Mag ik even kwijt #30

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Caspar »

Nog een week of 3 en Arie Leenman is nooit meer te horen in de regio Amsterdam :cry:

Goed nieuws; 2 weken terug heb ik mijn assessment voor treindienstleider goed gemaakt, dus ben al beetje in het seinenboek bezig enzo. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Hmm, er reed vanmiddag een busje van de SEON door het dorp, dat is vaak een slecht teken. Maar even het nieuws volgen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

Bee schreef:Hmm, er reed vanmiddag een busje van de SEON door het dorp, dat is vaak een slecht teken. Maar even het nieuws volgen :?

Wat betekent dat dan? Brand? Gaslek? Gewoon een buurtbuslijn die opgeheven gaat worden? Wat is SEON? :?:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Stefan »

Fles schreef:Gewoon een buurtbuslijn die opgeheven gaat worden? Wat is SEON? :?:
Lol! :lol:

De SEON is volgens mij een dienst die hennepplantages en drugslaboratoria ontmanteld. :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:Nog een week of 3 en Arie Leenman is nooit meer te horen in de regio Amsterdam :cry:
Hoezo, Waarom? Vertel een wat meer.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:
deadlock schreef:Een Clariion AX400 van EMC met twee enclosures. Een normale en een SATA enclosure en die SATA is nog leeg voorlopig.
Zou je alsjeblieft wat duidelijker berichtjes willen typen? Ik denk dat zeker 90% van de mensen op dit forum dit totaal niet snapt...
Er werd door iemand die er duidelijk verstand van heeft gevraagd om meer informatie. Als jullie het over voetbal of auto's hebben vraag ik ook niet om verduidelijking terwijl ik er helemaal geen zier van begrijp.

Mocht je aan de andere kant simpelweg geïnteresseerd zijn, dan kan je dat vragen en dan zal ik het in lekentermen uitleggen.

Een SAN is een Storage Area Network. Een apparaat met veel harde schijven. Hier worden meestal meerdere servers op aangesloten via een glasvezelkabeltje of hele snelle ouderwetse netwerkkaarten(iSCSI) die dan zelf geen harddisks meer nodig hebben. Het voordeel is, dat de data op de achterliggende schijven die dus in het SAN zitten, door meerdere servers gezien wordt. Als de server die op dat moment het stukje data waarop jouw documenten zitten crasht, kan een andere dat in theorie naadloos overnemen. Dat heet een high availability cluster. Soms is het zo dat de data door meerdere servers tegelijkertijd aangesproken kan worden. Dat is een load balancing cluster.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

SEON is inderdaad een bedrijf wat wietplantages en drugslaboratoria opruimt. Bijvoorbeeld zo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eOBlq3Nr2Mo[/youtube]

De grote vrachtwagen is in dit geval van SEON.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

OKee dan :) Ik had er nog niet van gehoord :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door deadlock »

Ugh, mijn OV chipkaarttransacties worden niet allemaal weergegeven op het overzicht. Wat ridicuul zeg, hoe moet ik nu de reiskosten verantwoorden bij mijn baas :s

Meer dan de helft van de GVB-reizen mist gewoon. Connexxion staat er wel allemaal bij.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Caspar »

KM46 schreef:
Caspar schreef:Nog een week of 3 en Arie Leenman is nooit meer te horen in de regio Amsterdam :cry:
Hoezo, Waarom? Vertel een wat meer.
Arie Leenman is ermee gestopt, en alle berichten die op dit moment nog zijn ingesproken door Arie zoals enkele internationale treinen, rookverbod, zakkenrollers, extra ingangscontrole etc worden voor de nieuwe dienstregeling vervangen door een een paar vaste omroepers van de post in Amsterdam. Hoe dat op andere posten gaat, geen idee.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door deadlock »

Weet iemand hoe ik een vertrekstaat voor een Duits station tevoorschijn kan toveren op ww.bahn.de? Ik heb het jaren geleden eens voor elkaar gekregen maar kan het nu niet meer vinden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Mikos »

Caspar schreef:Arie Leenman is ermee gestopt, en alle berichten die op dit moment nog zijn ingesproken door Arie zoals enkele internationale treinen, rookverbod, zakkenrollers, extra ingangscontrole etc worden voor de nieuwe dienstregeling vervangen door een een paar vaste omroepers van de post in Amsterdam. Hoe dat op andere posten gaat, geen idee.
Heel erg jammer, fijne stem om te horen, ook erg duidelijk. Stopt hij dan ook met de berichten voor de werkzaamheden? Dan ben ik heel erg benieuwd wie dát gaat vervangen. Laten we hopen dat het de juffrouw van HiSpeed niet is; die vind ik persoonlijk veel te schel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

deadlock schreef:Weet iemand hoe ik een vertrekstaat voor een Duits station tevoorschijn kan toveren op ww.bahn.de? Ik heb het jaren geleden eens voor elkaar gekregen maar kan het nu niet meer vinden.
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Geert »

In Utrecht worden al een tijdje alle werkzaamheden-bandjes gewoon door de post zelf ingesproken. Overigens wel jammer, ik vond het toch altijd dé omroepstem van NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Daniel »

De ICE is in Utrecht ook een bandje van de post zelf. Zijn ook nog eens door twee personen ingesproken: gebeurd nogal eens dat de trein zelf door een mannenstem wordt aangekondigd gevolgd door een vrouwenstem over de omgekeerde rijtuigvolgorde.
Van Dordrecht (post Rotterdam dus) weet ik zogauw even niet meer wie daar nu omroept: ze zijn eerst naar de mevrouw van Hispeed gegaan voor de Benelux, maar later weer terug naar Arie en volgens mij nu weer naar die mevrouw van Hispeed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door deadlock »

Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Caspar »

Arie heeft na de zomervakantie al niets meer aangeleverd, wat nu nog te horen is, is dus van voor die tijd. Werkzaamheden worden dus door de posten zelf ingesproken. Hispeed en NSR hebben in Amsterdam de omroepstemmen gekozen uit een aantal omroepers van de post.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Ah, een soort Idols dus :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Ardan »

Wat een hoop werkzaamheden zeg vandaag. De kaart ziet er nu zo uit:
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Wubbo »

De HSL rijdt ook niet vandaag (weekend), dus die kan er ook nog af ;-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

Dalen - Hoogeveen zou je te voet winnen :D

Maar goed, we kunnen eigenlijk wel elk weekend zo'n kaartje maken. Er is natuurlijk na de verzelfstandiging 15 jaar lang geen ene donder aan het onderhoud gedaan, dat is zo, maar we hebben er inmiddels al 4 jaar lang ELK weekend last van. Het mag ondertussen weleens klaar zijn zou je denken :evil:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Voor de Zeelandlijn hadden ze 4 weken achter elkaar nodig. Als je dat over weekenden verspreid heb je er minstens 15 nodig, en je moet elke keer opstarten en afruimen. En dan heb je nog maar 1 spoorlijn van 50 kilometer gehad. Geen wonder dat het zo lang duurt :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Voor de Zeelandlijn hadden ze 4 weken achter elkaar nodig. Als je dat over weekenden verspreid heb je er minstens 15 nodig, en je moet elke keer opstarten en afruimen. En dan heb je nog maar 1 spoorlijn van 50 kilometer gehad. Geen wonder dat het zo lang duurt :wink:
Deventer Zwolle hebben ze er twee keer drie weken en enkele weekenden uitgehad en dat is nog geen 40km :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Ah, een soort Idols dus :lol:
Gelukkig ben ik teruggetrokken uit de strijd, dus hoef ik jullie niet te vervelen met allerlei service berichten 8-)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Oud forumgebruiker »

De overplaatsing bij het werk van Zaandam naar Amsterdam is rond! Over enkele weken eindelijk verlost van dat hinderlijke gependel met Connexxion.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten