Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
T-hijs
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door T-hijs »

Maar het artikel op RTV Utrecht gaat verder:
RTV Utrecht schreef:Een woordvoerster van de politie laat weten dat de man mogelijk later vandaag of morgen alsnog wordt opgepakt omdat hij is vastgelegd op camerabeelden.
F.k.a. Bollenstad
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Daar heb je niet zo veel aan als je niet weet waar die man is. Ik vraag me toch af hoe ze hem misgelopen zijn.
En deze week is er geen opsporing verzocht bij de avro..............
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Mogelijk is de duwende dief op een tussenstation uitgestapt aldus de politie. Het zou gaan om een engels sprekende man.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Frank93 »

De kans was natuurlijk ook heel klein dat de dader niet naar de eindbestemming zou gaan :roll:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door umbusko »

isadora schreef:Stapt vast een station eerder uit. (A)
Volgens mij gaat isadora door voor de koelkast. :mrgreen:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

en-es schreef:Daar heb je niet zo veel aan als je niet weet waar die man is. Ik vraag me toch af hoe ze hem misgelopen zijn.
En deze week is er geen opsporing verzocht bij de avro..............
Sowieso duurt het een maand of 3 voordat je in Opsporing Verzocht komt, dat is namelijk nogal een zware maatregel waar ze niet zomaar naar mogen grijpen :wink:
Bollenstad schreef:Maar het artikel op RTV Utrecht gaat verder:
RTV Utrecht schreef:Een woordvoerster van de politie laat weten dat de man mogelijk later vandaag of morgen alsnog wordt opgepakt omdat hij is vastgelegd op camerabeelden.
Ik heb meegemaakt dat mensen mèt camerebeelden werden vrijgesproken, want "dat ben ik niet meneer/mevrouw de rechter", en camerabeelden zijn ondersteunend bewijs :Y
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door en-es »

Frank93 schreef:De kans was natuurlijk ook heel klein dat de dader niet naar de eindbestemming zou gaan :roll:
Ik begreep dat men er van uit ging dat de dader naar Rotterdam ging.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Mjah en waarom zou je daar vanuit gaan als er nog stations tussen liggen?

Had die trein bij Woerden stilgezet en stuur er politie doorheen, maar dat kan tegenwoordig natuurlijk niet meer zonder 100.00 aanwijzingen, de ongevallenbestrijding, de bratra en weet ik het wat nog meer -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Aking schreef:
en-es schreef:Daar heb je niet zo veel aan als je niet weet waar die man is. Ik vraag me toch af hoe ze hem misgelopen zijn.
En deze week is er geen opsporing verzocht bij de avro..............
Sowieso duurt het een maand of 3 voordat je in Opsporing Verzocht komt, dat is namelijk nogal een zware maatregel waar ze niet zomaar naar mogen grijpen :wink:
Nou... De dodelijke brand op de Hillesluis van 13 april was 16 april al in de uitzending bijvoorbeeld.

En het is inderdaad een beetje dom om te verwachten dat een crimineel die in Utrecht een trein naar Rotterdam in vlucht ook daadwerkelijk naar Rotterdam gaat. Ze hebben 20 minuten de tijd gehad om politie in Gouda op te trommelen en de dader te grijpen -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Suus schreef:
Aking schreef:Sowieso duurt het een maand of 3 voordat je in Opsporing Verzocht komt, dat is namelijk nogal een zware maatregel waar ze niet zomaar naar mogen grijpen :wink:
Nou... De dodelijke brand op de Hillesluis van 13 april was 16 april al in de uitzending bijvoorbeeld.
Ja en Tanis neusman de tramincidentmeneer was een paar uur later al op de televee. Dat zijn de uitzonderingen (die de regel bevestigen) maar dat is natuurlijk ook wel net een ander niveau dan winkeldiefstal en (poging tot) mishandeling of doodslag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Reizigers die tussen 1 juli en 31 augustus hun fiets willen meenemen in de IC Brussel naar België moeten een reservering van € 4 maken via NS International. Dit om overvolle fietsenafdelingen te voorkomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Is deze reservering dan ook geldig op de binnenlandse treinen van NS of moet je dat er ook nog bij gaan kopen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Suus »

Je moet nog een internationaal fietskaartje erbij kopen van € 12.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door cassie127 »

Wat een feest weer *trein*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Geldt dat ook als je alleen binnen Nederland je fiets mee wilt nemen in de Benelux IC Brussel?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

En wordt dat in de treinen en op de stations wel drietalig omgeroepen? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Moet dat in Hollandistan ook al tegenwoordig? :o
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

Internationaal congres over het verbeteren van de veiligheid bij overwegen.
(...)
Op een internationaal congres in Amersfoort, spreekt ProRail met spoorbeheerders over de hele wereld. In landen als Canada, Nieuw-Zeeland, maar ook dichter bij huis zoals in België staan de overwegen hoog op de agenda, vertelt Gunther Buys van Belgische spoorbeheerder Infrabel.

(..)

OVERWEGEN OPHEFFEN
Werk aan de winkel dus! ProRail heeft onlangs een aparte directeur aangenomen die zich alleen maar gaat bezighouden met het veiliger maken van overwegen. Het liefst heeft ProRail helemaal geen overwegen meer. Maar tot die tijd valt er nog genoeg te leren van de internationale collega's, weet Pier Eringa.

''Ik sprak net een Franse collega en die zei: wij zien ook dat het ons niet lukt om overwegen op te heffen, dus wij steken heel veel energie in hoe je bestaande overwegen nog veiliger kunt maken met slimme technieken.''

De internationale gasten hebben gisteren vooral veel met elkaar gepraat; vandaag gaan ze op pad. Ze maken een tocht langs allerlei gevaarlijke overwegen in onze regio. Zo gaat het gezelschap kijken in onder andere Woudenberg, Maarsbergen en Soest

Bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1929321/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Frank93 »

Pier Eringa maakt transfer van ProRail naar Transdev

Pier Eringa wordt per 1 september benoemd als nieuwe CEO bij Transdev Nederland. Transdev Nederland, moederbedrijf van onder andere Connexxion, Hermes en Witte Kruis ziet dit als een toekomstvaste keuze met focus op de medewerker, de klant, de operatie van vandaag en de mobiliteitsbehoefte van morgen. ProRail feliciteert Pier met deze mooie stap!
https://www.prorail.nl/nieuws/pier-erin ... r-transdev
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ODRAIL »

Ook het Algemeen Dagblad heeft hier een bericht over:

https://www.ad.nl/politiek/prorail-baas ... ~a2e1aed2/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Ik gok dat vrijwel alle mainstream Nederlandse media er wel een bericht over hebben (A)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ODRAIL »

Bij NOS en Telegraaf (nog) niets gezien.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Aking »

Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Dennenboom »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 177 gasten