ZienCaffer schreef:......maar we zullen het inderdaad in het echt moeten zien om er meer over te kunnen zeggen........
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Een echte kenner kan het proeven. Hoeft de tram nieteens voor op de rails te staan.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zeker. Misschien is het geluid wel zó erg dat de tranen in de ogen springen en het galzuur van de tanden springt. Dat zie je echt wel.isadora schreef:Zien
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Gelukkig heb ik geen hinder van galzuur op mijn tanden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Opening Uithoornlijn (Amsteltram) met ruim jaar uitgesteld. Verwacht wordt dat de tramlijn naar Uithoorn niet voor de zomer van 2024 zal rijden. Uithoornlijn, Uithoflijn, scheelt maar een paar letters, maar zelfde laken en pak dus...
https://www.parool.nl/amsterdam/tramlij ... ~bebb7040/
https://www.parool.nl/amsterdam/tramlij ... ~bebb7040/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
En áls je het had, zou je met alle liefde bij die piepende trams gaan staan, zodat het eraf springtisadora schreef:Gelukkig heb ik geen hinder van galzuur op mijn tanden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
_O_
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Hahaha heerlijke autocorrect weer.
Het zal ook een keer niet.fred1954 schreef:Opening Uithoornlijn (Amsteltram) met ruim jaar uitgesteld. Verwacht wordt dat de tramlijn naar Uithoorn niet voor de zomer van 2024 zal rijden. Uithoornlijn, Uithoflijn, scheelt maar een paar letters, maar zelfde laken en pak dus...
https://www.parool.nl/amsterdam/tramlij ... ~bebb7040/
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 12 jun 2019, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten samengevoegd.
Reden: Berichten samengevoegd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik heb navraag gedaan hoe het zit met R-net vs. GVB-huisstijl op de Amstelveenlijn. Alleen de nieuwe tramlijn Station Zuid - Westwijk (en in 2024 dus Uithoorn) gaat als R-net rijden. Tram 5 blijft zoals nu het geval is onder de GVB-formule vallen. Hier het volledige antwoord:
https://wijnemenjemee.nl/toekomst/nieuw ... rdam#vraagIk heb het bij GVB nagevraagd. Hierbij het antwoord: “Een deel van de bestelling nieuwe 15G trams komt in R-netkleuren, omdat deze voertuigen inderdaad t.z.t. worden ingezet op de nieuwe Amstelveenlijn. Deze is door de Vervoerregio Amsterdam aangemerkt als R-netverbinding met bijbehorende uitstraling. (Lijnnummer wordt nog bekendgemaakt door GVB). De huidige lijn 5 blijft in GVB-formule. Het overige deel van de bestelling nieuwe 15G trams komt in blauw/wit. (Natuurlijk moet het materieel zelf uitwisselbaar zijn op het gehele tramnet. Dus je kunt een grijs/rode tram ook wel eens op een andere lijn tegenkomen. Dat zal sowieso het geval zijn vóórdat de nieuwe Amstelveenlijn klaar is, want de nieuwe 15G trams druppelen natuurlijk voor die tijd al binnen.) Zodra de Vervoerregio Amsterdam besluit lijnen tot R-net formules te bestempelen, melden we dat via de gebruikelijke kanalen.”
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
15G tram test met zandzakken erin om 13 ton passagiersgewicht na te bootsen.
Misschien heeft het invloed op het piepgeluid?
https://www.at5.nl/artikelen/194739/nie ... akken-rond
Misschien heeft het invloed op het piepgeluid?
https://www.at5.nl/artikelen/194739/nie ... akken-rond
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Waar is de conducteurscabine servicebalie eigenlijk gebleven?
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3923
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dubbelkopstram....
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wel weer opmerkelijke smoezen: "het blijkt dat we grond moeten kopen" (dat was toch van meet af aan al bekend?) en "langdurige bestemmingsplanprocedures in de gemeente Amstelveen" (het tracé heeft toch altijd al spoorbestemming gehad?)fred1954 schreef:Opening Uithoornlijn (Amsteltram) met ruim jaar uitgesteld. Verwacht wordt dat de tramlijn naar Uithoorn niet voor de zomer van 2024 zal rijden. Uithoornlijn, Uithoflijn, scheelt maar een paar letters, maar zelfde laken en pak dus...
https://www.parool.nl/amsterdam/tramlij ... ~bebb7040/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat laatste is nog maar de vraag: op dit moment ligt er geen spoor- of tramlijn ten zuiden van Amstelveen Westwijk, dus waarschijnlijk heeft die grond een andere bestemming volgens het bestemmingsplan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Hetzelfde als bij een tweerichtings-Combino: die is er niet.Ardan schreef:Waar is deconducteurscabineservicebalie eigenlijk gebleven?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het grootste deel van de grond is onderdeel van de oude spoorlijn Bovenkerk-Uithoorn: https://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn ... -_UithoornMeltrain schreef:Dat laatste is nog maar de vraag: op dit moment ligt er geen spoor- of tramlijn ten zuiden van Amstelveen Westwijk, dus waarschijnlijk heeft die grond een andere bestemming volgens het bestemmingsplan.
Het zou toch redelijk stupide zijn dat het bestemmingsplan nog gewijzigd moet worden. In principe is het altijd de bedoeling geweest dat er nog iets van een OV verbinding zou komen... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik heb even naar de gemeentelijke publicatie gekeken. Inderdaad heeft de strook grond van de voormalige spoorlijn al een tijd lang een (ov) verkeersbestemming. Maar in die tijd was het idee nog een busbaan. De trambaan wordt wat breder dan dat, en bovendien moet het opstelterrein ten behoeve van de Uithoorntrams groter worden dan de omvang die ontworpen was op puur de Amstelveentrams.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Die drie meter extra had men enkele jaren ook kunnen voorzien. Ze hadden hier gisteren niet achter hoeven komen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Trambanen zijn over het algemeen smaller dan busbanen. Hoezo is dat hier opeens andersom?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik wil net zeggen: dat is opvallend. De trams hier zijn 2,4 meter breed en bussen geloof ik 2,55 meter breed. Plus dat trams vast in een rails zitten.
-
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Tja, ik weet het ook niet. Het staat er toch echt: TOELICHTING Ontwerp bestemmingsplan Uithoornlijn en dan hoofdstuk 5.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zomaar een gedachte: het lijntje was enkelspoor. Als de reservering nou simpelweg over de bestaande spoordijk ging, met de gedachte daar een busbaan in één richting van te maken? Je begint naar ik aanneem pas nadat het besluit tot aanleg is genomen aan het bestemmingsplan te rommelen, en bestemmingswijzigingen duren per definitie eindeloos. Dan heb je zo een jaartje extra te pakken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Een busbaan in één richting? Wat zou daar de gedachte dan achter geweest kunnen zijn?
Zomaar een gedachte: dan zou je de tramlijn ook (al dan niet tijdelijk) gedeeltelijk enkelsporig aan kunnen leggen.
Zomaar een gedachte: dan zou je de tramlijn ook (al dan niet tijdelijk) gedeeltelijk enkelsporig aan kunnen leggen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Bussen kunnen ook over de gewone weg retour rijden. Bij trams is dat aanzienlijk lastiger...
Busbanen hebben vooral hun nut in de spitsrichting, als er in de spits opstoppingen zijn. Zie bijv. Amsterdam - Purmerend, met een busbaan die alleen voor de spitsrichting wordt gebruikt.
Busbanen hebben vooral hun nut in de spitsrichting, als er in de spits opstoppingen zijn. Zie bijv. Amsterdam - Purmerend, met een busbaan die alleen voor de spitsrichting wordt gebruikt.
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 14 jun 2019, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten