Mag ik even kwijt #30

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door STF »

Me ouders mailen net vanuit Indonesie dat het internetgebruik daar toch wel duur is; 7 eurocent per kwartier... :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

ziggy schreef:De overplaatsing bij het werk van Zaandam naar Amsterdam is rond! Over enkele weken eindelijk verlost van dat hinderlijke gependel met Connexxion.
Dat werk van jou stuurt mij voordeelcoupons waarvan bijna niets verkrijgbaar is bij mijn vaste filiaal omdat het te weinig ruimte heeft :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hm, dat is wel enigszins uit te leggen. Normaal worden de maaltijd-producten in zwarte kratten aangeleverd, vaak 6 in een krat. Sommige maaltijden zijn vrij hoog van prijs en worden niet veel verkocht, die worden dus meestal per stuk aangeleverd. Vandaar dat er vaak ook maar 2 van in het vak liggen, de prognose is bijvoorbeeld dat er op een bepaalde dag 2 verkocht worden, dan liggen er grofweg dus 2 of 3 in het vak. Het bestelsysteem houdt rekening met bonus-acties (meer bestellen), maar niet met dergelijke coupons die maar een selecte groep krijgt toegezonden, en houdt dus de "normale" prognose aan. In Zaandam (XL notabene) waren de schappen met die maaltijden ook één groot tochtgat, alsof er tornado doorheen geraasd was. De winkels zouden eigenlijk een soort van lijst moeten krijgen met hoeveel van die bonnen er in de buurt verspreid zijn, en zodoende er op anticiperen door handmatig bij te bestellen, maar ja, dat heb ik nog nooit zien gebeuren.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door --Stefan-- »

ziggy schreef:Hm, dat is wel enigszins uit te leggen. Normaal worden de maaltijd-producten in zwarte kratten aangeleverd, vaak 6 in een krat. Sommige maaltijden zijn vrij hoog van prijs en worden niet veel verkocht, die worden dus meestal per stuk aangeleverd. Vandaar dat er vaak ook maar 2 van in het vak liggen, de prognose is bijvoorbeeld dat er op een bepaalde dag 2 verkocht worden, dan liggen er grofweg dus 2 of 3 in het vak. Het bestelsysteem houdt rekening met bonus-acties (meer bestellen), maar niet met dergelijke coupons die maar een selecte groep krijgt toegezonden, en houdt dus de "normale" prognose aan. In Zaandam (XL notabene) waren de schappen met die maaltijden ook één groot tochtgat, alsof er tornado doorheen geraasd was. De winkels zouden eigenlijk een soort van lijst moeten krijgen met hoeveel van die bonnen er in de buurt verspreid zijn, en zodoende er op anticiperen door handmatig bij te bestellen, maar ja, dat heb ik nog nooit zien gebeuren.
Maar het is echt heel lastig in te schatten hoeveel mensen ook daadwerkelijk de coupon gaan gebruiken.
Ik werk zelf ook met bestellen van producten en dat soort programma's, maar bij ons wordt er altijd een beperkte hoeveelheid besteld. En als het tegen 12.00 op is kunnen we een soort van 'spoed'order indienen zodat we het later op de dag nog krijgen. Want mensen zijn zoooo onvoorspelbaar :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Bestellen is dan ook een kutklus wat je nooit goed kan doen, dat weet ik zelf ook nog wel toen ik op een gegeven moment elke keer dat ik moest werken langer bezig was met bestellijsten nalopen omdat het een teringbende was geworden door aanklooiende managers. En je mag geluk hebben als je nabestellingen kan doen, bij MLS kost dat 500 euro extra :evil:

Alleen bij mij gebruiken ze geen bestelsmoes, maar een winkelruimte smoes. Maar wel bijna een vierkante meter aan zakken spinazie die elke keer 35% korting hebben :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door --Stefan-- »

Volgens mij kost het bij ons ook wel 500 euro extra. Maar als je een dagomzet hebt van 250.000 euro maakt die 500 euro bestelkosten ook niet meer zo uit hea :P

En de winkelruimte smoes is dus echt onzin xD
Dat is meer een 'ik-heb-geen-zin-om-de-winkel-logisch-in-te-delen' smoes ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

Het was bij ons een ongeveer een ton per maand, wat heel redelijk was. Maar dan praat je ook over een heel andere business :wink: Wel hadden we relatief weinig klanten, maar met een ontzettend hoog gemiddeld bedrag per transactie, wat ingehuurd personeel van andere filialen tot wanhoop dreef wanneer ze een dagje bij ons kwamen werken :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:Het was bij ons een ongeveer een ton per maand, wat heel redelijk was. Maar dan praat je ook over een heel andere business :wink: Wel hadden we relatief weinig klanten, maar met een ontzettend hoog gemiddeld bedrag per transactie, wat ingehuurd personeel van andere filialen tot wanhoop dreef wanneer ze een dagje bij ons kwamen werken :mrgreen:
En ik denk wel dat het bij ons ietjes grootschaliger is :mrgreen:

Ze zijn ook niks meer gewend tegenwoordig :P
Maar mag ik vragen welk bedrijf dat dan is?
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Alleen bij mij gebruiken ze geen bestelsmoes, maar een winkelruimte smoes. Maar wel bijna een vierkante meter aan zakken spinazie die elke keer 35% korting hebben :roll:
Nouja, dat is iets nationaals. AH-filialen zijn ingedeeld in categorieën op winkelgrootte. Zo heb je vanaf (volgens mij) AH 2 tot AH 5, en het slagje daarbovenop is een AH XL. Zo kan het zijn dat jouw filiaal bijvoorbeeld precies nog net onder AH 3 valt (misschien wel een grotere AH 3), en dat die specifieke maaltijden alleen in een AH 4 -> groter verkocht worden. Of een product verkocht wordt in een filiaal of niet, hangt er dus niet vanaf hoe groot het vak voor de spinazie is, maar er wordt gekeken naar de winkel in zijn geheel. Zo worden bepaalde goedkope merkloze producten (bijvoorbeeld: Schijfjes, Perssinaasappels etc.) ook alleen verkocht in AH5/AHXL. Maar sommige van die merkloze producten (bijvoorbeeld: Kaas, XL-bakken Hutspot bij de maaltijden etc.) worden ook verkocht in AH3/AH4. Er zit een bepaald systeem achter, maar snappen doe ik het ook niet. Omzet bij de XL is ongeveer tussen de 500.000 en 600.000 per week, met bij kerst uitschieters tot 900.000-1.000.000, bij het filiaal waar ik kom te werken: rond de 250.000, ontzettend veel voor een winkel die misschien 8 keer zo klein is als die XL.

Kwam net op hyves dit plaatjes tegen, mijn god :D :D :D :D :D
Afbeelding
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door --Stefan-- »

Die is best wel lelijk :P

Toch heb ik GTA nog steeds. En heb dan in het spel een MB Citaro en een Alliance B95 gezet :P
3 0 7 9
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door --Stefan-- »

In zo'n bus zou ik wel willen wonen :O
Afbeelding
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

ziggy schreef:
Bee schreef:Alleen bij mij gebruiken ze geen bestelsmoes, maar een winkelruimte smoes. Maar wel bijna een vierkante meter aan zakken spinazie die elke keer 35% korting hebben :roll:
Nouja, dat is iets nationaals. AH-filialen zijn ingedeeld in categorieën op winkelgrootte. Zo heb je vanaf (volgens mij) AH 2 tot AH 5, en het slagje daarbovenop is een AH XL. Zo kan het zijn dat jouw filiaal bijvoorbeeld precies nog net onder AH 3 valt (misschien wel een grotere AH 3), en dat die specifieke maaltijden alleen in een AH 4 -> groter verkocht worden.
Kan jij uitzoeken dan wat voor type mijn filiaal is :P Op de kassabon staat filiaalnummer 1106.

@--Stefan--: De grote goudgele M.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door --Stefan-- »

Dat zegt me eigenlijk helemaal niks, help :P

@ Bee: Langs de ingang van de AH staat meestal een sticker met 'dit is een AH ... filiaal' met het nummer erbij :)
3 0 7 9
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Caspar »

Volgens mij bestaan er ook AH1 winkels, is het filiaal in de Rijnstraat in Amsterdam er niet eentje?

@Ziggy, ik hoop voor je dat het niet de Haarlemmerdijk is geworden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Suus »

--Stefan-- schreef:Dat zegt me eigenlijk helemaal niks, help :P

@ Bee: Langs de ingang van de AH staat meestal een sticker met 'dit is een AH ... filiaal' met het nummer erbij :)
Ah kom op, je kent de McDonald's toch wel :P

Welke ingang :lol: De AH waar ik kom heeft geen voorgevel :pos:


Iets heel anders: STF, dit had jij kunnen zijn: http://www.at5.nl/artikelen/26918/nos-v ... er-de-tram :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door --Stefan-- »

Bee schreef:Welke ingang :lol: De AH waar ik kom heeft geen voorgevel :pos:
Langs de schuifdeur :P

Maar ik werk zelf bij de Makro en dat is ook een gele M, dus snapte um ff niet :P
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Oud forumgebruiker »

--Stefan-- schreef:@ Bee: Langs de ingang van de AH staat meestal een sticker met 'dit is een AH ... filiaal' met het nummer erbij :)
Vroeger wel, tegenwoordig bij lang niet allemaal meer.

@Bee: als ik weer aan 't werk ben kan ik wel even kijken :wink:
@Caspar: Nee, het is het kleine filiaal geworden aan de overtoom (aan de Amstelveenseweg/Surinameplein-kant), zal me niet verbazen als dat een AH1 of AH2 is.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Caspar »

Ah volgens mij is dat een redelijk nette yuppen zaak, ik kom in beiden filialen aan de Overtoom wel eens, maar die aan de westkant is stukken beter qua sfeer.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, het is die yuppenzaak :P. Van een XL in een Vogelaarwijk naar en Mini in een Yuppenwijk, hoewel dat wel meevalt, mijn ouders wonen ook in die wijk :P
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door reisthijs »

Vanavond ging m'n toetsenbord stuk, gaf allemaal verkeerde letters door en als ik de 'S' intoetste verscheen het woord 'sad' op m'n scherm :(

Maar gelukkig was de mediamarkt nog open! :pos:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door --Stefan-- »

reisthijs schreef:Vanavond ging m'n toetsenbord stuk, gaf allemaal verkeerde letters door en als ik de 'S' intoetste verscheen het woord 'sad' op m'n scherm :(

Maar gelukkig was de mediamarkt nog open! :pos:
Das vet coool :P
Je typte de S in en de pc maakte er 3 letters van? :lol:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Geert »

Beetje jammer dan dat het gelijk 'sad' wordt ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Fles »

--Stefan-- schreef:In zo'n bus zou ik wel willen wonen :O
Afbeelding
Is dat niet ook die bus waar die sportwagen in een uitschuifvak onder de vloer zit? :D
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door --Stefan-- »

Uhmmm... dat weet ik eigenlijk niet zeker :P
Ik hoop eigenlijk dat er een Citaro onder kan :P
3 0 7 9
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #30

Bericht door Justin »

Zo, weer terug in Nederland. Kijken hoe lang het gaat duren voordat ik weer gewend bent dat het verkeer hier rechts rijdt :!:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten