Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Thanks voor je antwoord! Dan ga ik binnenkort maar eens naar Alphen op en neer, ben benieuwd :)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Sinds wanneer mag een lijnbus 100 rijden op de a4 ???
Reed zeĺf 100 en kon hen niet eens bijhouden.
Reed zeĺf 100 en kon hen niet eens bijhouden.
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Wat voor bus was het? Want elke lijnbus die toegelaten is voor 100 km/h mag 100 km/h rijden op de A4. Arriva ZHN heeft alleen geen T100-bussen, maar de Keukenhof-pendels misschien wel.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Z2N schreef:Wat voor bus was het? Want elke lijnbus die toegelaten is voor 100 km/h mag 100 km/h rijden op de A4. Arriva ZHN heeft alleen geen T100-bussen, maar de Keukenhof-pendels misschien wel.
7174 qliner
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
-
- Donateur
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Voor een normale lijnbus mag het inderdaad niet, voor een T100 bus; verplichte gordels en geen staanplaatsen; wel. Desalniettemin betekent 'mag niet' niet 'kan niet', het gebeurt soms om vertraging in het buitengebied er uit te rijden.wolf schreef:Sinds wanneer mag een lijnbus 100 rijden op de a4 ???
Reed zeĺf 100 en kon hen niet eens bijhouden.
Daarnaast moeten alle bussen van de EU bij maximaal 100km/h begrensd zijn, bij veel bussen is het lager, in veel ambassadors 85km/h bijvoorbeeld, hier hangt een sticker voorin die dit aangeeft.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Als je nou naar het antwoord even later gekeken had... :')
De 7174 is een T100-Qliner, wolf had daarmee zijn eigen vraag al beantwoord.
De 7174 is een T100-Qliner, wolf had daarmee zijn eigen vraag al beantwoord.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Voor iedereen die het ook niet wist: de 7174 is een Mercedes-Benz Integro.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Vandaag een klein stukje met de 470 meegereden op een geüpdatete bus (de meeste rijden, voor wat ik ervaren heb, nog rond met ingesproken afroep i.p.v. text-to-speech maar hebben al wel fysiek nieuwe monitors gekregen), de afroep is onwijs zacht, en bij het eindpunt wordt alleen omgeroepen "De volgende halte is", zonder wat dan die halte is :')bartjemestrom schreef:Ik begreep dat daar ook Text To Speech getest wordt. Dan zou het "De volgende halte is (plaatsnaam), (haltenaam).
Na even gezocht te hebben in wat archiefopnames snapte ik waarom deze afroepen me zo bekend voorkwamen, blijkbaar wil Arriva in ZHN hetzelfde systeem gebruiken als bij de start van de concessie Limburg - een systeem dat namen prachtig weet te verdraaien. Voor degenen die die berichten niet gehoord hadden, hieronder een paar voorbeelden..
- Ingber, Ingber
https://drive.google.com/open?id=1IJOjw ... TBMPbkNNJ3 - Margraten, Weg naar Reijmerstok
https://drive.google.com/open?id=1JnJVZ ... jfMPs-gUgR - Cadier en Keer, Kerkstraat
https://drive.google.com/open?id=1z7kfx ... ULqGR-30gZ - Maastricht, Bonnefantenmuseum
https://drive.google.com/open?id=1OTL9g ... CsWDm7CYRO - Maastricht, Centre Céramique
https://drive.google.com/open?id=1v1pEm ... JHQPO6vvPg - Maastricht, Wilhelminasingel
https://drive.google.com/open?id=1bzNO4 ... yTkaZL6r_g
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
De afroep goed functionerend? Dat stotteren ervan levert soms de meest hilarische reacties op van reizigers. En het belletje voorafgaand aan de omroep doet het de ene keer weer wel en de andere keer weer niet.VIRM schreef:Het heeft nadat Arriva de concessie overnam van Connexxion ook al lang genoeg geduurd om die afroep eens goed functionerend te krijgen... Gaan ze er nu weer mee spelen...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Toen ik gisteren via de OV-Infoapp keek naar het materieel op de Keukenhoflijnen, zag ik de 8610 voorbij komen. Vanochtend bevestigde een ander forumlid dat deze inmiddels de normale Arriva-kleuren heeft gekregen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1028
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Kan ik bevestigen. Kreeg een paar dagen geleden een foto doorgestuurd van een collega die ermee op pad was.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Dat ding blijft maar van kleur verschieten, want die heeft nog in Frysk Ferfier-stijl gereden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Hij rijdt nu overigens op lijn 169.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Vergeet de Brabantse huisstijl niet. Die heeft ie ook nog gehad.Z2N schreef:Dat ding blijft maar van kleur verschieten, want die heeft nog in Frysk Ferfier-stijl gereden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Over de Friese huisstijl heen geplakt ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Lijn 382 tussen Boskoop en Den Haag wordt vanaf 14 juli geschrapt. Studio Alphen
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Hij wordt volgens het bericht niet geschrapt maar ingekort tot Den Haag - Waddinxveen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Scherper dan ik ben vandaag. :@
Al zal dit vrees ik de laatste stap zijn voordat de lijn helemaal opdegoekt wordt, zo goed wordt hij nou ook niet gebruikt.
Al zal dit vrees ik de laatste stap zijn voordat de lijn helemaal opdegoekt wordt, zo goed wordt hij nou ook niet gebruikt.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Volgens OVinfo is dat Lansingerland-Zoetermeer - Waddinxveen.Frank93 schreef:Hij wordt volgens het bericht niet geschrapt maar ingekort tot Den Haag - Waddinxveen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Er gaan nu twee versies rond van de nieuwe dienstregeling per 14 juli, het is mij niet duidelijk welke het gaat worden.
Het addendum op het vervoerplan 2019 had het over de volgende lijnvoering:
Maar ondertussen is op de website van het station het volgende verschenen: (https://www.stationlansingerland-zoetermeer.nl/qa/)
In beide gevallen blijven Qliners 380 en 381 rijden tussen Den Haag, Lansingerland-Zoetermeer en Alphen a/d Rijn, en vervalt de rechtstreekse verbinding Boskoop - Den Haag (trein via Gouda of trein-bus via Waddinxveen).
Het addendum op het vervoerplan 2019 had het over de volgende lijnvoering:
- Lijn 175 Gouda - Waddinxveen - Zevenhuizen - Rotterdam Nesselande (- Rotterdam Alexander)
- Lijn 382 Waddinxveen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
- Lijn 383 Krimpen - Nieuwerkerk - Rotterdam Nesselande - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer (- Den Haag)
Maar ondertussen is op de website van het station het volgende verschenen: (https://www.stationlansingerland-zoetermeer.nl/qa/)
- Lijn 176 (Capelle De Terp - Nieuwerkerk -) Rotterdam Nesselande - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
- Lijn 177 Gouda - Waddinxveen - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
In beide gevallen blijven Qliners 380 en 381 rijden tussen Den Haag, Lansingerland-Zoetermeer en Alphen a/d Rijn, en vervalt de rechtstreekse verbinding Boskoop - Den Haag (trein via Gouda of trein-bus via Waddinxveen).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Met grote evenementen op de roeibaan in Zevenhuizen is het niet ongebruikelijk dat lijn 875 rijdt vanaf Rotterdam Alexander, zoals ook dit jaar op 14 en 15 juni. Maar nieuw dit jaar is een lijn 876 vanaf Delft (!)'met één rit op zaterdagochtend om 05:30 en twee ritten op zondagochtend om 05:30 en 06:30.
Heeft iemand enig idee waarom juist deze lijn geïntroduceerd wordt en waarom specifiek vanaf Delft?
Heeft iemand enig idee waarom juist deze lijn geïntroduceerd wordt en waarom specifiek vanaf Delft?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
In het weekend stopt er voor 7 uur niets op Rotterdam Alexander. Delft is een nachtnetstation, dus daar stoppen altijd treinen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Weet alleen niet precies of dat de doelgroep is, want de nachttrein naar Rotterdam vertrekt om :45 in Delft en de nachttrein uit Rotterdam om :15. Voor het grote publiek zou je juist aansluiten op de trein uit Amsterdam.
Zijn er misschien een hoop studentenroeiverenigingen in Delft die hierin geïnteresseerd zijn?
Zijn er misschien een hoop studentenroeiverenigingen in Delft die hierin geïnteresseerd zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Delft heeft wel twee grote roeiverenigingen inderdaad: Proteus en Laga.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
En het is geworden... De versie in het vervoerplan! Zie hier voor een zeer uitgebreide pagina van Arriva over de wijzigingen, met een stiekem wel aardig mooie schematische kaart :D https://www.arriva.nl/a/zuidplas.htmThom69 schreef:Er gaan nu twee versies rond van de nieuwe dienstregeling per 14 juli, het is mij niet duidelijk welke het gaat worden.
Het addendum op het vervoerplan 2019 had het over de volgende lijnvoering:Dus: 382 opgeheven tussen Waddinxveen en Boskoop & tussen Lansingerland-Zoetermeer en Den Haag; 177 opgeheven en deels vervangen door een doorgetrokken lijn 175 & in frequentie verhoogde lijnen 382 en 383.
- Lijn 175 Gouda - Waddinxveen - Zevenhuizen - Rotterdam Nesselande (- Rotterdam Alexander)
- Lijn 382 Waddinxveen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
- Lijn 383 Krimpen - Nieuwerkerk - Rotterdam Nesselande - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer (- Den Haag)
Maar ondertussen is op de website van het station het volgende verschenen: (https://www.stationlansingerland-zoetermeer.nl/qa/)Dus: 382, 383 en 175 helemaal opgeheven en lijn 177 krijgt een ander eindpunt in Zoetermeer. Lijn 176 vervangt Qliner 383 en een deel van lijn 175, lijn 177 vervangt een deel van lijn 175 en Qliner 382. De verbindingen Krimpen - Capelle & Alexander - Nesselande vervallen en Waddinxveen/Moerkapelle/Zevenhuizen - Den Haag moet met overstap.
- Lijn 176 (Capelle De Terp - Nieuwerkerk -) Rotterdam Nesselande - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
- Lijn 177 Gouda - Waddinxveen - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
In beide gevallen blijven Qliners 380 en 381 rijden tussen Den Haag, Lansingerland-Zoetermeer en Alphen a/d Rijn, en vervalt de rechtstreekse verbinding Boskoop - Den Haag (trein via Gouda of trein-bus via Waddinxveen).
De dienstregeling zou per 14 juni zichtbaar moeten worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 84 gasten