Borne wil verdiept spoor
Borne wil verdiept spoor
Borne wil verdiept spoor
Geplaatst op: woensdag 18 november 2009 om 19:50
Laatst bijgewerkt: woensdag 18 november 2009 om 19:50
Borne wil dat het spoor in het dorp verdiept wordt aangelegd, zoals in Almelo al het geval is. Het twee kilometerlange spoor door Borne, verdeelt het dorp in tweeën. Nu de overheid wil dat er meer goederentreinen gaan rijden, zijn de spoorbomen daar straks 40 minuten per uur dicht.
Lees verder
Geplaatst op: woensdag 18 november 2009 om 19:50
Laatst bijgewerkt: woensdag 18 november 2009 om 19:50
Borne wil dat het spoor in het dorp verdiept wordt aangelegd, zoals in Almelo al het geval is. Het twee kilometerlange spoor door Borne, verdeelt het dorp in tweeën. Nu de overheid wil dat er meer goederentreinen gaan rijden, zijn de spoorbomen daar straks 40 minuten per uur dicht.
Lees verder
Re: Borne wil verdiept spoor
Krijg je zo'n achtbaan. Almelo -> maaiveld-verdiept-maaiveld-verdiept-maaiveld-verhoogd -> Hengelo.
Ik doe ook maar wat
Re: Borne wil verdiept spoor
Ik zeg: Tandradmaterieel aanschaffen
Re: Borne wil verdiept spoor
Alleen nog een looping voor Hengelo en de achtbaan is klaar .
Re: Borne wil verdiept spoor
Tegenwoordig is een tunnel voor de weg ook geen optie meer, nee het spoor moet gelijk verdiept. Veertig minuten per uur klinkt trouwens buitensporig lang, maar het kán waar zijn. Nu lijkt me niet dat er zoveel verkeer over die overwegen rijdt (gezien google maps), maar ok.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Borne wil verdiept spoor
Het 'rampscenario' voor Arnhem - Deventer (ja, ander traject, ik weet) is 90 goederentreinen per richting in de periode tussen 6:00 en 20:00 uur, oftewel gemiddeld 6 tot 7 goederentreinen per uur per richting, plus de 4 reizigerstreinen per uur per richting. Daar komt die veertig minuten per uur dus zo ongeveer vandaan.
Re: Borne wil verdiept spoor
6 tot 7 goederentreinen per uur per richting? Dan mogen ze eerst de Betuweroute wel eens gaan verdubbelen, anders kunnen de treinen daar niet eens door. Laat staan over het normale spoor...
Re: Borne wil verdiept spoor
Zes reizigerstreinen per uur per richting.Bastiaan schreef:Het 'rampscenario' voor Arnhem - Deventer (ja, ander traject, ik weet) is 90 goederentreinen per richting in de periode tussen 6:00 en 20:00 uur, oftewel gemiddeld 6 tot 7 goederentreinen per uur per richting, plus de 4 reizigerstreinen per uur per richting. Daar komt die veertig minuten per uur dus zo ongeveer vandaan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Borne wil verdiept spoor
Waarom zou iedere tien minuten een trein niet kunnen?Wubbo schreef:6 tot 7 goederentreinen per uur per richting? Dan mogen ze eerst de Betuweroute wel eens gaan verdubbelen, anders kunnen de treinen daar niet eens door. Laat staan over het normale spoor...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Borne wil verdiept spoor
Ah - Dv blijft 4x per uur (2x stopper, 2x IC), ook in PHS.deadlock schreef:Zes reizigerstreinen per uur per richting.
Re: Borne wil verdiept spoor
@Deadlock: elke 10 minuten een trein kan wel, maar ik ga er van uit dat er ook nog treinen via Zevenaar gaan rijden. Er van uitgaande dat dat er evenveel zijn (wat een erg lage schatting is) zou dat betekenen dat er ongeveer elke 4-5 minuten een trein moet gaan rijden, en volgens mij is dat niet mogelijk op de Betuweroute ivm de diverse tunnelregimes.
Re: Borne wil verdiept spoor
90 treinen per iets meer dan een halve dag lijkt me buitensporig, zeker als je in ogenschouw neemt dat dit traject een alternatief moet zijn voor de Noordtak van de Betuweroute; Die laatste had met dit aantal makkelijk rendabel geëxploiteerd kunnen worden, dus waarom is dit dan niet aangelegd?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Borne wil verdiept spoor
ProRail logica?
Re: Borne wil verdiept spoor
Nee. Het budget wordt bepaald door het ministerie van Verkeer en Waterstaat. ProRail is geheel afhankelijk van de grillen van de minister, en soms van andere overheden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Borne wil verdiept spoor
Die 6 treinen per uur per richting is ook gewoon totaal overtrokken. Als je kijkt wat er nu naar Bentheim rijdt denk ik dat je met 1 trein per uur per richting een betere schatting hebt. Dat betekent nog een ruime verdubbeling ten opzichte van de hoeveelheid nu, als ik de treinen van nu goed inschat.
Re: Borne wil verdiept spoor
En dat heb je vrij goed... Iig over Apeldoorn is het 1x in de zowat 3 uur, dan zijn er nog wat treintjes over Olst naar Bad Bentheim gaan... En daar houdt het ook wel mee op
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Borne wil verdiept spoor
Maar dit ging toch over Borne? Daar komt ook nog 2x de stoptrein Zwolle (of nou jah, vanaf december Nijverdal)->Enschede vv bij.Bastiaan schreef:Ah - Dv blijft 4x per uur (2x stopper, 2x IC), ook in PHS.deadlock schreef:Zes reizigerstreinen per uur per richting.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten