Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Als dagelijks reiziger ben ik heel wat gewend qua slechte zichtbaarheid van de HC, met gemiddeld minder dan 1x/week controle (op 12 ritten 8800). Maar de 'service'-ronde van vandaag kan ik helaas niet in de statistieken meetellen, want precies toen ik voor de verandering wél een vraag had (de lichten staan uit) was de HC zo snel aan het doorlopen dat ik deze niet meer staande kon houden. Beetje jammer weer. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Gewoon harder schreeuwen dan toch? :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De trein die mijn 3362 moest gaan rijden kwam na vertrektijd pas vanuit Hoorn Leiden binnenrijden. Na instappen bleef de trein vervolgens staan,, en er werd iets over de omroep verteld over de treindienstleiding. Over spoor 6 werden wij vervolgens ingehaald door de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] naar Lelystad, en uiteindelijk vertrek was met +13. Aankomst in Zaandam met +10.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

De stam die zo de 1046 gaat rijden heeft geen ICDstickers, is dat iets nieuws?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Heeft hij negen rijtuigen? Zo ja, niks nieuws, dan is het de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]-stam die tegenwoordig planmatig de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] rijdt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Alleen de stammen voor de Benelux hebben nog stickers, van de overige stammen zijn ze maanden geleden al verwijderd omdat ze in Brabant voor verwarring zorgden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Z2N schreef:Heeft hij negen rijtuigen? Zo ja, niks nieuws, dan is het de [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]-stam die tegenwoordig planmatig de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] rijdt.
Die ICR9 rijdt doordeweeks in de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] en niet in de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] (op de 1010 na want die keert op de 907).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Z2N schreef:Heeft hij negen rijtuigen?
Geen flauw idee :mrgreen:
Suus schreef:van de overige stammen zijn ze maanden geleden al verwijderd omdat ze in Brabant voor verwarring zorgden.
Dus omdat TUFKAM en co. het weer eens niet snappen moet gans het land zich maar weer aanpassen -o-

Maargoed, zo vaak zit ik dan blijkbaar in de binnenlandse ICD/let ik op de stickers aldaar :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Vanwege een wisselstoring rijdt de [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] niet tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht.
Vermoedelijk vanwege diezelfde wisselstoring stopte de 5116 op Rotterdam Zuid op spoor 1 in plaats van 2.
Helaas bleek op hetzelfde spoor in de Willemsspoortunnel een goederentrein gestrand te zijn, dus gaan we nu eerst terug naar Rotterdam Stadion om daarna over spoor 2 alsnog door de tunnel te gaan.

Edit: met ongeveer 25 minuten vertraging zijn we aangekomen op Rotterdam Centraal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Aking schreef:
Suus schreef:van de overige stammen zijn ze maanden geleden al verwijderd omdat ze in Brabant voor verwarring zorgden.
Dus omdat TUFKAM en co. het weer eens niet snappen moet gans het land zich maar weer aanpassen -o-
Ja ja, soms brandt er gewoon even geen licht in Brabant. (A)
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Wil ik de trein uitstappen, staat er een muur bejaarden voor me. Verwachtingsvol te kijken of ik aan de kant ga. Heb toch maar vriendelijk gevraagd of ik even langs mocht. _O-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Laat je die ouwetjes niet eens even voorgaan? :|

Groetjes uit een uitgestorven IC 2223 “Karolinger" trouwens, ik denk dat als er een mannetje of 20 inzit het veel is. En er liggen nog Reiseplane van de IC 2425 verspreid, (goed) schoongemaakt is er dus ook al niet -o-
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Aking schreef:Laat je die ouwetjes niet eens even voorgaan? :|
Ja, en dan de trein niet meer uitkomen en in Tilburg belanden zeker. :6
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

WAT JIJ LOPEN TE HATEN OP TILBURG WOLLAH!! :evil:
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Denk aan je bloeddruk! (A) Tilburg is zo’n ramp nog niet, maar ik prefereer de trein naar Maastricht toch wel boven die naar Tilburg. :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Hainje »

Het centrum van de Benelux vs. het einde van de wereld.

Well, whatever floats your boat bro.

Afbeelding
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Nou ja, ik zat net dus in de trein naar Maastricht, maar ik ben toch best blij dat ik daar uit ben hoor *O*

Niet dat de trein naar Sittard nou zoveel beter is, maar je kunt nou eenmaal niet alles hebben in de leefe -o-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Blij dat ik tot Eindhoven heb gewacht met voer halen, want het heeft er alle schijn van dat de IC die ik anders had gehad een aanrijding heeft gehad tussen Weert en Eindhoven.

Nu dus maar met de sprinter naar Den Bosch, beetje sightseeing enzo *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

De blauwgestreepte Europa-ICE verzorgt vandaag de t104.

Bron: ik ben er net ingestapt in Köln Messe/Deutz :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Oh god, dus ik zit met de Europatrein opgescheept vanavond, mooi is dat weer :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

En hij gaat heel erg veel vertraging oplopen, want hij zou met 10 minuten vertraging vertrekken in Keulen, maar omdat de trein van een kwartier later al langs het perron stond kon de trein niet langs het perron komen. Daarna moest het achterste treindeel er nog af. En zojuist, 35 minuten na geplande vertrektijd, is aangekondigd dat de trein een omleiding gaat rijden en een nog onbekende vertraging gaat oplopen naar Düsseldorf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Aking »

Ja hodver! Daar gaat heul m'n planning -o-
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Ik had hem in Arnhem nog op de foto willen zetten, maar met meer dan +10 levert dat mij +60 op. Gelukkig vanmorgen al wel even geplaat toe ie als tweede stel in de 105 reed.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door dennistd »

Altijd fijn: het materieel van trein 32258 eindigde in Nijmegen op spoor 1a.. Voor trein 32265 kwamen twee stelletjes van het opstelterrein naar 1b. Helaas wel op het moment dat eerstgenoemde binnenkwam, waardoor die voor de inrijder tot stilstand kwam. Dit terwijl de 32265 pas een kwartier na aankomst van de 32258 vertrekt. Resultaat van dit geintje was dat de (weliswaar niet officiële maar toch vaak haalbare) overstap 32257 => 3660 de mist in ging...
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Omroep voor en na ieder station, helder en duidelijk met complete info, een van tevoren aangekondigde serviceronde tussen Std en Rm met expliciet de vriendelijke vraag of alles naar wens is en zowaar nog zo’n ronde tussen Ehv en Ht. Hier neemt duidelijk een HC haar werk serieus! :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten