mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door mb90 »

De afgelopen maanden heb ik verschillende kleine tochtjes door het land gemaakt. Te klein voor een los verslag, vandaar dit verzamelverslag met voor ieder wat wils (dus bussen, trams en treinen :P ). Daarbij waren er op verschillende foto's buienluchten en/of bloembollen te zien, dus dat wordt hierdoor een beetje het hoofdonderwerp voor dit verslag.

Bij de eerste foto is dit echter niet te zien, maar wel nog wit berijpte velden net voor de maanondergang (links in beeld) en de zonsopkomst bij deze inmiddels afgevoerde Stadsbuzz Lion op een vaste ochtendrit op Streekbuzz 93 bij Oud-Alblas:
Afbeelding

Op de volgende foto is het hoofdonderwerp wel duidelijk te zien met net na zonsopkomst een flinke winterse bui op de achtergrond bij Lopik en op de voorgrond een Citea als lijn 195 van Schoonhoven naar Utrecht:
Afbeelding

Weer een maand later kwam ik weer even in Oud-Alblas uit. Daar reed dit keer op de stadsomloop van Dordrecht van de eerste foto een hybride Volvo:
Afbeelding

Een paar dagen later kwam ik uit bij de Biesbosch. Daar heb je de leuke buslijn 620 tussen Dordrecht en Werkendam die meevaart met de veerdienst tussen het eiland van Dordt en de Biesbosch. Hier komt de Integro van TCR van de pont af:
Afbeelding

In de Biesbosch stond het water aardig hoog en werd er op de wegen gewaarschuwd voor water op deze wegen. Over een droge dijk kwam de Integro van lijn 620 weer langs maar nu weer opweg naar Werkendam met in de verte nog een winterse bui:
Afbeelding

Op de terugweg naar Rotterdam brak na weer een bui bij Nieuw-Lekkerland het zonnetje nog even mooi door. 8-) In dit mooie licht kwam de R-Net Iveco 6311 van Qbuzz-lijn 489 naar Rotterdam nog even langs:
Afbeelding

Een week later reed er weer eens een Plan V rond in de Randstad. Tussen Utrecht en Den Haag reed deze via Alphen a/d Rijn en Leiden als vervanging van de Alpen Express om daarna via Brabant weer terug naar Utrecht te rijden. Door deze rit is deze 904 onder een mooie buienlucht te zien bij de oversteek over de Dubbele Wiericke bij Nieuwerbrug:
Afbeelding

Weer een week later was het een stuk rustiger weer. Zo rustig dat er veel mistvelden te zien waren. Hier bijvoorbeeld langs de spoorlijn tussen Leiden en Alphen a/d Rijn:
Afbeelding

Nadat de mist langzaam verdween reed ik verder naar Den Haag. Daar was het voorjaar al op verschillende plekken te zien. Met bloesem langs de route van tram 16 zoals hier te zien:
Afbeelding

Maar ook met bloemen langs de route van o.a. lijn 28:
Afbeelding

Terug naar lijn 16, want op het Prins Hendrikplein was de bloesem helemaal goed te zien. Eerst in de ochtend met deze 3110 richting Wateringen:
Afbeelding

En daarna later op de dag met veel meer zonneschijn en deze 3109 richting het Statenkwartier:
Afbeelding

Ook in Rotterdam was het voorjaar al op verschillende plekken te zien, zoals hier langs de Beukendaal waar lijn 2 naar de Keizerswaard bij de halte Beukendaal aankomt:
Afbeelding

Opweg naar het Rotterdamse Zuidplein zag ik daarna een Scania rijden op Qbuzz lijn 192 naar Dordrecht. Aangezien op die lijn geldt dat wat heen gaat ook weer terug komt ging ik daarna naar Rijsoord om deze 6201 op de foto te zetten als lijn 192 naar Rotterdam:
Afbeelding

Het voordeel van 's nachts werken is dat je overdag vrij bent en dus foto's kan maken van dingen die normaal op een werkdag niet kunnen. Zo kon ik deze Citaro van Connexxion op lijn 163 vastleggen die over de kleurrijke Adriaan Volkerlaan reed:
Afbeelding

Op de zaterdag erna was ik even in het centrum van Dordrecht. Daar waren bijna alle bussen inmiddels elektrisch geworden. Bijna, want op lijn 10 reed 1 omloop met deze Sprinter City die hier over de Merwekade rijdt:
Afbeelding

Op de terugweg kwam ik in Barendrecht langs de route van RET-lijn 84 nog mooie witte bloesem tegen bij de Bachlaan:
Afbeelding

Op 1 april was het ook weer 's nachts werken (en dus overdag tijd voor foto's :P ) en zo kon ik in Rijsoord lijn 192 vastleggen. Want ik toen nog niet wist is dat er 2 omlopen met de nieuwe Ebusco vanuit Dordrecht op deze lijn rijden. Ik was toen dus blij verrast om deze 6125 hier tegen te komen, wat dus eigenlijk nu gebruikelijk is op deze lijn:
Afbeelding

Op 10 april was het na het werk tijd voor een ritje langs de Lek. Vlakbij de Lek, langs de Ammerse Kade trof ik de enige rit van Buurtbuzzlijn 702 die vanaf Papendrecht via Brandwijk en deze Ammerse Kade naar Groot-Ammers rijdt:
Afbeelding

Verderop, wel op de Lekdijk, kwam ik vlakbij Tienhoven aan de Lek deze 6513 tegen als lijn 90 naar Gelkenes:
Afbeelding

Weer een stukje verderop kwam het hoofddoel van deze rit voorbij. Deze door de mooi gele berm in schutkleuren rijdende Amba op de enige rit van lijn 94 van U-OV die met groot materieel richting Ameide rijdt:
Afbeelding

Op 12 april kwam ik op de terugweg vanaf het Rotterdamse Zuidplein een waterstof Van Hool tegen die dit keer niet op lijn 70 maar op lijn 77 reed. Omdat ik met de auto was kon ik deze mooi inhalen en zo kon ik deze 407 op Katendrecht vastleggen opweg naar het ss Rotterdam:
Afbeelding

En daarna uiteraard ook bij het ss Rotterdam met als bonus ook nog eens een mooi kleurende zonsondergang erbij 8-) :
Afbeelding

De volgende morgen ging ik naar de al mooi bloeiende tulpenvelden van Goeree Overflakkee. Bij Den Bommel was dit grotendeels paarse veld te zien met rechts lijn 135 naar Middelharnis:
Afbeelding

En bij Nieuwe-Tonge dit oranje veld langs de route van R-Net lijn 436 naar Stellendam:
Afbeelding

Terug in Rotterdam was langs de Groenezoom inmiddels ook wat bloesem te zien, hier te zien met deze Citaro die aan z'n laatste jaar bij de RET bezig is:
Afbeelding

Dan naar Goede Vrijdag. Voor mij een vrije dag en omdat het lekker zomers weer was ging ik vroeg op pad. Ik kwam weer uit in Ameide en daar trof ik net de zonsopkomst lijn 90 langs de Lek:
Afbeelding

En een stukje verderop lijn 94 naar Utrecht:
Afbeelding

Naar De Uithof reden ook op deze dag de extra bussen van Pouw op o.a. lijn 18. Hier is bijvoorbeeld de 4381 te zien:
Afbeelding

Daarna vertrok ik richting het hoge noorden en ging ik ook op fotogebied de hoogte in. Zo waren deze ICMm-en bij de IJsselbrug bij Zwolle te zien:
Afbeelding

En daarna drukte ik helaas net iets te vroeg af voor deze dubbele DD-AR over dezelfde brug:
Afbeelding

Bij Oudega kon ik daarna vanaf ongeveer dezelfde hoogte een GTW door het mooie Friese weidse landschap vastleggen die hier opweg is naar Stavoren:
Afbeelding

Afbeelding

Net buiten Workum kon ik daarna de rit van een uur later vastleggen. Eerst met Workum op de achtergrond en daarna met het IJsselmeer op de achtergrond:
Afbeelding

Afbeelding

Daarna ging ik langzaam richting de Afsluitdijk. Eerst maakte ik een tussenstop in Witmarsum waar in de mooie dorpskern deze Citea als lijn 99 naar Heerenveen langskwam:
Afbeelding

Op de al genoemde Afsluitdijk rijdt sinds 1 april een fietsbus door werkzaamheden aan het fietspad op de dijk. Deze fietsbus is de Citaro 551 van Arriva Touring. Hier te zien vlakbij de halte Monument:
Afbeelding

Daarna ging ik verder naar het zuiden en kwam ik na een eetpauze bij een gele M in Santpoort uit in de Bollenstreek. Bij Vogelenzang kon daar deze SNG met een mooi bollenveld vastgelegd worden:
Afbeelding

Langs de Leidsevaart bij Lisse waren er nog meer bollenvelden langs het spoor te vinden. Hier met de volgende SNG te zien bijvoorbeeld:
Afbeelding

En met daarna verschillende VIRM's langs verschillende velden langs de vaart:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste vanaf deze plek nog een SNG in het allerlaatste licht van deze mooie dag:
Afbeelding

Met de paasdagen reed de Dinner Train vanuit Den Haag naar Oudenbosch en kwam zo dus ook langs Zevenbergen. Daar kon ik deze leuke trein eens goed in de zon vastleggen:
Afbeelding

Op Koningsdag kwam ik onder een dreigende buienlucht weer eens de Citea 405 van de RET tegen. Dit is nu een volledig elektrische bus. Hier te zien op lijn 70 bij de Twee Heuvels:
Afbeelding

Op 4 mei was het weer tijd voor de volgende tocht. Als eerste kwam ik uit in Gorinchem. Daar rijden de elektrische Citea's eindelijk weer deels rond en ook in de Stadsbuzz kleuren. Hier te zien bij de 6161:
Afbeelding

Deze dag was een dag met veel winterse buien. Met een bui nog ver in de achtergrond kwam bij Andel deze 8209 van Arriva als lijn 121 naar de Kromme Nol en Den Bosch langs:
Afbeelding

Na een hele rit door Oost-Brabant kwam ik uiteindelijk aan het begin van de middag uit in Heteren. Daar kwam, terwijl er boven Wageningen weer een bui viel, deze 5419 van Breng als lijn 56 naar Arnhem langs:
Afbeelding

Daarna reed ik wat verder door de altijd mooie Betuwe. Terwijl het in Ommeren nog net droog was, kwam het in Beusichem alweer met bakken uit de hemel:
Afbeelding

Afbeelding

Het grote doel van deze dag was de Dinnertrain op de enkel sporige lijn bij Alphen a/d Rijn. Met dit keer 2 1800-jes als trekkrachten, omdat deze net wat lichter zijn voor deze lijn kwam het rijdende restaurant onder toeziend oog van veel fotografen langs het viaduct van het Goudse Rijpad bij Alphen a/d Rijn:
Afbeelding

Omdat het daarna nog zonnig bleef en er in de verte weer een bui langstrok bleef ik na deze trein nog even staan en kon deze ICMm met deze mooie buienlucht ook nog op de foto:
Afbeelding

De bui van de vorige foto kwam bij Boskoop al wat dichterbij maar bleef net ver genoeg om het zonnetje op deze dwerg-Amba 8858 als lijn 186 te laten schijnen:
Afbeelding

Omdat het zonnetje weer bleef schijnen maakte ik bij station Waddinxveen Noord nog een tussenstop voor een R-Net Flirt bij dit station:
Afbeelding

Als laatste van deze dag weer een dreigende buienlucht en zelfs al wat druppels (helaas zonder regenboog) boven deze R-Net Citea 8801 in Zevenhuizen als lijn 175 naar Waddinxveen:
Afbeelding

De laatste dag van dit verslag is 7 mei jl. Daar kon ik door weer een nachtdienst de schoollijnen in de Hoeksche Waard vastleggen. Als eerste trof ik meteen een vreemde eend in de bijt, want dit was deze in Breng kleuren rijdende Amba (de TCR 547) als lijn 664 van Numansdorp naar Oud-Beijerland:
Afbeelding

Op de Langeweg tussen de N217 en Zuidzijde kwam een uurtje later lijn 662 naar Zuid-Beijerland en Numansdorp langs met in de verte de skyline van Hoogvliet, Spijkenisse en de Rotterdamse haven. Het vlekje in beeld was helaas een van de vele kleine insecten die hier rondvlogen en mij gelukkig wel verder met rust lieten :P :
Afbeelding

De skyline van Rotterdam (die helaas door een regenbui wat donker is) kon een klein uurtje later vanaf Zuidzijde met de telelens ook op de foto bij de volgende rit van lijn 662 die nu gereden werd met een gelede Citaro:
Afbeelding

Als laatste foto van dit verslag kon dezelfde Citaro daarna met de gewone lens op de al genoemde dijk in Zuidzijde nog een keer op de foto:
Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door Aking »

Leuke gevarieerde collectie van allerhande plaatjes zo *O*
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3033
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door nvdw »

Fraai!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door Lijn 45 »

Erg mooie foto's. :D
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door isadora »

Een lust voor het oog. :pos: :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door Hendrik »

Wauw, wat een prachtige foto's! Heel fraai! :pos: :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door umbusko »

Sommige zijn net kunstwerken! :D
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door Etienne »

Schitterende foto's allemaal :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door waldo79 »

Een lust voor het oog _O_
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door Timon91 »

Tering wat een platen :shock: Prachtig!
Mijn Flickr account.
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door Gebruikersnaam »

Erg mooie foto's inderdaad! De dronefoto's zijn ook erg leuk en goed gekozen :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door Daniel »

Fraaie serie prachtige plaatjes zeg :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door ZO6176 »

Super mooie foto's. Lekker gevarieerd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door ODRAIL »

Mooie foto's :pos: :wink: .

Wat mij betreft kunnen er wel een paar gebruikt worden als banner.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door AppleMoose »

Zitten fraaie platen tussen :pos:
mb90 schreef:Na een hele rit door Oost-Brabant kwam ik uiteindelijk aan het begin van de middag uit in Heteren. Daar kwam, terwijl er boven Wageningen weer een bui viel, deze 5419 van Breng als lijn 56 naar Arnhem langs:
Spoiler: show
Afbeelding
Weet je het zeker? Op de lijnfilm staat '53 Heteren' :wink: .
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8685
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #110: Tussen buien en bollen door het voorjaar in 58 foto's

Bericht door Milco »

Ik zie anders toch echt lijn 56 staan. Lijn 53 bestaat daar niet eens meer. ;)

Anyway, mooie platen weer zoals altijd! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten