OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

De [serie=Sprinter|2019|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] rijdt in het pad van de [serie=Sprinter|2019|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] om de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] niet in de weg te zitten (op de middensporen) die racet met de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie].
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

... en waardoor de overstap van [serie=Intercity|2019|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] op [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] en vice versa om zeep is geholpen. Je vraagt je toch af of daar geen betere oplossing voor was te bedenken.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

De [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] heeft een ander pad moeten krijgen, die overeenkomt met de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie], om in Asb aan te sluiten op de [serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie].
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nou meer om aan te sluiten op de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] die met de [serie=Intercity|2019|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] gecombineerd is, als die als IC zou rijden had je er 10 minuten later kunnen aankomen met de 3100.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Maar dan had je weer bussen moeten laten rijden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

En die moet je wel tot je beschikking hebben, wat gegeven al het voetbal én de werkzaamheden bij Boxtel, Den Helder en Amsterdam zelf best een issue kan zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nee toch, in het verleden hebben er ook Sprinters via de bijlmerboogjes gereden bij werk op de zuidtak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Maar gaat dat dan passen bovenop de [serie=Intercity|2019|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie], [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] en het kopmaken op Asb.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 13 mei 2019, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Blijkbaar want ze zijn er bij eerdere werkzaamheden geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Maar toen reed de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] naar Asd / via Asd naar Shl en de [serie=Intercity|2019|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] tot Hvs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nou nee, ze zijn er ook geweest in combinatie met ICs over de boogjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Het was toen volgens mij [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] <-> [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] / [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] en [serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] <-> [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]. Ik vraag me bij deze keuze echt af of het middel niet erger is dan de kwaal, zeker in combinatie met het verbreken van de overstap in Utrecht.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Maar de [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] gaan nu naar Asd, ipv de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie].
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8603
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

En dat ook nog eens in een ietwat afwijkende tijdligging, waarbij de [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] te Amsterdam Muiderpoort de [serie=Sprinter|2019|Amersfoort Vathorst - Weesp - Amsterdam Centraal15800[/serie] inhalen. Op de tijden van de [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] in Almere rijdt nu de omgebogen [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] die Almere Centrum - Utrecht Centraal rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Het was toen volgens mij [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] <-> [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] / [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] en [serie=Intercity|2019|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] <-> [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie].
Bijna, want er reden toen wel treinen vanuit Amersfoort naar Bijlmer ArenA. De 2400 zal dat weekend toen wel niet gereden hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Over welk weekend heb jij het nu? Want er zijn verschillende weekenden geweest zonder treinverkeer op Amsterdam Zuid.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Goeie vraag, want ik weet al die datums niet uit het hoofd natuurlijk maar heb wel die trein gepakt destijds om de boogjes af te strepen (en da's sowieso een ritje Amersfoort - Utrecht via Bijlmer geweest toen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Ik kan me meerdere weekenden herinneren met een doorkoppeling zoals ik eerder schreef en een op Bijlmer kerende sprinter ([serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] op [serie=Sprinter|2019|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] of andersom, het was in ieder geval geen 4x per uur). Een weekend met een doorgekoppelde Amersfoort-IC kan ik me niet herinneren, maar wellicht was dat dan in combinatie met werkzaamheden op de Flevo- of Hanzelijn.

Het doet er nu ook niet toe: mijn punt was dat er een omroepbericht was over werkzaamheden die niet in het werkzaamhedenoverzicht staan en dat punt is in ieder geval nog steeds waar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Ik kan me meerdere weekenden herinneren met een doorkoppeling zoals ik eerder schreef en een op Bijlmer kerende sprinter ([serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] op [serie=Sprinter|2019|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] of andersom, het was in ieder geval geen 4x per uur). Een weekend met een doorgekoppelde Amersfoort-IC kan ik me niet herinneren, maar wellicht was dat dan in combinatie met werkzaamheden op de Flevo- of Hanzelijn.
Via Somda is er nog het een en ander terug te vinden en zowaar: in het weekend van 6/7 juli 2013 zat de (1)1600 aan de 3100 gekoppeld op Amsterdam Bijlmer.

In de weekenden met Sprinters over de Bijlmerboog blijkt daar doorgaans maximaal 2x/uur een IC te hebben gereden en bogen alleen de Hanzelijn-ICs af richting Utrecht. De laatste keer dat er 4x/uur een IC over de Bijlmerboogjes ging was overigens in 2012, nog voor de opening van de Hanzelijn dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Lijn 555 in Utrecht, de pendelbuslijn voor het bevrijdingsfestival in Park Transwijk, staat blijkbaar per ongeluk voor elke zondagsdienstregeling ingeroosterd in plaats van alleen 5 mei. Gisteren stond hij op het bord van perron C7 op Jaarbeurszijde maar rijden deed hij niet.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Heel die pendelbus heeft dit jaar niet eens gereden. Er waren dit jaar extra trams tussen CS en Westraven ingezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Op 5 mei heeft de bus daadwerkelijk gereden, ik heb 'm meerdere malen voorbij zien komen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

nvdw schreef:Lijn 555 in Utrecht, de pendelbuslijn voor het bevrijdingsfestival in Park Transwijk, staat blijkbaar per ongeluk voor elke zondagsdienstregeling ingeroosterd in plaats van alleen 5 mei. Gisteren stond hij op het bord van perron C7 op Jaarbeurszijde maar rijden deed hij niet.
Ik kwam hem gister in OVinfo tegen inderdaad :Y
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Het was en-en: zowel lijn 555 als de extra trams. Het beginpunt was zelfs naar het Jaarbeursplein verplaatst om tramreizigers naar de bus te kunnen sturen bij extreme drukte.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Apart dan dat de 555 niet in het persbericht over bevrijdingsdag stond. Dat had het alleen over de extra trams.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten