Eurovisie songfestival 2020!!!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door trolly »

Mei 2020 belooft een rumoerige maand te worden. In Zandvoort hebben ze de F1 al, en als het even wil moet het songfestival in hetzelfde weekend. Om de overlast een beetje te spreiden is Maastricht misschien wel een aardige optie, ook omdat die naam al een zekere bekendheid geniet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Vinny »

Ik zou zeggen, er staat vast nog wel ergens wat Mat '64 op een opstelterrein te verroesten. Wat oppimpen die meuk, eventjes een paar wissels uitbuigen. Reizigers naar niet relevante bestemmingen met de bus laten reizen en met een paar houten steigers tijdelijke perrons bouwen en gaan met die blauw-gele banaan :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Suus »

Ik zou het erg leuk vinden als het Songfestival naar Rotterdam komt. Ahoy is prima geschikt, er zijn ook al eens andere grote internationale muziekevenenten geweest zoals de MTV Awards. De RET is bovendien uitstekend in staat om tienduizenden mensen af te voeren. En als het mij lukt om een kaartje te bemachtigen kan ik met de fiets naar huis :mrgreen:

Aangezien 5 mei volgend jaar op een dinsdag valt vermoed ik overigens dat de finale op 16 mei 2020 zal plaatsvinden, met halve finales op 12 en 14 mei. Zou ook goed uitkomen met de Formule 1, die vermoedelijk op 10 mei wordt gehouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door ArrivaBas »

De GP van Nederland is volgend jaar in het eerste weekend van mei.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Suus »

NOS noemt zowel het eerste als tweede weekend als mogelijkheid en een officiële agenda heb ik nog niet gevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door trolly »

Bron?

Oeps, Suus is me wéér voor...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Tom024 »

Ik ben met name benieuwd welke locatie het gaat worden. Er zijn maar weinig evenementenhallen in Nederland die genoeg ruimte hebben voor zo'n evenement kan ik me voorstellen.

Ahoy lijkt me het meest logisch. Anders wellicht iets als de Gelredome, Mecc of de Brabanthallen? Ziggo Dome heeft 'maar' een capaciteit van 17.000 mensen, dat lijkt me onvoldoende.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door cassie127 »

De IJsselhallen in Zwolle worden ook al als optie genoemd... Wat daar ook makkelijk is is dat station Zwolle op 10 minuten lopen ligt, en je vanuit daar alle kanten van het land op kan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Alargule

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Alargule »

Volgens mij pasten er in die hal in Tel Aviv 'maar' 10k man. Dan moeten die 17k (zitplaatsen, er passen er nog 6300 staand bij) meer dan voldoende zijn.

De aanwezigheid van vele hotels, een internationale luchthaven, genoeg attracties en vertier in de stad en een groot trein-, metro- en busstation vlakbij de Ziggo Dome maken Amsterdam de meest voor de hand liggende gaststad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Vinny »

Tel Aviv ligt voor het grootste deel van Europa natuurlijk wel meer afgelegen dan welke stad in Nederland dan ook. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Daniel »

Alargule schreef:Volgens mij pasten er in die hal in Tel Aviv 'maar' 10k man. Dan moeten die 17k (zitplaatsen, er passen er nog 6300 staand bij) meer dan voldoende zijn.
De suggestie is al wel eerder in de media gemaakt, waarop de directeur van de ZiggoDome opmerkte dat ze daar te weinig kleedkamers hebben, die zouden dan deels in de andere locaties er rond omheen moeten komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Hainje »

Tom024 schreef:Brabanthallen?
Naar wat ik begrepen heb hebben de Brabanthallen de akoestiek van een holle visstick.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Wubbo »

Ik vraag me af of dat een voordeel of een nadeel is, gegeven dat we het hebben over het Eurovisie Songfestival.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Daniel »

Ah, ik dacht al ik mis nog een locatie... de Jaarbeurs Utrecht heeft inmiddels ook aangegeven het songfestival te willen huisvesten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Suus »

Mooi, volgens mij missen we nu alleen nog een locatie in Zeeland ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Aking »

Buiten op die dam daaro, waar Paskal ook wel eens een paar liedjes doet? *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door ODRAIL »

De Zeelandhallen in Goes misschien?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Tom024 »

Hainje schreef:
Tom024 schreef:Brabanthallen?
Naar wat ik begrepen heb hebben de Brabanthallen de akoestiek van een holle visstick.
Ah, ik zie dat je alle argunenten pro-Brabanthallen aan het aandragen bent? :wink:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door trolly »

Suus schreef:Mooi, volgens mij missen we nu alleen nog een locatie in Zeeland ;-)
Heeft Delfzijl zich aangemeld, ja?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Cas »

Nee joh, Eemshaven! Meer dan genoeg ruimte, onwijs veel investeringen in het OV in de laatste twee jaar, en dichterbij eurovisiehemel Scandinavië kom je bijna niet!

In Delfzijl zou je het inwoneraantal verdubbelen, en dat doe je die noorderlingen toch niet aan, ja?
請勿靠近車門
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door webguy »

Daniel schreef: De suggestie is al wel eerder in de media gemaakt, waarop de directeur van de ZiggoDome opmerkte dat ze daar te weinig kleedkamers hebben, die zouden dan deels in de andere locaties er rond omheen moeten komen.
Ik heb zo het vermoedden dat met de arena er naast dat wel goed komt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Suus »

Inmiddels heeft de RET bij monde van de directeur zich ook uitgesproken voor Ahoy *O*

https://twitter.com/mbunck/status/11301 ... 00736?s=21

De gemeente Rotterdam en de Provincie Zuid-Holland zijn ook al begonnen met het opstellen van een draaiboek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door trolly »

En ik dacht nog dat ik er vlot bij was met dit draadje :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Hainje »

🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eurovisie songfestival 2020!!!

Bericht door Suus »

trolly schreef:En ik dacht nog dat ik er vlot bij was met dit draadje :')
Ik Amsterdam denken, misschien wel leuk en we zijn de hoofdstad dus dat komt wel.

In Rotterdam zijn direct ambtenaren opgetrommeld om er werk van te maken. Overhemden met opgerolde mouwen in de kledingwinkels, je kent het verhaal ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten