OVer je treinreiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Als je er niet kan keren kun je er niet keren, dan kun je 100 busaansluitingen hebben maar wat niet kan kan niet.
Dat je er vanuit Dordrecht kan keren betekent ook nog niet dat je er vanuit Sliedrecht kan keren, daar moet je seintechnisch op ingericht zijn. Zo te zien kun je vanuit Ddr wel keren (bediend sein thv de aansluiting met Ddri), vanuit Sdt alleen bij Ddrsa, daar staat het eerstvolgende sein. Ik weet alleen niet waar de aanrijding was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Ving vanmorgen in de trein op dat het de overweg Halmaheiraplein betrof, da's de eerste na Ddrsa (maar er past ruimschoots een GTW'tje tussen de aanrijdingslocatie en het wissel, t/m 2006 werden daar nog twaalfbaks IRM-treinen uit de 2400 afgerangeerd).
Dan zullen ze inderdaad daar wel gekeerd hebben, de AV van Sdt gaf overduidelijk aan "rijdt niet verder dan Dordrecht Stadspolders" bij de treinen die reden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ennes »

Reiziger Ddrs schreef:
Teletekst 751 schreef: Dordrecht<->Geldermalsen

Door een aanrijding met een persoon
rijden er tussen Dordrecht en Dordrecht
Stadspolders geen treinen.

Vertraging: meer dan 60 minuten.
Goh, kennelijk mogen de reizigers via 's-Hertogenbosch - Breda omreizen ofzo... zelfs lopend ben je nog sneller als de genoemde vertraging op dit stukje :P
Ri. Dordrecht vertrekt de stadsbus, eveneens Arriva, 13 minuten na de trein en heb je bij aankomst op Dordrecht 25 min. extra reistijd (of 30 als je moet overstappen). De andere kant op vertrek je 18 minuten later en heb je uiteindelijk precies een half uur later de trein.

Aan de 60 minuten kom je alleen als je net op 't verkeerde halfuur reist, want er blijkt maar 1x/uur een trein tussen Ddrs en Gdm te rijden. (Op zich logisch, halfuursdienst red je alleen met tot Sdt rijden. Het vierde treinstel is immers de aanrijdingstrein)
De "meer dan 60 minuten" vertraging melding wordt standaard gegeven als er op dat traject geen treinverkeer mogelijk is als gevolg van een aanrijding
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, standaardvertraginkjes dus... jammer eigenlijk, een realistisch getal kan erg goed helpen in het bepalen of het zinvol is een andere route te kiezen. Probleem zal er alleen in zitten dat het ook weer tijd kost om zoiets uit te zoeken en je eigenlijk sneller wilt gaan informeren, plus dat geldigheid van treinkaartjes in de bus niet vanzelfsprekend is. Tenzij het om een stremming bij een regionale vervoerder gaat die zelf ook in die omgeving met bussen rijdt. Dan zijn dat soort dingen vaak toch 'n stuk sneller te regelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door JeePee »

Cargo's en op tijd rijden... de 50063 (Lw -> Mvtw) komt net ook met +300 door Hr rijden... Verder nog vanmorgen een VIRM-VI in de t10715 en t12728.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wout87 »

Lol, vandaag een Plan V als IC-pendeltrein tussen Enschede en Hengelo. Het V-tje zat aardig goed gevuld.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Etienne »

In trein 19853 zat een SLT. Tevens ook weer een VIRM in de sneltrein naar Hoorn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Daar is hij weer, de roemruchte stationsomroep:

Dames en heren, wegens gladde sporen rijden de treinen langzamer dan gebruikelijk. Houdt u rekening met een langere reistijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

In Utrecht klonk hij als "Door bladeren en takken op de rails is er vertraging in het treinverkeer." Je hoort de treinen ook flink bonken, ik denk dat de kuilwielenbanken aan de slag mogen vannacht.

Overigens: sinds dinsdag hangt de kerstversiering op Utrecht Centraal. Wat een kitscherig gebeuren...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Fles »

Ik had om 17:28 in Ed de trein die om 17:10 had moeten vertrekken. Later in Db stonden we nog een tijdje stil "omdat er iets aan de hand was met de trein voor ons" :? Min of meer stapvoets naar Ut gesjokt, aankomst +30. 't Zal wel :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door JeePee »

Treintje van mij had +25 niets bijzonders als het nat is :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Mat'64 heeft het ontiegelijk zwaar bij Bunnik en Driebergen-Zeist, zou mij niets verbazen als er een kleunende stoptrein was :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Geert »

De s2800 was opgeheven vanmiddag/vanavond door een omgevallen boom bij Bilthoven. In Rotterdam stonden er dus twee setjes ICM-III + ICM-IV, maar NS vond het veel verstandiger om die NIET in te zetten in de IC naar Utrecht die wel reed, en dus gebruik te maken van de aankomende trein die met twee drietjes reed. Alle mensen die mochten staan zullen er erg blij mee zijn geweest. Versterken was ook al geen optie kennelijk... :(
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door playertwo »

Wubbo schreef:In Utrecht klonk hij als "Door bladeren en takken op de rails is er vertraging in het treinverkeer." Je hoort de treinen ook flink bonken, ik denk dat de kuilwielenbanken aan de slag mogen vannacht.

Overigens: sinds dinsdag hangt de kerstversiering op Utrecht Centraal. Wat een kitscherig gebeuren...
Gelukkig zit NS zeer ruim in haar jasje qua materieel. Wellicht weer stammen ICL en ICK en V-tjes uit Weert in de reizigersdienst :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

Frustrerende situatie voor reizigers vandaag: Een t3400 naar Hoorn had +27 bij vertrek uit Alkmaar, de daaropvolgende had slechts +2 bij vertrek uit Alkmaar en zat er dus vlak achter. Kom je vervolgens bij Obdam, moet je wachten tot de t3400 die op blokafstand voor je rijdt eerst helemaal naar Hoorn rijdt, daar keert, en tot ie weer in Obdam is, om jou trein te passeren die wel optijd was. Kortom, we stonden 19 minuten stil in Obdam.
Vervolgens parkeert een machinist van een t14500 trein die waarschijnlijk denkt dat ie 4 bakken heeft, maar het een Virm6 was alleen de voorste 4 bakken langs het perron in Hoorn. Dat leverde gevaarlijke situaties op: reizigers stapten uit boven de overweg, een aardige sprong naar beneden dus. In de achterste bak stonden de reizigers met hun snufferd voor een bouwkeet toen de deuren daar open gingen, maar konden zich tussen de treinwand en die bouwkeet toch nog een weg naar het perron banen. Terwijl dat zo ging, begon de HC te fluiten, en begonnen de mensen zich een beetje te verdringen daar om toch de trein uit te kunnen komen. Gelukkig wachtte de trein wel tot de mensen daar weg waren, anders was de kans reeel dat er reizigers tussen de bouwkeet en de trein geplet zouden worden. :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Overigens: sinds dinsdag hangt de kerstversiering op Utrecht Centraal. Wat een kitscherig gebeuren...
Hij hing er maandag ook al :wink: Ziet er inderdaad niet uit en 'tis vooral erg druk met al die knipperende lampjes.
Geert schreef:De s2800 was opgeheven vanmiddag/vanavond door een omgevallen boom bij Bilthoven. In Rotterdam stonden er dus twee setjes ICM-III + ICM-IV, maar NS vond het veel verstandiger om die NIET in te zetten in de IC naar Utrecht die wel reed, en dus gebruik te maken van de aankomende trein die met twee drietjes reed. Alle mensen die mochten staan zullen er erg blij mee zijn geweest. Versterken was ook al geen optie kennelijk... :(
De boom zal wel rond tien voor vijf omgevallen zijn... toen ik de stationshal in liep waren er nog geen verstoringen, maar amper een meter verder sprong het ARGOS-bord op minder treinen Amf-Ut-Rtd. De t2856 was als gevolg daarvan ook al opgeheven wat me, aangezien ik al op de AV zag dat de treinen uit Zwolle flinke vertragingen hadden door de gladde sporen, deed besluiten maar even wat verder door te lopen.

Uiteindelijk met de Qliner naar Gorinchem gereisd (die z'n file-buffer ook hard nodig had) om daar de trein naar Ddrs te nemen. Resultaat: met welgeteld één minuut vertraging op m'n bestemming aangekomen, een hele prestatie in deze avondspits :)
Ook op de MerwedeLingeLijn trouwens flink wat gladde sporen: in Hardinxveld-Giessendam was duidelijk te horen dat de GTW's iets ABS-achtigs hebben, bij Sliedrecht in mindere mate. Wat ik ook nog zag: ze hebben bij Arriva mooie opvouwbare rolstoelplanken om het gat tussen trein en perron te overbruggen. Werkt erg snel, behalve als de steward het ding na het opvouwen verkeerd vastpakt waardoor het hele ding zich weer ontvouwd. De beste man was ook van station Sliedrecht tot de Beneden Merwedebrug bezig het ding weer op te bergen in de daarvoor bestemde kast: 't deurtje wilde niet dicht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Ik zag in de spits ook weer een chaos op Utrecht C. Ik zat in de trein uit Deventer die om 17 10 hoorde aan te komen. Bij Den Dolder gingen we ineens het middenspoor op en reden met een sukkeldrafje naar Bilthoven alwaar we weer een normaal tempo aannamen. Geen idee waarvoor het was, maar als ik bovenstaande berichten zo lees was het dus een boom die in de weg viel. Op de CTA's op Den Dolder en Bilthoven zag ik dat de tegemoet komende stoptreinen vertragingen tot 10 minuten hadden. Ik dacht dus dat er op Utrecht iets mis was, maar nee, het waren dus weer de herfstblaadjes die roet in het eten gooiden! Met +8 aangekomen in Utrecht, om 17 18. Daar heb ik enkele minuten naar het Grote Blauwe Bord staan kijken, er was veel met vertraging. Tuffy bleef aan één stuk doorratelen. Toen ik de twee meisjes zat was die vlak voor mijn neus moesten gaan staan kakelen, ben ik naar perron 5/7 gelopen voor de richting Amsterdam. Den Helder van 17 40 had +10, later +15, uiteindelijk heb ik hem niet gezien. Ik nam de trein naar Schiphol van 17 43, die exact +15 had. Tijdens het wachten zag ik aan de overkant spoor 8, voor de trein van 17 48 (+5) naar Rotterdam/Den Haag, he-le-maal vol staan! Van voor tot achter stond het rijendik over de volle lengte van het perron. Er kwamen 14 stukjes trein aanzetten, die in twee treinen van 7 stukjes werden gesplitst. En zoals te verwachten viel, ook de gangen stonden stampvol. Uiteindelijk kwam ik met +12 op Schiphol.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Fles »

Ardan schreef:ben ik naar perron 5/7 gelopen voor de richting Amsterdam. Den Helder van 17 40 had +10, later +15, uiteindelijk heb ik hem niet gezien.
Dat was dezelfde die ik vanuit Ede-Wageningen had. Kwam om 18:08 aan te Utrecht Centraal :pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Mooi dat ik daar dus niet op heb gewacht :wink:
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Wubbo »

Die trein hoorde ik steeds meer vertraging krijgen, toen ik stond te wachten op mijn s5600 van 17.49 uit Utrecht (die reed trouwens slechts met +3 ;-)).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Meltrain »

Niet alleen rond Utrecht waren er vertragingen, ook tussen Delft en Rotterdam ging het niet helemaal goed vanmiddag:
Rond 16:40 kwam ik bij Delft Zuid aan en zag op de CTA dat de s5100 --> Rsd van 16:48 +5 had. Voor een herfstdag i.c.m. een avondspits een totaal niet-buitenproportionele vertraging.
Net toen ik de trap naar spoor 2 wilde aflopen, zag ik ineens een politiewagen over het fietspad aan komen rijden en twee agenten uit de auto springen en naar spoor 1 rennen. uit nieuwsgierigheid (en omdat ik toch nog moest wachten) besloot ik even te kijken wat er aan de hand was. Het bleek dus dat de s5100 van 16:13 stilgezet was, vanwege een vechtpartij (die inmiddels weer afgelopen was). Uiteindelijk werd één meisje meegenomen en werden vele anderen ondervraagd (er waren nog 2 agenten bijgekomen).
Ik besloot maar weer teru naar spoor 2 te gaan, want het was bijna 16:55. Om 17:00 (de vertrektijd van de s5000) was er nog steeds niks te zien of te horen (m.u.v. een omroepbericht dat het treinverkeer UIT Rotterdam ernstig vertraagd was).
Om 17:05 kwam het omroepbericht dat de 'stopterein naar Roosendaal van 16;48 vandaag niet rijdt. Dit wegens een technisch probleem.' Gezien de vertraging verbaasde me dat niet echt meer, maar wat me wel verbaasde was dat inmiddels de s5100 van 17:18 op de CTA's verscheen. :shock: Opmerkelijk was ook dat ik in de tussentijd geen enkele trein naar Rotterdam heb zien voorbijkomen, op de s9200 na.
En, uiteraard, rond 17:15 volgde het omroepbericht dat de s5100 alweer +15 had.
Intussen had ik al weer wel een s2100 (en later ook s2200) naar Rotterdam voorbij zien gaan en ook omdat het treinverkeer naar Delft weer op gang kwam, besloot ik maar met een stoptrein naar Delft te gaan.
Aangekomen op station Delft liep ik naar spoor 2 en daar kwam al vrij snel een VIRM VI+IV aanzetten, die ook nog eens afremde. Ik hoopte nog even dat de s2100 een extra stop te Delft zou maken, maar dat paste dus weer niet in Het Heilige Systeem. :roll:
Even later kwam toen 'mijn' s5100 op station Delft aan, deze had dus inmiddels +30. Omdat deze ook gigantisch druk was (en bij Delft Zuid nog drukker zou worden), besloot ik op de s2200 te wachten, die er vlak achter zat en waar ik zelfs nog kon zitten. :D
Tot Rotterdam Centraal ging het goed, maar daar moesten we lang wachten. Ik dacht eerst dat dat kwam omdat de s1900 eerder vertrok (die begon op Rotterdam Centraal en er was een mooie cross-platform overstap vanuit de s2200), maar al snel kwam het omroepbericht dat we moesten wachten tot er een machinist was. :o
Inmiddels zat de s5100 er ook weer vlak achter, dus nam ik die maar en kwam ik uiteindelijk met +75 op Rotterdam Lombardijen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag was het één grote vertraging op Utrecht CS, stond op het grote bord in de hal te kijken, en echt bijna alle treinen aan de linkerkant hadden vertraging. De herfst heeft ook bij NS z'n intrede gedaan :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Ik heb inderdaad ook wel een kwartier naar dat bord staan kijken rond half 6. Ik leunde tegen dat standbeeld aan, ik hoefde me niet te vervelen. Regelmatig werd er weer ergens vijf minuutjes bijgedraaid :P

Overigens, heb het nog nooit eerder gezien, maar nu al een aantal keer achter elkaar: klokslag 22 30 uur rijdt er een lege Berlijntrein door Duivendrecht heen, op het spoor naar Weesp. Mag die niet meer in Hoofddorp overnachten en moet-ie naar de Watergraafsmeer of wat is er anders mee?
Ik doe ook maar wat
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen raakte trein t824 defect ergens buiten Maastricht. Hierdoor ontstonden zowel bij Veolia als bij NS vertragingen die tot +10 liepen (jammer genoeg werden diverse vertragingen volgens de omroep kleiner gemaakt) en er waren diverse spoorwijzigingen. De defecte trein kwam om 07:30 weer aan in Maastricht (spoor 1) en reizigers konden overstappen op de t826 die nog stond te wachten. Jammer genoeg reed de t826 met een VIRM-zes ipv twee viertjes waardor het druk was in de trein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een aardige chaos rond Gouda: de t19823 met SLT kwam binnen met +20 en alles daarachter had ook dergelijke vertragingen. Tel daarbij op dat we opmerkelijk genoeg met de t12723 moesten wachten tot de t2823 vertrokken was (die had +15, maar dat had 'ie in Rotterdam in ieder geval nog niet) en de chaos was compleet.
Bij Gouda Goverwelle stond ook nog een SLT op de opstelsporen waarin alle verlichting uit was. Mogelijk de boosdoener geweest al lijkt het me erg opmerkelijk dat je dan het treinverkeer uit zowel Rtd als Gvc in de war helpt: die stromen zijn tot Gd juist redelijk goed van elkaar gescheiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten