Revisie DDAR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Revisie DDAR

Bericht door Caspar »

En een aantal van die Duitse RE dubbeldekkers ook, maar ik vind dat zelf niet handig zitten, vooral niet als het wat drukker is, met iedereen die langs wil lopen enzo.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Revisie DDAR

Bericht door Wubbo »

De Zwitsers hebben ook zo'n hoekje in hun dubbeldekkers, compleet met tafeltje. Ideaal als je met een groepje bent.

Maarja, in Zwitserland is alles beter ;-)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: ddarm revisie

Bericht door MdJ »

--Stefan-- schreef:Ik vind toch gewoon de eerste kleurstelling. Dan is een zelfde stijl voor alle dubbeldekker intercity's. En vind die andere kleurstellingen ook gewoon niet mooi :P
Als je 1 stijl zou willen hebben, dan moet de doorlopende band "andersom": de doorlopende band moet aan de bovenzijde doorlopen, de onderste band is een rechthoek met afgeronde hoeken.
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ruben »

En om helemaal precies te zijn mag de band niet schuin doorlopen bij bakovergangen, maar alleen schuin eindigen aan het begin en einde van de trein. De bakovergangen bij IRM zijn voorzien van een rechthoek over de ramen van de deuren heen. Ik vind de IRM kleurstelling niet ideaal, mooier zou zijn een schuin-rechte band van boven, over de bakovergang, tot beneden net voor de volgende bakovergang te hebben. Dan is het daadwerkelijk één vet geheel. Maar ik vind dat we wel eens toe zijn aan iets anders dus nog steeds kleurstelling 3 wat mij betreft.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR

Bericht door Dexter »

Toch lijkt een nieuwe IC-huisstijl met veel wit en minder blauw en geel a la Sprinterformule me ook niet verkeerd. Toen de Olympische ICMen en VIRMen gingen rijden was ik daar (op dat oranje na) best wel van gecharmeerd. En vooral die witte kop van de VIRMen was ik helemaal weg van, als ie vanuit de verte op je af kwam had het wel iets van een ICE3.
Vallend blad maakt rails glad.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ruben »

Á la DB lijkt me wit met een blauwe streep ook wel vet voor ICs. Dat gaat natuurlijk een grote doorbraak zijn sinds geel de kleur van de trein was. Opvallen zal het dus sowieso doen. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ardan »

Ik vind die 2e klas wel heel erg Duits. Van dat blauw met kleine vierkantjes erin. Maar wel een grote verbetering met hoe het nu is, en volgens mij gaat NS nu overal dezelfde interieurkleurstelling toepassen of niet? Rood voor de 1e klas, blauw voor de 2e, intercity of niet. Ik vind het erg mooi. Qua buitenkantkleurstelling vind ik de 2e wel wat. De 1e lijkt op een mislukt hangbuikzwijn, met die VIRM-banen naar beneden ipv boven, en de 3e vind ik veels te blauw.
Ik doe ook maar wat
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ennes »

ik zeg zo als 1e indruk kleurstelling 1, al maakt het weinig uit denk ik, binnen de kortste keren ziet het er toch zo uit:
Afbeelding
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Revisie DDAR

Bericht door Chauf21 »

Ook opvallend trouwens, de eerste klasafdeling zit helemaal vooraan :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ruben »

Er zit nu ook een stuk 1e klas in de mABk, en het heeft ook bredere ramen, dus misschien daardoor?
Edit, het zit momenteel niet in het eerste gedeelte achter de cabine, pas de 2e helft. Dus da's weer niet kloppend op deze schaalmodellekes.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door reisthijs »

De gedeelten met bredere ramen, de huidige 1e klas, zijn juist heel goed geschikt als IC-waardige 2e klas. De 1e klas zal wel wat ruimer gaan worden dan nu dus het is juist logisch die in ex-2eklasafdelingen te stoppen. Vier banken 2e klas wordt dan drie banken 1e klas. De 1e klas in ICK was ook op deze manier ingericht.

Op deze tekeningetjes zie je ook niet de mABk (die heeft immers maar één verdieping met ramen) maar de stuurstand die nu nog volledig 2e klas is. De kleine ruimte tussen het voorste balkon en de technische ruimte met het smalle gangetje wordt blijkbaar dus 1e klas. Geen slecht idee eigenlijk: het is een rustig hoekje waar weinig doorloop is en het scheelt waarschijnlijk ook nog in de drukte op dat kleine balkon.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Revisie DDAR

Bericht door Justin »

Ahh, nou we zullen het wel aanzien... Ik opteer voor kleurenschema 1 of 3. 2 vind ik maar niks, lijkt zo wel alsof er een emmer blauwe verf op het dak is gevallen :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:ik zeg zo als 1e indruk kleurstelling 1, al maakt het weinig uit denk ik, binnen de kortste keren ziet het er toch zo uit:
Afbeelding
Hahaha leuk én realistisch! :lol:

Overigens, als de eerste gereviseerde DDAR-en straks gaan rijden, vertik ik het om DDARm te zeggen. Als wij de SLT al geen slet mogen noemen, moeten ze er ook niet mee aankomen om materieel te vernoemen naar ingewanden. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ruben »

Nee het is ook zo wat om met je dunne darm, dikke darm én blinde darm in de cabine van een D-Darm te kruipen. Dat rijdt gewoon niet. :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Revisie DDAR

Bericht door MdJ »

Hmmz, dan moet ik later toch maar geen mcn worden... Ik kan dat namelijk niet :mrgreen: :P
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie DDAR

Bericht door Meltrain »

Dexter schreef:
Ennes schreef:ik zeg zo als 1e indruk kleurstelling 1, al maakt het weinig uit denk ik, binnen de kortste keren ziet het er toch zo uit:
Afbeelding
Hahaha leuk én realistisch! :lol:

Overigens, als de eerste gereviseerde DDAR-en straks gaan rijden, vertik ik het om DDARm te zeggen. Als wij de SLT al geen slet mogen noemen, moeten ze er ook niet mee aankomen om materieel te vernoemen naar ingewanden. :lol:
De afkorting zou toch DDMm worden? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ennes »

meltrain schreef:
Dexter schreef:
Ennes schreef:....
De afkorting zou toch DDMm worden? :wink:
Dan hebben we naast de SLeT een stotterende DDoMmert ofzoiets
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door STF »

DDARO (DDAR-opgeknapt)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Revisie DDAR

Bericht door Meltrain »

En dat klinkt weer als een stotteraar die 'daar(o)' wil zeggen. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door STF »

ODT dan? (Opgeknapte Dubbeldeks Trein)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Revisie DDAR

Bericht door playertwo »

DD-ICM :lol:
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Revisie DDAR

Bericht door Bastiaan »

Omdat"DD-AR staat voor Agglo-Regio en dus klopt het niet meer als het IC-materieel wordt? Dat zal men een worst wezen. Om het clichématig te zeggen: zolang het 'beestje' maar een naam heeft ... :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Revisie DDAR

Bericht door Vinny »

* voelt weer een vreselijk dubbelzinnige afkorting aankomen :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Revisie DDAR

Bericht door --Stefan-- »

Deel het met de rest dan :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door Daniel »

Quoteje van Somda...
Vanaf nu heet de gemoderniseerde DD-AR officieel de DDZ en heet het project dus het DDZ-project.

Vanuit de afdeling communicatie is besloten de naam van het materieel te wijzigen. DDZ staat voor Dubbel Dekker Zones. Dit drukt uit, dat de filosofie van het ontwerp zit in het gebruik van zones: de zone werken & rust op de bovenverdieping en de zone voor ontmoeten & gezelligheid op de benedenverdieping. Hiermee wordt de behoefte ingevuld van de reiziger in de beleving van zijn treinreis, zoals ontwikkeld uit de reizigersprofielen, die uit onderzoek naar voren komen..
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten