Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
en-es
Berichten: 4457
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Ferdinand schreef:Is het mogelijk om een '24-StundenTicket Erwachsener' met Preisstufe B te kopen voor een datum later dan vandaag? Ik word van de website van VRR verwezen naar Muttis Laden als ik een ticket wil kopen voor regio Bochum. Daar staat nu dat het ticket direct geldig is na aankoop. Ik kan geen mogelijkheid vinden om de datum aan te passen.
Gewoon uit automaat halen.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Of op internet bestellen
en-es
Berichten: 4457
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Volgens mij probeert Ferdinand dat juist.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

ZO6176 schreef:Of op internet bestellen
Online verkoop van VRR-tickets gaat alleen als ze direct geldig zijn. Overigens is dat ook het geval bij de meeste kaartautomaten, zoals die van Abellio en DSW21.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Ik kan me herinneren dat ik bij de rheinbahn in het vooruit gekocht heb.
Ik heb net gekeken op site van de rheinbahn. Je kunt hier datum aangeven. Wel moet je een account aanmaken
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 12 mei 2019, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Hoe vaak moeten bussen gemiddeld tanken?
PSA: Links gaan, rechts staan
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Voor zover ik weet worden de meeste bussen in de nacht afgetankt, dus ik zou zeggen 1 keer per dag.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Verschilt ook heel erg per omloop hoe leeg de tank is een het einde van de dag. Sommigen zijn nog geen kwart leeg terwijl bij anderen het lampje net wel of net niet gaat branden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Maar vaker dan een keer per dag komt volgens mij nauwelijks voor, of vergis ik me daarin?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Alleen elektrische bussen 'tanken' vaker dan eenmaal daags. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

En misschien die 8-persoonstaxiapparaten? Of komen die ook de dag wel door?
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Aking schreef:Maar vaker dan een keer per dag komt volgens mij nauwelijks voor, of vergis ik me daarin?
Misschien in plaatsen met nachtdiensten, dat deze 's avonds voor de nachtdienst en vervolgens 's ochtends na de spits getankt worden.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Aking schreef:En misschien die 8-persoonstaxiapparaten? Of komen die ook de dag wel door?
De Bornse buurtbus kon gemiddeld 2 dagen met de tank. Er werd wel verzocht elke dag af te tanken, want het werd wel een beetje billenknijpen voor de oude heren _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Bij GVB worden alle bussen gewassen en getankt voordat ze in de garage worden gezet. De nachtbussen worden gereden met de voertuigen die na de avondspits naar binnen zijn gegaan. De voertuigen gaan vervolgens vlak voor de ochtendspits weer naar binnen, die kunnen dus heel goed binnen 12 uur twee keer gewassen en getankt worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

julsteren schreef:
Aking schreef:En misschien die 8-persoonstaxiapparaten? Of komen die ook de dag wel door?
De Bornse buurtbus kon gemiddeld 2 dagen met de tank.
Daar is alles dan ook wel mee gezegd :')
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

:') 248 kilometer per dag. 12 rondjes door het dorp _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

julsteren schreef:De Bornse buurtbus kon gemiddeld 2 dagen met de tank. Er werd wel verzocht elke dag af te tanken, want het werd wel een beetje billenknijpen voor de oude heren _O-
:shock:

Reden jullie de Bornse Buurtbus met een tank?!? Is dat niet een beetje overdreven? Hoewel het natuurlijk wel handig is met de voorrang enzo...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

En of dat werd gedaan! Uitvoering was door hetzelfde bedrijf dat 1600/1700's ombouwde tot railbus *bus*
PSA: Links gaan, rechts staan
lee-yawn
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Re: Korte vragen

Bericht door lee-yawn »

Aking schreef:En misschien die 8-persoonstaxiapparaten? Of komen die ook de dag wel door?
De langste omloop van buurtbus 572 (Vathorst > Soestdijk Noord) rijdt zo'n 370 kilometer per dag. Van wat ik op het display zie, zit er aan het eind van de dienst nog zo'n 20% brandstof in de tank.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Kan ik ergens via internet in (semi) real-time zien hoeveel parkeerplekken er nog vrij zijn bij P+R's in Rotterdam? Staat normaal wel op de borden langs de weg, maar ik vroeg me af of dit ook in te zien is via internet.
PSA: Links gaan, rechts staan
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Eerder stond het aantal vrije parkeerplaatsen op https://parkereninrotterdam.nl/, maar die informatie ontbreekt al maanden...
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ik ben van plan morgen naar Aachen te lopen (of misschien houden we het eerder voor gezien) en weer terug te keren per trein. Zelf reis ik met mijn Dal Vrij, maar mijn medereiziger niet. Nu heb ik zitten nadenken of er een mogelijkheid is om Samenreiskorting te bemachtigen; tot nu toe heb ik het volgende ontdekt:
  • Vol tarief is €11,08.
  • Met korting is €6,65.
  • Samenreiskorting kan geladen worden bij een automaat van NS of Arriva en is 1 dag geldig.
  • In Aachen staat een oplaadautomaat, maar dat is dus zo'n ding waar je alleen een vooraf besteld product op kan halen. Volgens mij kun je Samenreiskorting nergens online bestellen.
  • Een e-ticket via NS lukt niet omdat hij Aachen niet herkent; via NS International kan wel maar dan krijg je pas Samenreiskorting vanaf de grens en betaal je €8,90; via DB (met optie Voordeelurenabonnement zonder RailPlus) idem; via Arriva kan alleen aan vol tarief.
Conclusie is voorlopig dat óf het e-ticket van NS International van €8,90 de beste optie is óf dat iemand 's ochtends even in Mt op en neer moet fietsen naar het station om samenreiskorting op die kaart te zetten. Of zie ik iets over het hoofd en heeft iemand nog een suggestie? :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Arriva-automaten hebben gewoon de optie om samenreiskorting te laden: https://www.arriva.nl/consumenten/servi ... -laden.htm
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ja, maar volgens mij staat er daar in Aachen dus geen van. Je kunt er inmiddels wel chipkaarten kopen, maar dat is volgens mij gewoon bij de balie van DB. En er staat een oplaadautomaat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ik heb op Aachen West en Herzogenrath een blauwe Arriva-automaat gezien, in Aachen Hbf niet rondgekeken maar het zou vreemd zijn als er in de stationshal niet eentje geplaatst zou zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten