Mag ik even kwijt
Re: Mag ik even kwijt
Vogtland is ook mooi, ook mooie spoorlijnen. Ik kreeg er begin dit jaar al reclame voor op YouTube, maar in het echt nog mooier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Inderdaad .... een mooi stukje Duitsland. Alleen jammer dat het zo ver weg ligt :? .
Re: Mag ik even kwijt
Niks mis met het strand van Domburg of Scheveningen, vertoont ook opvallende gelijkenissen met Duitsland deze tijd van het jaar. En je bent er zo!
Re: Mag ik even kwijt
Ik ga nooit naar het strand. Daar hou ik niet van.
Re: Mag ik even kwijt
Je kan dichterbij ook genieten van landschappen die we in Nederland niet hebben :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Dat is waar.
En ... dicht bij huis zijn ook mooie landschappen te vinden hoor :pos:
En ... dicht bij huis zijn ook mooie landschappen te vinden hoor :pos:
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ik ga morgen (hopelijk) 4 busboekjes in de VRR binnenharken. *bus* Ga in de komende weken wel een keer naar Aken om hem daar ook binnen te slepen. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Door een storing in Duisburg (+40 met de RE5... het zal weer eens niet hè) slechts twee van de drie boekjes kunnen binnenslepen. In Düsseldorf hadden ze blijkbaar geen nieuw busboekje want de wijzigingen waren te klein.
Wel waarschijnlijk de laatste rit ooit in een Dosto op de RE5 gemaakt. :D Ook maar eens een ritje in de Desiro HC gemaakt, erg mooie treinen. :pos:
Wel waarschijnlijk de laatste rit ooit in een Dosto op de RE5 gemaakt. :D Ook maar eens een ritje in de Desiro HC gemaakt, erg mooie treinen. :pos:
- Spoiler: show
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
De nieuwe RE5 keert zelfs terug naar Emmerich, alleen aankomst na 23 uur en vertrek uit Emmerich voor zes uur.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
Je kan beter de krant bellen wanneer de RE5 wel op tijd is. Ik denk ook niet dat het bij National Express veel beter wordt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Ik vond het ook opvallend dat vorige week zaterdag de IC Brussel uit Amsterdam richting Brussel in Antwerpen volledig op tijd vertrekken. Ik ben vorige week vrijdag via Roosendaal met de stoptrein naar Antwerpen gereisd omdat ik de IC Brussel niet vertrouw, maar blijkbaar is het wantrouwen onterecht.
Opvallend is juist dat in NRW vooral de RE5 een slechte punctualiteit heeft en de RE1 een betere punctualiteit. Heb de RE1 toch wel regelmatig op tijd zien rijden. Is het grootste probleem van de RE5 soms het stuk tussen Köln en Koblenz (en niet het stuk tussen Duisburg en Köln)?
Opvallend is juist dat in NRW vooral de RE5 een slechte punctualiteit heeft en de RE1 een betere punctualiteit. Heb de RE1 toch wel regelmatig op tijd zien rijden. Is het grootste probleem van de RE5 soms het stuk tussen Köln en Koblenz (en niet het stuk tussen Duisburg en Köln)?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
De Internationale Intercity Direct richting België nadert ondertussen de voor Nederland gebruikelijke punctualiteit. Richting Nederland merk je nog steeds dat Brussel een probleem is, maar gaat het niet slecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Het probleem is Köln-Bonn Hbf-Koblenz, daar moet alles op twee sporen. Door de eindeloze werkzaamheden in Bonn Hbf is de capaciteit daar nog verder beperkt.Nitein-Repart schreef: Opvallend is juist dat in NRW vooral de RE5 een slechte punctualiteit heeft en de RE1 een betere punctualiteit. Heb de RE1 toch wel regelmatig op tijd zien rijden. Is het grootste probleem van de RE5 soms het stuk tussen Köln en Koblenz (en niet het stuk tussen Duisburg en Köln)?
Re: Mag ik even kwijt
Morgen wordt een noodperron in gebruik genomen zodat op Bonn Hbf weer van spoor 1 gebruik gemaakt kan worden. Het is precies lang genoeg voor een dubbeltractie Desiro HC.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Dan is dat duidelijk. Ik dacht juist dat de Hollenzöllernbrücke in Köln het voornaamste knelpunt was en Düsseldorf-Köln vanwege het vele Fernverkehr dat toch zo’n 8 tot 10 minuten sneller is dan de RE1 en RE5, maar het probleem zit zuidelijker ervan. Geeft ook meteen aan dat de RE1 niet zo’n ramp is qua punctualiteit.
Is de Linke Rheinstrecke ook een groot probleem voor Fernverkehr? Ga eind augustus naar München via de Rheinroute en heb dan een overstap van 28 minuten in Stuttgart. Is dat onder normale omstandigheden haalbaar?
Is de Linke Rheinstrecke ook een groot probleem voor Fernverkehr? Ga eind augustus naar München via de Rheinroute en heb dan een overstap van 28 minuten in Stuttgart. Is dat onder normale omstandigheden haalbaar?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
Het probleem is groter dan alleen Keulen - Koblenz. Ook Wesel - Oberhausen is een probleem. Vertraagd Fernverkehr waardoor een inhaling nodig is, is een probleem. Goederentreinen zijn een probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3541
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Mag ik even kwijt
Op Wesel-Oberhausen rijdt ook Abellio die wel voldoende scoort op punctualiteit, dus zo’n ramp is dat traject niet lijkt mij. Tenzij je al met 15 tot 20 minuten vertraging Oberhausen komt binnenrollen, maar dan is meestal Oberhausen het eindpunt. Aldus voor DB Regio.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Mag ik even kwijt
Toch komt slechts 68% van de treinen van de RE5 vanuit Wesel/Oberhausen met minder dan 4 minuten aan in Duisburg. In Düsseldorf is maar 42% op tijd of minder dan 4 minuten te laat. Treinen die daar al te laat zijn corrigeren zichzelf zelden, in Keulen is slechts 46% op tijd of minder dan 4 minuten te laat. Per meetpunt wordt het aantal treinen die echt veel te laat zijn (vertraging van 11 minuten of meer) steeds groter. In Duisburg is 7% veel te laat, in Düsseldorf al 12%, in Keulen 18% en bij Bonn-Bad Godesberg gaat 23% van de treinen veel te laat de deelstaat uit (en 41% met minder dan 4 minuten vertraging).
De cijfers van andere RE's zijn enigszins tot veel beter, zie hier voor de grafiekjes: https://www.kcitf-nrw.de/fileadmin/03_K ... _-2017.pdf en https://www.kcitf-nrw.de/fileadmin/03_K ... _-2017.pdf
De cijfers van andere RE's zijn enigszins tot veel beter, zie hier voor de grafiekjes: https://www.kcitf-nrw.de/fileadmin/03_K ... _-2017.pdf en https://www.kcitf-nrw.de/fileadmin/03_K ... _-2017.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Op Düsseldorf Flughafen word je ook met behoorlijke regelmaat aan de kant gehouden voor inhalend vertraagd Fernverkehr.
Ik doe ook maar wat
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9160
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt
Ik heb dat wel een aantal keer in Empel-Rees meegemaakt, maar nog nooit in D-Flughafen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Mag ik even kwijt
De laatste keer dat ik de RE5 had werden we op D-Flughaven ingehaald door een vertraagde IC :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Mag ik even kwijt
Dat is sowieso drama bij de oosterburen... Ik heb met de RB66 al eens 20 minuten aan de kant gestaan voor een inhaling door 2 IC's én een Goederentrein... Kijk je later in de DB app en dan zie je dat die treinen ook nog eens niks goedmaken ondanks die inhaling ook :N
Re: Mag ik even kwijt
^^^ zonder inhaling was het, waarschijnlijk, nog meer vertraagd en dreigde opheffing?
Re: Mag ik even kwijt
Tip van de week: struikel niet over een stoeprand.
Maar als je het dan toch doet, doe het dan voor de deur van een koffiezaak. Want klanten en personeel daarvan hebben mij vandaag van de straat opgeraapt en de wonden verzorgt.
Maar als je het dan toch doet, doe het dan voor de deur van een koffiezaak. Want klanten en personeel daarvan hebben mij vandaag van de straat opgeraapt en de wonden verzorgt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt
Heftig, hoe is het nu met je?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten