Helaas geen keuze, aangezien ik met de eerste reismogelijkheid vanaf Renkum geen speling voor een tentamen heb en ik ben niet lang genoeg om mijn tas in het bagagerek te leggen zonder ermee te gooien, wat ik met laptop erin uiteraard niet ga doen. Een tas op de grond zetten in een volle trein betekent dat mensen er weer makkelijker over kunnen struikelen, dus voor de veiligheid houd ik hem dan liever op.waldo79 schreef:Het zijn nog steeds individuele keuzes die je maakt om nabij Naarden te overnachten. Daarmee bekort je je reistijd aanzienlijk. Maar zijn die treinen dan niet zodanig vol dat je een niet een deel van je bagage in het bagagerek kwijt kunt? Scheelt weer wat gewicht...
En van al die treinen die tussen Ndb, Dvd en Asa rijden zullen er ook zijn die wat minder druk zijn.
Doorgeefluik
-
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Doorgeefluik
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Doorgeefluik
Een rugzak kun je in een vol voertuig juist beter op de grond zetten. Zo is er meer sta-ruimte, je maait je medepassagiers niet met je rugzak om de oren als je je een keer omdraait. Als je je rugzak tussen je benen zet kan er haast niets gebeuren, je staat zo zelf juist ook wat stabieler omdat je je voeten uit elkaar hebt staan.
Ik doe ook maar wat
Re: Doorgeefluik
Teruggeefluik: het licht op Blaak werkt weer.Mikos schreef:Onmisbaar, die man! :Y Doorgegeven. :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Ah, dus jij was die conducteur die met een ladder onder de arm de trein instapte gisteren. (A)
Re: Doorgeefluik
Plus, je kunt je waardevolle bezittingen veel beter in de gaten houden. Vaak niet zo’n issue, maar in drukke metro’s in wereldsteden willen wel eens zakkenrollers actief zijn, die veel makkelijker te werk kunnen gaan als ze tegen je rugzak aangepropt staan.Ardan schreef:Een rugzak kun je in een vol voertuig juist beter op de grond zetten. Zo is er meer sta-ruimte, je maait je medepassagiers niet met je rugzak om de oren als je je een keer omdraait. Als je je rugzak tussen je benen zet kan er haast niets gebeuren, je staat zo zelf juist ook wat stabieler omdat je je voeten uit elkaar hebt staan.
Re: Doorgeefluik
Om maar weer terug te komen op de 7661, ook vandaag solo SGM-drietje, maar was achterin gaan zitten, daar was prima nog ruimte. De spreiding is dus eerder een probleem dan de zitplaatskans.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Doorgeefluik
Dat is meestal het geval. Niet altijd, maar op korte stukken vaak wel. :Y Reizigers verwijzen naar lege stoelen een stukje verderop is vaak, niet altijd, zinloos.
Re: Doorgeefluik
559 vertrekt met staplaatsen tot in de gangen uit Ut. De DDZ-10 hierop zijn planmatig.
Doorgeefluik
Heeft mogelijk samenhang met het feit dat de 657 van een half uur eerder een treinstel miste, waardoor er achterblijvers waren. Want kan mij in normale omstandigheden niet voorstellen dat DDZ10 onvoldoende is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Dat is ook wat de verantwoordelijke terug gaat koppelen; hij kijkt naar eerdere of omliggende verstoringen die een gewijzigde reizigersstroom zouden kunnen verklaren.
Re: Doorgeefluik
Dus iets zoals een sneeuwbaleffect .
Re: Doorgeefluik
Normaal gesproken zit ik om 16:49 nog op de Uithof, maar ik zal monitoren of ik dit vaker zie zonder eerdere rituitval. :pos:
Re: Doorgeefluik
Dan zat je duidelijk in een verkeerd deel. Het deel waar ik zat waren nog genoeg vrije stoelen en stond niemand in de gangpaden/op de balkons.Z2N schreef:559 vertrekt met staplaatsen tot in de gangen uit Ut. De DDZ-10 hierop zijn planmatig.
De 1e klasse iets verderop was wel vrij vol, in vergelijking met de 2e klasse
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Doorgeefluik
Van treinstam 16502 nu in 1123 lijkt het draaistel onder de rolstoelwc in het stuurstandrijtuig, volgens online bronnen rijtuig 82002, vlakke plaatsen te hebben. Dit was te horen door het flinke gebonk bij het binnenrijden van Tb, ik heb het verder niet in het rijtuig nagetrokken.
Edit: bij het afrangeren in Ehv heb ik ook geluisterd, en daar was het ook duidelijk te horen.
Edit: bij het afrangeren in Ehv heb ik ook geluisterd, en daar was het ook duidelijk te horen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Doorgeefluik
Ik zat er niet in, maar bekeek de volledige inhoud van de trein vanuit de trein ernaast (8856) bij vertrek. De paar plekken achter maakten niet goed voor de volle gangpaden middenin en voorin. Ik meld geen treinen waarin ik die balans niet meeneem.cassie127 schreef:Dan zat je duidelijk in een verkeerd deel. Het deel waar ik zat waren nog genoeg vrije stoelen en stond niemand in de gangpaden/op de balkons.Z2N schreef:559 vertrekt met staplaatsen tot in de gangen uit Ut. De DDZ-10 hierop zijn planmatig.
De 1e klasse iets verderop was wel vrij vol, in vergelijking met de 2e klasse
Re: Doorgeefluik
Ik sat middenin het tweede deel, waar het dus best meevalt... Maar als ik dit zo lees is dit gewoon weer het geval dat reizigers bij de eerste de beste deur instappen... Na Amersfoort verder naar voren gelopen, toen waren er geen staanplaatsen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Rijtuigen 9 en 10 waren beter ja, maar een ideale verdeling had overal staplaatsen opgeleverd.
Re: Doorgeefluik
De lichtbak op spoor 3a te Zp, het verst richting IJsselbrug, mist aan één kant (die van spoor 3) de blauwe kap met Zutphen, zodat daar de TL-buizen open en bloot in het zicht liggen.
Re: Doorgeefluik
Ik ben dan wel geen Mikos, maar vlakke plaatsen heeft geen zin om door te geven. Die worden automatisch geregistreerd :)JordiBrabant schreef:Van treinstam 16502 nu in 1123 lijkt het draaistel onder de rolstoelwc in het stuurstandrijtuig, volgens online bronnen rijtuig 82002, vlakke plaatsen te hebben. Dit was te horen door het flinke gebonk bij het binnenrijden van Tb, ik heb het verder niet in het rijtuig nagetrokken.
Edit: bij het afrangeren in Ehv heb ik ook geluisterd, en daar was het ook duidelijk te horen.
Re: Doorgeefluik
Heb je ook het nummertje?umbusko schreef:De lichtbak op spoor 3a te Zp, (..) .
Kan best dat het stormschade is geweest?
Re: Doorgeefluik
Dat; het wordt elektronisch geregistreerd door het systeem Gotcha, die bij (overmatig) vlakke plaatsen een afspraak regelt bij de kuilwielenbank.Jultar schreef:Ik ben dan wel geen Mikos, maar vlakke plaatsen heeft geen zin om door te geven. Die worden automatisch geregistreerd :)JordiBrabant schreef:vlakke plaatsen
Doorgegeven. :pos:umbusko schreef:De lichtbak op spoor 3a
Re: Doorgeefluik
Aan de Kampense kant niets vreemds te zien, maar aan de Zwolse kant was het scherm wit (edit: bij nader bestuderen van mijn foto's misschien inderdaad egaal lichtblauw) en werd dus geen trein getoond.Daniel schreef:Nou primeurtje dan maar: scherm 11015 op Zwolle Stadshagen wisselt aan de Kampen-zijde van zwart naar de aankondiging van de eerstvolgende trein en is aan de andere kant egaal lichtblauw.
Re: Doorgeefluik
Dat zou handig zijn :YMikos schreef:Dat; het wordt elektronisch geregistreerd door het systeem Gotcha, die bij (overmatig) vlakke plaatsen een afspraak regelt bij de kuilwielenbank.Jultar schreef:Ik ben dan wel geen Mikos, maar vlakke plaatsen heeft geen zin om door te geven. Die worden automatisch geregistreerd :)JordiBrabant schreef:vlakke plaatsen
Gotcha geeft de treindienstleider een melding, die dan vervolgens de machinist ofzo kan waarschuwen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten