Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Daelea »

Thanks voor je antwoord! Dan ga ik binnenkort maar eens naar Alphen op en neer, ben benieuwd :)
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door wolf »

Sinds wanneer mag een lijnbus 100 rijden op de a4 ???

Reed zeĺf 100 en kon hen niet eens bijhouden.
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Z2N »

Wat voor bus was het? Want elke lijnbus die toegelaten is voor 100 km/h mag 100 km/h rijden op de A4. Arriva ZHN heeft alleen geen T100-bussen, maar de Keukenhof-pendels misschien wel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door wolf »

Z2N schreef:Wat voor bus was het? Want elke lijnbus die toegelaten is voor 100 km/h mag 100 km/h rijden op de A4. Arriva ZHN heeft alleen geen T100-bussen, maar de Keukenhof-pendels misschien wel.

7174 qliner
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door JordiBrabant »

wolf schreef:Sinds wanneer mag een lijnbus 100 rijden op de a4 ???

Reed zeĺf 100 en kon hen niet eens bijhouden.
Voor een normale lijnbus mag het inderdaad niet, voor een T100 bus; verplichte gordels en geen staanplaatsen; wel. Desalniettemin betekent 'mag niet' niet 'kan niet', het gebeurt soms om vertraging in het buitengebied er uit te rijden.
Daarnaast moeten alle bussen van de EU bij maximaal 100km/h begrensd zijn, bij veel bussen is het lager, in veel ambassadors 85km/h bijvoorbeeld, hier hangt een sticker voorin die dit aangeeft.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Z2N »

Als je nou naar het antwoord even later gekeken had... :')

De 7174 is een T100-Qliner, wolf had daarmee zijn eigen vraag al beantwoord.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Meltrain »

Voor iedereen die het ook niet wist: de 7174 is een Mercedes-Benz Integro.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Daelea »

bartjemestrom schreef:Ik begreep dat daar ook Text To Speech getest wordt. Dan zou het "De volgende halte is (plaatsnaam), (haltenaam).
Vandaag een klein stukje met de 470 meegereden op een geüpdatete bus (de meeste rijden, voor wat ik ervaren heb, nog rond met ingesproken afroep i.p.v. text-to-speech maar hebben al wel fysiek nieuwe monitors gekregen), de afroep is onwijs zacht, en bij het eindpunt wordt alleen omgeroepen "De volgende halte is", zonder wat dan die halte is :')

Na even gezocht te hebben in wat archiefopnames snapte ik waarom deze afroepen me zo bekend voorkwamen, blijkbaar wil Arriva in ZHN hetzelfde systeem gebruiken als bij de start van de concessie Limburg - een systeem dat namen prachtig weet te verdraaien. Voor degenen die die berichten niet gehoord hadden, hieronder een paar voorbeelden..
Ik ben benieuwd naar het verloop van de test :Y
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Michael »

VIRM schreef:Het heeft nadat Arriva de concessie overnam van Connexxion ook al lang genoeg geduurd om die afroep eens goed functionerend te krijgen... Gaan ze er nu weer mee spelen...
De afroep goed functionerend? Dat stotteren ervan levert soms de meest hilarische reacties op van reizigers. En het belletje voorafgaand aan de omroep doet het de ene keer weer wel en de andere keer weer niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Etienne »

Toen ik gisteren via de OV-Infoapp keek naar het materieel op de Keukenhoflijnen, zag ik de 8610 voorbij komen. Vanochtend bevestigde een ander forumlid dat deze inmiddels de normale Arriva-kleuren heeft gekregen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door bartjemestrom »

Kan ik bevestigen. Kreeg een paar dagen geleden een foto doorgestuurd van een collega die ermee op pad was.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Z2N »

Dat ding blijft maar van kleur verschieten, want die heeft nog in Frysk Ferfier-stijl gereden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Lijn 45 »

Hij rijdt nu overigens op lijn 169.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Michael »

Z2N schreef:Dat ding blijft maar van kleur verschieten, want die heeft nog in Frysk Ferfier-stijl gereden.
Vergeet de Brabantse huisstijl niet. Die heeft ie ook nog gehad.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door nvdw »

Over de Friese huisstijl heen geplakt ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Z2N »

Lijn 382 tussen Boskoop en Den Haag wordt vanaf 14 juli geschrapt. Studio Alphen
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Frank93 »

Hij wordt volgens het bericht niet geschrapt maar ingekort tot Den Haag - Waddinxveen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Z2N »

Scherper dan ik ben vandaag. :@

Al zal dit vrees ik de laatste stap zijn voordat de lijn helemaal opdegoekt wordt, zo goed wordt hij nou ook niet gebruikt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Matt5154
Berichten: 797
Lid geworden op: ma 18 mar 2019, 12:58

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Matt5154 »

Frank93 schreef:Hij wordt volgens het bericht niet geschrapt maar ingekort tot Den Haag - Waddinxveen.
Volgens OVinfo is dat Lansingerland-Zoetermeer - Waddinxveen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Daelea »

Er gaan nu twee versies rond van de nieuwe dienstregeling per 14 juli, het is mij niet duidelijk welke het gaat worden.

Het addendum op het vervoerplan 2019 had het over de volgende lijnvoering:
  • Lijn 175 Gouda - Waddinxveen - Zevenhuizen - Rotterdam Nesselande (- Rotterdam Alexander)
  • Lijn 382 Waddinxveen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
  • Lijn 383 Krimpen - Nieuwerkerk - Rotterdam Nesselande - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer (- Den Haag)
Dus: 382 opgeheven tussen Waddinxveen en Boskoop & tussen Lansingerland-Zoetermeer en Den Haag; 177 opgeheven en deels vervangen door een doorgetrokken lijn 175 & in frequentie verhoogde lijnen 382 en 383.

Maar ondertussen is op de website van het station het volgende verschenen: (https://www.stationlansingerland-zoetermeer.nl/qa/)
  • Lijn 176 (Capelle De Terp - Nieuwerkerk -) Rotterdam Nesselande - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
  • Lijn 177 Gouda - Waddinxveen - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
Dus: 382, 383 en 175 helemaal opgeheven en lijn 177 krijgt een ander eindpunt in Zoetermeer. Lijn 176 vervangt Qliner 383 en een deel van lijn 175, lijn 177 vervangt een deel van lijn 175 en Qliner 382. De verbindingen Krimpen - Capelle & Alexander - Nesselande vervallen en Waddinxveen/Moerkapelle/Zevenhuizen - Den Haag moet met overstap.

In beide gevallen blijven Qliners 380 en 381 rijden tussen Den Haag, Lansingerland-Zoetermeer en Alphen a/d Rijn, en vervalt de rechtstreekse verbinding Boskoop - Den Haag (trein via Gouda of trein-bus via Waddinxveen).
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Etienne »

Met grote evenementen op de roeibaan in Zevenhuizen is het niet ongebruikelijk dat lijn 875 rijdt vanaf Rotterdam Alexander, zoals ook dit jaar op 14 en 15 juni. Maar nieuw dit jaar is een lijn 876 vanaf Delft (!)'met één rit op zaterdagochtend om 05:30 en twee ritten op zondagochtend om 05:30 en 06:30.
Heeft iemand enig idee waarom juist deze lijn geïntroduceerd wordt en waarom specifiek vanaf Delft?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door verfmeer »

In het weekend stopt er voor 7 uur niets op Rotterdam Alexander. Delft is een nachtnetstation, dus daar stoppen altijd treinen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Suus »

Weet alleen niet precies of dat de doelgroep is, want de nachttrein naar Rotterdam vertrekt om :45 in Delft en de nachttrein uit Rotterdam om :15. Voor het grote publiek zou je juist aansluiten op de trein uit Amsterdam.

Zijn er misschien een hoop studentenroeiverenigingen in Delft die hierin geïnteresseerd zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Meltrain »

Delft heeft wel twee grote roeiverenigingen inderdaad: Proteus en Laga.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Bericht door Daelea »

Thom69 schreef:Er gaan nu twee versies rond van de nieuwe dienstregeling per 14 juli, het is mij niet duidelijk welke het gaat worden.

Het addendum op het vervoerplan 2019 had het over de volgende lijnvoering:
  • Lijn 175 Gouda - Waddinxveen - Zevenhuizen - Rotterdam Nesselande (- Rotterdam Alexander)
  • Lijn 382 Waddinxveen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
  • Lijn 383 Krimpen - Nieuwerkerk - Rotterdam Nesselande - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer (- Den Haag)
Dus: 382 opgeheven tussen Waddinxveen en Boskoop & tussen Lansingerland-Zoetermeer en Den Haag; 177 opgeheven en deels vervangen door een doorgetrokken lijn 175 & in frequentie verhoogde lijnen 382 en 383.

Maar ondertussen is op de website van het station het volgende verschenen: (https://www.stationlansingerland-zoetermeer.nl/qa/)
  • Lijn 176 (Capelle De Terp - Nieuwerkerk -) Rotterdam Nesselande - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
  • Lijn 177 Gouda - Waddinxveen - Zevenhuizen - Moerkapelle - Lansingerland-Zoetermeer
Dus: 382, 383 en 175 helemaal opgeheven en lijn 177 krijgt een ander eindpunt in Zoetermeer. Lijn 176 vervangt Qliner 383 en een deel van lijn 175, lijn 177 vervangt een deel van lijn 175 en Qliner 382. De verbindingen Krimpen - Capelle & Alexander - Nesselande vervallen en Waddinxveen/Moerkapelle/Zevenhuizen - Den Haag moet met overstap.

In beide gevallen blijven Qliners 380 en 381 rijden tussen Den Haag, Lansingerland-Zoetermeer en Alphen a/d Rijn, en vervalt de rechtstreekse verbinding Boskoop - Den Haag (trein via Gouda of trein-bus via Waddinxveen).
En het is geworden... De versie in het vervoerplan! Zie hier voor een zeer uitgebreide pagina van Arriva over de wijzigingen, met een stiekem wel aardig mooie schematische kaart :D https://www.arriva.nl/a/zuidplas.htm
De dienstregeling zou per 14 juni zichtbaar moeten worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 84 gasten