Een soort korting dus.Chrysa schreef:Die oude goedkope strippenkaarten die we hadden in Brabant, de groene voor volwassenen en de oranje voor mensen tot en met 12 jaar.Hainje schreef:Huh? Maar 1 strip? Hoe dan?
Ik was pas 10 toen ik naar de middelbare school ging dus ik had altijd die laatste, maar die leken veel buschauffeurs niet te kennen. :X
Strippenkaarten, Beckson-kaartjes en nog antieker
Re: Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Neuh, altijd weer een verrassing wat voor toerboer er nou weer voor kwam rijden. :')Hainje schreef:Oh ja die dingen.
Had je die chauffeur dan vaker? Want je zou toch denken dat zo iemand dan even navraag ging doen.
Re: Mag ik even kwijt
Niet, n i e t?en-es schreef:En hoezo bit bericht? Kan je niet spellen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ach, er ging genoeg mis met die stempels in strippenkaart-tijd en lang niet elke chauffeur merkte het op. Zo ben ik zelf ooit met een zomerzwerfkaart (kennen we die nog ) van Dordrecht via omwegen in Nieuwegein beland voordat een chauffeur opmerkte dat een driecijferig zonenummer (536) en week 03 op een kaart alleen geldig in de zomer wel wat apart wastrolly schreef:Dat had ik ook bedacht ja, maar weeknummer 39 zijn verschillende chauffeurs. Weeknummer 41 zijn er trouwens ook twee. Ben benieuwd naar je verklaring (A)
En ik heb ook correctiestickertjes kunnen sparen in de tijd dat ik de bus naar school pakte en de chauffeurs niet gewend waren dat er iemand bij de laatste halte voor de zonegrens uitstapte op een dag in de week.
Helemaal erg werd dat in de situatie waar chauffeurs je kennen: in de tijd dat ik als bijbaantje de website van SVD beheerde (da's nu ook niet echt meer voor te stellen) werd ik deels betaald in de vorm van een jaarabonnement, maar toen heb ik 't voor elkaar gekregen een maand lang te reizen met het abonnement van het voorgaande jaar zonder dat iemand het opmerkte (de nieuwe zat er al wel achter, maar niet zichtbaar)
De typecursus die ik heb gedaan was daar wel op afgestemd nog, maar heb 't zelf wel op een computer geleerd. Al hadden we al wel vrij vroeg een computer aangezien m'n vader toen nog in de IT werkte en in de tijd van de snelle opvolging van types vaak afdankertjes van het werk mee naar huis kon nemen.Suus schreef:Ik heb leren typen op een elektrische typemachine. Laatste toetsenbord in mijn leven met een ij-toets.
En owja, ook zo'n mooie... in het begin van m'n middelbare schooltijd had je nog niet zoiets als bijvoorbeeld scholieren.com nu is. In plaats daarvan was er sprake van een felle concurrentiestrijd tussen mij en een klasgenoot die beide een website met samenvattingen enzo bijhielden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Mag ik even kwijt
Ach, zo af en toe reis ik nog wel eens legaal met de strippenkaart binnen Nederland :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Mag ik even kwijt
Maar vast niet met de nationale strippenkaart, maar een of ander buurtbusaftreksel :Y
Re: Mag ik even kwijt
Klopt ja... Op die 3 helemaal rechts na. En die links onder is lijn 503 binnen Heino ook geldig voor mensen van 12 t/m 64 jaar. Maar beide kaartjes aan de linkerzijde zijn niet meer te koop in de Overijsselse buurtbus.
Daarvoor is nu die 25 strippenkaart gekomen, waar je altijd 2 strippen moet hebben en daardoor is een reis binnen Heino zo'n €0,54 duurder geworden per rit.
Daarvoor is nu die 25 strippenkaart gekomen, waar je altijd 2 strippen moet hebben en daardoor is een reis binnen Heino zo'n €0,54 duurder geworden per rit.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Mag ik even kwijt
Die stempel van 17 januari 2009 is ook wel een mooie.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Mag ik even kwijt
Haha ja... En die hebben ze er toch echt op 17 januari 2019 opgedrukt :')Stefan schreef:Die stempel van 17 januari 2009 is ook wel een mooie.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Mag ik even kwijt
Die datumstempels hebben maar een jaar of tien aan jaartallen, de chauf zal wel een ouwe mee hebben gehad.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
Denk eerder dat er een cijfertje verkeerd stond / gezet is .
Re: Mag ik even kwijt
Dat kan niet bij die dingen. Op de rubberstrip staan complete jaartallen, de losse cijfers zijn alleen voor de dagen van de maand.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
Ja oké . Maar je had / hebt ook stempel waarbij de vier cijfer van het jaartal alle vier draaibaar waren / zijn.
Re: Mag ik even kwijt
't Is een buurtbus, hè. Het moet allemaal niet teveel kosten.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt
Ja ... dat snap ik :pos: .
Re: Mag ik even kwijt
En zelfs die zijn nog te duur.... Meeste buurtbussen in Overijssel hebben deze stempel
https://www.office-deals.nl/p/datumstem ... bMQAvD_BwE
https://www.office-deals.nl/p/datumstem ... bMQAvD_BwE
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Mag ik even kwijt
Ja, dat heb ik ook wel eens gehad, maar ik kreeg "al" na enkele dagen de voorzichtige vraag van de tramconducteur of hij nou verkeerd keek of dat mijn abonnement inderdaad niet meer geldig was. :')Daniel schreef: Helemaal erg werd dat in de situatie waar chauffeurs je kennen: in de tijd dat ik als bijbaantje de website van SVD beheerde (da's nu ook niet echt meer voor te stellen) werd ik deels betaald in de vorm van een jaarabonnement, maar toen heb ik 't voor elkaar gekregen een maand lang te reizen met het abonnement van het voorgaande jaar zonder dat iemand het opmerkte (de nieuwe zat er al wel achter, maar niet zichtbaar)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt
Hier is een dergelijk exemplaar te bewonderen met oud logo ZWH:......Zelfs voor dat moderne Beckson-gedoe, had je al buskaartjes.
Niet van karton, maar wel aan een heul lange slinger in een apparaat met een knipschaar erin.
De chauffeur schreef met pen bestemming en prijs e.d. op het papieren kaartje, gaf een klap op de hendel, en daar was je kaartje...... :D
https://browse.startpage.com/do/show_pi ... 088&t=dawn
En hier eentje met het "nieuwe" logo, alsnog jaren zeventig:
https://browse.startpage.com/do/show_pi ... aaf&t=dawn
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Strippenkaarten, Beckson-kaartjes on nog antieker
Zijn er hier mensen die dus op dit kaartje hebben gereisd?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Strippenkaarten, Beckson-kaartjes on nog antieker
Of komt het uit een Beckson van een verzamelaar?dylanwild94 schreef:Zijn er hier mensen die dus op dit kaartje hebben gereisd?
Het is een apparaat uit de ZWN serie en instapzone (Ouddorp) klopt. Maar de aanduiding aantal zones (1211) is vreemd, net als het tarief van 1,11 (foutje?) en de V als kaartsoort. De V werd vaak gebruikt voor de tolkaartjes Beneluxtunnel als je een rittenkaart had (maar dat was 15 cent). Ook werd de V gebruikt op het veer Anna Jacoba - Zijpe.
Bij ZWN werd de Beckson gebruikt tot juli 1988 op de veerdienst bij Zijpe.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Strippenkaarten, Beckson-kaartjes on nog antieker
Heb zelf nog een ZO en CN Beckson kaartje waar ik ook zelf gebruik van heb gemaakt. Overigens voor half geld, want "Tienertoer".
In plaats van aantal zones werd ook wel de bestemmingszone getoond. Bij een dagkaart was de bestemmingscode dan het jaartal. Kennelijk was er geen zone in de range 1970 - 1980.
Dagkaarten waren een beetje vreemd georganiseerd. Bij de FRAM had je er twee soorten. Eentje voor de combi FRAM/NZH voor elf gulden en eentje voor de combi FRAM/GADO/DVM/ESA voor iets meer dan zeven gulden. Het verschil op het kaartje was alleen zichtbaar door de prijs, want beiden hadden eindbestemming [jaartal].
Overigens had de conducteur in de trein op afgelegen trajecten waar veel stations onbemand waren (bijvoorbeeld Leeuwarden - Stavoren) ook een (soort) Beckson. De codes van die kaartjes hebben jaren in het spoorboekje gestaan.
In plaats van aantal zones werd ook wel de bestemmingszone getoond. Bij een dagkaart was de bestemmingscode dan het jaartal. Kennelijk was er geen zone in de range 1970 - 1980.
Dagkaarten waren een beetje vreemd georganiseerd. Bij de FRAM had je er twee soorten. Eentje voor de combi FRAM/NZH voor elf gulden en eentje voor de combi FRAM/GADO/DVM/ESA voor iets meer dan zeven gulden. Het verschil op het kaartje was alleen zichtbaar door de prijs, want beiden hadden eindbestemming [jaartal].
Overigens had de conducteur in de trein op afgelegen trajecten waar veel stations onbemand waren (bijvoorbeeld Leeuwarden - Stavoren) ook een (soort) Beckson. De codes van die kaartjes hebben jaren in het spoorboekje gestaan.
Re: Strippenkaarten, Beckson-kaartjes on nog antieker
Dat zal de Mini AEG zijn geweest. Werd ook bij loketten gebruikt.Dennenboom schreef: Overigens had de conducteur in de trein op afgelegen trajecten waar veel stations onbemand waren (bijvoorbeeld Leeuwarden - Stavoren) ook een (soort) Beckson. De codes van die kaartjes hebben jaren in het spoorboekje gestaan.
Rond 1970 gebruikten de NS conducteurs Almex apparaten op Groningen - Roodeschool / Delfzijl.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Strippenkaarten, Beckson-kaartjes on nog antieker
jaartal 2011. :') deze komt uit een beckson van een chauffeur die o.a bij de sva rijdt op de rtm wasbeer.avl schreef:Of komt het uit een Beckson van een verzamelaar?dylanwild94 schreef:Zijn er hier mensen die dus op dit kaartje hebben gereisd?
Het is een apparaat uit de ZWN serie en instapzone (Ouddorp) klopt. Maar de aanduiding aantal zones (1211) is vreemd, net als het tarief van 1,11 (foutje?) en de V als kaartsoort. De V werd vaak gebruikt voor de tolkaartjes Beneluxtunnel als je een rittenkaart had (maar dat was 15 cent). Ook werd de V gebruikt op het veer Anna Jacoba - Zijpe.
Bij ZWN werd de Beckson gebruikt tot juli 1988 op de veerdienst bij Zijpe.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten