OVer je treinreiservaringen in november 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
En de deuren. Maar het is allemaal weinig aantrekkelijk (en het museum lijkt mij ook niets met zo'n naam).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Nee een andere, zal eens verder zoeken naar info, betrof een paar midden bakken, waar bv de reistijden op stonden met graffiti tussen de steden die Thalys aandoet.
Voila:
http://www.graffitiartmagazine.com/inde ... -du-Nord-!
Voila:
http://www.graffitiartmagazine.com/inde ... -du-Nord-!
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Die moet nog gereviseerd worden zo te zien, dus die kan wel wat hebben :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
'tis weer flink glad vanmorgen... t2812 kwam met +15 binnen op Rtd (vast aan't glijden geweest op Amf-Ut) en kwam met grote moeite tot stilstand. Ook het vertrek als t12723 ging met het nodige geslip en op Rta komen we nu buitengewoon voorzichtig, maar wel rustig, binnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Die zga ik ook een paar weekjes terug. Dacht dat het illegaal gespoten wasCaspar schreef:Nee een andere, zal eens verder zoeken naar info, betrof een paar midden bakken, waar bv de reistijden op stonden met graffiti tussen de steden die Thalys aandoet.
Voila:
http://www.graffitiartmagazine.com/inde ... -du-Nord-!
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
@ReizigerDdrs: Blijf voorlopig maar lekker op je werk, ik hoor net dat Ddr eruit ligt vanwege een defecte trein. Zal toch niet dat SLT-tje zijn dat naar Dordt zou komen...
Edit: Ik hoor net dat 't een ontspoorde goederentrein met mogelijke giftige stoffen schijnt te zijn. Daardoor is het hele emplacement Ddr stilgelegd en de wijde omgeving afgegrendeld. Dat wordt een fijne dienst vandaag. *Ahum*
Edit: Ik hoor net dat 't een ontspoorde goederentrein met mogelijke giftige stoffen schijnt te zijn. Daardoor is het hele emplacement Ddr stilgelegd en de wijde omgeving afgegrendeld. Dat wordt een fijne dienst vandaag. *Ahum*
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Ach, we hebben altijd nog QlinersDexter schreef:@ReizigerDdrs: Blijf voorlopig maar lekker op je werk, ik hoor net dat Ddr eruit ligt vanwege een defecte trein.
Hmm, hopelijk is het dan net zo'n geval als de laatste keer dat zoiets gebeurde: vals alarm en dus geen ernstig lek.Edit: Ik hoor net dat 't een ontspoorde goederentrein met mogelijke giftige stoffen schijnt te zijn. Daardoor is het hele emplacement Ddr stilgelegd en de wijde omgeving afgegrendeld. Dat wordt een fijne dienst vandaag. *Ahum*
Edit: ja dus, verstoring is inmiddels alweer voorbij...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Hmm, op het moment dat jij dit typte, vertrok de eerste trein vanaf Rotterdam lombardijen weer richting Dordrecht, al werd gezegd dat hij tot Zwijndrecht reed, waarvandaan bussen zouden komen.
Omdat ik zelf op Rlb achterbleef, weet ik niet of hij inderdaad in Zwd is gekeerd of alsnog naar Ddr-Rsd is doorgereden.
Mijn t5047 reed wel slechts tot Rlb.
Omdat ik zelf op Rlb achterbleef, weet ik niet of hij inderdaad in Zwd is gekeerd of alsnog naar Ddr-Rsd is doorgereden.
Mijn t5047 reed wel slechts tot Rlb.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Om 14:15 reed er een benelux trein door Nwk richting Gd, aan de voorzijde zat een traxxlok. Ergens een verstoring of zo (kan op het internet hierover niets vinden)?
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Nog een aanvulling: door ruimtegebrek (?) op Rotterdam Centraal, hadden ze maar een VIRM-VI (uit de s2100) op Rotterdam Stadion en een ICRm (uit de s1900) op Rotterdam Lombardijen spoor 3 gezet.
Maar toen er dus een trein naar Zwijndrecht(-Dordrecht-Roosendaal) kwam, stond die laatste natuurlijk behoorlijk in de weg.
verder stond Kruimeldief m4806 op rotterdam Lombardijen spoor 5 te wachten tot hij weerverder richting Rotterdam Centraal mocht.
Maar toen er dus een trein naar Zwijndrecht(-Dordrecht-Roosendaal) kwam, stond die laatste natuurlijk behoorlijk in de weg.
verder stond Kruimeldief m4806 op rotterdam Lombardijen spoor 5 te wachten tot hij weerverder richting Rotterdam Centraal mocht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Vanmorgen reed een Olympische Virm 4 (nummer weet ik niet meer) in de 3600.
Gespot om 7.22 uur als ic naar Zwolle. (ingezeten tot in Zutphen).
Gespot om 7.22 uur als ic naar Zwolle. (ingezeten tot in Zutphen).
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Er was een of andere verstoring tussen Rotterdam en Roosendaal om 12.00 vanmiddag. Ik weet niet of dat hetzelfde als bij Dordrecht was.KM46 schreef:Om 14:15 reed er een benelux trein door Nwk richting Gd, aan de voorzijde zat een traxxlok. Ergens een verstoring of zo (kan op het internet hierover niets vinden)?
Lijkt me niet, want om 12.05 werd op Gvc al gemeld dat de storing weer voorbij was.
En later was er dus wegens een (naar later gebleken ongevaarlijk) lek was in goederentrein bij Dordrecht. Daarom werd het gehele treinverkeer naar Dordt stil gelegd
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Check Vanavond om 18.00 uur stond de 2606 op spoor 21.Dexter schreef:En ik heb nog een leuk nieuwtje: Er komt zeer binnenkort een SLT IVtje in Ddr een weekje logeren op spoor 21, voor herinstructie aan de machinisten daar. Misschien dat ie zelfs morgen al komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Dat zal dan wel dezelfde SLT zijn geweest die om 17.20 uur aan de kant stond in Breda bij de opstelspoortjes.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Dat kan heel goed zijn, want hij moest door die lekkende ketelwagen vanuit Ldd helemaal omrijden via Ut en Ht. Ik hoorde zelfs dat ze 'm eerst naar Rsd wilden sturen, maar ik begrijp hieruit dat dus ie in Bd heeft staan wachten.
Het emplacement Ddr is om 15:00 uur weer vrijgeven. Als eerste kwam een 5000 binnen uit de richting Rtd en de eerste doorgaande trein vanuit het zuiden was de 1900 van 15:29, die overigens een paar minuten vertraging had omdat er eerst 7 (!) goederentreinen vanuit het zuiden door Ddr kwamen denderen. Die hebben vast in de file gestaan.
Er werden overigens ook met mondjesmaat bussen ingezet en de drukte viel nog mee. De versperring ook trouwens, echt lang heeft het niet geduurd en de treindienst kwam nadien redelijk vlot weer op gang.
Het emplacement Ddr is om 15:00 uur weer vrijgeven. Als eerste kwam een 5000 binnen uit de richting Rtd en de eerste doorgaande trein vanuit het zuiden was de 1900 van 15:29, die overigens een paar minuten vertraging had omdat er eerst 7 (!) goederentreinen vanuit het zuiden door Ddr kwamen denderen. Die hebben vast in de file gestaan.
Er werden overigens ook met mondjesmaat bussen ingezet en de drukte viel nog mee. De versperring ook trouwens, echt lang heeft het niet geduurd en de treindienst kwam nadien redelijk vlot weer op gang.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Vanavond een was een t7400 6 minuten vertraagd, aankomst 22.12 te Breukelen, TAD schrijft dan voor dat de t4000 eerder moet binnenkomen in Breukelen (vertrektijd 22.05). Geen overstap. Maar gelukkig is het perron in Breukelen lang genoeg om ze beiden te herbergen, machinist van de t4000 zette de trein helemaal vooraan het perron. De reizigers uit Utrecht konden nog mooi naar voren wandelen voor de aansluiting naar Abcoude en Amsterdam op deze manier. De t4000 kreeg er wel 3 minuten door, maar die waren er bij Bijlmer ArenA weer uitgereden. Dit zijn nou leuke cq klantvriendelijke oplossingen vind ik zelf :D
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
mwah, ik snap de commotie over de s4000 sowieso toch niet. Gisteren was het mogelijk om een extra stop te Zaanstad in te leggen, zonder dat de punctualiteit van deze serie in gevaar kwam. En dat terwijl de NS had gedreigd om Muiderpoort door deze trein te laten overslaan...
// Wat een superverbinding trouwens: Hoorn - Bodegraven. De reden van deze reis was niet echt leuk, maar de perfecte aansluiting in Woerden vergoedde veel... :pos:
// Wat een superverbinding trouwens: Hoorn - Bodegraven. De reden van deze reis was niet echt leuk, maar de perfecte aansluiting in Woerden vergoedde veel... :pos:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
De s4000 is volgens mij veel krapper ingelegd dan de s4500. De laatste heeft wel wat rijtijdspeling tussen Ass en Hoorn :)
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Maar waar het SGM nooit lukte er ook maar iets van vertraging uit te rijden, lukt dat DD-AR wel. De vertrektijden zijn nauwelijks aangepast vorig jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
SGMm trekt wel snel op en stationnementen zijn dankzij al die deuren en ruime balkons vlot, maar de grootste handicap is dat ze maar 120 km/h halen en geen 140 km/h kunnen rijden daar waar dat de baanvaksnelheid is. Daarom loop je er niet makkelijk vertraging mee in en als je erachter zit met een IC heb je er gelijk last van.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Toch meen ik ooit gehoord te hebben dat zodra alle sprinters gereviseerd waren, ze een iets hogere topsnelheid zouden kunnen behalen maar daar was zeker niks van waar?
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Nee, het zou gaan om sneller optrekken of iets dergelijks, niet om de maximum snelheid.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Heeft Daan gelijk in, de aanzet is verhoogd (de turbostand werdt dat genoemd), de max. toegestane snelheid is zelfs iets omlaag geschroeft (was 125, is 120 km/h geworden) al is het niet noemenswaardig.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Het schijnt dat bij DDAR de ATB redelijk lief afgesteld staat.. Je voldoet wat sneller aan een remopdracht, en kan daardoor langer wachten met "hard" remmen, hiermee kan je nogal wat tijd winnen als je van 140 naar 40 af moet remmen.. Dat zou dus verklaren waarom er met DDAR makkelijker tijd gewonnen kan worden dat met SGMm, de rollen zijn waarschijnlijk compleet omgekeerd op een stuk spoor waar geen stappen in snelheidsbeperkingen zijn, maar de haltes toch op korte afstanden liggen.
Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009
Dat is waar Klaasje. De ATB verplicht je bij een snelheidsbeperking om minimaal 2 standen te remmen bij SGMm en ICM, het zogenaamde ATB-remcriterium. Pas als je twee standen remt is de ATB 'tevreden' en vindt dat je hard genoeg remt. Bij al het andere materieel is dat maar 1 remstand en dat scheelt inderdaad soms tijd. Alleen bij mat '64 moet je nog verder doorremmen. Maar is er geen snelheidsbeperking, dan kan je ook met ICM en SGMm lekker vlot binnenkomen.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten