Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Aking schreef:Dat kan wel, want er zijn zelfscan terminals, geen handscanners. Net zoals de AH to Go heeft bijvoorbeeld :Y
Ah zo.
Ronaldussen schreef:Bij de zelfscans in Doesburg kun je wel zonder bonuskaart afrekenen.
Afrekenen kan vast wel ja, maar volgens ah.nl heb je een bonuskaart nodig om een scanner vrij te geven :wink:

En ach, ik kom sowieso zelden bij de AH. Hooguit als ik ergens op pad ben en er toevallig een AH in de buurt is wanneer ik honger heb.
Wanneer ik gewoon thuis ben doe ik de standaard boodschappen eigenlijk altijd bij de Plus of anders bij de Coop in de binnenstad (die het veel beter doet daar dan de rampzalige AH die er eerst zat, daar was echt altijd alles op)
Ook de AH Leusderweg is niet echt de meest geweldige supermarkt, daar hoef je na het werk geen brood te proberen te kopen bijvoorbeeld. Is er gewoon niet meer. Maar daar zit dan weer een veel grotere Jumbo tegenover. Ben wat dat betreft wel rijkelijk voorzien van supermarkten op loopafstand. Al is de Plus als enige op zondagochtend open, de rest pas 's middags.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

AH heeft nu zelfscankassa's waarbij je niet met zo'n handscanner door de winkel hoeft te lopen. Gewoon product voor de ingebouwde scanner bij de zelfscankassa houden en het wordt gescand. Dan met de pinpas afrekenen en vervolgens kun je kiezen of je alleen een bon wil om het poortje te openen of ook de hele kassabon.


Edit: Zulke dingen dus.

Afbeelding
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Voor kleine boodschappen wel handig en soms sneller.. maar met een mandje vol vind ik het toch maar krap en moeilijk. Spullen uit mandje halen, scannen en in de booschappentas te stoppen. Het is alsof je zonder karretje aan de Aldi of Lidl kassa staat.. :cry:

Handscanner en direct je spullen in de tas/krat stoppen is toch best wel relax en efficiënt.

Van de week stond een kerel met een flink gevulde winkelwagen in de zelfscan van AH Veenendaal.. da's niet de bedoeling lijkt mij.. :X
Nam 2 van die terminals in beslag.. :roll:
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Juist met een mandje vol vind ik het ook wel erg prettig. Er is (precies) genoeg plek op dat ding om zowel het mandje als je tas op te zetten. En dan kun je in alle rust inpakken en betalen.
Bij de kassa moet je altijd haasten, tussendoor afrekenen; dan loop je weer de vorige of volgende klant in de weg (of die klant loopt jou in de weg); je komt niet goed bij producten die niet doorschuiven op de band en je kunt ook niet even een paar dingen anders in je tas steken als het allemaal net niet past, omdat je dan de boel ophoudt.

Handscanner is alleen fijn met een wagentje; want anders heb je een hand te weinig (scanner, mandje, product). Met zo'n wagentje moet je dan inderdaad weer niet bij zo'n nieuw soort zelfscankassa afrekenen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Handscanner kan prima met een rolmandje. Maar dat doe ik alleen bij de Jumbo, bij de Ap gebruik ik Scan & Go, alle Appies die ik regelmatig bezoek hebben dat intussen. En als je geen zware boodschappen hebt dan maakt het ook niet zoveel meer uit of je wel of geen rolmandje hebt, bij de rolmandjes van de Ap ontbreekt bijna altijd wel een wieltje of loopt er eentje vast. Dan zijn die van de Jumbo toch beter.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ja die eilandjes van de Apple zijn echt drama... Ontbreek eigenlijk altijd wel iets aan die dingen. Ook mandjes zie wel wieltjes hebben, maar dan weer niet dat ding om hem mee te trekken
Ronaldussen schreef:AH heeft nu zelfscankassa's waarbij je niet met zo'n handscanner door de winkel hoeft te lopen. Gewoon product voor de ingebouwde scanner bij de zelfscankassa houden en het wordt gescand. Dan met de pinpas afrekenen en vervolgens kun je kiezen of je alleen een bon wil om het poortje te openen of ook de hele kassabon.


Edit: Zulke dingen dus.

Afbeelding
Zelfde apparaat is er dus ook voor de zelfscanners... Hier kan je op 3 manieren ermee betalen. Handscanner, mobiel scannen of gewoon scannen ter plekke
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Ik neem met zo'n handscanner niet eens de moeite om een mandje te pakken. Rugtas open en vullen maar.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Tsja, daar ben ik een keer op aangesproken door medewerkers nadat andere klanten mij als winkeldief hadden aangewezen. Scannen en direct in je rugzak pakken is blijkbaar niet de bedoeling, al adverteren ze daar wel mee :')
Ik doe ook maar wat
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Wubbo schreef:Ik neem met zo'n handscanner niet eens de moeite om een mandje te pakken. Rugtas open en vullen maar.

Voor mij hetzelfde maar dan met een afneembare fietstas bij de Jumbo, personeel heeft me nooit op aangesproken, ze zullen wellicht wel blij zijn dat niemand nu mijn mandje moet terugbrengen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Bij de Plus ook nooit iemand over gehoord. Daar hebben ze alleen maatregelen genomen tegen klanten die hun zelfgescande boodschappen in het mandje mee naar huis namen: winkelmandjes mogen er nu niet meer voorbij de zelfscankassa.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Had ik vanmiddag bij de AH 'GVP olijven' op mijn kassabon staan.. (met 35% korting) Uh? Ik heb toch echt geen olijven gekocht.. houdt niet van die dingen.. Bleek de 35% sticker een olijvenbarcode te hebben en die was op de wel door mij gekochte tostibrood geplakt.. (welke een bruto prijs van € 1,59 had). Ik heb netjes het verschil terugbetaald gekregen.. maar was wel ff een gedoe met uitzoeken aan de balie. :(
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Bij de Lidl is courgette code 18, als ze te snel daarna een volgend product scannen, krijg je 18x dat product op je bon. Zo heb ik wel eens 18 flessen douchegel betaald :lol:
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Zo dan.. dat kan aardig wat geld kosten én een bron voor voorraadverschillen.. als het niet opgemerkt wordt.. :o
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ik heb wel eens 8× een PC Systeem aangeslagen van €250,- per stuk ipv 8× Fanta van €2,16 + €0,25 per stuk _O-

Lastige is alleen dat je de code moet weten welke je hebt ingevoerd om het weer van de bon te kunnen krijgen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ik heb het persoonlijk dan toch liever andersom, 8 PC Systemen voor de prijs van 8 Fanta klinkt me beter in de oren :mrgreen:
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Daantje schreef:Bij de Lidl is courgette code 18, als ze te snel daarna een volgend product scannen, krijg je 18x dat product op je bon. Zo heb ik wel eens 18 flessen douchegel betaald :lol:
Dit met die plu codes is heel herkenbaar :mrgreen:

Alleen moet de manager bij bedragen.boven de tien euro komen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

'Filiaalmanager naar de kassa alstublieft!'
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ach bij de Aldi zou ik zelfs even de code van de E-Bike kunnen invoeren a €1099,- per stuk zonder dat er ook maar iemand bij hoeft te komen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Bij een verkoop kan dat prima ja, maar zodra die retour gaat of van de bon af moet lukt dat niet...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nadat we maandenlang niets hebben kunnen sparen bij de Ap, is het vanaf maandag weer zover. Dit keer zijn het Uitjeszegels :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Kut.
Vond het wel prima zonder de flauwekul. -o-
🍉
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ik ben wel echt blij dat ze bij de lidl niet vaak van die spaaracties hebben *O* .
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Suus schreef:Nadat we maandenlang niets hebben kunnen sparen bij de Ap, is het vanaf maandag weer zover. Dit keer zijn het Uitjeszegels :mrgreen:
O... Ik kon hier gewoon sparen voor lokale acties.

Overigens hebben ze hier van de ROV zitten meelezen zo lijkt het, want de zegeltjes waren dit jaar ineens vervangen door kraskaarten. Dus dat trucje van zegels bewaren voor het volgende jaar werkt niet meer
Laatst gewijzigd door cassie127 op zo 30 jun 2019, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

ROV ken ik eigenlijk alleen van Connexxion. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik had gehoopt op weer iets als bakjes of buitenservies oid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten