Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Volgens mij is dat exact "stick to the plan" wat men tegenwoordig doet, tot frustratie van menig reiziger aannemelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Terwijl een paar maanden geleden de s2400 (net zoals vandaag vanaf Den Haag Centraal) wel door kon rijden naar Breda en Eindhoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door mb90 »

Ook op deze zondagmorgen rijdt de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal, maar gek genoeg maar 1x per uur (.07 uit Den Haag & .27 uit Rotterdam)...
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Vanaf de normaal op zondag startende (70)2430 en (70)2443 wordt er weer 2x/uur gereden.

Het 1x/uur rijden van de 702400 levert in Rtd een keertijd op van 54 minuten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Volgens mij is dat exact "stick to the plan" wat men tegenwoordig doet, tot frustratie van menig reiziger aannemelijk.
Dat is het beleid bij storingen, niet bij werkzaamheden. Anders hadden we dit weekend (en de afgelopen weekenden) ook niet de aangepaste IC-diensten tussen Bijlmer en Weesp gehad.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De HC van de 746 had er vanmiddag zin in. Lelystad werd aangekondigd als “U zit in de gezelligste Intercity van Nederland. Het volgende station is het zonnigste station, het subtropische Lelystad!” Voor Amsterdam Centraal volgde een uitgebreide omroep in het Nederlands en Engels en enkele zinnen Spaans van in totaal vier minuten. De aangekondigde +1 veranderende in +8 doordat een ICD in de weg stond.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AppleMoose »

Omroepen moesten weer 'persoonlijker' worden, toch? (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Mijns inziens betekent dat nog niet dat je de leukste thuis moet proberen uit te hangen met allemaal superlatieven en andere onzin. Laatst had ik een HC die zowel in Hilversum als bij het binnenrijden in Duivendrecht het had over 'de stad van de duifjes, raadt u het al?'. Er kwam een beetje kots opborrelen.
En ja, ik weet dat ik hiermee mijn eigen stokpaardje neermaai die zo'n hekel heeft aan het zielloze opdreunen :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ondanks de werkzaamheden zondag is de snelheidsbeperking tussen Stadion en Lombardijen op het binnenspoor richting Dordrecht nog niet opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Twee keer dezelfde HC op de trein naar huis in 17 uur tijd. Wie weet ga ik deze maand nog wel de 10%-controlegrens halen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Mijn 2152 liep vanmiddag bij Haarlem +3 op, volgens de HC omdat een ICD de trein moest inhalen. Zag geen storingsmeldingen bij Schiphol.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Trein 5073 vertrok op tijd uit Den Haag HS, maar arriveerde met 10 minuten vertraging te Rotterdam Centraal. :?
Volgens Rijdende Treinen had de trein vanaf Delft Zuid ineens een vertraging. Weet iemand misschien wat er gebeurd is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

Dat kan van alles zijn, maar gezien het tijdstip zet ik mijn geld op interactie met het reizend publiek.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanochtend naar Den Haag Centraal geweest. Vanwege werkzaamheden rijdt vandaag alleen de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] tussen Zaandam en Sloterdijk. Vanaf Zaandam rijden er Sprinters naar Alkmaar (naast de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] die naar Den Helder rijdt) en de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] naar Hoorn.
In de stationshal was vanochtend in ieder geval een gedeelte naast de trap naar sporen 1 en 2 afgezet, en daar werd ook gewerkt. De 833 vertrok om 09:19 vanaf spoor 4, en qua drukte leek he twel ochtendspits. De [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] werd in beide richtingen op Sloterdijk op spoor 6 binnengenomen, aangezien er in de richting van sporen 3 en 4 ook werd gewerkt.

Voor mijn aansluitende 2226 vertrok nog een [serie=Sprinter|2019|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] naar Zandvoort. Niks bijzonders, behalve dat het lijkt alsof SNG nu ook zijn intrede heeft gedaan in die serie. De 2226 werd vlak voor Leiden voor een rood sein gezet, aangezien de IC naar Den Haag Centraal ineens voorlangs werd gelaten.
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Die SNG zijn in de [serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie]/[serie=Sprinter|2019|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] actief vandaag en morgen, ivm de verlenging naar Enkhuizen.
Er zijn er 2 gepland en vandaag nog een 3e actief was.

viewtopic.php?f=32&t=12844&p=633384#p633384
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Dus omdat de [serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie] verlengd is naar Enkhuizen, rijdt er SNG in die serie (en de eraan gekoppelde [serie=Sprinter|2019|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie])?
Ik volg die logica niet helemaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Omdat er voor de verlenging meer materieel nodig is en die wordt uit Enkhuizen / Hoorn geplukt, waar inprincipe alleen nog SNG staat aan sprintermaterieel.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Mogelijk is er niet voldoende SGM aanwezig in die regio? De [serie=Sprinter|2019|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie] rijdt immers een langere route dit weekend en is desondanks aan de [serie=Sprinter|2019|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] gekoppeld. Een andere optie is dst men gewoon het SNG rijdend wil houden, de [serie=Sprinter|2019|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] pendelt immers enkel tussen Hoorn en Zaandam.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Aha, dat klinkt wel logisch. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Ze zijn op dit moment de omroep op Rotterdam Centraal aan het testen. Wat een kabaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Voor de tweede dag op rij is de 5116 uitgevallen. :neg:
(Of in elk geval ten zuiden van Rotterdam Centraal, want ik zag dat hij daar vandaag begon.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Trein 2425 valt uit van Schiphol naar Dordrecht. De trein die daaruit zou moeten ontstaan, de 2420, staat ingekort en uitgevallen van Dordrecht tot Lelystad in de reisplanner.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Treinstel 9423 wordt in Rotterdam Centraal uit de 2267 gebonjourd en vervangen door de 9477. Niet zo gek, want de airco is in het volledige stel uitgevallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Gek genoeg moest de 11765 aan de westkant van de Hoge Brug te Gd het vertrek van de 2865 afwachten. Zou de brug tussendoor zijn geopend?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Vanmiddag zag ik van tevoren dat de 2154 was geschrapt, dus nam ik de 1863 van 14 minuten eerder vanaf Den Haag Centraal. Eenmaal op Schiphol aangekomen zag ik dat de aansluitende 3358 ook was geschrapt, dus werd het de s588 (die +3 opliep wegens een vertraagde [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie]) en de [serie=Sprinter|2019|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie].
Oh, en de Engelse vertaling voor station ‘Amsterdam Slaughterdike’ is natuurlijk bekend, maar een Britse toeriste meende ‘Amsterdam Ladylaan’ te horen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten