28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Daniel »

dennistd schreef:Als het goed is rijdt iedereen die wel rijdt bij Syntus zijn of haar eigen dienst. Wel de hele dag met dezelfde bus, waarbij dus steeds het omloopnummer veranderd wordt.
Nou in elk geval reed de bus die ik normaal zou nemen vanmorgen niet, terwijl de rit op lijn 5 die er in de dienst van de chauffeur voor zat wel reed.
Normaal zou daar een buswissel tussen zitten maar de bus waarmee gewisseld zou moeten worden is nooit aangekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Lijn 45 »

Bij NS rijden alleen de sprinters rond Schiphol en R-NET Apn - Gd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door isadora »

Bij het busvervoer is wat meer aanbod. Zeker hier in 't Gooi heb ik al van alles voorbij zien komen.
Lijn 320 lijkt zelfs, op een enkele uitzondering na, volledig te functioneren (zowel Connexxion als Pouw). :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Lijn65 »

Suus schreef:Verder zie ik maar 1 (!) actief voertuig van Qbuzz Groningen-Drenthe.
Er rijden ongeveer 10 bussen rond Groningen, maar deze versturen geen actuele reisinformatie.
Basislijn
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door T-hijs »

Over de Archimedeslaan in Utrecht, waar ik vanaf mijn werkplek op uitkijk, zie ik geregeld bussen van U-OV rijden (deels gereden door Pouw, sluit aan bij de info op de website van U-OV, waar te vinden is dat onder meer lijn 28 vier maal per uur het volledige traject rijdt) en een enkele Setra van Syntus (ook deels gereden door Pouw). Maar het is maar een fractie van wat er normaal rijdt.
Laatst gewijzigd door T-hijs op di 28 mei 2019, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Frank93 »

Connexxion is overigens de enige (bus)vervoerder waar stakers niet welkom zijn op het terrein, ook al is deze staking niet tegen de werkgever gericht. Bij alle andere vervoerders mogen stakers wel het terrein op of het verblijf in om zich aan te melden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door isadora »

Lijkt ook, dat de ambitie tot staken niet groot is bij CXX, als ik de busbewegingen hier zo zie.
Ben wederom erg tevreden over de beste busmaatschappij in het land. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door WSM »

Frank93 schreef:Connexxion is overigens de enige (bus)vervoerder waar stakers niet welkom zijn op het terrein, ook al is deze staking niet tegen de werkgever gericht. Bij alle andere vervoerders mogen stakers wel het terrein op of het verblijf in om zich aan te melden.
Prima actie van Connexxion. Zouden de andere vervoerders ook moeten doen.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ovstudent
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 12 dec 2016, 09:08

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Ovstudent »

Overigens complimenten aan Keolis/Syntus voor de reisinformatie tijdens de staking: de planner is in ieder geval hier in Utrecht volledig bijgewerkt en ritten die niet rijden worden netjes op 'rijdt niet' gezet. Er rijdt inderdaad af en toe een bus, maar niet erg regelmatig. Vrijwel alles dat wordt gereden door Pouw, Van Kooten e.a. lijkt wel te rijden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Aking »

Hier in Utrecht rijdt nog aardig wat trouwens:
In de reeks van updates is dit onze laatste update (13.38 uur)

Er rijden bussen op de volgende lijnen:

lijn 28: hele route, 4x per uur tot 24.00 uur.
lijn 8: hele route, 4x per uur tot 23.30 uur.
lijn 3: hele route, 2x per uur tot 24.00 uur.
lijn 5: Utrecht CS naar Maarssen, 2x per uur tot 23.30 uur.
lijn 7: hele route, 4x per uur tot 18.00 uur. Van 18.00 uur tot 23.00 uur: 2x per uur.
tram rijdt de zondagsdienst
lijn 31: hele route, 2x per uur tot 19.00 uur.
lijn 37: hele route, 4x per uur tot 24.00 uur.
lijn 41: hele route, 2x per uur tot 24.00 uur.
lijn 43: hele route, 2x per uur tot 19.00 uur. Van 19.00 uur tot 23.00 uur: 1x per uur.
lijn 53: hele route, 2x per uur tot 24.00 uur.
lijn 48: Houten - Leidsche Rijn Antonius Ziekenhuis, 4x per uur tot 19.30 uur.
lijn 72: Nieuwegein - De Uithof, 4x per uur tot 19.00 uur.
lijn 94: hele route, 1x per uur tot 24.00 uur.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Durashift »

^^ Da's mooi voor wie daar gebruik van moet maken. :pos:

Ik zit ff op NOS.nl en RTV Utrecht / Omroep GLD te kijken.. maar ik zie vooral beelden van hoe mensen alternatieve reisvormen hebben gekozen of lekker thuis aan tafel zitten te werken :wink: en verlaten stations en een druk Schiphol.

Waar zijn de protestbeelden van stakende OV mensen??
Zijn die er wel?

Ik heb 1 conducteur uitleg zien geven, naast de vertegenwoordigers van vakbonden.

Als er geen protest te zien is, zal er nog minder begrip voor een dergelijke grote actie komen.

Op één of andere manier kan de politie wel hun voertuigen inzetten voor een protestactie (langzaam actie op de snelwegen richting Malieveld) maar iets dergelijks organiseren met OV bussen is kennelijk niet mogelijk?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door WSM »

Het hinderen van het verkeer is strafbaar.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Daniel »

Ovstudent schreef:Overigens complimenten aan Keolis/Syntus voor de reisinformatie tijdens de staking: de planner is in ieder geval hier in Utrecht volledig bijgewerkt en ritten die niet rijden worden netjes op 'rijdt niet' gezet. Er rijdt inderdaad af en toe een bus, maar niet erg regelmatig. Vrijwel alles dat wordt gereden door Pouw, Van Kooten e.a. lijkt wel te rijden.
Mwoh, complimenten? Ik zou vanmorgen eigenlijk een rit nemen die uit de toen al als geactualiseerd benoemde planner kwam, maar die reed toch echt niet en verdween weer als rit zonder actuele reisinformatie uit de apps.
Als je dan minder kunt rijden dan is betrouwbare info over wat wel zou moeten rijden toch wel het minste wat je zou kunnen verwachten.

In elk geval komt Connexxion wel zijn belofte na en rijdt de Valleilijn keurig volgens normale dienstregeling. Al is het qua drukte (lees: gebrek daaraan) wel een wat bizarre spits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door T-hijs »

Ik zie hier een verschil tussen een algemeen beeld en een enkele gebruikerservaring... ;)
F.k.a. Bollenstad
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door T-hijs »

Overigens valt mij bij U-OV op dat lijn 18 blijkbaar niet rijdt, terwijl juist die lijn heel vaak door Pouw wordt gereden...
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Daniel »

Bollenstad schreef:Ik zie hier een verschil tussen een algemeen beeld en een enkele gebruikerservaring... ;)
Mwoh, voor de vorm vanmiddag nog even vanuit de trein gekeken en zag wederom de nodige ritten zonder realtime die niet opgeheven waren. En die gaven vaak wel degelijk een positie door: kon precies een bus richting stalling zien rijden i.p.v. afgelost te worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Daantje »

Het zag er raar uit om langs een metrostation te rijden met het rolluik naar beneden. In de stad vooral heel veel meer fietsers dan normaal. De snelweg was niet drukker dan een normale regenachtige dinsdagochtend behalve een file de Delftse TU wijk in :P
rvcnl
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 18:12

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door rvcnl »

Durashift schreef: Op één of andere manier kan de politie wel hun voertuigen inzetten voor een protestactie (langzaam actie op de snelwegen richting Malieveld) maar iets dergelijks organiseren met OV bussen is kennelijk niet mogelijk?
Nee, we mogen niet zomaar een bus mee nemen en iets anders gaan doen, vind de baas niet goed.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 812
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door The Greyhound »

Frank93 schreef:Connexxion is overigens de enige (bus)vervoerder waar stakers niet welkom zijn op het terrein, ook al is deze staking niet tegen de werkgever gericht. Bij alle andere vervoerders mogen stakers wel het terrein op of het verblijf in om zich aan te melden.
Een staking die de werkgever schade berokkend is wel degelijk ook tegen de werkgever gericht.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Durashift »

rvcnl schreef:
Durashift schreef: Op één of andere manier kan de politie wel hun voertuigen inzetten voor een protestactie (langzaam actie op de snelwegen richting Malieveld) maar iets dergelijks organiseren met OV bussen is kennelijk niet mogelijk?
Nee, we mogen niet zomaar een bus mee nemen en iets anders gaan doen, vind de baas niet goed.
Dat begrijp ik.
Lijkt mij dat de politieleiding dat ook vindt.. maar kennelijk heeft de politievakbond daar toch iets op gevonden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Hainje »

Zit 'm denk ik ook in vergunningen en verzekeringen. Weet even niet meer waar het op staat, maar bij een voertuig (of toch een bus) heb je een document waarop staat waar je het voor mag gebruiken. Zo stond er bij mijn lesbus heel duidelijk dat enkel gebruikt mocht worden voor het trainen van vaardigheden om een bus te besturen. De bus mocht dus niet gebruikt worden om met het personeel (en partners) van de rijschool gezellig(?) naar de Huishoudbeurs te gaan.

Een lijnbus heeft ook dergelijke beperkingen. Een politieauto heeft veel minder beperkingen, dus heb je als vakbond veel meer juridische speelruimte.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Aking »

Nou ja, de politie kan natuurlijk nog redelijk makkelijk een of ander bullshitverhaal verzinnen waarom ze midden op de snelweg stil moesten gaan staan. Voor de gemiddelde buschauffeur is dat wat lastiger :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Hainje »

Zo kun je het ook samenvatten inderdaad.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door nvdw »

Korter gezegd: de politie gaat niet zichzelf bekeuren voor langzaam rijden op een snelweg.

Voor het gros van de Nederlanders in loondienst geldt dat ze juridisch en arbeidsrechtelijk alleen zijn gedekt als ze staken door hun werk neer te leggen, anders dan gRaTiS rIJdEn!1 of door in hun blote reet achter het stuur te gaan zitten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 28 mei staking in het OV voor bevriezen pensioenleeftijd

Bericht door Vinny »

Aking schreef:Nou ja, de politie kan natuurlijk nog redelijk makkelijk een of ander bullshitverhaal verzinnen waarom ze midden op de snelweg stil moesten gaan staan. Voor de gemiddelde buschauffeur is dat wat lastiger :')
Zwarte Piet! :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten