Neen, die stellen had toen Indusi. Die installatie zit nog wel onder die 3 stellen, maar is afgesloten en dus onbruikbaar.reisthijs schreef:Het heeft nog een tijdje tussen Heerlen en Aachen gereden, dus je zou denken van wel.Fles schreef:Mag DM90 Duitsland in?
Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Relatief kleine investering dus om dat weer te activeren en een klein parkje DM'90 voor deze verbinding te gebruiken.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
En een toelating voor Duitsland dus (minstens voor dat ene traject), want waarom zou je anders Indusi installeren?Mikos schreef:Neen, die stellen had toen Indusi.
Overigens heb je voor Hengelo-Bad Bentheim helemaal geen Indusi nodig, dat heeft het elektrische NS-materieel dat in Benheim mag komen immers ook niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Indusi alsjeblieft zeg. Dat systeem is van 1921 geloof ik Laten we daar eens mee ophouden.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
DM'90 was toch helemaal toegelaten als er maar Indusi op zit?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Er zijn meer dingen aangepast aan die stellen dacht ik. Iets met lichtdoorlatendheid van de voorruit en de treeplanken staat mij bij, maar wellicht is er meer aan veranderd.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Ja, dat is de oerversie, maar volgens de Duitse Wikipedia is de meest recente versie PZB90, en die kan erg restrictief zijn als ik het goed lees. Natuurlijk zou ETCS beter zijn, maarja, dat is voorlopig nog niet actief daar (en duur!).Fles schreef:Indusi alsjeblieft zeg. Dat systeem is van 1921 geloof ik Laten we daar eens mee ophouden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
In Aken is er zelfs een perron voor aangepast, dus zomaar DM'90 de grens over sturen naar Bh zal de Duitse IVW niet zo leuk vinden. Ga er maar vanuit dat er V-tjes ingezet worden.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Er was ook nog iets met de schuif- en klapdeurtjes tussen de compartimenten, daar zit nog altijd een strip op waardoor het glas in die deuren beter zichtbaar was.Wubbo schreef:Er zijn meer dingen aangepast aan die stellen dacht ik. Iets met lichtdoorlatendheid van de voorruit en de treeplanken staat mij bij, maar wellicht is er meer aan veranderd.
Gewoon een keer in een testritje proberen of een DM'90 in Bad Bentheim langs het perron past, dat is opzich het probleem niet zo. Een Duits perron is lager dan een Nederlands perron, volgens mij wil de logica dan dat een trein die moeiteloos langs een Nederlands perron past vast ook wel langs een Duits perron past. Daar heeft het Eisenbahn-Bundesamt (EBA, Duitse IVW) weinig over te klagen.playertwo schreef:In Aken is er zelfs een perron voor aangepast, dus zomaar DM'90 de grens over sturen naar Bh zal de Duitse IVW niet zo leuk vinden.
Lijkt me eerder dat DM'90 het om een andere reden niet wordt. Voor de proef is al aangegeven dat er géén infrastructurele aanpassingen zullen worden gedaan, DM'90 valt in de categorie "licht materieel". Op Zwolle - Groningen mocht DM'90 wel solo rijden omdat er verder genoeg treinen rijden die de spoorstroomloop garanderen. Dat kun je van Oldenzaal - Bad Bentheim niet zeggen, eens in de twee uur een IC en een handje vol goederentreinen is het enige dat hier langskomt. Daarbij heeft het IVW niets te zeggen over het stuk tussen de grens en Bad Bentheim. En aangezien de DM'90 een oude bekende is van het EBA (in 1997-'98 heeft zij een aardig dossier ontwikkelt met redenen om DM'90 van Herzogenrath - Aachen Hbf te weren) zal toelating wel niet zo 1-2-3 geregeld zijn.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Over die laatste regel:
dat zal nog leuk worden dan als er een sneltrein Sittard - Aken gaat rijden. Daar zou DM'90 voor in aanmerking komen wegens het ontbreken van wasdraad tussen Landgraaf en Herzogenrath.
dat zal nog leuk worden dan als er een sneltrein Sittard - Aken gaat rijden. Daar zou DM'90 voor in aanmerking komen wegens het ontbreken van wasdraad tussen Landgraaf en Herzogenrath.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Tja, dan zal er wel het een en ander aangepast moeten worden, en opnieuw gekeurd en dergelijke.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Zo moeilijk kan het niet zijn om daar een draad boven te hangen. Elektrificeren we volledig in lijn met Europese regelgeving het nieuwe stuk met 25KV en beveiligen we het met ERTMS.playertwo schreef:Over die laatste regel:
dat zal nog leuk worden dan als er een sneltrein Sittard - Aken gaat rijden. Daar zou DM'90 voor in aanmerking komen wegens het ontbreken van wasdraad tussen Landgraaf en Herzogenrath.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Dat is dus geen goed idee als ik eerlijk ben. Dan heb je voor een intercity Sittard - Aachen Hbf een drie-spanningen trein nodig, aangezien de lijn tussen Herzogenrath en Aachen Hbf gewoon met 15 kV is geëlektrificeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Hoewel we nu redelijk off-topic gaan, voor een eventuele sneltrein Std - Ahbf kun je gewoon de serie 643.2 van de euregiobahn inzetten. Die zijn voorzien van ATB-NG kasten (met ATB-EG fase 4) en kunnen dus zo vanaf Hrl doorrijden totaan Std.
Nauwelijks investering voor nodig en op zeer korte termijn uit te voeren.
Nauwelijks investering voor nodig en op zeer korte termijn uit te voeren.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Dat soort dingen zullen toch moeten gebeuren voordat we één systeem in Europa hebben...Bee schreef:Dat is dus geen goed idee als ik eerlijk ben. Dan heb je voor een intercity Sittard - Aachen Hbf een drie-spanningen trein nodig, aangezien de lijn tussen Herzogenrath en Aachen Hbf gewoon met 15 kV is geëlektrificeerd.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Kijk, ik snap ook wel dat het nodig is, maar ik zie de Duiters zo lang als ik leef nog niet de spanning op de bovenleiding verhogen, gewoonweg omdat de spanning van 15 kV wisselspanning niet de nadelen heeft van de gelijkspanning die wij op de bovenleiding hebben staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Het was ook een stukje cynisme ;)Bee schreef:Dat is dus geen goed idee als ik eerlijk ben. Dan heb je voor een intercity Sittard - Aachen Hbf een drie-spanningen trein nodig, aangezien de lijn tussen Herzogenrath en Aachen Hbf gewoon met 15 kV is geëlektrificeerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Volgend jaar trein Hengelo - Bad Bentheim
Welkom in de wondere wereld van het spoor. Als Mohammed te lui is om de berg te beklimmen, dan stuurt het Opperwezen wel een ploeg mijnwerkers om de berg op kosten van de aardbewoners aan te passen aan de behoefte van de profeet...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten