Borne wil verdiept spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Borne wil verdiept spoor

Bericht door Wubbo »

Borne wil verdiept spoor
Geplaatst op: woensdag 18 november 2009 om 19:50
Laatst bijgewerkt: woensdag 18 november 2009 om 19:50

Borne wil dat het spoor in het dorp verdiept wordt aangelegd, zoals in Almelo al het geval is. Het twee kilometerlange spoor door Borne, verdeelt het dorp in tweeën. Nu de overheid wil dat er meer goederentreinen gaan rijden, zijn de spoorbomen daar straks 40 minuten per uur dicht.
Lees verder
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Ardan »

Krijg je zo'n achtbaan. Almelo -> maaiveld-verdiept-maaiveld-verdiept-maaiveld-verhoogd -> Hengelo.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Fles »

Ik zeg: Tandradmaterieel aanschaffen :mrgreen:
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Marc »

Alleen nog een looping voor Hengelo en de achtbaan is klaar :mrgreen:.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Ruben »

Tegenwoordig is een tunnel voor de weg ook geen optie meer, nee het spoor moet gelijk verdiept. Veertig minuten per uur klinkt trouwens buitensporig lang, maar het kán waar zijn. Nu lijkt me niet dat er zoveel verkeer over die overwegen rijdt (gezien google maps), maar ok.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Bastiaan »

Het 'rampscenario' voor Arnhem - Deventer (ja, ander traject, ik weet) is 90 goederentreinen per richting in de periode tussen 6:00 en 20:00 uur, oftewel gemiddeld 6 tot 7 goederentreinen per uur per richting, plus de 4 reizigerstreinen per uur per richting. Daar komt die veertig minuten per uur dus zo ongeveer vandaan.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Wubbo »

6 tot 7 goederentreinen per uur per richting? Dan mogen ze eerst de Betuweroute wel eens gaan verdubbelen, anders kunnen de treinen daar niet eens door. Laat staan over het normale spoor...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door deadlock »

Bastiaan schreef:Het 'rampscenario' voor Arnhem - Deventer (ja, ander traject, ik weet) is 90 goederentreinen per richting in de periode tussen 6:00 en 20:00 uur, oftewel gemiddeld 6 tot 7 goederentreinen per uur per richting, plus de 4 reizigerstreinen per uur per richting. Daar komt die veertig minuten per uur dus zo ongeveer vandaan.
Zes reizigerstreinen per uur per richting.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:6 tot 7 goederentreinen per uur per richting? Dan mogen ze eerst de Betuweroute wel eens gaan verdubbelen, anders kunnen de treinen daar niet eens door. Laat staan over het normale spoor...
Waarom zou iedere tien minuten een trein niet kunnen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Bastiaan »

deadlock schreef:Zes reizigerstreinen per uur per richting.
Ah - Dv blijft 4x per uur (2x stopper, 2x IC), ook in PHS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Wubbo »

@Deadlock: elke 10 minuten een trein kan wel, maar ik ga er van uit dat er ook nog treinen via Zevenaar gaan rijden. Er van uitgaande dat dat er evenveel zijn (wat een erg lage schatting is) zou dat betekenen dat er ongeveer elke 4-5 minuten een trein moet gaan rijden, en volgens mij is dat niet mogelijk op de Betuweroute ivm de diverse tunnelregimes.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Ruben »

90 treinen per iets meer dan een halve dag lijkt me buitensporig, zeker als je in ogenschouw neemt dat dit traject een alternatief moet zijn voor de Noordtak van de Betuweroute; Die laatste had met dit aantal makkelijk rendabel geëxploiteerd kunnen worden, dus waarom is dit dan niet aangelegd?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Bastiaan »

ProRail logica?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Vinny »

Nee. Het budget wordt bepaald door het ministerie van Verkeer en Waterstaat. ProRail is geheel afhankelijk van de grillen van de minister, en soms van andere overheden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door Wubbo »

Die 6 treinen per uur per richting is ook gewoon totaal overtrokken. Als je kijkt wat er nu naar Bentheim rijdt denk ik dat je met 1 trein per uur per richting een betere schatting hebt. Dat betekent nog een ruime verdubbeling ten opzichte van de hoeveelheid nu, als ik de treinen van nu goed inschat.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door MdJ »

En dat heb je vrij goed... Iig over Apeldoorn is het 1x in de zowat 3 uur, dan zijn er nog wat treintjes over Olst naar Bad Bentheim gaan... En daar houdt het ook wel mee op
Bij twijfel: gebruik beton.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Borne wil verdiept spoor

Bericht door deadlock »

Bastiaan schreef:
deadlock schreef:Zes reizigerstreinen per uur per richting.
Ah - Dv blijft 4x per uur (2x stopper, 2x IC), ook in PHS.
Maar dit ging toch over Borne? Daar komt ook nog 2x de stoptrein Zwolle (of nou jah, vanaf december Nijverdal)->Enschede vv bij.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten