Het grote computertopic!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Hmm, dan zou ik nog even wachten tot een oudere versie van de Pro in de aanbieding gaat. Dit zal amper een verbetering zijn van wat je nu hebt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het grote computertopic!

Bericht door umbusko »

Ronaldussen schreef: @Suus: Weet ik, en dat werkt ook prettig. Ik merk alleen dat pages-bestanden omzetten naar word niet altijd lekker werkt. hetzelfde geldt voor Keynote. Voor de lessen die ik geef gebruik ik vaak een powerpoint als ondersteuning. Die maak ik nu nog op een oude trage windowslaptop (office 2007 :') )
Ik maak zelf ook alles eerst in Pages of Keynote en met het omzetten heb ik meestal nul problemen. Behalve wanneer je wiskundige symbolen in Keynote invoert via de LaTex-omgeving, want dan geeft PowerPoint alleen maar blokjes. :') En heel soms een probleem met marges, waardoor een kopje opeens twee regels in beslag neemt. Maar in zo’n geval kun je er ook gewoon een pdf van maken (dat gaat echt altijd goed) en presenteren met pdf in fullscreen. Het enige wat dan niet kan is animaties. Maar een animatie waarbij meer tekst op een dia komt maak ik toch altijd door de betreffende dia een paar keer op te nemen - steeds met iets meer tekst - en andere animaties heb je toch niet nodig.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote computertopic!

Bericht door AppleMoose »

Suus schreef:Hmm, dan zou ik nog even wachten tot een oudere versie van de Pro in de aanbieding gaat. Dit zal amper een verbetering zijn van wat je nu hebt.
Welke verbetering biedt een Pro 2017 (2018 ligt echt ver buiten mijn budget) t.o.v. Air 2017/ Pro 2012? (Behalve het Retina-scherm) Ik vind het lastig te vergelijken, zeker omdat ik er weinig verstand van heb. Ik ben geen gamer en bewerk ook nauwelijks tot geen foto's (zeker niet met Photoshop), dus een super de luxe ding heb ik niet nodig.

@Umbusko: Bedankt voor de tip. Pages-bestanden zet ik inderdaad vaak om in pdf, zeker als ik de opmaak wil behouden. Ik wist niet dat dit ook bij Keynote kon. Nadeel is wel dat pdf'jes wat lastiger te bewerken zijn.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Met de office versie's van tegenwoordig (vanaf office 2013) kun je Pdf bestanden moeiteloos openen en bewerken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Scherm is een heel groot verschil, maar ook rekenkracht. Je koopt uiteindelijk toch een computer met een processormodel uit 2015. We zijn nu vier jaar verder en het is niet dat software als Office 2019/365 (wat echt de neiging heeft lomp en zwaar te zijn) in die tussentijd zoveel lichter is geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Met de office versie's van tegenwoordig (vanaf office 2013) kun je Pdf bestanden moeiteloos openen en bewerken.
Niet helemaal. Word probeert een PDF zo goed mogelijk (maar is niet perfect) te converteren en laat het originele bestand met rust.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Dat waar ... ja.

Zelf werk ik met office 2016 :pos: :wink: . Werkt prima op een pc van anderhalf jaar oud.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote computertopic!

Bericht door AppleMoose »

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik ben er nu wel uit.
Het klopt dat de Pro wellicht net wat beter is dan de Air, maar dat vind ik de meerprijs van zo'n 400 euro (pro 2017) niet waard. Die 400 euro kan ik heel goed voor andere dingen gebruiken. Sterker nog, ik had het liefst nog even gewacht met het kopen van een nieuwe laptop, maar de huidige begint nu echt kuren te vertonen en is de reparatiekosten niet meer waard.

Office-vraagstuk is ook opgelost. Net even contact gehad met de HAN en het blijkt dat ze Office 365 gratis aanbieden en ik gewoon kan inloggen met mijn HAN-account. Mooie meevaller :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Dat is meestal ja, zodra je Sharepoint of iets dergelijks gebruikt krijg je er gratis Office365 bij. Op Mac is de link voor het offline downloaden wat verstopt, maar je kan gewoon de normale programma's downloaden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Zojuist een nieuwere versie via iTunes geïnstalleerd. Dan zal mij Ipad (als ik hem aansluit op mijn pc) weer weer beginnen te piepen oven een nieuwe update voor Ios.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Gelukkig hebben die twee dingen niks met elkaar te maken!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Nee ... gelukkig niet. Maar als er een update is voor iTunes dan is er meestal ook wel een update voor Ios beschikbaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Er gaan sterke geruchten dat Apple maandag eindelijk eindelijk eindelijk iTunes voor MacOS de nek om gaat draaien. Tien jaar te laat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Overigens is het voor iOS apparaten wel heel handig om te kunnen activeren/backupen/restoren/updaten/etc met minder Internet. Dat is historisch, maar zijn wel handige functies.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Er gaan sterke geruchten dat Apple maandag eindelijk eindelijk eindelijk iTunes voor MacOS de nek om gaat draaien. Tien jaar te laat.
En iTunes voor Windows dan? Blijft dit wel bestaan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Geen idee, niemand is toch geïnteresseerd in iTunes voor Windows?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Ja ... ik gebruik dit programma voor communicatie tussen mijn pc en mijn Ipad.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Frank93 »

Een jaar geleden gebruikte ik nog steeds iTunes op Windows om muziek te luisteren en op mijn iPod te zetten maar ben inmiddels overgestapt naar Spotify.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

KM46 schreef:Ja ... ik gebruik dit programma voor communicatie tussen mijn pc en mijn Ipad.
Alles wat met iTunes kan kan al jaren op de iPad zelf.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Itunes openen op je computer ook? (A)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

webguy schreef:
KM46 schreef:Ja ... ik gebruik dit programma voor communicatie tussen mijn pc en mijn Ipad.
Alles wat met iTunes kan kan al jaren op de iPad zelf.
Ook de communicatie en gegevensoverdracht van en naar een Windows computer?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Wat voor gegevens zet je over dan, dat dat niet via iCloud/andere Cloud/internet kan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Gegeven zoals Excel werkbladen en pdf bestanden. Persoonlijk gezien werk ik liever niet met een cloud.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Aangezien je een iPad niet zonder Apple ID kan gebruiken is de kans groot dat je toch al iCloud gebruikt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Je moet wel lezen hoor.

Ik heb geen behoefte aan een cloudsysteem.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten