Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
F.k.a. Bollenstad
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Voor die uurdienst moet je wel flink doorrijden, en niet een al te grote slinger door Gorinchem maken. Ook vervalt daarmee de verbinding Asperen-Gorinchem, waar in de spits vraag naar is. Die zou je kunnen blijven afvangen met scholierenritten van lijn 673. Of 141 dan buurtbus 241 moet worden, laat ik even in het midden.Roeland schreef:Ik kan mij voorstellen dat een nieuwe buurtbuslijn die Haaften en Herwijnen met Leerdam verbindt, nog wel wat kans kan hebben.
Verder denk ik inderdaad dat die 141, die deels parallel loopt aan de 260, beter had gekund. Bijvoorbeeld: een uurdienst Leerdam - Heukelum - Spijk - Gorinchem (dus niet meer door Asperen, daarvoor heb je de 260) is met één omloop mogelijk.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Kost teveel geld denk ikBollenstad schreef:Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Die Asperse scholieren kunnen prima fietsen naar de nieuwe halte Heukelum (rotonde Provinciale weg), zonder dat die 141 (of 241) 10 minuten verliest met geslinger door de nauwe straatjes van Asperen.The Greyhound schreef:Ook vervalt daarmee de verbinding Asperen-Gorinchem, waar in de spits vraag naar is. Die zou je kunnen blijven afvangen met scholierenritten van lijn 673. Of 141 dan buurtbus 241 moet worden, laat ik even in het midden.
Wie dan toch echt graag in Asperen-dorp wil instappen, kan de 260 nemen naar station Leerdam, en vandaar de trein naar Gorinchem nemen.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In de spits is er een duidelijk vraag naar de verbinding Asperen-Heukelum Gorinchem. Waarom zou je die dan niet bieden met de 673. Een buurtbus of 141/241 kan de rest van de dag de route Leerdam-Heukelum-Gorinchem rijden. Om in dit soort gebieden het OV aantrekkelijk te moet je maatwerk leveren.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 13 jun 2019, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Als er iets op de oude route van de 73 moet gaan rijden, dan moet dat idealiter zo dat het niet meer DRU kost dan de huidige 141 doet. Die rijdt nu ook vrijwel leeg zijn rondjes, dus ik verwacht geen massale protesten als je die halfuursverbinding vervangt door een uurdienst met een ruimer bedieningsgebied.
Leerdam-Gorinchem zou best kunnen in een halfuur enkele reis, mits je
- Asperen geheel overslaat en rechtstreeks van station Leerdam naar Heukelum rijdt, zoals lijn 141 nu deels ook doet
- in Gorinchem een zo strak mogelijke route rijdt, dus niet via de oude stad (Walstraat) of via Wijdschild, of in elk geval niet allebei
Dan kun je bovendien zowel in Gorinchem als in Leerdam blijven aansluiten op de trein.
Of je die midibus die er nu rijdt dan wel een beetje gevuld krijgt: nee, bij lange na niet.
Leerdam-Gorinchem zou best kunnen in een halfuur enkele reis, mits je
- Asperen geheel overslaat en rechtstreeks van station Leerdam naar Heukelum rijdt, zoals lijn 141 nu deels ook doet
- in Gorinchem een zo strak mogelijke route rijdt, dus niet via de oude stad (Walstraat) of via Wijdschild, of in elk geval niet allebei
Dan kun je bovendien zowel in Gorinchem als in Leerdam blijven aansluiten op de trein.
Of je die midibus die er nu rijdt dan wel een beetje gevuld krijgt: nee, bij lange na niet.
Ik denk dat het gewoon 'vergeten gebied' is. Voorheen deed de palenman van het DAV-gebied dit erbij.Nitein-Repart schreef:Kost teveel geld denk ikBollenstad schreef:Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Gezien het feit dat het grootste deel van de passagiers bestaat uit scholieren, is het rondje door Wijkschild in ieder geval in de spitsrichting wel wenselijk. Buiten de spits zou een buurtbus volstaan en in de avonduren vraag afhankelijk vervoer. Met het huidige budget voor 141 en 673 zou dat haalbaar moeten zijn. Om ook de scholieren uit Asperen een goede verbinding met Gorinchem te geven is een combi 673 en buurtbus wellicht de beste oplossing.nvdw schreef:Als er iets op de oude route van de 73 moet gaan rijden, dan moet dat idealiter zo dat het niet meer DRU kost dan de huidige 141 doet. Die rijdt nu ook vrijwel leeg zijn rondjes, dus ik verwacht geen massale protesten als je die halfuursverbinding vervangt door een uurdienst met een ruimer bedieningsgebied.
Leerdam-Gorinchem zou best kunnen in een halfuur enkele reis, mits je
- Asperen geheel overslaat en rechtstreeks van station Leerdam naar Heukelum rijdt, zoals lijn 141 nu deels ook doet
- in Gorinchem een zo strak mogelijke route rijdt, dus niet via de oude stad (Walstraat) of via Wijdschild, of in elk geval niet allebei
Dan kun je bovendien zowel in Gorinchem als in Leerdam blijven aansluiten op de trein.
Of je die midibus die er nu rijdt dan wel een beetje gevuld krijgt: nee, bij lange na niet.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Een deel van de haltes op de route tussen Asperen en Gorinchem heeft inmiddels bestikkering en vertrekstaten voor lijn 673.Nitein-Repart schreef:Kost teveel geld denk ikBollenstad schreef:Wat mij trouwens opvalt: in ieder geval in Asperen staan nog overal Arriva-halteborden waarop lijn 73 is aangegeven... Heb er al een paar keer melding van gemaakt bij Arriva, maar blijkbaar voelen ze zich niet geroepen om de 73 van de borden te verwijderen...
Laatst gewijzigd door The Greyhound op do 13 jun 2019, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Inmiddels? Zijn ze dan niet zo'n 12 jaar te laat?
Of bedoel je 673
Of bedoel je 673
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De huidige Gelderse haltenborden zijn nog geen 8 jaar oud. Toen besloot de provincie Gelderland opeens de groene Arriva borden te vervangen door Gelderse palen, blijkbaar tot verrassing van de palenman van DAV. Pas Na een paar maanden verscheen er een vertrekstaatje op de nog kompleet witte worden en pas na 18 maanden werden de borden bestikkerd...
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 17 jul 2019, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vandaag gesignaleerd op de stalling in Tiel: de 9151. Gaat de vernieuwring in Rivierenland dan ook beginnen?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De mini-Citea's schijnen van de Achterhoek naar Rivierenland te verhuizen omdat de 10-meterbussen daar beter tot hun recht komen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat lijkt inderdaad te kloppen. 9158 inmiddels ook present.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Hun bouwjaar is 2010.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Zag vandaag in Culemborg tussen 11.00 en 11.30 op de route van lijn (1)46 inderdaad een korte Citea rijden, in het nieuwe kleurenschema. Nummer niet kunnen zien overigens.Milco schreef:De mini-Citea's schijnen van de Achterhoek naar Rivierenland te verhuizen omdat de 10-meterbussen daar beter tot hun recht komen.
F.k.a. Bollenstad
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Oh oké. Het gerucht gaat onder chauffeurs in Tilburg namelijk dat de bussen uit Tiel richting Tilburg zouden gaan. Gezien de leeftijd is dat niet geheel onrealistisch, ben benieuwd in hoeverre dat gemengd gaat met de van Hool Hybrides.Lijn 45 schreef:Hun bouwjaar is 2010.
🍉
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wss de 9151, daar zag ik foto's van langskomen.Bollenstad schreef:Zag vandaag in Culemborg tussen 11.00 en 11.30 op de route van lijn (1)46 inderdaad een korte Citea rijden, in het nieuwe kleurenschema. Nummer niet kunnen zien overigens.Milco schreef:De mini-Citea's schijnen van de Achterhoek naar Rivierenland te verhuizen omdat de 10-meterbussen daar beter tot hun recht komen.
Geloof dat er ook een serie 9300 naar Tilburg gaat.Hainje schreef:Oh oké. Het gerucht gaat onder chauffeurs in Tilburg namelijk dat de bussen uit Tiel richting Tilburg zouden gaan. Gezien de leeftijd is dat niet geheel onrealistisch, ben benieuwd in hoeverre dat gemengd gaat met de van Hool Hybrides.Lijn 45 schreef:Hun bouwjaar is 2010.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Bijzonder dit...
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Heeft NS dan wel tijdelijke paaltjes in Zevenaar, Duiven en Westervoort neergezet? (A)
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Volgens de NS medewerker op Twitter rijdt NS daar al jaren. En toen ik zei dat Breng en Arriva daar rijden was die er niet van te spreken, maar goed Breng zou er vast wel rijden en dit een foutje in de app zijn?
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Rijdt Abellio daar niet ook? Zou dat soms toch als NS worden gezien?
F.k.a. Bollenstad
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vanmiddag een korte Citea gezien tussen Wageningen en Rhenen. Ziet er prima uit, zo in dat strakke blauw, wat mij betreft. :pos:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Abellio's RE19 rijdt non-stop tussen Arnhem Centraal en Zevenaar.Bollenstad schreef:Rijdt Abellio daar niet ook? Zou dat soms toch als NS worden gezien?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ah. Dat had ik natuurlijk kunnen nakijken, dan had ik dat geweten... :X
F.k.a. Bollenstad
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten