Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Uit nieuwsgierigheid: waarom is er bij SNG voor 3 en 4-wagenstellen gekozen, in plaats van net als bij de SLT 4 en 6-wagenstellen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
SNG vervangt SGM, SNG-III is in capaciteit vergelijkbaar met SGM-II en SNG-IV is vergelijkbaar met SGM-III.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Tevens zijn SLT-bakken korter dan SNG- & Flirt bakken, die ongeveer gelijk aan elkaar zijn.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zet het hier maar ff neer (Fyra draadjes gaan vooral over de enquête)
Bron: https://nos.nl/artikel/2280569-fyra-mee ... ianen.htmlNOS.nl schreef:(..)
De Italiaanse treinenbouwer AnsaldoBreda heeft nog eens 21 miljoen euro overgemaakt aan de Nederlandse Spoorwegen in verband met het terugsturen van de Fyra-treinen.
(..)
Nu NS nog eens 21 miljoen euro voor de treinen terugkrijgt, daalt het verlies dat op de treinen is gemaakt naar 67 miljoen euro.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Op Facebook gaat een foto rond van de NS 6001 (ICNG) die vandaag in Dresden Hauptbahnhof is gespot.
Linkje
Linkje
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In deze kleuren is ie veel mooier. :@
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
What she said!
Zo ziet de trein er veel chiquer uit en qua contrast voor slechtzienden is dit ook beter lijkt me.
Zo ziet de trein er veel chiquer uit en qua contrast voor slechtzienden is dit ook beter lijkt me.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Eens; zo'n zwart-gele kleurstelling zou gedurfd zijn op het spoor, weer eens wat anders dan het klassieke geel, blauw en wit.Chrysa schreef:Eens, zo'n zwart-gele kleurstelling vind ik wel
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Een beetje zwart is prima, maar dit is veel te zwart. Overigens vind ik de geel-blauwe kleurstelling van NS zelfs na al die jaren nog steeds fris en extreem herkenbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Duss, dat blauw is dadelijk slechts een wrap en geen spuitwerk..
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Jup. Waar gaat het naartoe met de wereld, nietwaar? :N
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik vind de donkergrijze treinen van ENNO en de zwarte locomotieven van MRCE ook niet zo mooi. :@Hainje schreef:Suus schreef:maar dit is veel te zwartRASSIES!!1!!
Maar van praktisch alle zwarte honden ben ik fan *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Hoe staat het ervoor met de inzet van SNG in de 5600? Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Is uitgesteld naar het eerstvolgende wijzigingsblad. En DD-AR verdwijnt pas volledig met ingang van de nieuwe dienstregeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op ma 17 jun 2019, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39171
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee, die spitsritten gaan namelijk juist rijden om te zorgen dat er geen dubbeldekkers meer nodig zijn op de drukste ritten. (En Harderwijk = Hd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dus daarna is het voorgoed einde verhaal voor DDAR?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als het niet nog een jaar op reserve gaat waarschijnlijk wel.
- AppleMoose
- Berichten: 6030
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zou mij niets verbazen als ze nog een á twee jaar (geen idee wanneer hun revisietermijn afloopt) dezelfde rol gaan vervullen als de plan V's. Dus her en der inspringen bij materieeltekort etc.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39171
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het probleem zijn vooral de 1700'en die op hun laatste benen lopen, de DDAR-rijtuigen zijn zelfs nog enigzins opgeknapt toen ze weer in dienst moesten.
Ik las op Somda dat er inmiddels 1700'en van DDM-1 stammen af zijn gehaald om in te vallen in de IC-Berlijn wegens een hoge defectenstand, waarbij de eerste poging in Enkhuizen overigens geen succes bleek omdat die loc aan de stamzijde enkele essentiële onderdelen miste
Ik las op Somda dat er inmiddels 1700'en van DDM-1 stammen af zijn gehaald om in te vallen in de IC-Berlijn wegens een hoge defectenstand, waarbij de eerste poging in Enkhuizen overigens geen succes bleek omdat die loc aan de stamzijde enkele essentiële onderdelen miste
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8662
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik zag, toen ik om 17:00 uur op Amsterdam Amstel stond, wel de 1752 die de 1765 in noordelijke richting trok. Heeft dat ook iets daarmee te maken?
Zolang je maar op de juiste plek zit, is DDAR best goed uit te houden.Maurice Hooikammer schreef:Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Klopt. Die exemplaren zijn geleased voor de CityNightLine. Toen die treinen weden opgeheven werden deze machines naar de HSL overgeheveld.Milco schreef:Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39171
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Da's heel veel jaren terug, toen waren ze nog Fyra-rood zelfs. Maar met de huidige softwareversie voor de HSL mogen de Traxxen alleen in Nederland en België komen, door de D in het toelatingsraster staat een kruis.Milco schreef:Zijn er dan onvoldoende TRAXX'en? Enkele jaren terug is er wel eens eentje gebruikt voor de IC-Berlijn meen ik me te herinneren.
Als het goed is zat daar nog een derde loc bij, die kwamen vanaf de onderhoudslocatie in Maastricht vandaan (ja, die locs worden lekker in de buurt van hun inzetgebied onderhouden)Meltrain schreef:Ik zag, toen ik om 17:00 uur op Amsterdam Amstel stond, wel de 1752 die de 1765 in noordelijke richting trok. Heeft dat ook iets daarmee te maken?
Ik heb nog geen ervaring met 2e klasse SNG, maar in de 1e klasse kan je beter DDAR hebben qua comfort (zelfs in de stammen waarvan een Bv omgebouwd is tot ABv met slechts een ander stofje over de banken).Zolang je maar op de juiste plek zit, is DDAR best goed uit te houden.Maurice Hooikammer schreef:Ze zouden volgens planning deze maand dat verschrikkelijke DDAR eindelijk vervangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten