Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Western Soldier
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door Western Soldier »

waldo79 schreef:Het zijn nog steeds individuele keuzes die je maakt om nabij Naarden te overnachten. Daarmee bekort je je reistijd aanzienlijk. Maar zijn die treinen dan niet zodanig vol dat je een niet een deel van je bagage in het bagagerek kwijt kunt? Scheelt weer wat gewicht...

En van al die treinen die tussen Ndb, Dvd en Asa rijden zullen er ook zijn die wat minder druk zijn.
Helaas geen keuze, aangezien ik met de eerste reismogelijkheid vanaf Renkum geen speling voor een tentamen heb en ik ben niet lang genoeg om mijn tas in het bagagerek te leggen zonder ermee te gooien, wat ik met laptop erin uiteraard niet ga doen. Een tas op de grond zetten in een volle trein betekent dat mensen er weer makkelijker over kunnen struikelen, dus voor de veiligheid houd ik hem dan liever op.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Doorgeefluik

Bericht door Ardan »

Een rugzak kun je in een vol voertuig juist beter op de grond zetten. Zo is er meer sta-ruimte, je maait je medepassagiers niet met je rugzak om de oren als je je een keer omdraait. Als je je rugzak tussen je benen zet kan er haast niets gebeuren, je staat zo zelf juist ook wat stabieler omdat je je voeten uit elkaar hebt staan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Mikos schreef:Onmisbaar, die man! :Y Doorgegeven. :pos:
Teruggeefluik: het licht op Blaak werkt weer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Graag gedaan. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Ah, dus jij was die conducteur die met een ladder onder de arm de trein instapte gisteren. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

En een zak lampies. :Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Ardan schreef:Een rugzak kun je in een vol voertuig juist beter op de grond zetten. Zo is er meer sta-ruimte, je maait je medepassagiers niet met je rugzak om de oren als je je een keer omdraait. Als je je rugzak tussen je benen zet kan er haast niets gebeuren, je staat zo zelf juist ook wat stabieler omdat je je voeten uit elkaar hebt staan.
Plus, je kunt je waardevolle bezittingen veel beter in de gaten houden. Vaak niet zo’n issue, maar in drukke metro’s in wereldsteden willen wel eens zakkenrollers actief zijn, die veel makkelijker te werk kunnen gaan als ze tegen je rugzak aangepropt staan. :wink:
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

Om maar weer terug te komen op de 7661, ook vandaag solo SGM-drietje, maar was achterin gaan zitten, daar was prima nog ruimte. De spreiding is dus eerder een probleem dan de zitplaatskans.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat is meestal het geval. Niet altijd, maar op korte stukken vaak wel. :Y Reizigers verwijzen naar lege stoelen een stukje verderop is vaak, niet altijd, zinloos.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

559 vertrekt met staplaatsen tot in de gangen uit Ut. De DDZ-10 hierop zijn planmatig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Heeft mogelijk samenhang met het feit dat de 657 van een half uur eerder een treinstel miste, waardoor er achterblijvers waren. Want kan mij in normale omstandigheden niet voorstellen dat DDZ10 onvoldoende is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat is ook wat de verantwoordelijke terug gaat koppelen; hij kijkt naar eerdere of omliggende verstoringen die een gewijzigde reizigersstroom zouden kunnen verklaren.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Dus iets zoals een sneeuwbaleffect :wink: .
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Normaal gesproken zit ik om 16:49 nog op de Uithof, maar ik zal monitoren of ik dit vaker zie zonder eerdere rituitval. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Z2N schreef:559 vertrekt met staplaatsen tot in de gangen uit Ut. De DDZ-10 hierop zijn planmatig.
Dan zat je duidelijk in een verkeerd deel. Het deel waar ik zat waren nog genoeg vrije stoelen en stond niemand in de gangpaden/op de balkons.

De 1e klasse iets verderop was wel vrij vol, in vergelijking met de 2e klasse
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Bericht door JordiBrabant »

Van treinstam 16502 nu in 1123 lijkt het draaistel onder de rolstoelwc in het stuurstandrijtuig, volgens online bronnen rijtuig 82002, vlakke plaatsen te hebben. Dit was te horen door het flinke gebonk bij het binnenrijden van Tb, ik heb het verder niet in het rijtuig nagetrokken.
Edit: bij het afrangeren in Ehv heb ik ook geluisterd, en daar was het ook duidelijk te horen.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

cassie127 schreef:
Z2N schreef:559 vertrekt met staplaatsen tot in de gangen uit Ut. De DDZ-10 hierop zijn planmatig.
Dan zat je duidelijk in een verkeerd deel. Het deel waar ik zat waren nog genoeg vrije stoelen en stond niemand in de gangpaden/op de balkons.

De 1e klasse iets verderop was wel vrij vol, in vergelijking met de 2e klasse
Ik zat er niet in, maar bekeek de volledige inhoud van de trein vanuit de trein ernaast (8856) bij vertrek. De paar plekken achter maakten niet goed voor de volle gangpaden middenin en voorin. Ik meld geen treinen waarin ik die balans niet meeneem.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Ik sat middenin het tweede deel, waar het dus best meevalt... Maar als ik dit zo lees is dit gewoon weer het geval dat reizigers bij de eerste de beste deur instappen... Na Amersfoort verder naar voren gelopen, toen waren er geen staanplaatsen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Rijtuigen 9 en 10 waren beter ja, maar een ideale verdeling had overal staplaatsen opgeleverd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

De lichtbak op spoor 3a te Zp, het verst richting IJsselbrug, mist aan één kant (die van spoor 3) de blauwe kap met Zutphen, zodat daar de TL-buizen open en bloot in het zicht liggen.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Doorgeefluik

Bericht door Jultar »

JordiBrabant schreef:Van treinstam 16502 nu in 1123 lijkt het draaistel onder de rolstoelwc in het stuurstandrijtuig, volgens online bronnen rijtuig 82002, vlakke plaatsen te hebben. Dit was te horen door het flinke gebonk bij het binnenrijden van Tb, ik heb het verder niet in het rijtuig nagetrokken.
Edit: bij het afrangeren in Ehv heb ik ook geluisterd, en daar was het ook duidelijk te horen.
Ik ben dan wel geen Mikos, maar vlakke plaatsen heeft geen zin om door te geven. Die worden automatisch geregistreerd :)
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

umbusko schreef:De lichtbak op spoor 3a te Zp, (..) .
Heb je ook het nummertje? :wink:

Kan best dat het stormschade is geweest?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Jultar schreef:
JordiBrabant schreef:vlakke plaatsen
Ik ben dan wel geen Mikos, maar vlakke plaatsen heeft geen zin om door te geven. Die worden automatisch geregistreerd :)
Dat; het wordt elektronisch geregistreerd door het systeem Gotcha, die bij (overmatig) vlakke plaatsen een afspraak regelt bij de kuilwielenbank.
umbusko schreef:De lichtbak op spoor 3a
Doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Daniel schreef:Nou primeurtje dan maar: scherm 11015 op Zwolle Stadshagen wisselt aan de Kampen-zijde van zwart naar de aankondiging van de eerstvolgende trein en is aan de andere kant egaal lichtblauw.
Aan de Kampense kant niets vreemds te zien, maar aan de Zwolse kant was het scherm wit (edit: bij nader bestuderen van mijn foto's misschien inderdaad egaal lichtblauw) en werd dus geen trein getoond.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Doorgeefluik

Bericht door marvinkok »

Mikos schreef:
Jultar schreef:
JordiBrabant schreef:vlakke plaatsen
Ik ben dan wel geen Mikos, maar vlakke plaatsen heeft geen zin om door te geven. Die worden automatisch geregistreerd :)
Dat; het wordt elektronisch geregistreerd door het systeem Gotcha, die bij (overmatig) vlakke plaatsen een afspraak regelt bij de kuilwielenbank.
Dat zou handig zijn :Y
Gotcha geeft de treindienstleider een melding, die dan vervolgens de machinist ofzo kan waarschuwen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten