Spoordienstregeling Duitsland 2019

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door dennistd »

Station ziet er weer netjes uit hoor :?:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Aking »

Hij doelt gok ik op de perronsoap waar in dat nieuwsbericht nog naar gelinkt wordt...
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door T-hijs »

Maar die soap heeft toch al een enorme baard? Ik was het in ieder geval alweer bijna vergeten!
F.k.a. Bollenstad
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Suus »

Het is ook allang opgelost. Stationsgebouw van Bad Bentheim is weer helemaal in orde en er zit nu ook een prettig winkeltje aan de zijkant van de gebouw, veel beter dan dat minihokje eerst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Suus »

Omdat Abellio Rail Baden-Württemberg volgende maand nog geen enkel toegelaten treinstel van Bombardier geleverd gekregen zal hebben, gaat Abellio van start met een volledig park vervangende voertuigen. Naast inzet van ouder materieel van DB Regio zullen Agilis en Albtal-Verkehrs-Gesellschaft (AVG) treinstellen aan Abellio uitlenen. Dit zal ook invloed hebben op de start van fase 2 in december, naar verwachting zullen dan 18 van de benodigde 25 treinstellen geleverd zijn.

Ook de treinstellen van Go Ahead zijn nog niet toegelaten, omdat ze blijkbaar fors afwijken van eerder geleverde FLIRT 3. De Eisenbahn-Bundesambt verwacht echter dat deze treinstellen nog deze maand worden toegelaten, en Go Ahead heeft daarom geen concept met vervangende voertuigen gepland.
Nog een korte presentatie van het verkeersministerie van Baden-Württemberg: https://vm.baden-wuerttemberg.de/filead ... V-Netz.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door ArrivaBas »

Eh. Wat voor tijdelijk materieel kan de AVG verhuren, met alleen maar tram-treinen en locs voor goederendienst?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Suus »

AVG leent enkele GT8-100C/2S uit. Niet vreemd, een deel van de diensten van Abellio gaat over lijnen waar nu AVG de stoptreindienst uitvoert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Meltrain »

Maar de Talent 2 is toch al lang toegelaten in Duitsland? :? Of wijken deze stellen heel erg af van de eerder toegelaten stellen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Suus »

Softwarematig zijn dit Talent 3-stellen. Helaas is software en Bombardier niet zo’n goede combinatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Suus »

De toelating van de FLIRT-treinstellen van Go Ahead in alle verschillende lengtes is vrijdag rondgekomen.

Bombardier heeft daarnaast de toelating van de vijfdelige Talent-treinstellen van Abellio rond. Abellio krijgt twee treinstellen geleverd als hun concessie van start gaat. Tot augustus worden er nog veertien stellen geleverd. De volgorde van leveren is ook aangepast. Omdat de vijfdelige stellen zijn toegelaten worden die nu als eerst geleverd en de driedelige stellen pas daarna, als de toelating hopelijk al rond is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door regenmaker »

Het station in Elten wordt in Juli in gebruik genomen.

Bron
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door SuperGhost »

Waarom Emmerich-Elten i.p.v. Elten?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door regenmaker »

Nieuwe stations krijgen in NRW in ieder geval altijd Stadt/Gemeinde *streepje* Ort.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Suus »

Op termijn is het de bedoeling dat alle stationsnamen in NRW de gemeentenaam bevatten. In sommige regio's (bijvoorbeeld in Euskirchen en Steinfurt) is men al verder dan andere regio's, en de officiële namen lopen soms achter op de naam die het station in de praktijk al heeft (Beckum-Neubeckum en Korschenbroich-Kleinenbroich bijvoorbeeld).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door regenmaker »

Ik zag overigens dat Hamm (Westf.) per december officieel wordt hernoemd in Hamm (Westf.) Hbf.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Nitein-Repart
Berichten: 3543
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Nitein-Repart »

regenmaker schreef:Nieuwe stations krijgen in NRW in ieder geval altijd Stadt/Gemeinde *streepje* Ort.
In mijn ogen volkomen belachelijk. Naast de onnodige lange namen tast je hiermee naar mijn mening ook de eer van de dorpen aan. Rheden-Velp, Rheden en Rheden-Dieren bijv. zijn onnodig verwarrend en naar mijn mening ook respectloos naar de dorpen Velp en Dieren en de inwoners ervan. Elten is voor mij gewoon Elten en geen Emmerich-Elten. Het is geen stadsdeel van Emmerich, maar een zelfstandig dorp. Behandelt het ook zo.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door regenmaker »

Ach, bij lijn 94 heten de haltes officieel ook: Emmerich, Elten Zevenaarer Straße | Emmerich, Elten Markt etc. Ook als je de wiki leest: Elten ist ein Stadtteil der Stadt Emmerich am Rhein im Kreis Kleve in Nordrhein-Westfalen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Vinny »

Nitein-Repart schreef:
regenmaker schreef:Nieuwe stations krijgen in NRW in ieder geval altijd Stadt/Gemeinde *streepje* Ort.
In mijn ogen volkomen belachelijk. Naast de onnodige lange namen tast je hiermee naar mijn mening ook de eer van de dorpen aan. Rheden-Velp, Rheden en Rheden-Dieren bijv. zijn onnodig verwarrend en naar mijn mening ook respectloos naar de dorpen Velp en Dieren en de inwoners ervan. Elten is voor mij gewoon Elten en geen Emmerich-Elten. Het is geen stadsdeel van Emmerich, maar een zelfstandig dorp. Behandelt het ook zo.
Het is een poging tot het doorvoeren van eenduidige reisinformatie.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door julsteren »

Suus schreef:Op termijn is het de bedoeling dat alle stationsnamen in NRW de gemeentenaam bevatten. In sommige regio's (bijvoorbeeld in Euskirchen en Steinfurt) is men al verder dan andere regio's, en de officiële namen lopen soms achter op de naam die het station in de praktijk al heeft (Beckum-Neubeckum en Korschenbroich-Kleinenbroich bijvoorbeeld).
Wat achterlijk _O- maar toch in enig opzicht geniaal *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Suus »

Tot nu toe wordt het alleen in Nordrhein-Westfalen en Hessen doorgevoerd. In de NVV is het hernoemen zelfs al afgerond, zie hun spoorkaart (PDF). In de RMV zijn ze ook al bezig, daar ontstond de leuke situatie dat een paar gemeentes fuseerde en een nieuwe naam kreeg, waarna drie stations ook een nieuwe naam moesten krijgen: Hesseneck Kailbach, Hesseneck Schöllenbach en Beerfelden Hetzbach werden respectievelijk Oberzent Kailbach, Oberzent Schöllenbach en Oberzent Hetzbach.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door dennistd »

Als we dat ook door gaan voeren in Nederland:
  • Het Hogeland - Bedum
  • Het Hogeland - Sauwerd
  • Het Hogeland - Winsum
  • Het Hogeland - Baflo
  • Het Hogeland - Warffum
  • Het Hogeland - Usquert
  • Het Hogeland - Uithuizen
  • Het Hogeland - Uithuizermeeden
  • Het Hogeland - Roodeschool
  • Het Hogeland - Eemshaven
:X
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door cassie127 »

Haha ja... Ik durf ook wel te wedden dat Heino (wat vroeger een eigen gemeente was) ook niet zo blij zou worden van de naam Raalte-Heino

Rest mij wel de vraag... Gemeente Olst-Wijhe hoe komt dat op de borden?
Olst-Wijhe- Olst? Olst-Wijhe-wijhe? :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Meltrain »

En dan te bedenken dat in België en Engeland soms niet eens de plaatsnaam vermeld wordt. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Daniel »

Zelfs in Nederland gebeurt dat af en toe niet ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Spoordienstregeling Duitsland 2019

Bericht door Dennenboom »

Is er in Duitsland ook een regel voor het wel of niet gebruiken van het streepje? In Nederland geeft het streepje juist aan dat het een "combi" station is. Zo hebben we in Nederland wel een station met een gemeentenaam: Lansingerland-Zoetermeer, maar Zoetermeer is echt geen plaats in die gemeente.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten