Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Om 12.05 kwam er een taxibusje van de NIAG aan bij het Huygensgebouw in Nijmegen. Er zat één persoon in, in uniform. Chauffeurswissel wellicht? Het zou mij logischer lijken om dat in Duitsland te doen, maar wie ben ik nou om dat voor de NIAG te bepalen?
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Andrei »

Zojuist in Arnhem voorbij zien rijden: een Flirt van Arriva Limburg.
Constantia et labore.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door isadora »

Defecte rem. :?:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Z2N »

Geplande inzet voor vandaag. Het is een zaterdag, dus rijdt Breng niet. In plaats van de Breng GTW's alsnog in te zetten, rijdt Arriva een extra pendeltrein tussen Zevenaar en Arnhem.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Waarom rijden ze die treinen eigenlijk?
Ze rijden als ik in de reisplanner kijk maar één richting (alleen ri. Arnhem) en 1 van de 2 per uur ook vlak voor die uit Duitsland uit.

Als het de drukte zou zijn, zou je juist verwachten dat eind van de middag ze juist ri. Zevenaar zouden rijden.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Arnhem-Doetinchem-Winterswijk heeft altijd al een afwijkende dienstregeling gehad op Koningsdag. Gelukkig is de treindienst nu niet in Doetinchem geknipt. Tja, als Breng nou gewoon rijdt op Koningsdag, dan hoeft Arriva niet zo'n creatieve dienstregeling te ontwerpen op Arnhem-Doetinchem-Winterswijk.

En Abellio stopt niet in Duiven, dat is toch echt het drukste station op de route. Je kunt met de Abellio makkelijk nog Duiven en eventueel ook Westervoort bedienen en toch op tijd in Wesel, respectievelijk Arnhem aankomen. Maar dat doen de Duitsers niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Ah, dus het is alleen vandaag vanwege Koningsdag?

Albellio mag niet op Duiven stoppen, Arriva/Breng hebben daar het alleenrecht op.
En is Zevenaar niet drukker dan Duiven?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wubbo »

Als Arriva aan Abellio vraagt om op Duiven te stoppen mag Abellio daar stoppen (nog even los van de vraag of ze dat willen). Als beide partijen het eens zijn kan er veel hoor.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door bartjemestrom »

Andrei schreef:Zojuist in Arnhem voorbij zien rijden: een Flirt van Arriva Limburg.
FLIRT? Er reden wel wat diesel GTW van de Maaslijn en twee stellen elektrische GTW van Zwolle-Emmen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Wubbo schreef:Als Arriva aan Abellio vraagt om op Duiven te stoppen mag Abellio daar stoppen (nog even los van de vraag of ze dat willen). Als beide partijen het eens zijn kan er veel hoor.
Tuurlijk, dan mag het. Maar zoals je het zei leek het erop alsof de Duitsers zelf moesten besluiten er extra te gaan stoppen en dat mogen ze dus niet. Daar moet Arriva dan eerst toestemming voor geven.

Overigens vraag ik me ook af of Breng in het weekend wel mág rijden. Is er niet afgesproken dat i.v.m. de kostendeling alleen Arriva mag rijden in het weekend?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Z2N »

Breng kan natuurlijk altijd in opdracht van Arriva rijden. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ChrisGBNL
Berichten: 21
Lid geworden op: za 13 mei 2017, 09:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ChrisGBNL »

Om 12.45 zag ik een VDL Ambassador in de Connexxion kleuren rijden aan de Rivierweg in Westervoort. Het kan zijn dat het van de Connexxion Academy is, of hij rijdt in dienst. Misschien dat iemand hier voordeel aan heeft of meer over weet?
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

ChrisGBNL schreef:Om 12.45 zag ik een VDL Ambassador in de Connexxion kleuren rijden aan de Rivierweg in Westervoort. Het kan zijn dat het van de Connexxion Academy is, of hij rijdt in dienst. Misschien dat iemand hier voordeel aan heeft of meer over weet?
Er rijden een stuk of twee, drie groene ambassadors rond in de omgeving Arnhem/ Nijmegen om nieuwe chauffeurs op te leiden. Deze worden als ze niet worden gebruikt gestald in Huissen op de garage.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5239
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Lijn 45 »

Ik zag vanmiddag op Flickr een foto van 2 R-net geledes op de stalling in Bemmel voorbijkomen. Gaan deze voor Breng rijden?
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door JothamvW »

Zou wel heel vroeg zijn voor de Vierdaagse, dus dat moet haast wel. Wellicht invallen voor trolleys terwijl die worden omgebouwd naar 2.0? *bus* Ze komen nu al constant ofwel tekort ofwel dat ze alle "oudjes" (5227-5229) moeten inzetten.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Gideon »

Goede dag,

Normaal niet actief hier, maar heb een vraagje.
Wil mijn ouders weekendje Nijmegen aanbieden en ze willen zelf naar de DM op Großen Haag 5b, 47559 Kranenburg, Duitsland.
Alleen ik kan nergens vinden wat een retourtje gaat kosten, behalve dat ze bus SB58 moeten hebben.

Weet iemand hoeveel dat kost als in uur kaartje of welk systeem deze vervoerder gebruikt?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door umbusko »

Je kunt in ieder geval met de OV-chipkaart reizen (in- en uitchecken bij de chauffeur). Weet niet wat het precies kost.

In gerelateerd nieuws: zag om 12.14 bij station Nijmegen op de bufferplaatsen twee gelede MANs van de NIAG, eentje met SB58 Emmerich en eentje met Dienstfahrt. Dat lijkt me niet gebruikelijk.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door dennistd »

Volgens VRR kost een enkeltje 6 euro p.p. (Preisstufe B) en een dagkaart voor 2 personen €18,40.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door marvinkok »

umbusko schreef:Je kunt in ieder geval met de OV-chipkaart reizen (in- en uitchecken bij de chauffeur). Weet niet wat het precies kost.

In gerelateerd nieuws: zag om 12.14 bij station Nijmegen op de bufferplaatsen twee gelede MANs van de NIAG, eentje met SB58 Emmerich en eentje met Dienstfahrt. Dat lijkt me niet gebruikelijk.
Versterking vanwege 1 mei?
Dit soort dagen geeft gewoonlijk een invasie van Duitsers...
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Gideon »

dennistd schreef:Volgens VRR kost een enkeltje 6 euro p.p. (Preisstufe B) en een dagkaart voor 2 personen €18,40.

Dacht dat het ongeveer de zelfde prijs had als De Lijn, €12,00 retourtje dus.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Er staat een oude trolleybus van De Lijn Gent bij de remise in Arnhem. Geen idee wat dat ding daar doet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank93 »

De NTV had op 11 mei een ritje door Arnhem met deze bus.
Ambassadorfan
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 13:05

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Ambassadorfan »

De WiFi ontvangst van de Breng bussen is echt een drama. Valt alsmaar weg en continu moet je weer opnieuw inloggen. Syntus Gelderland heeft dit veel beter voor elkaar.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Western Soldier »

Een lijn 51 in Renkum naar Arnhem die 4 minuten te vroeg is. Ligt het aan mij dat ik dat zeer ongepast vind.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Durashift »

Niet netjes.. maar kennelijk viel de spitsvertraging mee en wilde de chauffeur dat voordeel meenemen richting Arnhem?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten