Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dennistd »

Nog beter: gewoon een van alle kanten berijdbaar stuk dubbelspoor.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Als daar ruimte voor is prima, maar het lijkt me wel erg gewenst dat er een vrije trambaan komt hier en geen straatspoor, dan kun je bij evenementen trams opstellen in de lus die je kunt inzetten zodra er drukte ontstaat.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Frank93 »

De 6 voertuigen op de Parkshuttle zijn inmiddels afgevoerd. Het traject wordt de komende 5 maanden klaar gemaakt voor de Parkshuttle 3.0:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/p ... e-3-0/5473
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Aha, dat verklaart een hoop. Mijn moeder, die met de fiets het traject van de Parkshuttle kruist, vond het al zo raar dat ze vandaag een andere bus zag op dat traject.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Op naar de slopert ermee?
PSA: Links gaan, rechts staan
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door VIRM »

Aan het begin van de avond stapte ik over van de waterbus bij de Erasmusbrug naar de tram richting Rotterdam CS. In de tegenrichting kwamen een stuk of drie a vier trams met als eindpunt stadion. Alleen de laatste tram was vrijwel leeg, de rest wel erg knus. Ookb bij de haltes richting stadion was het druk.
Beul van de blindegeleidelijn
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Stefan »

Vanwege het concert van Marco Borsato in de Kuip. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Staat zelfs als geplande omleiding op RET.nl:

Tram lijn 12, 23 - Concert Marco Borsato in de Kuip
Richting: Diverse richtingen

Vanwege de concerten van Marco Borsato rijden er extra trams op tramlijn 12 en 23.

Op 29 mei, 30 mei, 1 juni, 2 juni rijdt tram 12 tussen Rotterdam Centraal en P & R Beverwaard.

Op woensdag 5 juni rijdt tram 12 tussen Rotterdam Centraal en De Kuip.

Een blikje in de dienstregeling van lijn 12 laat zien dat op het hoogtepunt 12x/uur wordt gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Frank93 schreef:De 6 voertuigen op de Parkshuttle zijn inmiddels afgevoerd. Het traject wordt de komende 5 maanden klaar gemaakt voor de Parkshuttle 3.0:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/p ... e-3-0/5473
Op de website van de stadsregio lees ik het volgende: er komen 6 nieuwe voertuigen die de komende maanden gebruikt zullen worden voor testen en vanaf november weer met passagiers gaan rijden op de huidige baan. Voor testen van de verlenging via de openbare weg komt in 2020 een zevende voertuig, als dit goed verloopt gaat in de tweede helft van 2020 de exploitatie hier van start.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Het AD nam een kijkje bij de nieuwe bussen van de RET: https://www.ad.nl/rotterdam/nieuwe-ret- ... ~a8dca19f/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door mb90 »

Vanaf vandaag is Rotterdam weer 2 pendelbuslijnen rijker. Lijn 704 tussen Station Noord en de Molenlaan tot 21 juli ter vervanging van tramlijn 4 en lijn 723 tussen Keizerswaard en Wilhelminaplein tot 23 juni ter vervanging van tramlijn 23.

Lijn 704 wordt gereden door TCR. Vandaag rijden hier 3 Brabantse Citaro's (de 503, 506 en 509), een Zeeuwse Amba (de 587) met reclame voor de discotheek van Westkapelle en een Amba (de 590) van de Ibis hotel pendel op Schiphol. Hier alvast de 509 in beeld, meer foto's volgen later deze week in een verslag:
Afbeelding

Lijn 723 wordt wel door de RET gereden en wel met Alliances met uit het buitenland ingehuurde chauffeurs. Deze lijn zou volgens de frequenties van de tram gaan rijden (dus bijvoorbeeld doordeweeks 8 tot 10x per uur en in het weekend overdag 6x per uur) en deze tijden hingen ook bij de haltes, maar toen ik vandaag bij de halte kwam was dit ineens gewijzigd naar alle dagen 4x per uur een bus. :? Op de site van de RET staan ook nog de oude tijden dus ik heb geen idee waarom dit ineens gewijzigd is naar deze veel mindere vervanging.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Suus schreef:Het AD nam een kijkje bij de nieuwe bussen van de RET: https://www.ad.nl/rotterdam/nieuwe-ret- ... ~a8dca19f/
Met zo'n korte actieradius snap ik wel dat de RET maar een beperkt aantal e-bussen heeft gekocht :shock:
PSA: Links gaan, rechts staan
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Wel effe lezen he... in 2021 volgen de volgende 50, in 2024 nog eens 50 en in 2029 de laatste 110.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Wel effe checken wat Unck zegt hè, ze doen het in stapjes omdat de techniek van e-bussen zich zo snel ontwikkelt. Volgende order gaat zeer zeker een hogere actieradius hebben.
PSA: Links gaan, rechts staan
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Waarbij je kans heb dat je straks aparte diensten zult krijgen per generatie elektrische bus, want de eerste generatie zal dan mogelijk vaker opgeladen moeten worden en dus niet inzetbaar zijn op lijnen waar kortere keertijden gelden. Overigens, hoe lang gaat zo'n elektrische bus mee? Als ze net zo lang mee gaan als de huidige bussen kun je na levering van de laatste 110 bussen gelijk door met een nieuwe bestelling om de eerste 55 weer te vervangen.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door katvis »

Voor zover ik weet hebben lithium ion accu's een levensduur van 7-10 jaar momenteel en zijn niet biologisch afbreekbaar, maar dat is er vanuit gaande dat de bussen geen ander type accu hebben. Tevens lijkt het mij ook wel mogelijk dat accu's kunnen worden vervangen na verloop van tijd om te voorkomen wat je noemt met aparte diensten per generatie.
PSA: Links gaan, rechts staan
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door busfanNL »

mb90 schreef:]

Lijn 723 wordt wel door de RET gereden en wel met Alliances met uit het buitenland ingehuurde chauffeurs.
Uit het buitenland? Waar halen ze die vandaan dan?? Ik zag bij metro Maashaven vandaag inderdaad een groene alliance voorbij crossen en de chauffeur had nogal een gek uniform aan wat me niet bekend voorkwam maar dit verklaard. :wink:
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dennistd »

Vast een Bulgaar of zo. Of een Serviër die wel wil werken.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Etienne »

Bemined schreef:Waarbij je kans heb dat je straks aparte diensten zult krijgen per generatie elektrische bus, want de eerste generatie zal dan mogelijk vaker opgeladen moeten worden en dus niet inzetbaar zijn op lijnen waar kortere keertijden gelden. Overigens, hoe lang gaat zo'n elektrische bus mee? Als ze net zo lang mee gaan als de huidige bussen kun je na levering van de laatste 110 bussen gelijk door met een nieuwe bestelling om de eerste 55 weer te vervangen.
Van een chauffeur vernam ik dat in Amstelland-Meerlanden de eerste bussen inmiddels een nieuwe accu hebben gekregen, dus zo'n 2,5 jaar na indienststelling.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

dennistd schreef:Vast een Bulgaar of zo. Of een Serviër die wel wil werken.
Of gewoon goedkooper zijn om in te huren. Dan een Nederlandse.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dennistd »

Ik doelde met die Serviër vooral op een niet nader te noemen forumgebruiker die regelmatig in deze contreien verkeert en het werken niet bepaald heeft uitgevonden :mrgreen:

Misschien zijn er andere inwoners van dat land die wel willen werken voor hun geld, bijvoorbeeld als buschauffeur in Rotterdam :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Suus »

Het is makkelijker als je medewerkers uit de EU komen, dus Kroaten zijn logischer :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Aking »

dennistd schreef:Ik doelde met die Serviër vooral op een niet nader te noemen forumgebruiker die regelmatig in deze contreien verkeert en het werken niet bepaald heeft uitgevonden :mrgreen:

Misschien zijn er andere inwoners van dat land die wel willen werken voor hun geld, bijvoorbeeld als buschauffeur in Rotterdam :wink:
Mijn meisje, die voor zover dat mogelijk is volbloed Servische is, wil dolgraag hier werken.wat maakt haar niet eens zo heel veel uit.

Regel je de papieren/visum/werkvergunning even voor d'r? *O*
Ons is het na 3,5 jaar nog niet gelukt namelijk :|
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door Bemined »

Bemined schreef:
Hendrik schreef:Heeft de realisatie van het keerspoor zoveel tijd nodig? Of is er een andere reden dat de hogere frequentie pas in 2021 wordt ingevoerd?
Een groot deel van de tijd zal bestaan uit voorbelasting van de grond, daadwerkelijke aanleg van de sporen zal waarschijnlijk pas in de tweede helft van 2020 van start gaan. En naast het extra spoor was er ook sprake van extra gelijkrichterstations voor de stroomvoorziening van de extra metro's en toevoeging van extra seinen op de vrije baan, dat zal ook voorbereidingstijd kosten. Het plan was geloof ik om vanaf begin 2021 de extra ritten te laten rijden, of die planning nog actueel is weet ik niet.
Inmiddels staat er een meer gedetailleerde planning op de website van de RET: https://corporate.ret.nl/media/2486/190 ... ow-res.pdf

Kort samengevat: dit jaar alleen grondwerkzaamheden, in het voorjaar van 2020 gaat men aan de slag met de energievoorziening (extra gelijkrichterstations), en in de zomer van 2020 worden uiteindelijk de infrastructuur aangepast (sporen, bovenleiding, geluidsscherm en beveiliging). Vervolgens in het najaar nog een test- en proefbedrijf (vraag me af waarom, dat je even moet testen met 12 metro's per uur snap ik, maar er rijden nu al 9 metro's per uur in de spits, en voor die paar extra wissels heb je geen uitgebreid proefbedrijf nodig zou je zeggen) en dan vanaf begin 2021 in exploitatie. Dus de grootste aanpassingen zullen wel in de zomervakantie van 2020 komen tijdens een of meerdere buitendienststellingen.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam

Bericht door dennistd »

Aking schreef:
dennistd schreef:Ik doelde met die Serviër vooral op een niet nader te noemen forumgebruiker die regelmatig in deze contreien verkeert en het werken niet bepaald heeft uitgevonden :mrgreen:

Misschien zijn er andere inwoners van dat land die wel willen werken voor hun geld, bijvoorbeeld als buschauffeur in Rotterdam :wink:
Mijn meisje, die voor zover dat mogelijk is volbloed Servische is, wil dolgraag hier werken.wat maakt haar niet eens zo heel veel uit.

Regel je de papieren/visum/werkvergunning even voor d'r? *O*
Ons is het na 3,5 jaar nog niet gelukt namelijk :|
Ik bedoel meer op jou, ook al heb je ongetwijfeld gewoon de Nederlandse nationaliteit en niet de Servische (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten