Bereikbaarheid Zandvoort tijdens Formule 1

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Ardan »

waldo79 schreef:Assen organiseert de TT en het verkeer loopt niet massaal vast noch het openbaar vervoer daarheen kampt met problemen.
Dat circuit ligt pal aan de snelweg. En ik heb het idee dat heel veel mensen daar op de motor heen gaan.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Aking »

trolly schreef: Je hebt helemaal gelijk knul. Gewoon kop in 't zand
Maar op dat sirkwie ligt toch asfalt? :| :@
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door trolly »

ZANDvoort. Dûh.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Aking »

Het zand ging voort en liet het asfalt achter?
Laatst gewijzigd door Aking op ma 13 mei 2019, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:
waldo79 schreef:Assen organiseert de TT en het verkeer loopt niet massaal vast noch het openbaar vervoer daarheen kampt met problemen.
Dat circuit ligt pal aan de snelweg. En ik heb het idee dat heel veel mensen daar op de motor heen gaan.
Dat heb je heel goed ja :twisted: :wink: .

Als er motorraces zijn is het vaak stik druk op de A28.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door trolly »

Prorail gaat een wasserette beginnen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Ferdinand »

Kan de NS ook niet even een dieseltrein ergens vandaan toveren? Dan zet je die toch gewoon aan de voorkant.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Hainje »

Voor de eerste paar edities zouden er natuurlijk ook nog Buffels ingezet kunnen worden. Die staan er nog wel een paar geloof ik. Of er moeten weer beperkingen zijn waardoor het niet mag.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door trolly »

Was het niet zo dat de rijtijden op zwenzwoka flink verbeterd zijn sinds er elektriek gereden wordt? En waar gaan die dingen eigenlijk tanken?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Suus »

De Buffels die niet tot het einde hebben gereden hebben allang een verlopen revisietermijn, en voor de andere Buffels zal dat nu ook wel naderen, want die hebben in 2013 hun revisie gehad en de cyclus is ongeveer elke zeven jaar. En dat voor misschien twee dagen, dan kan je beter DD-AR nog eventjes opfrissen, kunnen ook nog meer mensen in.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door trolly »

Precies. En dan Bello even lenen van de stoomtram om het spul te trekken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Vinny »

nvdw schreef:F1 of niet, NS wil simpelweg dat de infrastructuur wordt opgewaardeerd, en daarvoor is geld nodig, want dat drukt ProRail ook niet zelf. Het is dus een milde vorm van chantage: meer geld naar het spoor, anders loopt alles vast.
De politiek gaat over de besteding van middelen. Blijkbaar is er voor een evenement als de Formule 1 een treinfrequentie van 12 treinen per uur nodig. Ik ga dat nu niet narekenen, maar ik denk dat de piek in electriciteitsbelasting niet het enige knelpunt wordt op de route. Ik denk namelijk dat het keren op het station zelf ook de nodige logistieke problemen gaat veroorzaken dan. Als je dat wil verhelpen kom je natuurlijk wel uit op een forse investering in de infrastructuur die maar voor een paar dagen per jaar nuttig is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Aking »

Kunnen ze geen zweefkabelmaglev of iets knutselen? *O*
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Stadsbus »

Is dit geen oplossing dan?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door trolly »

Vinny schreef:
nvdw schreef:F1 of niet, NS wil simpelweg dat de infrastructuur wordt opgewaardeerd, en daarvoor is geld nodig, want dat drukt ProRail ook niet zelf. Het is dus een milde vorm van chantage: meer geld naar het spoor, anders loopt alles vast.
De politiek gaat over de besteding van middelen. Blijkbaar is er voor een evenement als de Formule 1 een treinfrequentie van 12 treinen per uur nodig. Ik ga dat nu niet narekenen, maar ik denk dat de piek in electriciteitsbelasting niet het enige knelpunt wordt op de route. Ik denk namelijk dat het keren op het station zelf ook de nodige logistieke problemen gaat veroorzaken dan. Als je dat wil verhelpen kom je natuurlijk wel uit op een forse investering in de infrastructuur die maar voor een paar dagen per jaar nuttig is.
Met wisselen van de machinist moet je een redelijk korte keertijd kunnen bereiken op Zandvoort. Behalve de twee perronsporen is er nog een derde spoor dat als wachtspoor gebruikt kan worden. Daarmee lijkt me twaalf treinen per uur in niet ondoenlijk, maar dan moeten die treinen dus wel als dunne stront dat station uit. Daar hebben ze materieel tegenwoordig voor, maar dat vreet stroom.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door AppleMoose »

Het derde spoor heeft geen perron, toch? Dan zul je dus weer extra moeten rangeren om wel op het perron te kunnen komen. Lijkt me niet haalbaar als je met twaalf treinen per uur wilt rijden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Aking »

Hoe ligt dat derde spoor, kunnen ze daar geen (nood)perron naast gooien?
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Frank93 »

Dit is de situatie. Er is dus alleen een eilandperron op dit moment. Het derde spoor is net voor het eilandperron dus even een perron erbij plaatsen kan niet.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door AppleMoose »

Ik had de situatie niet goed in mijn hoofd. Zie nu op Koekel Meps dat het derde spoor vóór het station ligt. Kun je dus wel redelijk makkelijk vandaan rangeren, maar een extra perron aanleggen is niet mogelijk.

Edit: Wat Frank dus zegt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door Aking »

Frank93 schreef:Dit is de situatie. Er is dus alleen een eilandperron op dit moment. Het derde spoor is net voor het eilandperron dus even een perron erbij plaatsen kan niet.
Ah jah daar heb je dan niet heel veel aan. Al kun je misschien een minuut besparen door de treinen via het buitenspoor binnen te halen en via het middenspoor te laten vertrekken. Maar ik betwijfel of dat met alle opvolgtijden en regels en weetikhetwat tegenwoordig heel veel scheelt.

Want als zet je een trein gelijk voor het sein voor de overweg klaar, dan nog moet die waarschijnlijk 3 minuten of langer wachten voor dat sein veilig kan/mag :|
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door trolly »

Die beide overwegen zullen er dan waarschijnlijk tijdelijk uit moeten voor het wegverkeer. Ook voor de Overveense overweg is dat overigens een optie om te overwegen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
samsam538
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 23:51

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door samsam538 »

Frank93 schreef:Dit is de situatie. Er is dus alleen een eilandperron op dit moment. Het derde spoor is net voor het eilandperron dus even een perron erbij plaatsen kan niet.
Langs spoor 2b aan de andere kant van de overweg kun je een perron aanleggen. Treinen naar 2a gaan via spoor 3.
Zie http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen ... tn-hlm.gif voor spoor 2b

Ben verder wel benieuwd wat voor lijnvoering NS in gedachte heeft.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door jelmerrr »

Er schijnen toch ergens huizen te staan daar?
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door katvis »

Er is een groene strook tussen het spoor en de bebouwing.
PSA: Links gaan, rechts staan
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: NS: spoor Zandvoort kan drukte Formule 1 niet aan

Bericht door sirvinniei »

We hebben het nu over perrons, maar uit mijn hoofd herinner ik me dat de opvolgtijd tussen treinen minimaal 5 minuten moet zijn. Dan gaat 12 treinen per richting roch nooit passen?
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten