Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Of Qbuzz heeft flink materieeltekort, of ik leef nog in januari: op de 316 vanmiddag een tijdelijke MAN Lion City?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De vier tijdelijke MAN's rijden nog steeds sporadisch op diverse lijnen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er zijn er geen 4, maar 6. ;) 3x StadsBuzz en 3x R-Net.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Op OVinfo zie ik dat de dienstregeling van Qbuzz tot en met zaterdag 13 juli loopt. Wil dit zeggen dat er vanaf 14 juli een nieuwe (iets aangepaste) dienstregeling ingaat in deze concessie?
999 Sorry, buiten dienst
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat is dan de zomerdienstregeling waarschijnlijk.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat.
In ander nieuws: op station Gorinchem gaan komende week de werkzaamheden voor de laadpaal van start.
In ander nieuws: op station Gorinchem gaan komende week de werkzaamheden voor de laadpaal van start.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 425
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ja ik zag ook dat de haltes wijzigen de halte voor lijn 1 haarwijk met de halte van lijn 47 en 673
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Komt ook omdat alles op een andere locatie word geplaatst dan wat eerst de bedoeling was, waardoor de halte van een stadslijn dan zo in een hoekje word gestopt.
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 10 jun 2019, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Is er ondertussen al iets van een update over het ombouwen van de GTW's naar R-Net huisstijl?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik heb het vermoeden dat de ombouw tijdens de zomervakantie gaat plaatsvinden, wanneer er minder treinstellen ingezet hoeven te worden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
De 6152 rijdt na een paar wasbuurten weer half in Arriva kleuren rond. _O-
Laatst gewijzigd door The Greyhound op do 13 jun 2019, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ik ga ervanuit dat je de 6152 bedoeld?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vanwege de zomerkermis in Dordrecht is vanaf 18 juni t/m 1 juli de Spuiboulevard afgesloten. Hierdoor zullen er flink wat busomleidingen zijn. Op de Havenstraat komt een tijdelijke halte. De bushalte centrum zal in de richting van het Station niet bedient kunnen worden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
https://www.hetkontakt.nl/regio/alblass ... p-lekdijk- 'Aanapssingen in dienstregeling Qbuzz op de Lekdijk (Het Kontakt, 19 juni 2019).
Er schijnt gepraat te worden over een aanpassing in de dienstregeling op de Lekdijk (dus met name lijn 90). Mijn idee zou zijn om de huidige lijn 90 zoals die nu is door te trekken van Gelkenes naar Groot-Ammers Fortuijnplein. Je mist dan de halte Industrieterrein Gelkenes maar daar stapt écht niemand op de bus schijnt.... Want t/m Groot-Ammers waren er en zijn er nog steeds best veel reizigers naar Utrecht en weer terug. Vooral in de spits schijnt het regelmatig voor te komen dat heel lijn 74 in Groot-Ammers vol wordt gepropt en dat bij Schoonhovenseveer iedereen overstapt op lijn 90 richting Utrecht... Desnoods kunnen ze dan ook nog doen dat in de spits (als er een halfuursdienst rijdt) doen dat één van de 2 ritten doorrijdt naar Groot-Ammers en de andere maar tot Gelkenes (indien er op het industrieterrein Gelkenes ook écht mensen opstappen).
Toegenomen reistijd vanuit Nieuwpoort richting Utrecht klopt nog steeds niets van (want die bus gaat nog steeds rechtstreeks naar Utrecht), alleen in de avonduren niet maar die is in combinatie met lijn 78 en lijn 388 niet veel langzamer of soms zelfs sneller...
Er schijnt gepraat te worden over een aanpassing in de dienstregeling op de Lekdijk (dus met name lijn 90). Mijn idee zou zijn om de huidige lijn 90 zoals die nu is door te trekken van Gelkenes naar Groot-Ammers Fortuijnplein. Je mist dan de halte Industrieterrein Gelkenes maar daar stapt écht niemand op de bus schijnt.... Want t/m Groot-Ammers waren er en zijn er nog steeds best veel reizigers naar Utrecht en weer terug. Vooral in de spits schijnt het regelmatig voor te komen dat heel lijn 74 in Groot-Ammers vol wordt gepropt en dat bij Schoonhovenseveer iedereen overstapt op lijn 90 richting Utrecht... Desnoods kunnen ze dan ook nog doen dat in de spits (als er een halfuursdienst rijdt) doen dat één van de 2 ritten doorrijdt naar Groot-Ammers en de andere maar tot Gelkenes (indien er op het industrieterrein Gelkenes ook écht mensen opstappen).
Toegenomen reistijd vanuit Nieuwpoort richting Utrecht klopt nog steeds niets van (want die bus gaat nog steeds rechtstreeks naar Utrecht), alleen in de avonduren niet maar die is in combinatie met lijn 78 en lijn 388 niet veel langzamer of soms zelfs sneller...
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Enige nadeel aan keren in Groot-Ammers is, is dat het een bus extra zou kosten. Desondanks zou 't (zeker in de ochtendspits) een goed idee zijn om wat meer ritten te laten beginnen op het Fortuijnplein en dan vanaf het Schoonhovense Veer door te rijden als lijn 90.
Als chauffeur zie ik mensen met enige regelmaat gebruik maken van de overstap van lijn 388 naar 78 (andersom gebeurd eigenlijk zelden heb ik het idee). Echter heb ik niet echt het idee dat het er meer of minder zijn dan in de tijd met Arriva, als er mensen overstappen zijn het er vaak 1 tot maximaal 4-5.
Als chauffeur zie ik mensen met enige regelmaat gebruik maken van de overstap van lijn 388 naar 78 (andersom gebeurd eigenlijk zelden heb ik het idee). Echter heb ik niet echt het idee dat het er meer of minder zijn dan in de tijd met Arriva, als er mensen overstappen zijn het er vaak 1 tot maximaal 4-5.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Je vergeet hier dat lijn 90 via Papendorp is gaan rijden in plaats van over de A2. Vooral door de werkzaamheden op dat traject was dat langzamer natuurlijk.Gerben schreef:Toegenomen reistijd vanuit Nieuwpoort richting Utrecht klopt nog steeds niets van (want die bus gaat nog steeds rechtstreeks naar Utrecht),
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat klopt zeker dat lijn 90 er (iets) langer over doet maar dat is wel iets waar Qbuzz en provincie Zuid-Holland vrij weinig aan kunnen veranderen. Al biedt Qbuzz wel een keuze: of je bent sneller (met overstap op 387 in Vianen) of rechtstreeks maar wel langzamer. Gelukkig nog maar 2 weekjes wachten en dan over de busbaan daar :). En 's avonds is de combinatie lijn 78 en 388 wel sneller dan lijn 90 over de dijk.Daniel schreef: Je vergeet hier dat lijn 90 via Papendorp is gaan rijden in plaats van over de A2. Vooral door de werkzaamheden op dat traject was dat langzamer natuurlijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Ook fraai: sta ik een keer op lijn 10 te wachten, komt heel de bus niet opdagen. Dan maar een willekeurige bus naar halte Centrum gepakt en binnendoor naar m'n bestemming gelopen, dat was sneller dan wachten op de volgende.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 06 okt 2017, 20:32
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Vanmiddag heb ik een kijkje genomen op station Gorinchem. Mooi om te zien dat er al een deel van de laadpaal op perron F staat *bus*
999 Sorry, buiten dienst
-
- Berichten: 94
- Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
- Locatie: Sliedrecht
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Er rijden aantal U-OV Citaro's rond in Dordrecht, 4002, 4036 en 4053, ik heb vanmorgen de 4002 gezien rijden op lijn 8. De 4036 en 4053 zag ik op ovzoeker. Omdat verschillende stadbussen uitvallen gisteren door hitte. Las ik op twitter gisteren. hier onder een link (ik weet niet of iedereen tweet kan lezen.)
https://twitter.com/QbuzzDav/status/1143223866728296450
https://twitter.com/QbuzzDav/status/1143223866728296450
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Groet Arno
Treinen op MerwedeLingelijn worden begin 2020 omgebouwd
De treinen van de MerwedeLingelijn worden pas in het eerste kwartaal van volgend jaar omgebouwd. Dat laat woordvoerster Sharmila Kishna van vervoersmaatschappij Qbuzz weten.
https://www.ad.nl/dordrecht/treinen-op- ... ~a3a7550f/
Het gaat nog even duren dus -o-
https://www.ad.nl/dordrecht/treinen-op- ... ~a3a7550f/
Het gaat nog even duren dus -o-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Qbuzz heeft blijkbaar al aanpassingen voor 2020 met gemeenteraden gedeeld. Op deze foto's is bv. te zien dat 74 wordt doorgetrokken naar Nieuw-Lekkerland en de 93 na Nieuw-Lekkerland voortaan doorrijdt richting Kinderdijk.
Er zit ook een plaatje met zo te zien reizigersaantallen bij wat er behoorlijk groen uit ziet, groei dus met het nieuwe netwerk.
Er zit ook een plaatje met zo te zien reizigersaantallen bij wat er behoorlijk groen uit ziet, groei dus met het nieuwe netwerk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Dat laatste lijkt niet te kloppen, want bij 2016 staat een hoger cijfer dan bij 2019. Met name Arkel is flink omlaag gegaan, hetgeen niet helemaal vreemd is met de nieuwe dienstregeling daar van Qbuzz.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Arkel is dan ook niet groen, bij de meerderheid van de plaatsen in Molenlanden die dat wel is staat voor 2019 een hoger getal.
(In Arkel trouwens ook voor de trein)
(In Arkel trouwens ook voor de trein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
In dit plaatje worden de cijfers van 2016 vergeleken met die van 2019. Dat zegt dus weinig over de gevolgen van het nieuwe netwerk. Daarvoor hadden we de cijfers van 2019 met die van 2018 moeten vergelijken. Wel duidelijk, ook uit deze cijfers zijn de dramatische gevolgen van het Qbuzz netwerk voor Arkel.Daniel schreef:Qbuzz heeft blijkbaar al aanpassingen voor 2020 met gemeenteraden gedeeld. Op deze foto's is bv. te zien dat 74 wordt doorgetrokken naar Nieuw-Lekkerland en de 93 na Nieuw-Lekkerland voortaan doorrijdt richting Kinderdijk.
Er zit ook een plaatje met zo te zien reizigersaantallen bij wat er behoorlijk groen uit ziet, groei dus met het nieuwe netwerk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 153 gasten