Treinverkeer Dordrecht plat om mogelijk gaslek

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Treinverkeer Dordrecht plat om mogelijk gaslek

Bericht door Daniel »

Treinverkeer Dordrecht plat om mogelijk gaslek
Geplaatst op: vrijdag 13 november 2009 om 14:41
Laatst bijgewerkt: vrijdag 13 november 2009 om 14:41

Het treinverkeer van en naar Dordrecht ligt vrijdag plat vanwege een mogelijk lekkende wagon. Dat meldt een woordvoerder van ProRail. Het gaat om een geparkeerde goederentrein op ongeveer een kilometer afstand van het station Dordrecht. Of daadwerkelijk sprake is van een lekkage en om welke stof het zou gaan, is nog onbekend.
De brandweer bekijkt wat er precies aan de hand is.
Behalve de mogelijke gaslekkage staat er ook nog een defecte trein tussen Dordrecht en Breda. Tussen Rotterdam, Geldermalsen, Breda en Dordrecht is momenteel geen treinverkeer mogelijk. Hoe lang het treinverkeer stilligt, is nog onduidelijk.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dordrecht: Alarm rond spoor bij Nieuw Krispijn

Bericht door Daniel »

Dordrecht: Alarm rond spoor bij Nieuw Krispijn
Geplaatst op: vrijdag 13 november 2009 om 20:42
Laatst bijgewerkt: vrijdag 13 november 2009 om 20:42

Groot alarm zorgde voor consternatie rond het Dordtse Centraal Station vrijdagmiddag rond het middaguur. Hulpdiensten waren massaal uitgerukt rond het station. Van een treinwagon werd vermoed dat deze lekkage vertoonde. Personeel van ProRail sloeg alarm ter hoogte van de Tulpstraat in de wijk Nieuw Krispijn.
Omstanders meldden een gaslucht en werden op afstand gehouden. Straten in de omgeving zijn enige tijd afgezet geweest.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinverkeer Dordrecht plat om mogelijk gaslek

Bericht door Daniel »

Vandaag nog een enigzins sensationeel artikel hierover in de krant... het schijnt dat de brandweer nogal een tijd bezig is geweest om de trein ook daadwerkelijk te vinden.
Men reed eerst naar het station maar reed daar slechts rondjes als gevolg van de werkzaamheden. Uiteindelijk is het station doorzocht, maar daar werd geen goederentrein gevonden. Er werd daarna verder gezocht langs het spoor ri. Brabant, vreemd genoeg eerst aan een kant van de spoorlijn waar je (dat weet ik althans, je zou verwachten dat de brandweer dat ook weet) helemaal niet bij het spoor kunt komen. Daar liepen trouwens ook enkele wagens vast voor een bussluis.
Uiteindelijk heeft men de trein gevonden ter hoogte van de Tulpstraat zoals bovenstaand artikel ook al aangeeft.
Daar zit een belangrijke oorzaak voor de bovenstaande verwarring: ProRail en de brandweer zullen een verschillende definitie van emplacement Ddr hebben gehad. Op de plek waar de trein stond is het nog driesporig en dat zijn de sporen 34, 35 en 36 van Ddr. Voor ProRail stond de trein dus nog op Ddr, maar de brandweer heeft 'm onmogelijk vanaf het station kunnen zien omdat 'ie in de scherpste spoorboog van Europa stond, ingeklemd tussen geluidsschermen en bebouwing.

Overigens kon de machinist ook niet helpen omdat het een Belg was volgens de krant, maar ik neem toch aan dat Belgen ook seinnummers kunnen lezen en zo kunnen meehelpen aan de plaatsbepaling. En anders had de ProRail-medewerker die alarm sloeg het toch wel moeten weten...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Treinverkeer Dordrecht plat om mogelijk gaslek

Bericht door Dexter »

Het lijkt me idd dat ook Belgische machinisten kilometreringsbordjes, seinnummers en stationsnaamborden kunnen lezen ja. :roll: Vooral als je met gevaarlijke stoffen rondrijdt mag je verwachten dat je weet wat je te doen staat.

Wat ik me overigens afvraag is hoe ze er bij een rijdende trein achter zijn gekomen dat er een lek was. Dat lijkt me vrij lastig, tenzij het om een bijzonder ernstige lekkage gaat.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinverkeer Dordrecht plat om mogelijk gaslek

Bericht door Daniel »

Volgens het AD De Dordtenaar rook een medewerker van ProRail, die kennelijk langs 't spoor liep, een sterke chemische lucht toen de trein hem voorbij reed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten