Korte vragen
Re: Korte vragen
Ik zou de Aziëweg op de Maasvlakte doen (A)
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Zak van Zuid-Beveland (Ellewoutsdijk ofzo) kom je ook een eind.
Wij deden een dropping trouwens altijd in het donker 's avonds laat/'s nachts, dan kom je in heel Zeeland een eind zonder OV.
Wij deden een dropping trouwens altijd in het donker 's avonds laat/'s nachts, dan kom je in heel Zeeland een eind zonder OV.
Re: Korte vragen
Je hoeft niet naar Eindhoven te lopen. Oirschot of hapert kan ook.
Re: Korte vragen
Waarom wordt er in Zwolle een enorm opstelterrein aangelegd tussen het station en de IJsselbrug?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Omdat ze de treinen ergens kwijt moeten?
Overigens is dat al jaren een opstelterrein, vroeger ook wel bekend als Zwolle GE
Overigens is dat al jaren een opstelterrein, vroeger ook wel bekend als Zwolle GE
Re: Korte vragen
Omdat er al jaren een chronisch tekort aan opstelsporen is in Nederland. En met het oog op meer treinen is uitbreiding dus ernstig gewenst. Er worden nu 's nachts treinen van hot naar her gesleept, omdat opstelterreinen vol staan. Zodra we meer opstelsporen hebben, vallen vele nachtelijke ritten te schrappen, wat alles (kosten)efficiënter maakt. Bovendien was het terrein dat er lag zo goed als ongebruikt, op een handvol achtergebleven goederenwagons na. Een goede aanpak van de grond, aanleg van nieuwe sporen én bovenleiding en we kunnen er weer een flink aantal treinen kwijt.
Groningen Vork krijgt ook een groot opstelterrein, om daar meer kwijt te kunnen. Er waren plannen voor Uitgeest, maar daar werd moeilijk over gedaan.
Groningen Vork krijgt ook een groot opstelterrein, om daar meer kwijt te kunnen. Er waren plannen voor Uitgeest, maar daar werd moeilijk over gedaan.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
Het is toch over het algemeen bekend dat er in Nederland een tekort is aan opstelruimte? Project hoort ook onder ZwolleSpoort/NoorderSpoort
https://www.prorail.nl/projecten/zwolle ... vicesporen
https://www.prorail.nl/projecten/zwolle ... vicesporen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Nee, Zwolle GE lag aan de andere kant (in het verlengde van spoor 16 zeg maar). Dit was Zwolle Rangeer of Zwolle Rangeerstation (of RGS).Aking schreef:Overigens is dat al jaren een opstelterrein, vroeger ook wel bekend als Zwolle GE
Re: Korte vragen
I stend kerrektet :Y
Re: Korte vragen
Beetje late reactie, maar vanuit Anna Jacobapolder (bij de oude veerhaven) is de dichtstbijzijnde bushalte 14 km verderop in Oud-Vossemeer, en daar vertrekt 1x/2 uur een bus naar Bergen op Zoom. Lijkt me best een geschikte locatie (behalve in juli en augustus, dan vaart er een toeristenpontje naar Bruinisse en dan is het nog maar 2 km lopen naar de bushalte).Ferdinand schreef:Het hoeft niet per se een dorp te zijn. Voor een dropping zoeken we een plek waarvandaan het zo ver mogelijk lopen is naar een halte of station. Een station moet natuurlijk al helemaal ver zijn van deze plek.
Ik zat zelf te denken aan ten westen van Creil, Bourtange of Zeeuws-Vlaanderen. Al ben je daar met de ferry al erg snel bij de trein.
Re: Korte vragen
Ik zou gaan voor Tiengemeten, en dan heen met de laatste boot :Y
Re: Korte vragen
En dan moeten die kinders terugzwemmen en verzuipen ze en heb je de veiligheidsjihad weer aan het dansen -o-
-
- Berichten: 3551
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Rijden er überhaupt dubbeldekkers op zondag in België?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Zondag 3 februari in een dubbeldekker gereist van Arlon naar Brussel Noord.
Re: Korte vragen
Beluxtrains.net > Door Materieel > Zaterdag/Zondag > M6. Onder andere de IC Blankenberge - Genk, Oostende - Antwerpen C en enkele ritten Brussel - Arlon - Luxemburg.
Re: Korte vragen
What's the deal met dat oude treinstel (Blauwe Engel/Mat '34/welke het dan ook is) die ergens bij station Haarlem opgesteld staat?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Korte vragen
Dat is DE-2 180 van de BSH. Het is de bedoeling om dat ding weer in rode jas de baan op te krijgen.
Re: Korte vragen
Dan hoop ik van harte dat dat ook lukt, dat ding zag er allesbehalve bruikbaar en rood uit.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Korte vragen
Hoe succesvol zijn die Flexstops in de provincie Gelderland eigenlijk? Wordt ervan gebruik gemaakt en zorgt het niet voor teveel vertraging?
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Kan ik op het station van Arnhem een Quer-Durchs-Land-Ticket en een Fahrradtageskarte uit de Abellio-automaat trekken?
Re: Korte vragen
Volgens mij wel ja :Y
Re: Korte vragen
Wat is de reden dat op het metrostation van Rotterdam Centraal de sporen 1-3-2 genummerd zijn?
Re: Korte vragen
Ik doe een hele wilde gok dat 3 later is aangelegd, of geen doorgaand spoor is?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Geen van beide, het is juist spoor 2 dat later aangelegd is. Dat stuk van het nieuwe station konden ze namelijk pas bouwen nadat het oude station (dat middenin de bouwkuip van het nieuwe lag) gesloopt was.
Het zal wel zitten in het doorgaans doorgaand gebruik van de sporen 1 en 2 en het gebruik van het middenspoor als keerspoor.
Het zal wel zitten in het doorgaans doorgaand gebruik van de sporen 1 en 2 en het gebruik van het middenspoor als keerspoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Korte vragen
Het huidige metrostation is achter het oorspronkelijke metrostation gebouwd, niet op de plek van het oorspronkelijke station.
Maar 1-3-2 was de gebruikelijke wijze van nummeren bij driesporige metrostations bij de RET, omdat het idee was dat het derde spoor in het midden als keerspoor gebruikt werd. Bij Slinge en Blaak klopt dat. Echter, bij Marconiplein is later spoor 3 doorgaand gemaakt en spoor 1 niet.
Bij Capelsebrug is spoor 3 voor de metro’s uit Capelle, dat was dan ook een latere toevoeging. Bij Kralingse Zoom is de spoornummering 1-3-4-2. Bij Schiedam Centrum is het derde spoor (straks voor de metro’s afkomstig van de Hoekse Lijn) spoor 20 genummerd.
Maar 1-3-2 was de gebruikelijke wijze van nummeren bij driesporige metrostations bij de RET, omdat het idee was dat het derde spoor in het midden als keerspoor gebruikt werd. Bij Slinge en Blaak klopt dat. Echter, bij Marconiplein is later spoor 3 doorgaand gemaakt en spoor 1 niet.
Bij Capelsebrug is spoor 3 voor de metro’s uit Capelle, dat was dan ook een latere toevoeging. Bij Kralingse Zoom is de spoornummering 1-3-4-2. Bij Schiedam Centrum is het derde spoor (straks voor de metro’s afkomstig van de Hoekse Lijn) spoor 20 genummerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten