken van bakbord 5 op Rtd.
Officieel moet de machinist hem dan neerzetten bij het volgende bakbord met een hoger genoemd aantal bakken dan zijn eigen treinlengte en dat is 8,
Is er ook geen bakbordje voor 6 bakken? :shock:
at 5 ontbreekt, kan ik nog wel begrijpen, maar 6 is een behoorlijk vaak voorkomend aantal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ontbreken van bakbordje 6 op CS is vreemd, op Blaak staan ze wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

MetroRET schreef:TSB 40 km/u, gedurende 200 meter over spoor JG (doorgaand spoor tussen Rtz3 en Rlb3) tussen Rtst en Rlb.
Het viel gisteren ook al op vanuit de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2200[/serie].
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ontbreken van bakbordje 6 op CS is vreemd, op Blaak staan ze wel.
Is dit misschien iets voor het doorgeefluik als ome Mikos weer aanwezig is?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Ik zit in trein 1872 die al vanaf Zwolle achter de circa 10 minuten vertraagde sprinter 14672 mag aanhobbelen... in Dronten kwamen wij bijna tot stilstand, want de sprinter was alweer vertrokken en hoewel wij in Lelystad gespoorwijzigd werden naar spoor 2, bleek de sprinter ook daar al weg... Ik heb een hele kleine hoop op een inhaling bij Almere Oostvaarders, maar ik acht de kans groter dat we nog wel langer achter de sprinter aan mogen kachelen... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ik mag toch hopen dat je er niet tot Machelen achteraan hoeft te kachelen (A)
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Milco schreef:Ik zit in trein 1872 die al vanaf Zwolle achter de circa 10 minuten vertraagde sprinter 14672 mag aanhobbelen... in Dronten kwamen wij bijna tot stilstand, want de sprinter was alweer vertrokken en hoewel wij in Lelystad gespoorwijzigd werden naar spoor 2, bleek de sprinter ook daar al weg... Ik heb een hele kleine hoop op een inhaling bij Almere Oostvaarders, maar ik acht de kans groter dat we nog wel langer achter de sprinter aan mogen kachelen... -o-
De 1872 haalt toch gepland de 14672 in op Almo, dus ook bij vertragingen zal dat aannemelijk wel gebeuren.

Blijf de dienstregeling van de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] maar vreemd vinden, vooral dat hij voor een IC uit Zwolle vertrekt en uit de "heilige" Zwolse knoop is geknikkerd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Nou ja, de sprinter vertrok met +10 uit Zwolle dus daardoor kreeg de intercity +3 en mochten wij er dus achteraan. Bij Oostvaarders hebben wij de sprinter inderdaad alsnog ingehaald. Aankomst te Almere Centrum was voor ons met +5.

De sprinter heeft wel flink doorgekacheld daarna, want bij Almere Centrum zie ik 'm net op tijd vertrekken. Vraag me wel alsnog af of en waarom een inhaling te Dronten of Lelystad niet mogelijk was...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door maarten83 »

MetroRET schreef:TSB 40 km/u, gedurende 200 meter over spoor JG (doorgaand spoor tussen Rtz3 en Rlb3) tussen Rtst en Rlb.
Dan is de snelheid van die TSB onlangs verminderd. Was eerst een pasr weken 60 km/u. Wel benieuwd wanneer de boel daar gerepareerd wordt. Of dat dit een jaar blijft liggen. Net zoals de nieuwe wisssels die al denk ik een jaar liggen te wachten bij Rtd aan de tunnelzijde.
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ICE105 »

MetroRET schreef: Blijf de dienstregeling van de 14600 maar vreemd vinden, vooral dat hij voor een IC uit Zwolle vertrekt en uit de "heilige" Zwolse knoop is geknikkerd.
De 14600 in de knoop is opgeofferd voor goederenpaden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De 1735 vertrok vanmorgen op tijd uit Amersfoort, maar reed tot Hengelo aan toe achter een vertraagde goederentrein aan. Schade in Enschede was +20, handig dat kennelijke gebrek aan passeermogelijkheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Vanmiddag een slagje Amsterdam Bijlmer gedaan om de boog bij de Amsterdam Arena af te strepen van mijn bucketlist. Een IC tussen Amersfoort Schothorst en Nijmegen die zowel heen en terug met een matig bezette VIRM werd gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten