De mini aanbesteding
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Geen eis nee, maar er was volgens de telcijfers wel enige reizigersvraag in de avonduren. Daarom heb ik wel gekozen om avondritten te bieden, maar zeer beperkt qua frequentie waardoor het amper DRU kostte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Inderdaad geen eis, maar dat was dan ook niet wat ik probeerde te zeggen.
Ik probeerde notitie te maken van het feit dat OV aan het eind van de dag een voorziening is, en dat er dus ook een basis is waar als je eronder zit, je een slechte voorziening hebt, óók als dit buiten de eisen valt.
Ik probeerde notitie te maken van het feit dat OV aan het eind van de dag een voorziening is, en dat er dus ook een basis is waar als je eronder zit, je een slechte voorziening hebt, óók als dit buiten de eisen valt.
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
Ik heb in de avond ook beperkt ritten geboden, maar op zondag een stuk minder dan doordeweeks.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Re: De mini aanbesteding
Maar het is waar je op.inzet.spits of gehele dag
Re: De mini aanbesteding
De basisvoorziening in de huidige concessie is in de avonduren nog veel beperkter. Ook in echte concessies worden deze afwegingen gemaakt op basis van de eisen van de opdrachtgever. De opdrachtgever heeft bij deze concessie maar een beperkt aantal DRU beschikbaar waarop de vervoerder een voorstel kan doen. Afhankelijk van de materieel keuze moet je soms vaker rijden om iedereen in de spits en dal comfortabel mee te nemen (dus geen overvolle bus).DrechtBlub schreef:Al is het maar een spelletje beredeneer ik ook vanuit een basisvoorziening voor inwoners van het gebied, misschien is dat waar het verschil dan in zit.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 13 mei 2019, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote ingekort
Reden: quote ingekort
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Je kan ook mooi de post negeren die laat zien dat dit niet is waar ik het over heb. Hier is die nog een keertje voor je:DPDelft schreef:De basisvoorziening in de huidige concessie is in de avonduren nog veel beperkter. Ook in echte concessies worden deze afwegingen gemaakt op basis van de eisen van de opdrachtgever. De opdrachtgever heeft bij deze concessie maar een beperkt aantal DRU beschikbaar waarop de vervoerder een voorstel kan doen. Afhankelijk van de materieel keuze moet je soms vaker rijden om iedereen in de spits en dal comfortabel mee te nemen (dus geen overvolle bus).
Ik probeerde notitie te maken van het feit dat OV aan het eind van de dag een voorziening is, en dat er dus ook een basis is waar als je eronder zit, je een slechte voorziening hebt, óók als dit buiten de eisen valt.
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
Je kunt ook proberen om je punt duidelijker te formuleren in plaats van je post te herhalen. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
Dat had wellicht gekund, maar ik had het idee, aangezien er een eerdere post van mij gequote werd ipv. de latere, dat de uitleg gemist was, ipv. niet begrepen.
Ik blub in het Drecht.
Re: De mini aanbesteding
Ik dacht eerlijk gezegd dat de reizigersaantallen voor de avond alleen voor werkdagen was. Geen idee waar ik dat op gebaseerd had. Achteraf gezien had ik makkelijk nog een paar avondritten in het weekend kunnen bieden, dat had niet eens zo heel veel DRU's gescheeld.
Re: De mini aanbesteding
Ik ging daar ook van uit.Yanaike schreef:Ik dacht eerlijk gezegd dat de reizigersaantallen voor de avond alleen voor werkdagen was. Geen idee waar ik dat op gebaseerd had. Achteraf gezien had ik makkelijk nog een paar avondritten in het weekend kunnen bieden, dat had niet eens zo heel veel DRU's gescheeld.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
De reizigersaantallen golden ook in het weekend 's avonds maar geen verdriet de avondritten leveren in mijn model niet extreem veel punten op omdat het geen harde eis was, maar wel een goedkoop extraatje dat dus wel wordt beloond. ;)
Ik ben overigens met vervoerder 4 bezig om de brandstofkosten te berekenen, nog 6 te gaan hierna...
Ik ben overigens met vervoerder 4 bezig om de brandstofkosten te berekenen, nog 6 te gaan hierna...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
@Yanaike: Die reizigersaantallen waren voor avond/zondag, geen idee hoe je daar uit zou moeten afleiden dat ze alleen voor doordeweeks gelden
Heb zelf slechts 6 DRU gespendeerd aan het bieden van avondritten in het weekend, veel heb je dus inderdaad niet nodig. Al helemaal omdat een deel van de avondbediening bestaat uit een bus die vanaf het eindpunt nog terug naar het busstation moest. Of bijvoorbeeld met een bus rijdt die anders nagenoeg dezelfde route als MAT naar de stalling had gereden (dat kost wel DRU, maar scheelt weer in de brandstofkosten)
Heb zelf slechts 6 DRU gespendeerd aan het bieden van avondritten in het weekend, veel heb je dus inderdaad niet nodig. Al helemaal omdat een deel van de avondbediening bestaat uit een bus die vanaf het eindpunt nog terug naar het busstation moest. Of bijvoorbeeld met een bus rijdt die anders nagenoeg dezelfde route als MAT naar de stalling had gereden (dat kost wel DRU, maar scheelt weer in de brandstofkosten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
Ja, met 6 DRU had ik het ook gekund :D
Maar bij mij zou het geen veredelde MAT-rit zijn geweest. Mijn dienstregeling op zaterdag en zondag zit al zo in elkaar dat de omlopen aan het eind van de dag netjes eindigen in de buurt van het busstation.
Maar bij mij zou het geen veredelde MAT-rit zijn geweest. Mijn dienstregeling op zaterdag en zondag zit al zo in elkaar dat de omlopen aan het eind van de dag netjes eindigen in de buurt van het busstation.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Maar je had dan toch bijvoorbeeld naar Grachthout nog een late rit om 20:00 uur kunnen laten rijden van het busstation bijvoorbeeld en dan niet terug naar het busstation?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De mini aanbesteding
Ja, achteraf had dat makkelijk gekund...
Nu heb ik die rit al om 17:30 zitten :D
Nu heb ik die rit al om 17:30 zitten :D
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Had je waarschijnlijk zo'n 0,25 punt opgeleverd op de eindscore van ongeveer 100, kan me niet voorstellen dat je daardoor wint. Ik weet nu al wel welke 3 vervoerders er niet gaan winnen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Dat is bij mij ook het geval, alleen is het einde van de dag bij mij pas rond 21.00 uur (het einde van de avondperiode in de aanbesteding). Waarbij, regenmaker geeft de hint al, de laatste rit naar Grachthout dus ook de enige na 21.00 uur is omdat die bus toch die kant op moet voor de stalling.Yanaike schreef:Mijn dienstregeling op zaterdag en zondag zit al zo in elkaar dat de omlopen aan het eind van de dag netjes eindigen in de buurt van het busstation.
De rest van de omlopen eindigt dan weer gewoon op het busstation, eigenlijk zitten er alleen doordeweeks andere eindpunten in om niet onnodig veel DRU's met voor de avond te groot materieel te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
Bedoel je dat ik sowieso niet ga winnen? Of dat dit toch niet het verschil had kunnen maken?regenmaker schreef:Had je waarschijnlijk zo'n 0,25 punt opgeleverd op de eindscore van ongeveer 100, kan me niet voorstellen dat je daardoor wint. Ik weet nu al wel welke 3 vervoerders er niet gaan winnen. ;)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Ik heb jouw brandstofscore nog niet berekent dus daar kan ik geen oordeel over geven. Ik behandel de vervoerders op alfabet. Ik bedoel dat laatste dat het waarschijnlijk niet het cruciale verschil maakt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Dames en heren hierbij presenteer ik u de eerste uitslag van het mini aanbesteding spel. Op het spel staat de concessie Heelwoud een prachtige concessie middenin de heuvels. De vorige vervoerder Transevia Wilde deze concessie niet langer exploiteren door onenigheid met de concessieverlener. Maar welke vervoerder gaat er dan met de hoofdprijs vandoor? Laat ik zeggen dat het behoorlijk spannend is geworden, zie voor uzelf hieronder.
- Spoiler: show
- Spoiler: show
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De mini aanbesteding
Geëindigd als middenmoter, kan slechter :)
Zo te zien heeft iedereen wel redelijk gescoord tijdens de aanbesteding. Maar of we de winnaar gaan feliciteren, hangt natuurlijk af van onze mogelijkheden in bezwaar en beroep
Zo te zien heeft iedereen wel redelijk gescoord tijdens de aanbesteding. Maar of we de winnaar gaan feliciteren, hangt natuurlijk af van onze mogelijkheden in bezwaar en beroep
Ik denk dat we allemaal wel willen weten hoe de puntenverdeling en bijbehorende weging in zijn werk zijn gegaan, want de punten zelf zeggen weinigregenmaker schreef:Vragen kunt u hieronder plaatsen, alvast bedankt
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: De mini aanbesteding
oooo, mooi gedaan Drivegreen, krijgen we ook te zien hoe deze puntentotalen zijn opgebouwd en krijgen we ook de mogelijkheid de biedingen te bekijken en zo ja wanneer? Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar de andere biedingen en hoe je precies tot deze cijfers ben gekomen. (Vooral de DRU Score)
Ik ben dik tevreden met een gedeelde 5e plaats, gezien de strategie die ik heb gebruikt.
Ik ben dik tevreden met een gedeelde 5e plaats, gezien de strategie die ik heb gebruikt.
Ik blub in het Drecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De mini aanbesteding
Gedeeld derde met zulke kleine verschillen, dat valt me niet tegen :) Ben verder ook wel benieuwd naar de andere biedingen ja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De mini aanbesteding
Klopt, bij een volgende aanbesteding misschien de puntenverdeling vooraf bekend maken? Net als bij de huidige concessies kan een vervoerder dan afgewogen keuzes maken.PHS schreef:
Ik denk dat we allemaal wel willen weten hoe de puntenverdeling en bijbehorende weging in zijn werk zijn gegaan, want de punten zelf zeggen weinig
Overigens heeft Drivegreen zojuist laten weten blij te zijn met het vertrouwen van de overheid in de bieding van Drivegreen voor de concessie Heelwoud. Drivegreen komt vanavond met een uitgebreide toelichting voor de reizigers van Heelwoud. De reizigers in Heelwoud krijgen een nieuwe eenvoudige opzet van de Stadsdienst en frequentere verbindingen met nieuwe bussen.
Re: De mini aanbesteding
Krijgen we nu ook te weten wie wie is? (dat maakt ook het feliciteren iets makkelijker)
Zelf heb ik meegedaan als vervoersbedrijf Viilinga.
Ik ben ook wel trots op mijn gedeeld derde plaats, die ik blijkbaar deel met Daniel aka BleuBuzz? Vooral leuk om te zien hoe we twee inhoudelijk totaal verschillende aanbestedingen leken te hebben gedaan (en onze scores ook heel anders zijn opgebouwd) maar hoe we toch op dezelfde plaats zijn geëindigd.
Ik wil nu ook wel de andere biedingen zien eerlijk gezegd! @regenmaker: ga jij de biedingen van iedereen hier plaatsen? Zo niet, dan wacht ik even af totdat de winnaar zijn plan bekend heeft gemaakt en dan zal ik mijn bieding ook plaatsen.
Zelf heb ik meegedaan als vervoersbedrijf Viilinga.
Ik ben ook wel trots op mijn gedeeld derde plaats, die ik blijkbaar deel met Daniel aka BleuBuzz? Vooral leuk om te zien hoe we twee inhoudelijk totaal verschillende aanbestedingen leken te hebben gedaan (en onze scores ook heel anders zijn opgebouwd) maar hoe we toch op dezelfde plaats zijn geëindigd.
Ik wil nu ook wel de andere biedingen zien eerlijk gezegd! @regenmaker: ga jij de biedingen van iedereen hier plaatsen? Zo niet, dan wacht ik even af totdat de winnaar zijn plan bekend heeft gemaakt en dan zal ik mijn bieding ook plaatsen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten