Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Is Mikos dé kondoeke, of een kondoeke?
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Doorgeefluik

Bericht door ZO6176 »

Soms de en soms een.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Cas »

Maar als Mikos een kondoekoe is en alle kondoekoes Mikossen zijn, zijn alle Mikossen dus ook kondoekoes (A)
請勿靠近車門
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Mikos als begrip (zonder specifiek te refereren aan het gelijknamige forumlid) en kondoekoe zijn inderdaad synoniemen, als je dat soms bedoelde.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Dat dus. En die constatering beantwoord ook de vraag van Aking:
Aking schreef:Is Mikos dé kondoeke, of een kondoeke?
Mikos is een kondoekoe, maar kan ook de kondoekoe zijn (bijvoorbeeld van een bepaalde trein). Hetzelfde geldt uiteraard voor elke andere mikos.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Geeft een kondoekoe gecondenseerde melk?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Nee. Dat doet een blik. Een kondoedoe geeft UVB's.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Of het is een soort koe dat van opruimen houdt.
🍉
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Doorgeefluik

Bericht door DingeZ »

Het is al een tijdje terug, maar misschien wel iets voor het doorgeefluik.

In het paasweekend waren door werkzaamheden de 7300 (Rhn-Ut) en 2900/3900 (Ekz/Amr-Ut) aan elkaar gekoppeld te Utrecht. Deze koppeling werd echter niet in de reisplanner weergegeven, want die gaf een overstap op hetzelfde spoor, alleen als je verder keek zag je dat ze met hetzelfde treinstel werden gereden. Bij de koppeling met de 2900 's avonds was dat niet zo'n probleem, maar de koppeling met de 3900 overdag was een stop van slechts één minuut. Kennelijk vind de reisplanner dat een overstap naar hetzelfde spoor niet crossplatform is en minimaal 3 minuten nodig heeft. Daardoor kwam de snelste reismogelijkheid (in dezelfde trein blijven zitten) niet uit de reisplanner.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik zal eens kijken waar ik die neer kan leggen. :pos:
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Doorgeefluik

Bericht door ovVeluwe »

Paaltje C9 in Heerlen (overstappunt na de trap op spoor 1-2) heeft vlekken in het scherm.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Op Amsterdam Centraal is in de oosttunnel tussen het brede poortje en de aangelijnde deur (nummer F21) naar de oostelijke tramhalte op het Stationsplein de geleidelijn over enkele meters helemaal weggesleten, waardoor deze niet meer voelbaar is.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Op Rotterdam Blaak is boven het perron van spoor 3 de verlichting van de vijf witte punten (ter hoogte van de trap naar metro A/B/C richting Schiedam Centrum) uitgevallen. Op de andere sporen werkt het wel.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Dit had ik begin april ook al geconstateerd. Maar ja toen was Mikos er niet :? .
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Onmisbaar, die man! :Y Doorgegeven. :pos:
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Trein 7661 met de solo 2979 vertrok met volle balkons uit Nijmegen, ik heb 'm laten gaan voor de 3062.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

In Sprinterseries zijn staande reizigers gepland. Vooral met Sprinters is het vaak zo dat reizigers op het balkon blijven staan, "omdat ik toch maar een klein stukje mee hoef". Derhalve geef ik deze helaas niet door. Het is natuurlijk een ander verhaal wanneer er van voor naar achter mensen staan op de balkons en in de coupés.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Klopt, dat blijven hangen op balkons is irritant voor reizigers die een langer stuk willen reizen. Ik stel voor een rit van langer dan 20 minuten een zitplaats op prijs, temeer als die wel beschikbaar zijn (A)
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Kan je trouwens wel iets met machinisten die bakborden niet opvolgen?

Vandaag was de zoveelste keer dat diezelfde 3062 te ver richting Ahp werd gezet, vandaag zelfs helemaal bij het eind van het perron.
Ik hoorde daarna van een conducteur/PLP dat dat wordt gedaan om te voorkomen dat er reizigers in het af te trappen treinstel stappen, maar soms worden treinen juist wel bij het juiste bakbord gezet, of slechts 2 verderop.
Hoe moet ik nu weten waar ik moet zitten om goed uit te komen voor de roltrap? -o-

En inderdaad, men blijft dan bij de deur staan, waardoor anderen niet eens meer de moeite nemen om in te stappen. Zeker als je daarna zoals ik in de 3062 een privécoupé hebt.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door Western Soldier »

Sprinters worden mogelijk ingepland op basis van staande mensen en dat is volkomen normaal en daar heb ik ook alle begrip voor. Waar ik geen begrip voor heb is dat dat in de praktijk op sommige trajecten betekent dat sprinters zo vol zijn dat ook de reizigers voor een langere reistijd moeten staan. Momenteel studeer ik in Amsterdam en reis ik standaard vanuit Wolfheze of Amsterdam. In die gevallen heb ik te maken met intercity's en sprinters waar het alleen met incidenten gestaan moet worden. Als ik echter tentamens heb, heb ik een slaapplek in de buurt van Naarden-Bussum. Die sprinters doen er circa 20 minuten over voor ze in Duivendrecht of Amsterdam Muiderpoort zijn. Maakt mij vaak niet zoveel uit welke van de twee het wordt, aangezien Duivendrecht een metro betekent en Amsterdam Muiderpoort een tram betekent wat qua reistijd nagenoeg even snel is. In dergelijke gevallen is het een zeldzaamheid als ik ook maar een deel van de reis kan zitten en 20 minuten staan vind ik veel van het goede. Zeker met een tas op mijn rug waar ik een laptop en slaapspullen in heb zitten vind ik dat erg zwaar. Als ik dan zoals vandaag een keer zit stap ik in Weesp niet over, als ik moet staan probeer ik in de trein uit Almere een plekje te vinden, maar in alle treinen rond Weesp is lange tijd staan eerder een regel dan een uitzondering. Dus ja ik ben het eens met het feit dat staan in sprinters voor korte stukjes tot 15 minuten normaal moet zijn. Wordt het langer dan dat dan vind ik toch dat er ook dat NS er op moet inspelen dat dergelijke mensen kunnen zitten.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Het zijn nog steeds individuele keuzes die je maakt om nabij Naarden te overnachten. Daarmee bekort je je reistijd aanzienlijk. Maar zijn die treinen dan niet zodanig vol dat je een niet een deel van je bagage in het bagagerek kwijt kunt? Scheelt weer wat gewicht...

En van al die treinen die tussen Ndb, Dvd en Asa rijden zullen er ook zijn die wat minder druk zijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

TBP 10339 te Ht sp 3b staat op zwart.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Doorgeefluik

Bericht door Post »

Tas op de grond zetten is geen optie meer tegenwoordig?

En 20 minuten staan heb ik ook regelmatig meegemaakt in een bus en dat vond ik goed te doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten