Filmfoutjes

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Een filmfout was het niet echt, maar zag dat Zuidtangent 310 (Nieuw Vennep - Amsterdam Zuid) een nieuwe Infoxx-bestemming heeft. Voorheen werd altijd "Amsterdam Station Zuid" gefilmd, vandaag stond er "A'dam WTC". Dat station heet tegenwoordig toch echt Amsterdam Zuid, al is het busstationnetje wel naast het WTC...
Overigens ook echt te idioot voor woorden dat je een display hebt wat groot genoeg is voor twee regels en dat er dan dit soort rare afkortingen op gegooid worden... Zelfde verhaal geldt al langer voor lijnen naar Amstelveen: daar wordt "A'veen Busst." gefilmd... Alleen kunnen sommige bussen niet overweg met een apostrof en toen stond er ineens Aæveen Busst. :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Filmfoutjes

Bericht door air-bus »

Of is het gewoon luiheid van de chauffeurs.. :mrgreen:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Dan is het luiheid van de typisten achter het bureau waar Infoxx geprogrammeerd wordt :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Marc »

Vanmorgen reed er in Maastricht een oude Volvo 7700 op lijn 4. De bestemming die gefilmd werd klopte, maar aan de rechterkant stond in een klein lettertype "sor".
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Filmfoutjes

Bericht door Ruben »

Oh wel netjes dat het kleine beeldscherm zich probeerde te verontschuldigen dat ie fout zat. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Marc »

Een paar dagen geleden zag ik dezelfde bus trouwens rijden, maar toen met het lijnnummer aan de linker- en rechterkant...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Net op Rotterdam Centraal een Amba op lijn 129 die 'h29' toonde.
Geen idee waar dat nou weer op slaat. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Filmfoutjes

Bericht door Ruben »

De vetrektijdbordjes van lijn 51 op de Amstelveenlijn wisten weer eens niet waar het allemaal heen zou gaan vandaag. De bestemming wisselde elke minuut van "Station Zuid/WTC" in "CS via Amstel", de tijd wisselde tussen :16 en :32... Afijn, ik heb lijn 5 het centrum in maar genomen. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Wubbo »

Ik zag gisteren in Amsterdam allemaal metro's lijn 50 rondrijden richting wit, met papiertje Bullewijk. Dat blijkt de tijdelijke eindbestemming wegens werkzaamheden te zijn, maar dat staat kennelijk niet op de lijnfilms. Afijn, het geheel doet wat lachwekkend aan zo :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Filmfoutjes

Bericht door Ruben »

En als je gaat claimen dat digitale koersrollen wat dat betreft beter zijn: fout. In het digitale tijdperk zet GVB evengoed "WTC" achter Station Zuid op haar trams. :roll:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Filmfoutjes

Bericht door M57 »

Dat is voor reizigers niet tot nauwelijks nadelig.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Filmfoutjes

Bericht door Ruben »

Daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat men ervoor kiest WTC van het geheel af te slopen, dit consequent doorvoert OP het station en bij NS, dit ook doet voor pak en beet 2 weken in de GVB trams, en daarna alles weer terug draait in de trams.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Filmfoutjes

Bericht door Justin »

Vandaag wilde een gelede Van Hool GVU-bus naar:

999 b
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door STF »

Wubbo schreef:Ik zag gisteren in Amsterdam allemaal metro's lijn 50 rondrijden richting wit, met papiertje Bullewijk. Dat blijkt de tijdelijke eindbestemming wegens werkzaamheden te zijn, maar dat staat kennelijk niet op de lijnfilms. Afijn, het geheel doet wat lachwekkend aan zo :)
Ja het is een beetje pech hebben, dat die er precies niet in zit, want nagenoeg alle stations van die lijn zitten op de rol.

Gein, Holendrecht, Bijlmer, Strandvliet, Duivendrecht, v.d. Madeweg, RAI, Zuid, moet ik er nog meer opnoemen ;)

Volgens mij kunnen ze er net zo goed Bijlmer op zetten, dat ie dan 1 halte verder doorrijdt is niet zo erg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Vanmiddag stond ik toch even raar te kijken toen de bus waarop ik stond te wachten de hoek om kwam met "3 Geldermalsen Station" op de film :wink: De bestemmingen zijn notabene op alfabetische volgorde genummerd en de G zit toch niet bepaald in de buurt van de C of O... dus de chauffeur is overduidelijk gezakt voor z'n cursus blind typen :P

En dan speelde het toeval ook nog 'n aardig grote rol: het was de 728, de enige Citaro die nog streekbestemmingen kan filmen...

Aan het eind van de middag ook nog de 8342/165 gezien die "166 Dordrecht CS" filmde. Je zou toch zeggen dat ze na 3,5 maand de nieuwe lijnnummers wel weten (de Dordtse routes van lijn 165 en 166 werden per 1 januari omgewisseld)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:
En dan speelde het toeval ook nog 'n aardig grote rol: het was de 728, de enige Citaro die nog streekbestemmingen kan filmen...
Hoe komt het dat de 728 nog wel streekbestemmingen kan tonen? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Da's de enige waarbij de zijfilm nog niet is aangesloten. Bij het aansluiten daarvan wordt namelijk ook de programmering aangepast, zodat de bestemmingen er op dusdanige wijze in staan dat ze aan de voor- en zijkant goed getoond worden :wink:

En in die aangepaste programmering zitten dus geen streekbestemmingen... erg handig, aangezien vestiging Dordrecht vanaf 27 april elke werkdag een spitsslag lijn 16 gaat rijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Kunnen ze daarvoor dus de 728 gebruiken. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Hehe ja, maar 't zal wel een Wright worden want het betreft een spitsomloop en de Citaro's rijden meestal de hele dag :wink:

Voor de liefhebbers, dit is 'm...

Code: Selecteer alles

Lijn Omloop Rit  V    Van    Naar   A
MAT  6814   8419 7:11 DdGar  AbdRyn 7:32
116         1014 7:32 AbdRyn DdCs   8:00
7           1028 8:02 DdCs   DdZhD  8:11
MAT         8341 8:11 DdZhD  DdCs   8:19
7           1036 8:22 DdCs   DdZhD  8:31
MAT         8342 8:31 DdZhD  DdCs   8:39
7           1048 8:48 DdCs   DdZhD  8:57
MAT         8541 8:57 DdZhD  DdSla  9:02
7           1071 9:06 DdSla  DdSp   9:31
MAT         8542 9:31 DdSp   DdCs   9:34
MAT         8531 9:44 DdCs   DdGar  9:58
DdGar = Dordrecht Garage
AbdRyn = Alblasserdam Rijnstraat
DdCs = Dordrecht, Centraal Station
DdZhD = Dordrecht, Ziekenhuis Dordwijk
DdSla = Dordrecht, Slangenburg
DdSp = Dordrecht, Spuiboulevard
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Filmfoutjes

Bericht door Ruben »

Op de van Boshuizenstraat stond lijn 5 aangekondigd met eindbestemming "CS via Leidseplein". Niet fout, normaal gesproken is het echter gewoon "Centraal Station" en op Uilenstede was dit tegelijkertijd ook gewoon het geval.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Marc »

Vanmiddag kon ik in Maastricht een foto schieten van de eerder genoemde Volvo-7700. Dit keer met twee keer het lijnnummer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Hehe, da's dus hetzelfde probleem als we in Dordt met de ex-Maastrichter Citaro's gehad hebben na het aansluiten van de zijfilms. Die gingen ook 't lijnnummer dubbel tonen, soms nog met 'n stukje bestemming ernaast, doordat de voor 't passen op de zijfilm aangepaste programmering te smal was voor de voorfilm.

Ze blijven trouwens ook nog weleens hangen hier... kwam afgelopen zondag 'n Citaro tegen die aan de voorkant "4 Staart" filmde en aan de zijkant "4 Wielwijk" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Filmfoutjes

Bericht door Aking »

ik zag gisteravond in utrecht een bus met:

Code: Selecteer alles

195sc 
   hen
achterop... waarbij de 195 mooi in het midden van de sc en hen stond
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Filmfoutjes

Bericht door Justin »

Die zie ik ook wel vaker ja. 195sch!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Filmfoutjes

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef: Voor de liefhebbers, dit is 'm...
Als het verschil tussen leeg rijden, en ín de passagiersdienst rijden maar 1 minuut is (8 minuten rijtijd tegenover 9 minuten rijtijd), en het ding toch 3-10 minuten staat te niksen op Dordrecht CS, waarom bieden ze dan niet gewoon ook in de tegenspitsrichting een verhoogde frequentie aan..? Opbrengst: nihil; kosten: 0.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten