Concessie Twente
Re: Concessie Twente
Vandaag de eerste nieuwe buurtbus zien rijden die de oude niet-rolstoeltoegankelijke Sprinters vervangen. De 329 reed op lijn 508. Opvallend is het witte koersdisplay ipv het gebruikelijke oranje.
Re: Concessie Twente
Neem aan dat ze deze in heel Twente gaan inzetten? En mag hopen dat de zo'n busje in Overijssels blauw hebben voor de 518, want daar rijdt nu nog een busje met schade op in U-OV kleuren en een busje in de Syntus Huisstijl
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Bus 329 heeft extra knippers in de grille?
Re: Concessie Twente
Mooi spul! Zag er van de week al eentje bij de stalling in Almelo (wat dat daar moet, geen idee), binnenkort maar eens kijken of het wat is voor de reizigers op de 592 :Ydennistd schreef:Vandaag de eerste nieuwe buurtbus zien rijden die de oude niet-rolstoeltoegankelijke Sprinters vervangen. De 329 reed op lijn 508. Opvallend is het witte koersdisplay ipv het gebruikelijke oranje.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Benieuwd of ze maandag wel op alle lijnen rijden... Zover ik in OV info kon zien hebben ze niet vrijdag gereden op de 591, 592, 593, 595, 596 & 599... Of niemand weet nog hoe ze om moeten gaan met EBS, want op deze lijnen was vrijdag geen realtime. Op de 513 was wel realtime en die hebben ook net een nieuwe bus met EBS
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Die vrijwilligers EBS uitleggen is 1 ding, dat ze het begrijpen en ook gebruiken is een heel ander verhaal. Spreek uit ervaring :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Haha maar ja ze moeten wel... Geen EBS = geen Ov-chip/kaart verkoop = geen inkomsten
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Gewoon een startonderbreker inbouwen. Niet ingelogd op EBS is niet kunnen rijden. Zal ze leren
Re: Concessie Twente
Haha ja dat zou het beste zijn ja... Maar ja ze moeten EBS wel gaan gebruiken, want daar gaat hun kaartverkoop nu ook mee. Die "oude" rode afscherukaartjes van €2,- zijn verleden tijd met de komst van deze busjes
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Huh, maar die bussen zijn toch van Syntus (of Keolis)? :? Of rijdt EBS als onderaannemer van Syntus de buurtbuslijnen?cassie127 schreef:Of niemand weet nog hoe ze om moeten gaan met EBS, want op deze lijnen was vrijdag geen realtime. Op de 513 was wel realtime en die hebben ook net een nieuwe bus met EBS
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente
EBS is de boordcomputer bij Syntus. Dat heette denk ik al zo voordat er ook een busvervoerder EBS in Nederland actief werd. Ik meen trouwens dat EBS in dit geval staat voor Exploitatie Beheer Systeem
Re: Concessie Twente
Aha, bedankt voor de uitleg. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Twente
Daarnaast zit EBS ook in de voertuigen van HTM & RET
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Niet echt concessie Twente maar wel betrekking op Twente:
Vanaf 8 juli gaat de buurtbus Denekamp-Nordhorn 's ochtends een half uur eerder rijden en 's middags een half uur later. Dit om aan te sluiten op de trein in Nordhorn. Het gat in de dienstregeling wordt dus een uur langer.
Tevens wordt het eindpunt verlegd van het Tierpark naar het Freibad, om zo meer reizigers te trekken. Ik vrees alleen dat dat laatste op een mooie zomerdag wel eens de reden kan zijn dat passagiers in Noord-Deurningen niet meer mee kunnen omdat er groep Denekampse zwembadgangers in de bus zit..
Verder nog wat over de passagiers: in maart waren het er meer dan 500. De subsidie voor de buurtbus loopt overigens nog tot maart 2020.
Bron: papieren editie Tubantia
Vanaf 8 juli gaat de buurtbus Denekamp-Nordhorn 's ochtends een half uur eerder rijden en 's middags een half uur later. Dit om aan te sluiten op de trein in Nordhorn. Het gat in de dienstregeling wordt dus een uur langer.
Tevens wordt het eindpunt verlegd van het Tierpark naar het Freibad, om zo meer reizigers te trekken. Ik vrees alleen dat dat laatste op een mooie zomerdag wel eens de reden kan zijn dat passagiers in Noord-Deurningen niet meer mee kunnen omdat er groep Denekampse zwembadgangers in de bus zit..
Verder nog wat over de passagiers: in maart waren het er meer dan 500. De subsidie voor de buurtbus loopt overigens nog tot maart 2020.
Bron: papieren editie Tubantia
-
- Berichten: 3581
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Twente
Dus nu kan buslijn 4 niet een half uur verschoven worden om zo in Nordhorn lekker aan te sluiten op lijn 100 in beide richtingen, want lijn 200 rijdt niet altijd :X ?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Twente
Ik kwam net op de A35 bij Almelo-Zuid 3 oude buurtbusjes tegen, qua nummers alleen de 307 er tussenuit kunnen pikken. Reden richting Zwolle.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Als ik ook kijk naar de Realtime dan zie ik dat op lijnen 593, 595 inmiddels ook de nieuwe busjes moeten hebben... Dus grote kans dat je de oude busjes van die twee lijnen hebt zien rijden. Lijnen 591, 592, 596 & 599 zouden nog de oude busjes moeten hebben
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 05 okt 2017, 18:48
Re: Concessie Twente
Vandaag een artikel in de Tubantia over het eventueel herinvoeren van een busverbinding richting de wijk Aalderinkshoek (lijn 25) die 2 jaar geleden werd vervangen door de buurtbus (lijn 525). Op aandringen van de lokale politiek heeft Keolis een onderzoek uit laten voeren naar de haalbaarheid van aansluiting op lijn 95 Almelo<>Wierden, waardoor lijn 95 dan via de Thorbeckelaan en Aalderinkshoek verder richting Wierden gaat. Het onderzoek wijst uit dat het kan, maar er is wel een nieuwe bussluis voor nodig en aansluiting op de omliggende wegen. Bijgevoegd een kaartje met de oude en nieuwe situatie.
Is dit een plan dat ook echt op termijn (makkelijk) uitgevoerd kan worden of gaan er nog wel jaren overheen voordat lijn 95 echt een nieuwe route gaat rijden?
Enkele afbeeldingen ter verduidelijking
Is dit een plan dat ook echt op termijn (makkelijk) uitgevoerd kan worden of gaan er nog wel jaren overheen voordat lijn 95 echt een nieuwe route gaat rijden?
Enkele afbeeldingen ter verduidelijking
- Spoiler: show
Re: Concessie Twente
Dat rondje in het noordwestelijke deel lijkt me niet heel waarschijnlijk, dat kost teveel tijd voor de doorgaande lijn.
Re: Concessie Twente
Dat kan de 681 dan mooi blijven doen, verder blijft het dan nooit verder dan 400m naar een halte lopen en daar in dat hoekje wonen weinig mensen die mogelijk slecht ter been zijn.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
Dit is technisch gezien wel haalbaar, alleen zal de gemeente Almelo niet mee werken. Zo’n 5 of 6 jaar geleden is de situatie blijde voormalige halte Transformator gewijzigd waarbij die halte vervallen is. Dit is, t.o.v. De Wierdensestraat, de enige mogelijke uitgang. De gemeente gaat die herinrichting niet terugdraaien om de fout van 2 jaar gelden goed te maken en eindelijk tegemoet te komen aan de bewoners van de Aalderinkshoek.treinleven schreef:Vandaag een artikel in de Tubantia over het eventueel herinvoeren van een busverbinding richting de wijk Aalderinkshoek (lijn 25) die 2 jaar geleden werd vervangen door de buurtbus (lijn 525). Op aandringen van de lokale politiek heeft Keolis een onderzoek uit laten voeren naar de haalbaarheid van aansluiting op lijn 95 Almelo<>Wierden, waardoor lijn 95 dan via de Thorbeckelaan en Aalderinkshoek verder richting Wierden gaat. Het onderzoek wijst uit dat het kan, maar er is wel een nieuwe bussluis voor nodig en aansluiting op de omliggende wegen. Bijgevoegd een kaartje met de oude en nieuwe situatie.
Is dit een plan dat ook echt op termijn (makkelijk) uitgevoerd kan worden of gaan er nog wel jaren overheen voordat lijn 95 echt een nieuwe route gaat rijden?
Enkele afbeeldingen ter verduidelijking
- Spoiler: show
Dus technisch mogelijk, politiek niet.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Materieel gebrek tussen Hengelo en Oldenzaal? Zijn de lintjes in onderhoud?
Re: Concessie Twente
Zijn er twee kapot door een ongelukje in Zutphen. Verder zijn er steeds meer problemen mee, en moeten ze dus steeds vaker en langer de werkplaats in. Dan kun je beter op deze manier ervoor zorgen dat in september het meeste weer rijdt, want die drukte wil je echt niet verbussen...
Re: Concessie Twente
Maandag, dinsdag en woensdag wordt er met een Flirt gependeld tussen Hengelo en Oldenzaal.
Groeten,
Nick
Nick
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Twente
Ja wat rijdt er nou... Treinen maar tegelijkertijd vervalt het busvervangend vervoer _O-De treinen tussen Hengelo en Oldenzaal rijden dit weekend weer volgend dienstregeling. Daarmee vervalt het busvervangend vervoer.
Bron: https://twitter.com/KeolisBlauwnet/stat ... 62560?s=09
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten